Manager Story | Daniele di Nardini | Alle wegen leiden naar Rome

Met nog één dag tot de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen meldt de media in België dat het slecht gaat met Anderlecht, na een teleurstellend seizoen. Gaat Torino FC de selectie nog versterken met een speler uit België?

Later vandaag de voorbeschouwing, doelstellingen en de tactiek van Di Nardini. Heb je vragen, laat ze hieronder achter!

1 like

Prima groep voor de Europa League.

Ben benieuwd van welk talent de Belgen beroofd gaan worden.

1 like

Zit heel wat jong talent bij Anderlecht, benieuwd wie je gaat halen. Op de bovengenoemde namen na zijn ook Sardella, Marco Kana en Amuzu interessant.

1 like

Tijdens de persconferentie voor de wedstrijd wedstrijd tegen SSC Napoli heeft Daniele di Nardini de doelstellingen voor komend seizoen bekend gemaakt en blikt hij vooruit op de wedstrijd van morgen in Napels.

Mooie loting met perspectief in de Europa League. Denk dat het verder realistische doelstellingen zijn die zeker behaald kunnen worden. Ben verder benieuwd of er nog een speler van Anderlecht gehaald gaat worden.

1 like

Ik vernam halverwege het seizoen van Stijn Francis (makelaar Sambi Lokonga) dat er reeds interesse was vanuit de Italiaanse competitie voor hem. Naar ik het goed kan herinneren behoorde Torino toen tot de mogelijkheden, evenals Genoa. Verder een prima loting voor de EL!

1 like

Als je de selecties ziet is Torino aan zichzelf verplicht om te overwinteren. Hopelijk zien we ook wat Italiaanse talentjes doorbreken dit seizoen. :slight_smile:

1 like

Eerder was er al een vraag van @db1512 naar de opstelling en de tactiek van Di Nardini. Hierbij de ‘Mogelijke opstelling’ voor het komende seizoen en de manier hoe de 3-5-2 wordt ingezet.

Er is vanavond afgetrapt in de Serie A. Torino FC speelde zijn eerste wedstrijd van het seizoen in Napels tegen SSC Napoli.

Speelronde 1 //

Wedstrijddetails

Speelronde 1 | Zondag 23 augustus | 20:45
SSC Napoli – Torino FC 0-2 (0-0)

Opstelling SSC Napoli //
4-3-3 | Meret; Klostermann, Koulibaly, Manolas, Ghoulam; Fabián, Allen, Zieliński; Insigne, Morata, Lozano.

Opstelling Torino FC //
3-5-2 | Sirigu; Kjær, Nkoulou, Izzo; Ansaldi (Berenguer 73’), Meïté, Tonali, Baselli (Lukić 76’), De Silvestri (Almada 62’); Zaza, Belotti.

Scoreverloop //
0-1 :soccer: Andrea Belotti 66’
0-2 :soccer: Simone Zaza 77’

1 like

Mooi resultaat tegen een sterke tegenstander, ik verwacht veel dit seizoen van Torino!

1 like

Goed begin van de competitie. Mooi de aanstelling van Di Nardini meteen zijn vruchten afwerpt.

1 like

Dat is nou eens vliegend uit de startblokken komen! Zeer knap om in San Paolo te gaan winnen. Veelbelovend voor wat er dit seizoen te gebeuren staat onder Di Nardini.

1 like

Mooie uitwerking van je tactiek! Merkte zelf met zo’n 5-3-2 dat het lastig was om m’n spelers de hele flank te laten bestrijden, in balbezit is met de punt naar voren op het middenveld denk ik fijner maar dan haal je Tonalli misschien wel een beetje uit zijn kracht.

In de eerste wedstrijd tegen Napoli lijkt het wel goed te werken, altijd lekker dat de spitsen direct beginnen met scoren.

1 like
TRANSFER NEWS // Torino FC heeft zich versterkt met Yari Verschaeren. De Belgische middenvelder komt voor €9.500.000,- over van RSC Anderlecht en tekent voor 5 seizoenen in Turijn. ‘‘We wilde er graag nog een extra optie bij op het middenveld, met Yari hebben we iemand die de concurrentie aankan. Met de komst van Yari zijn wij ook klaar op de transfermarkt’’, vertelde Di Nardini.

Yari Verschaeren kan in het thuisduel tegen Bologna zijn debuut maken voor Torino FC.
1 like

Erg mooi gemaakt! Lijkt mij zeker voor in de toekomst een mooie aankoop. Ken hem verder niet zo heel goed, maar in mijn Anderlecht carrière vorig jaar beviel hij mij zeer. Ook een goed begin van de competitie zo te zien, ben benieuwd wat Torino allemaal kan gaan bereiken dit seizoen.

1 like

Mooie transfer en wederom waanzinnig gepresenteerd! Benieuwd hoe Verschaeren zich aan het Italiaanse voetbal gaat aanpassen.

1 like

Een week na de eerste overwinning in Napels is er vanavond afgetrapt in Turijn. Torino FC speelde zijn eerste wedstrijd thuiswedstrijd van het seizoen tegen Bologna. Bij Torino begon aankoop Yari Verschaeren op de bank.

Speelronde 2 //

Wedstrijddetails

Speelronde 2 | Zondag 30 augustus | 18:00
Torino FC – Bologna 2-0 (1-0)

Opstelling Torino FC // 3-5-2 | Sirigu; Kjær, Nkoulou, Izzo; Ansaldi (Berenguer 71’), Meïté, Tonali, Baselli (Verschaeren 82’), De Silvestri (Almada 62’); Zaza, Belotti.

Opstelling Bologna // 4-2-3-1 | Skorupski; Mbaye, Bani, Denswil, Tomiyasu; Donsah, Domínquez; Castagne, Falletti, Olsen; Watkins.

Scoreverloop //
1-0 :soccer: Simone Zaza 10’
2-0 :soccer: Andrea Belotti 85’ (pen.)

Opnieuw een 2-0 overwinning en doelpunten van Simone Zaza en Andrea Belotti. Met deze overwinning wordt de maand augustus ook afgesloten. In de volgende update deel ik met jullie de selectie voor het komend seizoen en beginnen we aan de maand september met de eerste wedstrijd in de Europa League.

Goede overwinning en weer 2 de aanvallers.

Geweldige story tot nu toe! Inspiraties krijg ik ervan

1 like

We sluiten de maand augustus af en de transfermarkt is vanaf nu ook gesloten. Hiermee is ook de selectie bekend waarmee Torino FC zijn doelstellingen moet gaan halen komend seizoen.

In september neemt Torino FC het op tegen Udinese, Empoli, Cagliari, AS Roma en in de Europa League tegen Rosenborg. Voordat de maand begint moet Torino het eerst twee weken zonder vijf spelers doen die zijn opgeroepen door de bondscoach van hun land.

Mooi dat je de goede start een vervolg hebt kunnen geven in eigen huis. Qua selectie zit het degelijk in elkaar, met veel ervaring en een behoorlijk wat talent. Ben wel benieuwd of je met 5 verdedigers rond gaat komen.

1 like