Manager Story | Mönchengladbach | FIFA 20

Welkom bij mijn nieuwe story met Borussia Mönchengladbach.

We beginnen met het uitspreken van de ambities dit seizoen.

#1

#0 Marco Rose

Leuke club, ben er vorig seizoen geweest. Er zit heel veel potentie in en ben benieuwd waar en hoe jij die club gaat profileren.

Leuk man, mooi stadion ook waar altijd een goede sfeer hangt.

Leuke club om een story mee te beginnen. Hebben dit jaar een erg leuk team, en deden dan ook lang mee om het kampioenschap. Succes!

Zeer interessante club om mee te beginnen. Denk dat vrij veel mensen Gladbach een leuke ploeg vinden en ze dus wel een bepaalde gunfactor hebben. Ben benieuwd naar het vervolg.

Bedankt voor de reacties!

Om het seizoen te beginnen nemen we deel aan een zomertoernooi.

#2

En dan nu de uitslagen van de poulefase:

#3

Uitslagen

Borussia Mönchengladbach vs Valencia 1-0
'65 Plea (Johnson)

Villareal vs Borussia Mönchengladbach 1-0
'90 Zambo Anguissa (Cazorla)

Borussia Mönchengladbach vs Napoli 1-2
'6 Embolo (Thuram)
'39 Lobotka (Insigne)
'69 Lobotka (Insigne)

Toelichting

Een tegenvallend begin helaas.
Na een sterke wedstrijd tegen Valencia kregen we helaas tegen Villareal in de slotseconden een onverdiende tegengoal. Napoli was daar in tegen gewoon een niveau te hoog. Daar hebben we de hele wedstrijd eigenlijk niks te zeggen gehad.

Tijd om ons te richten op de transferperiode! In de volgende update word de Loting in de Europa League bekend gemaakt en keert een oude bekende terug bij Gladbach…

Leuke club om een carrière mee te starten, ben benieuwd wel ex speler terug keert kan niet meteen iemand bedenken eerlijk gezegd.

Jammer dat je niet verder bent weten te komen in de voorbereiding. Hopelijk heb je wel een goed beeld van je selectie gekregen. Sluit mij aan bij Aron dat ik niet zo snel iemand kan bedenken die terug zal keren.

Loting Europa League

Terugkeer

Toelichting

Ik denk dat we met de loting genoeg kansen hebben om ons te plaatsen voor de knock-out fase. Roma zal waarschijnlijk wel eerste worden, zei hebben gewoon een beter elftal dan wij. Samen met Basaksehir zullen wij moeten uitmaken wie er tweede wordt in de poule. Ik ken Basaksehir als ploeg niet heel goed, dus het is afwachten hoe het gaat lopen.

Brouwers
Ik weet nog niet zo goed wat voor rol ik Brouwers in deze story ga geven. Langzamerhand zal dat uiteindelijk wel duidelijker gaan worden.

Roma is wel een pittige tegenstander, maar denk dat je op een goede dag wel van ze kan winnen. Ben benieuwd wat Brouwers gaat doen voor BMG

Pittige loting. AS Roma is voor EL begrippen natuurlijk een topploeg en Basaksehir is ook een erg pittige ploeg met een aantal goede spelers.

Ga er maar aan staan, die loting. Leuk dat je Brouwers in je verhaal betrekt. Ben er altijd voorstander van om (club)iconen te integreren in de story.

Bedankt voor de reacties allen!

We gaan door met een interview met sportief directuer Max Eberl:

Interview Max Eberl

Toelichting

Zoals in het interview wordt aangegeven zullen er geen grote aankopen worden gedaan deze zomer. Wel gaat we versterkingen halen die ‘potentiële basisspelers’ kunnen worden.

In een later stadium wil ik nog een beter en uitgebreider interview met Eberl maken. Ik wou het nu vooral over de transferplannen hebben.

