Manager Story | Leeds United

Alles eens doorgelezen en wat ‘n leuke carrière, @LarsCF! :grin:

Werkt wel inspirerend, moet ik zeggen! Hoe bevalt Elland Road je? Leuke sfeer?

1 like

Thanks! Ja, bevalt heel goed. Ook geen extreem vervelende schaduwen waardoor je gewoon overdag kan spelen. Echt een fijne authentieke sfeer hangt er. Hopen dat ik er weer Europees voetbal kan gaan spelen in de toekomst.

1 like

Ik ben vandaag ook ‘n carrière begonnen met The Whites, maar enkel nog maar het pre-seasontornooi maar wel ‘n leuk team! Bedankt dus, voor jouw inspirerende story! :smile::ok_hand:t3:

Aanvoerder Cooper is blijkbaar geen vaste waarde in jouw basiself 11, maar hoe ga je dan om met de mededeling van de assistent om het aanvoerderschap? Of negeer je dit gewoon? :smirk:

Spelers die mij nu al + opvielen waren: Harrison, Roberts, Costa & Phillips! :muscle:t3:

Succes & fijn bezig, dus volg ik aandachtig hoe het bij jou verder evolueert! :wink:

2 likes

Leuk om te lezen! Ik moet zeggen dat Cooper eigenlijk nog helemaal niks van zich heeft laten horen, krijgt ook wel genoeg speeltijd hoor.

Ik heb Koch al is gebruikt in een andere carrière en vind hem erg fijn, vandaar die keuze. Struijk begint zich ook wel aardig te ontwikkelen en speelt ook lekker moet ik zeggen. Zou kunnen dat ik hem meer ga gebruiken, zeker omdat het leuk is dat hij Nederlands is.

Misschien dat ik voor S2 ga kijken om op een bepaalde manier Roberts en Rodrigo in de basiself te verwerken, ik vind Roberts eigenlijk te goed voor de bank. :slight_smile:

1 like

Fijn dat iedereen zo onder de indruk is van Roberts, in mijn carriere dus ook echt keer op keer bevallen. Heb eigenlijk wel nog nooit een carrière met Leeds gehad of toch niet de afgelopen 2-3 jaar. Moet ik maar eens doen.

2 likes

Yep, volg je volledig wat Roberts betreft. :grin: Zijn voordeel in mijn carrière is dat Pablo Hernández voor 7 maand geblesseerd is, dus wordt meteen de stand in voor Rodrigo die ik waarschijnlijk de eerste voorkeur geef in de 4-2-3-1-formatie die we hanteren!

Dus @Aron1997 niet twijfelen, als je op zoek bent naar ‘n tof team voor ‘n carrière! :wink:

2 likes

Leeds bereikt FA Cup finale na spannend duel tegen Everton

Na een zinderende halve finale op Wembley heeft de ploeg van Bielsa de finale van het Engelse bekertoernooi bereikt. Waar eerder in de competitie Everton nog te sterk was voor de ploeg uit Leeds, wist Leeds United dit keer wel aan het langste eind te trekken.

Leeds United kwam al snel op voorsprong door de naar Inter vertrekkende Raphinha. Everton kwam snel met een antwoord en wist de 1-1 binnen te schieten. 5 minuten voor de rust wist het Everton van Ancelotti zelf op voorsprong te komen, Iwobi schoot na een vloeiende aanval de 2-1 binnen. In de tweede helft ging het net als de eerste helft flink op en neer. Rodrigo, de recordaankoop van The Whites, wist in de 62e minuut de 2-2 binnen te schieten nadat hij 1-op-1 kwam met Olsen. Vanaf dat moment namen de kansen aan beide kanten wat af en leek het af te gaan op een verlenging, tot Leeds toch nog met een slotaanval kwam. In de 90e minuut was het Hélder Costa die vanuit een rebound raak wist te koppen, waardoor de stand 3-2 in het voordeel van Leeds was.


Een vol Wembley werd getrakteerd op een zeer vermakelijke wedstrijd

The Whites wisten al drie keer eerder de FA cup finale te bereiken, in 1972 mochten ze de prijs ook daadwerkelijk mee naar huis nemen.


