Manager story | Luton Town FC | Werken aan een sprookje

Goedenavond,

Ik ben een tijdje geleden hier voor het eerst begonnen met een carriere te posten en die ging over Atletico Madrid. Ik was leuk begonnen en ik had best veel leuke reacties, maar mede door tijdgebrek heb ik het nooit echt kunnen hervatten.

De aankomende 3 maanden ben ik veel op zee aan het werk, waardoor ik veel tijd heb om me bezig te houden met een leuke Manager Story.

Mijn vraag is. Ik volg Luton town echt al 7/8 jaar denk en het is echt wel een beetje m’n cluppie geworden. Zijn er mensen geïnteresseerd om een Carriere te volgen van Luton Town?

Een club die nog nooit zo hoog heeft gevoetbald als nu en daarmee wil ik geschiedenis schrijven.

Ik hoor graag wie dat wel wilt volgen!

afbeelding|526x500

Lijkt me erg leuk om te volgen zolang het een beetje realistisch blijft!!

Ik hou het sowieso realistisch, anders vind ik het niet meer leuk om te spelen @mart442

Ben benieuwd @Kokki777!

"Luton heeft lijstje voor nieuwe trainer klaar"

Met het nieuwe lijstje lijkt Luton op de Nederlandse tour te gaan. Het transferbeleid lijkt zich hierdoor af te stevenen op technisch vaardigen spelers. Maar ook zeker spelers met wilskracht en die strijdvaardig zijn.

We hebben 3 kandidaten op het oog en we gaan kijken hoe we ze los kunnen weken. De drie namen zijn: Danny Buijs, Mitchell vd Gaag en Fred Grim. We volgen deze trainers al een tijdje en zijn zeer te spreken over hun speelwijze. Het zijn mensen met voetbalverstand en kunnen met minimale middelen een elftal goed laten draaien. Dat is wat we hier nodig hebben bij Luton Town. We hopen hiermee geschiedenis te schrijven en misschien wel via de play offs promotie af te dwingen naar de Premier League. Maar dan zal alles moeten kloppen"

Wie denken jullie dat het gaat worden?

Leuk dat je op de Nederlandse tour gaat! Drie compleet verschillende trainers op verschillende fases in hun carrière. Denk dat Grim zo’n avontuur niet één twee drie aan gaat, als ik dan lees dat het transferbeleid zich af lijkt te stevenen op technisch vaardige spelers dan valt Danny Buijs ook af voor mij. Die heeft liever slopers en spelers die goed in de ruimtes dichtlopen, blijft over Mitchell van der Gaag. Lijkt me een leuke trainer met een aanvallende visie.

"Nieuwe Trainer meld zich snel in Luton"

Niemand minder dan Mitchell vd Gaag is de nieuwe manager van Luton Town. Een opvallende naam, waarmee Luton een nieuwe weg in wilt slaan.

“Vd Gaag is inderdaad voor de meeste een opvallende naam. Een trainer met ambitie die klaar is voor dit avontuur. Hiermee willen wij ons onderscheiden van de rest en geloven wij heilig in de speelstijl die vd Gaag wil toepassen. Mitchell krijgt hier de tijd en ruimte om het volledig naar zijn hand te zetten.
We kijken uit naar de Pre-Season en hopen hier een fijne selectie te creeëren om mogelijk dit seizoen al te stunten.”

“Bij Jong Ajax had hij geen uitzicht om trainer van het grote Ajax te worden en dit avontuur kon hij niet laten liggen.”

Wat vinden jullie ervan?
Tips/Tops?

Klinkt goed allemaal! Zou wel wat meer willen weten over Luton; bijnamen, rivalen, beetje geschiedenis. Erg benieuwd naar! :slight_smile:

Geschiedenis Luton Town

Luton Town is een Engelse voetbalclub, opgericht in 1885. De thuishaven is Kenilworth Road, dat al sinds 1905 zo is. The Hatters is de bijnaam van Luton, en dat komt door dat Luton bekend is geworden om de hoedenindustrie. Dit kun je ook mooi afleiden aan de hoed die verwerkt is in het logo.

In 1954/55 wist ze naar de tweede divisie te promoveren. Ze degradeerde daaruit in 1959/60. Niet lang daarna speelde Luton Town in de vierde divisie. In 1967/68 werd ze kampioen in die divisie.

