Manager Story l Galáctico in Galicië l Deportivo

Jammer van de uitschakeling, maar een gelijkspel over 120 minuten voetballen tegen Betis is een knappe prestatie. Ben benieuwd wat de aankondiging is.

1 like

@Matthi9s Montero heeft geen beste indruk achter gelaten in de wedstrijden die hij mocht spelen. Kwam telkens te laat in de duels en liet zich gemakkelijk weg steken. Mede daardoor heeft hij weinig gespeeld. Mollejo daarentegen is echt een topper. Vliegensvlug en kan ook nog goed voetballen. Heerlijke vleugelflitser die zowel zelf kan scoren als assists kan geven.

EP 18 - Aankondiging

image

Zoals eerder in de wandelgangen werd vernomen, is het voetbalpensioen van Alex Bergantiños en Dani Giménez aanstaande. De respectievelijk 1e en 2e aanvoerder van Deportivo hebben nu definitief besloten na dit seizoen afscheid te nemen van de sport. Het betekent een behoorlijke aderlating voor de club nu er zoveel ervaring vertrekt.

Transfers Januari

Uitgaand:

  • Christian Santos - SP - 31 - 69 ALG - Universidad de Chile - €900.000,-
  • Yago Gandoy - CVM - 20 - 69 ALG - Girona CF - Huurbasis (1 jaar).

Inkomend:

  • Miguel Moyá - DM - 35 - 79 ALG - Real Sociedad - Transfervrij (per juli 2020);
  • Fran Mérida - CVM - 29 - 75 ALG - CA Osasuna - Transfervrij (per juli 2020).

Uitleg Valerón: “Ik ben verheugd met het aantrekken van Miguel en Fran. Zij kennen het klappen van de zweep en zijn de ervaren spelers die we zochten ter vervanging van Bergantiños en Giménez. We hebben natuurlijk te maken met een krap budget (circa 12 miljoen euro), financiële doelstellingen (3 miljoen overhouden aan einde seizoen) en met de vraag of we wel of niet gaan promoveren. In dat opzicht is het super dat we deze twee spelers transfervrij hebben kunnen halen. De komende maanden zoeken we dus nog verder naar een centrale verdediger en een buitenspeler.”

Jammer dat je bent uitgeschakeld in de Copa. In de competitie doe je het in ieder geval goed en zit directe promotie er zeker in. Succes!

1 like

Hopelijk kunnen Moyá en Mérida de benodigde ervaring brengen nu Bergantiños en Giménez stoppen, al zal Moyá ook wel niet heel erg lang meer doorgaan.

1 like

Die Merida moest toch jaren geleden bij Arsenal de opvolger van Fabregas worden? Maakte toen destijds ook de overstap van Barcelona naar Arsenal dacht ik. Lijkt mij voor je carrière een leuke aankoop. Brengt veel ervaring en voetballend vermogen met zich mee.

1 like

Leuk om te lezen dat Mollejo het voorlopig meer dan goed doet. Montero daarentegen dus wat minder, verbaast mij wel een beetje. Wetende dat hij (in de vorige FIFA-editie) het naar mijn mening wel kon gaan waarmaken. Ik krijg die twee spelers terug op het einde van het seizoen in mijn Atlético-carrière, vandaar dat ik even de vraag stelde …

Twee leuke, ervaren aankopen trouwens. Moyá is een degelijke doelman! Mérida kan met zijn ervaring op het middenveld bepalend worden voor de club!

1 like

@Larsenal, dat klopt! Mérida was het veelbelovende Barcelona / Arsenal / Atlético talent in die tijd. Niet helemaal kunnen waarmaken daar, maar wellicht kan hij bij Depor schitteren…

EP 19 - Topper vs Girona


In onderstaande bullets vinden jullie de uitslagen van de andere gespeelde wedstrijden en het doelpunt van Borja Valle tegen Girona. Morgen volgt een nieuwe update, met weer vier gespeelde wedstrijden en een blik op het klassement!

Speelronde 25 t/m 28

image
image

Doelpunt vs Girona

https://www.youtube.com/watch?v=XCfEgwjgKBM

Jammer van de pijnlijke nederlaag tegen Girona, maar de andere resultaten zien er gelukkig goed uit. Hopelijk weet je tegen Zaragoza de tweede plek te heroveren.