De spelers van Everton balen na de 3-2 van Costa

In de finale mag Bielsa het met zijn team opnemen tegen Manchester City, die in de andere halve finale wonnen van Aston Villa. Een winst in de finale zou niet alleen een prijs opleveren voor de club uit Leeds, het zou ook betekenen dat ze uit mogen komen in de Europa League. Het is alweer een tijdje geleden dat er Europees voetbal werd gespeeld op Elland Road…


De resultaten van de halve finales

Met nog een paar wedstrijden op de kalender ziet de Premier League stand er als volgt uit:

Voor Bielsa’s mannen lijkt het Premier League seizoen zo goed als gespeeld. The Whites zouden nog een plekje kunnen stijgen of dalen, maar dat zou dan meer voor de eer zijn. Leeds kan zich optimaal voorbereiden op de FA Cup finale die over een aantal weken plaatsvindt.

2 likes

Wow, het eerste seizoen op het hoogste niveau na maar liefst 17 (!) jaar en meteen de finale van de FA Cup halen: straffe prestatie én ‘n mooie bekroning voor een goed eerste seizoen, niet? :star_struck:

Speel je sowieso al geen Europees, aangezien Man City zo goed al UCL speelt? Of heb ik het verkeerd op? Niettemin: vol gaan voor de Cup, kwestie van die op het palmares te kunnen zetten! :ok_hand:t3:

1 like

Ja, echt top. De kwartfinale zo winnen tegen Chelsea was al mooi. En dan ook nog zo de finale bereiken. En dat terwijl ik deze carrière voor het eerst op manual speel met veel settings.

Volgens mij gaat die extra Europa League plek dan naar de nummer 6/7 ofzo in de Premier League, maar dat weet ik ook niet zeker hoor.

Leeds United haalt eerste versterking voor het nieuwe seizoen binnen

Het huidige seizoen moet nog tot een climax komen, maar Leeds United heeft al wel de eerste versterking voor volgend seizoen binnengehaald. Lucas Vázquez tekent een dezer dagen een contract bij The Whites, die hem transfervrij overnemen van Real Madrid. Vázquez gaat een contract tekenen voor 3 jaar waarin hij ongeveer 100.000 pond per week zal gaan verdienen. Hiermee wordt hij een van de grootverdieners bij Leeds.

Vázquez, die bijna zijn hele loopbaan bij Real Madrid doorbracht, wordt door Bielsa gezien als de ideale vervanger van Raphinha. De 29-jarige Spanjaard kan de hele rechterflank bestrijken en neemt veel ervaring met zich mee.

Vázquez liet weten dat het verlaten van Real Madrid hem pijn doet, maar dat hij ook uitkijkt naar zijn tijd in Engeland: “Real Madrid zal voor altijd in mijn hart zitten, ik heb hier prachtige jaren meegemaakt. Ik wil de wereld graag meer van mezelf laten zien, en daar past een reserverol in Madrid niet altijd bij. Leeds speelt voetbal dat bij mij past en de Premier League heeft me altijd al getrokken. Ik heb ook met Diego Llorente en Rodrigo gesproken, zij spraken alleen maar lovend over Leeds.”

1 like

Ziezo die gedroomde transfer is binnen. Stevig salaris wel maar dat die gratis is compenseert wel veel natuurlijk. Ga je hem RW laten blijven of vorm je hem om tot RM omvormen waar hij bovendien 1 alg hoger is en zijn waarde dus ook wat mee omhoog gaat. Ik vermoed dat je huidige flanken ook RM’s en LM’s zijn in het systeem dat je speelt zeker?

1 like

Hij zal voornamelijk RM spelen inderdaad waarbij die redelijk veel vrijheid zal krijgen. Ik ben ook van plan om te experimenteren met een 5221/3421 opstelling met hem als wingback, kijken hoe dat uitpakt.

Oke dan zou ik zijn positie al zeker omvormen tot RM in ontwikkelingsplan. Benieuwd wat er deze zomer zo nog gaat bewegen bij Leeds.

