Manager Story | Daniele di Nardini | Alle wegen leiden naar Rome

@Jochem Inderdaad. Hiermee heb ik mijn story op FV nieuw leven in geblazen!

Vindt dit wel weer zo’n typische AC milan aankoop moet ik zeggen. Je hebt met Almada, Kjaer en Tonali wel goede aankopen gedaan. Denk dat je daarmee wel hoge ogen kan gooien in de Serie A. Ben benieuwd naar het vervolg!

1 like

De voorbereiding gaat verder in Eindhoven met de halve finale tegen Crystal Palace. Bij winst speelt de ploeg van Di Nardini in Amsterdam tegen Aston Villa of kunnen ze revanche nemen tegen Getafe CF.

:camera_flash: // PRE SEASON IN BEELD

Bekijk hier de beelden

FOTO 1 // Andrea Belotti opent de score tegen FC Utrecht.

FOTO 2 // Sandro Tonali scoort vanaf elf meter zijn eerste doelpunt voor Torino FC tegen FC Utrecht.

FOTO 3 // Alex Berenguer schiet Torino FC naar de volgende ronde

FOTO 4 // Jeugdspeler Leandro Candellone laat zich zien met het winnende doelpunt

FOTO 5 // Torino FC sluit voorbereiding af met bekerwinst tegen Getafe CF

NIEUWS // Niet iedereen keert terug naar Italië. Talent Alessandro Buongiorno blijft achter in Nederland en speelt het komend seizoen op huurbasis voor FC Utrecht.

TRANSFER NIEUWS // Ook Braziliaan Lyanco keert terug op Nederlandse bodem. De verdediger komt komend seizoen op huurbasis uit voor Ajax Amsterdam. De Amstedammers wilde Lyanco overnemen, maar hij Torino wilde de jonge Braziliaan niet definitief laten vertrekken. Hij is naast Gleison Bremer (AC Milaan) en Alessandro Buongiorno de derde jonge verdediger die elders ervaring mag op doen.

Uitleg transfers
Lyanco, Gleison Bremer en Alessandro Buongiorno zijn alle drie jonge verdedigers die elders ervaring op gaan doen omdat ze bij Torino FC niet heel veel speeltijd gaan krijgen. Lyanco & Gleison Bremer vertrekken beide naar een beter teams als Torino.
Lyanco past in het rijtje met Ajax-transfers uit Brazilië, alleen deze keer niet definitief overgenomen maar op huurbasis. Bremer vertrekt naar AC Milaan, op papier een beter team als Torino maar na het vertrek van Kjær zaten ze krap met verdedigers. Voor Alessandro Buongiorno was er geen interesse vanuit de Serie A of Serie B, wat voor mij de voorkeur had. De Nederlandse competitie is al jaren een plek voor jonge spelers, dus daarom naast de Italiaanse de perfecte plek voor Buongiorno om ervaring op te doen.

Hoe ziet je 3-5-2 opstelling er precies uit? Wil ook graag een carrière starten in Italië en een keertje 3-5-2 gaan spelen maar in oefenwedstrijden merk ik dat ik moeite heb met het juist afstellen van m’n tactiek. Als ik met vleugelverdedigers speel komen ze amper mee op, terwijl linker en rechtermiddenvelders weer te vaak naar binnen komen. Ook mijn CVM (met instructie achterblijven) stapt veel te vaak door op het middenveld waardoor het hele middenveld open ligt.

Zou je je opstelling, tactiek en spelersinstellingen eens kunnen delen?

Over het verhuren van je jonge verdedigers, zelf geloof ik er in dat je spelers beter bij je eigen team kan laten groeien dan te verhuren, zeker als ze tegen de bank aanzitten. Mijn ervaring is toch dat ze amper beter terugkomen en in de eigen competitie amper spelen bij andere ploegen.

1 like

Hele mooie edit. Ik zie het niet snel gebeuren maar voor Torino lekker dat hij bij Ajax kan rijpen en hopelijk genoeg speelminuten kan maken.

1 like

Er is volop interesse uit Europa voor de spelers van Torino FC, gaan er nog vertrekken en komen er nog spelers naar Torino?