1 like

Mooi dat je Fran Merida hebt gehaald. Elke keer als ik twijfelde over een Spaanse carrière, dacht ik eraan om hem te halen. Was echt een fantastisch talent, zonde dat het er niet uitgekomen is.

1 like

@UNIQ22, een (triest) stukje clubgeschiedenis van jouw club … https://sporza.be/nl/2020/04/18/het-strafschopverdriet-van-deportivo-la-coruna~1587235019490/

Veel leesplezier! :wink:

1 like

@Matthi9s Super dat je met dit artikel komt! Voorafgaand aan de MS met Deportivo heb ik alles uitgeplozen over de club. Films, documentaires, nieuwsartikelen, etcetera etcetera. Djukic zelfs nog overwogen als manager van het verhaal, maar uiteindelijk toch met Guti begonnen. Gelukkig voor de club werd men (6 jaar) later alsnog kampioen.

1 like

Ik zag het passeren, las het en moest meteen aan jouw fijne MS denken, vandaar … Graag gedaan! :wink:

1 like

Direct na de wedstrijd tegen Girona stond de volgende topmatch in LaLiga Smartbank op het menu. Deze keer mocht Deportivo aantreden tegen het gemakkelijk scorende Real Zaragoza.

EP 20 - Topper vs Zaragoza


image

Naast de clash in de regio Aragón treft de ploeg van Guti twee ploegen uit het rechterrijtje (CD Lugo en UD Almería) en Real Sporting Gijón.

Speelronde 29 t/m 32

image
image

Stand LaLiga Smartbank

Helaas heeft mijn XBOX wat kuren waardoor de screenshots niet meer op mijn drive terecht komen. Hierdoor ben ik genoodzaakt om een foto van mindere kwaliteit te gebruiken.

Vrijdag een nieuwe post met daarin Guti aan het woord over de start van de tweede seizoenshelft en opnieuw een viertal wedstrijden.

Mooi dat je de wedstrijd tegen Zaragoza hebt gewonnen! Promotie naar LaLiga zou je eigenlijk niet meer kunnen ontgaan. Colak was zo te zien erg belangrijk voor je, hopen dat hij deze vorm vast kan houden.

1 like

Fijn dat je die overwinning tegen Zaragoza over de streep trekt, zorgt voor een mooie uitgangspositie voor het slot van de competitie. Ook gewoon een constante vorm te pakken, dat biedt veel hoop!

1 like

Ik vind het altijd zeer leuk om te zien als er lay-outs uit het land van herkomst gebruikt worden, tot gedaan :slight_smile: .

Ook een netjes resultaat natuurlijk !

1 like

Belangrijke overwinning op Zaragoza. Nu je drie punten voorsprong hebt, lijkt het vooral volhouden te worden. Hopelijk lukt dit en weet je direct te promoveren.

1 like

Deportivo ontwikkelt zich sterk in de tweede seizoenshelft. Hoe maakt Guti dit mee?

EP 21 - Aan het woord: Guti


Belangrijke weken voor Depor, waarin het een drietal subtoppers tegenkomt in de vorm van Elche, Rayo Vallecano en Real Oviedo. Weten de 11 van Guti de goede vorm te behouden?

Speelronde 33 t/m 36

image
image

Stand LaLiga Smartbank

Met nog zes speelronden te gaan bedraagt de achterstand op koploper Girona 10 punten. Naaste achtervolger Zaragoza volgt op gepaste afstand (5 punten). In het nieuwsbericht van aanstaande zondag zijn er opnieuw vier wedstrijden gespeeld en volgt er onder andere verschrikkelijk nieuws voor Guti.

Promotie mag verwacht worden denk ik. Qua club horen ze trouwens sowieso op het hoogste niveau uit te komen.

Mooie update :slight_smile:

1 like

Mooi interview. Goed dat je de uitwedstrijd tegen Elche op het laatst toch nog weet te winnen, waardoor het gat met Zaragoza 5 punten blijft. Geeft toch wat meer marge. Nu de laatste zes speelronden nog vlammen. Zet hem op!

1 like