1 like

Ho jong, haal je hier zowaar ‘n drievoudige UCL-winnaar binnen! :crazy_face: Toptransfer én transfervrij overgenomen, topdeal! Idd wel ‘n heftig salaris, maar van Real komend wel te begrijpen!

Van Los Blancos naar The Whites, veel succes aan Vázquez! :ok_hand:t3:

Haha ja, goede deal toch. Zelf had ik de overstap niet echt realistisch geschat, omdat iemand als Vázquez graag Europees voetbal wil spelen lijkt me. Maar in het echt wordt de Spanjaard ook aan Leeds gelinkt, dan maak ik dankbaar gebruik van de situatie uiteraard… :wink:

1 like

Leeds sluit Premier League seizoen passend af met spektakelstuk tegen Arsenal

Op de laatste speeldag van het competitieseizoen in Engeland mochten The Whites aantreden tegen het Arsenal van Arteta. Voor beide ploegen was er eigenlijk alleen maar de eer te behalen. Leeds kon, ongeacht het resultaat, niet meer stijgen of dalen op de ranglijst.

Beide ploegen speelden dan ook redelijk vrij. Hoewel het Leeds United was dat de meeste kansen creëerde, was het Arsenal dat in de 22e minuut op voorsprong kwam dankzij Nketiah. De twee ploegen gingen uiteindelijk met een 0-1 stand de rust in.

In de tweede helft was het beeld eigenlijk precies hetzelfde, Bielsa’s mannen zorgden voor het meeste gevaar maar het was Arsenal dat de echte klap uitdeelde. In de 64e minuut tekende Saka aan de kant van Arsenal voor de 0-2 na een goed uitgespeelde counter.

Hoewel voor veel mensen de wedstrijd toen al beslist was, wisten de echte kenners dat Leeds wel in is voor een stunt op z’n tijd. In de 82e minuut was het Raphinha die, in zijn laatste wedstrijd op Elland Road, de aansluitingstreffer binnenschoot: 1-2! De pressing-machine van Bielsa bleef doorgaan en in de 85e minuut schoot Engelsman Roberts de 2-2 binnen. Maar hier bleef het niet bij, in de 90e minuut zette Arsenal nog een aanval op. Die werd onderschept op de zestien van Leeds en The Whites beginnen met een counter, waarmee Harrison 1-op-1 met Leno wordt gezet. Harrison twijfelt niet en schiet onberispelijk raak: 3-2 Leeds!


Uitzinnige vreugde nadat Harrison de 3-2 binnenschiet

Scoreverloop Leeds United - Arsenal 3-2
22’ | Nketiah 0-1
64’ | Saka 0-2
82’ | Raphinha 1-2
85’ | Roberts 2-2
90’ | Harrison 3-2

De fans zijn getrakteerd op een spektakelstuk, zoals we dat eigenlijk het hele seizoen van Leeds hebben gezien. Vanaf nu kunnen de fans echt gaan toeleven naar de FA cup finale…


Stand Premier League 2020/2021

De Premier League kent een verrassende winnaar, Tottenham wint voor het eerst in de historie een hoofdprijs. Manchester United en Arsenal grijpen allebei naast het Europese voetbal, terwijl Chelsea volgend seizoen mag deelnemen aan de Europa League.


Topscorers Ranking Premier League 2020/2021


Assist Ranking Premier League 2020/2021

Maar liefst 3 Leeds spelers weten zich in de top-10 spelers met meest assists te plaatsen.

Knap einde van het Premier League seizoen, zo winnen in de slotminuten! Mooi in het midden van de tabel, volgend seizoen progressie proberen te maken! En wie moet de apotheose nog volgen … :wink: Veel succes in de FA Cup-finale! :clap:t3:

PS: Zou je het ok vinden als ik mijn carrière eventueel ook zou delen in een story? Het gaat namelijk over hetzelfde team, vandaar dat ik het liever even vraag … :slight_smile:

1 like

Thanks! Volgend seizoen zou een top-6 plek wel heel mooi zijn, al zal dat erg lastig worden.

Prima tuurlijk als jij ook een story maakt! Ben benieuwd hoe jij het aanpakt.

1 like

Machtig! Zal eerstdaags de intro dan eens schrijven & delen! :ok_hand:t3::grin:

1 like