Luton Town speelde in de tweede divisie tot ze in 1981/82 die divisie won. In 1986/87 eindigde de club als zevende in de Football League First Division, de hoogste eindklassering in de clubgeschiedenis tot op dat moment. In 1991/92 degradeerde Luton Town op de laatste dag van het seizoen. In het seizoen 1993/94 wist Luton Town de halve finales te bereiken van de strijd om de FA Cup. De club degradeerde daarna nog twee keer, maar promoveerde in 2001/02 weer naar de derde divisie.

In 2004/05 volgde promotie naar de Football League Championship. In het eerste seizoen daarin werd Luton Town tiende. Daarna degradeerde ze drie seizoenen op rij. Door financiële onrechtmatigheden begon Luton het seizoen 2008/09 met dertig punten in mindering. Mede hierdoor speelde Luton voor het eerst in 89 jaar niet meer in de Football League. In het eerste seizoen in de Conference National greep Luton naast promotie naar de Football League Two. Luton werd tweede en verloor in de play offs van de nummer vijf, York City FC. In het seizoen 2013/2014 werd Luton Town kampioen en keerde de club terug in de Football League. Ondanks het niveau speelde de club geregeld voor 10.000 toeschouwers, verreweg het meeste op dit niveau.

In het seizoen 2017/2018 werd Luton Town tweede achter Accrington Stanley in de Football League Two en dwong zo promotie af naar de Football League One. Na een formidabel debuutjaar werd Luton Town meteen kampioen en promoveerde derhalve naar het tweede niveau van de Engelse voetbalcompetitie, de Football League Championship. Waar we op de dag van vandaag nog steeds actief zijn.

Het is dus een club met ups, maar zeker ook hele diepe downs. Een club met een machtige trouwe aanhang, die dromen om ooit uit te komen in de Premier League, waar ze nog nooit zijn uitgekomen.
Luton heeft 1 prijs op de naam en dat is de gewonnen League cup van het seizoen 1987/1988.

Het mooie van de championship dit seizoen is natuurlijk wel de derby tegen de grootste rivaal Watford.
De clubs komen respectievelijk uit Luton, Bedfordshire en Watford, Hertfordshire, en daarom wordt deze wedstrijd ook wel een “Beds – Herts Derby” genoemd.

@LarsCF

3 likes

Leuk om te lezen! Het Engelse voetbal kent sowieso zoveel mooie verhalen.

"Luton bereid zich voor in Nederland"

Luton Town bereidt zich deze zomer voor met een toernooi in Nederland. Voor Mitchell vd Gaag natuurlijk ideaal en geen onbekend terrein. In deze periode wordt de selectie samen gesteld en kunnen sommigen spelers zich in de basis spelen. Want nieuwe trainer betekent nieuwe kansen.

Reporter: “Vd Gaag, hoe kijk jij uit op dit seizoen? Heeft u al een goed beeld van de selectie?”

Vd Gaag: “Een goed beeld is een groot woord, maar ik weet na een aantal weken samen trainen wel in grote lijnen wat ik wil.”

Reporter: “Ooh okee, en wat houdt dat dan in? Komen er spelers bij, gaan er spelers weg?”

Vd Gaag: “Als eerst wil ik het zoveel mogelijk met eigen jongens doen, we hebben veel echte clubmensen en ik vind dat je die gewoon nodig hebt in zo’n seizoen. We hebben 6 miljoen ter beschikking om te investeren, dus we zullen heel creatief moeten zijn.”

Met Mitchell vd Gaag heeft Luton Town een enthousiaste maar ook ambitieuze trainer binnengehaald. Ook met eventuele transfers hopen ze ook een beetje op de contacten die Mitchell met Nederlandse spelers heeft. Want dat is toch hoe Luton Town zich de komende tijd wil proberen te onderscheiden van de rest. De spelers zullen voornamelijk uit eigen land en Nederland komen, om zo ook een goede band met de achterban te houden.

Mitchell vd Gaag: “Als ik zo naar mijn lijstje kijk zou ik graag een linksbuiten erbij willen, een ervaren doelman met veel ervaring op de Engelse velden om zo optimaal te trainen met Sluga waar ik veel vertrouwen in heb. En graag zou ik nog een centrale middenvelder bij mijn selectie willen toevoegen om te concureren met Ruddock Mpanzu en Rea.”

