Manager Story l Galáctico in Galicië l Deportivo

@db1512 Er zijn wel een aantal goede koppers in de selectie waaronder Ba, Somma en Merino. Het is vooral een combinatie van de bal onvoldoende weg krijgen uit het zestienmetergebied en dramatisch ingrijpen van doelman Giménez. Hopelijk krijgt men snel vat op de standaardsituaties.

EP 13 - Even voorstellen: Borja Valle

In de competitie wist Deportivo orde op zaken te stellen met een aantal sterke wedstrijden. Hierdoor keert het terug in de top drie van de ranglijst en is alles weer mogelijk.

Speelronde 13 t/m 16

image
image

Stand La Liga Smartbank

Blessurenieuws: In speelronde 16 brak spits Sabin Merino zijn teen, waardoor hij minimaal twee maanden aan de kant zit. Zonde gezien zijn sterke spel (8 goals, 6 assists). Claudio Beauvue zal hem vervangen.

Dat van de bal niet goed wegwerken komt mij erg bekend voor, heb dit zelf ook regelmatig. Dan hoeft mijn speler letterlijk alleen maar de bal weg te peren krijg je eerst die aanname, bal kwijt en gevaarlijke kans/goal. Ook met uitstappen wanneer er een bal tussenin valt heb ik vaak dat m’n spelers maar wat half ingrijpen. Heel irritant

1 like

Goede resultaten en een prima interview. De bal wegwerken is inderdaad een ramp in het spel.

1 like

Mooi interview. Jammer dat Merino geblesseerd is geraakt. Heb hem zelf veel gebruikt in FIFA 18 bij mijn carrière met Athletic Bilbao en was altijd erg fijn om mee te spelen.

1 like

Erg goede resultaten die je tot nu toe een mooie derde plek op leveren. Verder zijn ook de genoemde gebreken in het spel voor mij erg herkenbaar.

1 like

In de laatste week van november 2019 neemt Valerón ons mee in Deportivo’s lijst met transfertargets. Hieronder zijn verhaal.

EP 14 - Aan het woord: Valerón


De concrete lijst ziet er als volgt uit.

Transferprospects

image

Uitgebreide lijst met targets. Zitten inderdaad een aantal bekende en minder bekende namen tussen. Ben benieuwd wie er verleid worden om bij Deportivo te komen spelen, al zal dat geen straf zijn denk ik :wink:

1 like

Voor Depor is Elustondo denk ik een mooie optie, kan ook als rechtsback spelen. Moya lijkt me wat aan de oude kant om echt wat toe te voegen, Adan is misschien nog te goed en misschien mogelijk als je La Liga haalt. Domenech lijkt me wel een mooie optie, kan ook nog flink wat jaren mee. Op het middenveld lijken al je namen wel te kunnen, voorin is Brahim Diaz denk ik alleen haalbaar als je hem huurt.

1 like

Mooie lijst met realistische targets ik heb zelf een carrière met Depor en heb daar in het eerste seizoen Moyà gehaald. Straalt met zijn ervaring veel rust uit op de achterhoede en is zowel in seizoen 1 als seizoen 2 van toegevoegde waarde.

1 like

Na een succesvolle eerste uitgave van ‘Hoe gaat het met?’ met daarin de verhuurde aanvaller Diego Rolán, gaat men nu in gesprek met een gehuurde speler: Abdoulaye Ba.

EP 15 - Hoe gaat het met?


De competitie staat ondertussen niet stil en gaat op volle toeren richting de winterse transferperiode. Deportivo klimt gestaag op de ranglijst en komt dichter in de buurt bij nummer twee Real Zaragoza en koploper Girona.

Speelronde 17 t/m 20

image
image

Doelpunt vs Alcorcon

https://www.youtube.com/watch?v=hn-PK51ImEM

Lijkt me een leuke speler, ga je proberen hem te behouden voor de club? Qua resultaten zit het ook goed, 3x een duidelijke 3-0 overwinning een een gelijkspel tegen een directe concurrent. Benieuwd wat er in januari staat te gebeuren.

1 like

Er is wel interesse om hem te behouden @db1512. Echter is de vraag of Rayo hieraan wil meewerken en of het mogelijk is vanwege zijn niet-EU status. Dit zal vermoedelijk pas richting het einde van het seizoen duidelijk worden, als alle puzzelstukjes meer op hun plaats vallen.

EP 16 - Aantrekken Bruno Galeano

Deportivo liet zien aardig op dreef te zijn de laatste tijd. De ploeg van Guti toonde aan dat het mee wil dingen om een plaats voor directe promotie naar de Primera División. Houdt men deze vorm vast?

Speelronde 21 t/m 24 + Speelronde 1 Copa

image
image

Stand LaLiga Smartbank

De komende dagen ontvangt men updates over de tweede speelronde van de Copa de España (thuis vs Real Betis) en de transferperikelen van de maand januari.

Guti en de zijnen hebben de rechtstreekse weg richting LaLiga ingeslagen! :smiley: Een prima seizoen aan het draaien! Doe zo verder, zou ik zo zeggen! :muscle:t3:

1 like

Perfecte maand voor Guti en Depor, hoe werkt het qua promoveren? Er promoveren er 3 in totaal toch? Jammer dat Girona amper punten verliest, dan maar de focus op Zaragoza onder je houden.

1 like

Met 8 punten voorsprong op de nummer vier moet promotie naar de Primera División er toch wel inzitten dit seizoen! Ook nog maar 16 doelpunten tegen na 24 duels, dus de verdediging staat goed.

1 like

Mooie carrière volg hem al een tijdje.
Hoe bevalt de competitie om in te spelen?

1 like

Zeer goede resultaten. Als je dit weet vast te houden moet promotie gewoon lukken. Zou erg mooi zijn als je in de beker weet te stunten tegen Real Betis. Weet jij toevallig zo op welke datum deze in FIFA wordt gespeeld? Ik wacht al een tijdje op het feit dat ik kan zien wanneer de eerste bekerronde wordt gespeeld, maar ben het tot op heden niet tegen gekomen.

1 like

@db1512 De nummers 1 & 2 promoveren rechtstreeks. De nummers 3 t/m 6 strijden middels play-offs om de derde promotieplaats.

@mart442 Bevalt vooralsnog zeer goed en het is nog geen moment gaan vervelen!

@Ryanajax De eerste bekerronde was tegen Racing Santander op 11 januari. Op 22 januari komt Real Betis op bezoek in Riazor.

1 like

In de eerste ronde van de Copa de España versloeg Deportivo op gemakkelijke wijze het nietige Racing Santander. Hoe verging het de mannen van Guti in de tweede ronde, tegen het vele malen sterkere Real Betis?

EP 17 - Verslag Copa


Morgen zal er opnieuw een update volgen vanuit het noorden van Spanje. Er zal een belangrijke aankondiging plaatsvinden vanuit de huidige selectie. Ook zijn er twee mogelijke nieuwe spelers gesignaleerd in À Coruña!

Hoe tevreden ben je over Atleti-huurlingen Mollejo & Montero? :thinking:

Jammer dat jullie uit Copa del Rey liggen … In elk geval kunnen jullie jezelf niets verwijten, door tegen zo’n subtopper met strafschoppen uitgeschakeld te worden! :clap:t3:

Benieuwd wat de aankondiging zal zijn … :smile:

1 like