In de volgende berichten komt er meer over de tactiek en opstelling van Daniele di Nardini (@db1512). En ook komt hij aan het woord met over dee doelstellingen van het seizoen en de selectie van het seizoen 2020-21’.

2 likes

Ziet er allemaal goed uit. Het verhuren van de spelers is ook erg lastig natuurlijk, want vaak komen er ploegen langs waar spelers ook weinig kans hebben op speeltijd of teams die het salarisbudget niet eens hebben. Ben benieuwd naar de doelstellingen en tactiek.

2 likes
Nu de openingswedstrijd dichterbij komt heb ik een overzicht met een aantal belangrijke transfers die in de Serie A hebben plaatsgevonden :it: :soccer:
Topdeals Serie A

IN:

  • Trent Alexander-Arnold van Liverpool naar Juventus
  • Sergio Agüero van Manchester City naar Juventus
  • Álvaro Morata van Chelsea naar Napoli
  • Nelson Semedo van FC Barcelona naar Juventus
  • Nicolò Barella van Cagliari naar Inter Milaan
  • Jonathan Ikoné van LOSC Lille naar Atalanta
  • Adnan Januzaj van Real Sociedad naar AC Milaan
  • Dominic Calvert-Lewin van Everton naar Lazo Roma

UIT:

  • Samu Castillejo van AC Milaan naar Burnley
  • Francesco Acerbi van Lazio Roma naar OL
  • Dries Mertens van Napoli naar Bayern 04
  • Alessandro Florenzi van AS Roma naar Atheltic Bilbao
1 like

Erg mooie stukjes, zeker in grafisch opzicht! Goed dat Belotti blijft. Eén van de weinige spitsen waar ik echt mee weet te scoren in FIFA (buiten de hele snelle).

1 like

Bij Juve zaten ze dus nog om een rechtsback verlegen… haha!

2 likes

WELKOM IN DE STUDIO VAN RAI SPORT

met vanmiddag LIVE de Europa League loting. Tijdens de loting in het Zwitserse Nyon zitten Torino FC, SSC Napoli en AS Roma in de koker. De loting wordt verricht door Pierre van Hooijdonk (Nederland), Ashley Cole (Engeland), Francesco Totti (Italië) en Henrik Larsson (Zweden).
Vanaf 13:00 gaat de loting van start en start de #RoadtoSevilla.

Grafisch weer heel erg mooi, indrukwekkend. Hopelijk op een beetje een gunstige loting, een Nederlandse ploeg erbij zou leuk zijn.

1 like

Hopelijk geen Torino-leegloop ik n de transferperiode. Benieuwd naar de loting :slight_smile:

1 like

Tof gedaan! Waar heb je zo leren editen? :clap:t3:

1 like
We gaan beginnen! Na een lange introductie en de beelden van het afgelopen seizoen komt de UEFA Cup winnaar in 2001-02’ met Feyenoord het podium op. Pierre van Hooijdonk verricht de loting van pot 1. Daarna gevolgd door Ashley Cole, Francesco Totti en Henrik Larsson.

Pierre is de coronamaatregelen ook even vergeten zie ik wel weer :stuck_out_tongue:

Ziet strak uit!

2 likes
En daar is Torino FC! Pierre van Hooijdonk haalt Torino uit het tweede balletje, hiermee komt het team uit Turijn in Groep B. Welke teams gaan erbij komen?

De loting in het Zwitserse Nyon zit erop! Torino FC gaat het in de Europa League in Groep B opnemen tegen Feyenoord, Sparta Praag en Rosenborg BK. Naar welke groep kijk jij het meest uit? Bekijk hieronder de hele loting:

Speelschema Torino FC

Speelronde 1: Rosenborg BK (Uit)
Speelronde 2: Feyenoord Rotterdam (Thuis)
Speelronde 3: Sparta Praag (Uit)
Speelronde 4: Sparta Praag (Thuis)
Speelronde 5: Feyenoord (Uit)
Speelronde 6: Rosenborg BK (Thuis)

Leuke manier om de loting bekend te maken. Je hebt in ieder geval genoeg kansen om de volgende ronde te bereiken. Ben benieuwd!

1 like