Wat verwachten jullie van het seizoen? En welke aankopen zien jullie graag naar Luton Town komen?

3 likes

Leuk artikel en tof die interactie door ons naar eventuele targets te laten zoeken.

Als ervaren doelman:

  • Tom Heaton
  • Fraser Forster
  • Hennessey

Allen zijn ze pas 2e of 3e doelman en zien het daarom misschien wel zitten om loon en niveau in te wisselen voor speeltijd.

Als CM

  • Dan Gosling
  • Luke Amos
  • Sam Field
  • Kevin Mcdonald

Als buitenspeler

  • Josh Murphy
  • Kyle Edward
  • Marcus Browne
  • Brandon Barker

Hopelijk heb je hier wat aan?

1 like

@Aron1997

Had ik zeker wat aan! Heb zeker de opties bekeken. Sommige waren wel wat duur voor mij dus heb ik andere oplossingen moeten zoeken.

Voor een keeper was ik op zoek naar een ervaren keeper voor de bank en die bereid is om de bekerwedstrijden te spelen.

"Is Luton Town er wel klaar voor?"

Na 3 wedstrijden in de voorbereiding en maar 1 punt, lijkt Luton Town nog steeds zoekende. Is het de nieuwe trainer? Zijn het de nieuwe aankopen? Of is de selectie gewoon simpelweg niet goed genoeg?

Vd Gaag: “Ik heb deze voorbereiding totaal niet op resultaat gelet. Ik ben hier bewust ingestapt met een bepaalde visie die ik graag wil uitwerken en ik weet ook dat ik daarvoor de tijd krijg. Een uitspraak als dat de selectie niet goed genoeg zou zijn vind ik wat kort door de bocht. Ik geloof heilig in mijn selectie en in mijn formatie hoe ik wil spelen en wij gaan dit seizoen gewoon ons stinkende best doen en laten zien wat we waard zijn.”

Uitslagen voorbereiding
FC Emmen - Luton Town 2-1
(Cornick)
Luton Town - St. Truiden 1-3
(Rea)
PEC Zwolle - Luton Town 1-1
(Collins)

Dit zijn natuurlijk geen uitslagen waar de ploegen in The Championship van wakker zullen liggen. Maar we gaan kijken hoe Luton Town zich ontwikkelt.

In een volgende post zal ik jullie mijn selectie tonen waarmee ik het seizoen aan ga. Met de transfers die gedaan zijn. Ook zal ik jullie de speel en denkwijze van Mitchell vd Gaag uitleggen.

Mijn voornemen is om van elke maand in mijn carrière een verslag te maken met de uitslagen, goed idee?

Tips/Tops?

2 likes

Ben benieuwd wie het geworden zijn, nu ik lees dat de ervaren doelman 2e keus wordt denk ik meer aan Grant, Button, Moore of Parish.

1 like

"Luton Town heeft selectie rond en gelooft in speelstijl vd Gaag"

Luton heeft zijn selectie rond en hoopt met de speelwijze, die er nu toch aardig in zit, als lachende derde misschien dit seizoen al de play offs te halen. Met de 3 aankopen die zijn gekomen lijken ze klaar voor de start.

Mitchell vd Gaag: “De voorbereiding heb ik mijn systeem proberen erin te slijpen en ondanks de resultaten ben ik wel te spreken over hoe mijn spelers dit aanpakken. Mijn speelwijze is een aanvallende 4-4-1-1, waarbij de diepe spits als aanspeelpunt fungeerd en mijn schaduwspits erom heen moet gaan bewegen. Het blok op het middenveld wordt essentieel om zo goed mogelijk de 2 spitsen in stelling te brengen. Verder was ik natuurlijk op zoek naar een goede speler op de linkerkant. Die heb ik gevonden in de vorm van Curtis die we los hebben kunnen weken van Portsmouth. Ik heb super veel zin in dit seizoen en samen met de supporters gaan we werken aan onze droom.”