Scouten

Ik maak zelf al ruim twee jaar géén gebruik meer van de website SoFifa, waardoor ik waarschijnlijk veel jonge onbekende talenten met een hoge potentie niet ken. Ik koop daarom iemand om zijn huidige rating en kwaliteiten, om zo de spanning voor mij zelf er in te houden en misschien te verrassen met aankopen.

In de volgende update worden er twee aankopen gepresenteerd. Tegenover de komst staat een vertrek van een basisspeler naar Frankrijk.

Leuk interview met de sportief directeur. Las zonet een artikel op VI over Gladbach en de Nederlandse invloeden daar. BMG is zeer geïnteresseerd in het Nederlandse model van opleiden en dan met name ook het opleiden van trainers. De Nederlandse Jimmy Lucassen is een veelbelovende jeugdtrainer bij de club. Het schijnt dat de club baalt dat het zo weinig eigen jeugd weet voort te brengen, de doelstelling voor de komende jaren bij BMG is om een derde van de selectie uit eigen jeugd te laten bestaan, de rest bestaat dan uit ervaren spelers of talenten die aangetrokken worden.

Denk dat je dit heel mooi in je carrière kan verwerken, de wijze waarop je scout zal er in elk geval voor zorgen dat je met een aantal talenten op de proppen gaat komen die wat onbekender zijn en minder vaak gebruikt zullen worden. Ik zou vooral in Duitsland, Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, België en Zwitserland gaan scouten.

Dat interview heb ik inderdaad ook gelezen en ik wil die ‘visie’ ook proberen toe te gaan passen in mijn story. Ze worden natuurlijk ook niet voor niets "Die Föhlen’ of terwijl ‘De Veulens’ genoemd omdat de club vroeger echt bekend stond om de jeugdacademie. Dat wil ik terug gaan brengen. Ook wil ik wat meer over de geschiedenis van de club gaan verwerken om een beter beeld van Mönchengladbach te gaan schetsen. Ik heb al stukken gemaakt over het oude stadion de Bökelberg en de halve finale van de DFP Pokal in 1992, wat één van de meest memorabele wedstrijden uit de historie van de club en het bekertoernooi is.

Bij Gladbach is trouwens ook Nederlander Arie van Lent al jaren trainer van het tweede elftal. Hij is in Nederland eigenlijk, net al Roel Brouwers, niet zo heel bekend omdat zijn hele voetbalcarrière alleen maar in Duitsland heeft gevoetbald.

Ben erg benieuwd wie je hebt weten aan te trekken en welke speler er zal vertrekken. Overigens volkomen begrijpelijk dat je geen gebruik maakt van SoFifa, dat maakt het eigenlijk alleen maar mooier om echt zelf talenten te scouten.

Van Lent! Die ken ik nog uit de jaren '90 uit zijn tijd bij Werder Bremen. Nooit een hoogvlieger, maar er zat één mazzelavond tussen waar hij er drie of vier inschoot en de kranten stonden er vol van destijds. Enorme cultheld!

Tijd om de aankopen te presenteren:

Aankopen

Vertrek Stindl

Toelichting spelers

Waarschijnlijk twee redelijk onbekende namen voor jullie. Om misschien al een iets beter beeld te geven over de spelers heb ik hieronder wat informatie neergezet:

Naam: Simon Sohm
Leeftijd 18
Lengte: 188cm
Positie: CVM/CV/CM
Overall: 62

Naam: Becir Omeragic
Leeftijd: 17
Lengte: 187cm
Positie: CV
Overall: 59

In de volgende update zijn we van start gegaan met de Bundesliga. We mogen meteen aan de bak door in de eerste drie wedstrijden tegen Schalke 04, Mainz en RedBull Leipzig te spelen.

Ondanks dat hij een buitenlands avontuur wilde vind ik het erg jammer dat je hem hebt laten gaan. Stindl is een echte cult held en in mijn ogen blijft hij ook bij BMG. Sohm heb ik op mijn lijst gehad bij Schalke maar ik haalde uit eindelijk Geis terug. Fijn talentje.