Transfers in:

  • LM Curtis 69Alg (24j.) --> 2.6 mil --> Portsmouth
  • LVA Gooch 67Alg (24j.) --> 1.9 mil --> Sunderland
  • DM Stockdale 67Alg (34j.) --> 170k --> Wycombe

Transfers uit:

  • SP Hylton --> 910k --> Brøndby
  • CV Cranie --> 490k --> Wisla Plock
  • CM Tunnicliffe --> 850k --> Shanghai Shenhua
  • CM Peck --> 150k --> St. Mirren
  • DM Shea --> 620k --> Legia Warschau
  • LA Galloway --> 1j uitgeleend --> Trabzonspor

We hebben ons versterkt met 2 flankspelers uit de league one, waar wij van denken dat ze het niveau aankunnen. We hadden bijna een buitenkansje op het conto van Mitchell vd Gaag, Javairo Dilrosun was in een ver gevorderd stadium om jaartje speeltijd op te doen, maar heeft toch gekozen voor La Liga. Met Stockdale hebben wij de juiste ervaring en Engelse keeper die goed is voor de kleedkamer en de bekerwedstrijden en die Sluga maar een hoger niveau kan tillen.

Definitieve selectie

Keepers:

  • DM Sluga 66Alg (27j.)
  • DM Stockdale 67Alf (34j.)

Verdedigers:

  • RA Bree 67Alg (22j.)
  • LA Potts 66Alg (26j.)
  • LA Norrington-Davies 64Alg (21j.)
  • CV Pearson 68Alg (27j.)
  • CV Bradley 69Alg (28j.)
  • CV Lockyer 69Alg (25j.)

Middenvelder:

  • CM Rea 68Alg (25j.)
  • CM Mpanzu 68Alg (26j.)
  • CM Berry 67Alg (28j.)
  • CM Lee 66Alg (25j.)
  • RM Clark 67Alg (26j.)
  • LM Curtis 69Alg (24j.)
  • LM Gooch 67Alg (24j.)

Aanvallers:

  • CA Cornick 69Alg (25j.)
  • SP Collins 70Alg (29j.)
  • SP LuaLua 67Alg (29j.)

Dit is de selectie waarmee ik het ga doen. Bradley is mijn aanvoeder en moet de verdediging leiden. Op het middenveld wordt het een concurrentie strijd, waarin Rea en Mpanzu de voorkeur krijgen aan het begin. Voor de flanken wordt het een strijd tussen Curtis, Gooch en Clark.
En in de speelwijze die Mitchel vd Gaag wilt spelen fungeerd Collins als aanspeelpunt en zal Cornick de bewegelijke spits erom heen worden.

Doelstelling

  • Voor de League Cup en FA Cup geldt natuurlijk om daar mooie avonden van te maken. Strijdvaardig zijn en hopen op gunstige lotingen om zo zover mogelijk te komen.

  • Voor de competitie geldt dat wij een vaste middenmotor moeten worden en dat we gaan strijden om stiekem mee te doen voor de play-offs.

  • Het scoutnetwerk wordt in Engeland opgezet, om zo ook een goeie sfeer en hetkenbaarheid naar de supporters toe te houden. Ook zullen wij in samenspraak met Mitchell vd Gaag onze oren en ogen open houden voor Nederlandse spelers.

Laat het seizoen maar beginnen. Ik hoop dat jullie zin hebben om dit te volgen. Ik ben van plan om van elke maand in Carrière een verslagje te maken met ontwikkelingen en uitslagen.

Tips/Tops?

1 like

Ziet er goed uit, aankopen zijn realistisch en kunnen een meerwaarde gaan vormen. Is je eerste keeper geen 68 algemeen ipv 66?

1 like

Leuk team en ook realistische transfers. Ik denk dat je met dit materiaal ook best in het linkerrijtje kan eindigen en met een beetje geluk ook een play-off plek kan pakken. Persoonlijk vind ik het ook leuk dat Curtis hebt gehaald. In mijn Portsmouth carrière vind ik hem echt geweldig, ik denk dat je nog veel plezier met hem zult beleven.

Ik ga je carrière sowieso volgen!

1 like

@Aron1997

Nee bij mij is die 66 man, maar doet het prima bij mij!

@Remsko

Jaa dat dacht ik ook, ik hou daar van om het lekker realistisch te houden. Vind het ook leuk om jullie er bij te betrekken en ik hoop dat jullie me blijven volgen!

Ohw oke geen probleem natuurlijk, je zal dan met een niet geupdate selectie. Veel succes nog en benieuwd naar het vervolg!

1 like