Manager Story | Mönchengladbach | FIFA 20

Dan nu de competitieresultaten van de maand Juli!

#4

Uitslagen

Borussia Mönchengladbach vs Schalke 04 2-0
’56 Hofmann
'80 Sane Rode Kaart
'81 Thuram (Pen)

FSV Mainz vs Borussia Mönchengladbach 0-4
’3 Thuram (Benes)
’10 Hofmann (Thuram)
’24 Benes (Thuram)
’45 Neuhaus

Borussia Mönchengladbach vs RedBull Leipzig 2-3
'10 Laimer (Poulsen)
'24 Nkuku (Poulsen)
’60 Benes (Hofmann)
'66 Poulsen (Martial)
’80 Embolo (Thuram)

In de volgende update zijn we aangekomen bij Deadline Day, waarin we misschien nog wel een aanwinst kunnen presenteren…

Op zich wel redelijke resultaten natuurlijk want het zijn ook niet de minste tegenstanders. Ben benieuwd of er nog iemand wordt aangetrokken.

Lijkt mij een prima start van de competitie, zeker geen makkelijk programma en dan is 6 punten uit 3 wedstrijden helemaal niet slecht.

6 punten en in de eerste 3 wedstrijden de ‘0’ gehouden. Prima start van de competitie lijkt mij.

Ondanks de nederlaag tegen Leipzig, die uiteraard te overzien is, denk ik dat er een prima start gemaakt is.

Op de laatste dag weten we nog een speler aan te trekken:

Aankoop

Toelichting

Nadat ik hem via een scout tegen was gekomen heb ik me verdiept in hem. Lijkt mij een aankoop die goed bij ons past. Hij is snel, goed aan de bal en fysiek best wel sterk voor zijn lengte en leeftijd. Zal als stand in voor spelers als Neuhaus, Hoffmann en Zakaria gaan dienen.

Selectie

Dan is dit de selectie geworden waar we het mee gaat doen dit seizoen

Opstelling

De opstelling

Spelopvatting

De tactische gedachte

Leuke aankoop, denk dat je hem zelfs als invaller voor je spitsen kan gebruiken. Qua opstelling en tactiek ziet het er goed uit, al heb ik bij een 4-4-2 met een ruit wel altijd het idee dat je erg kwetsbaar bent over de flanken zeker als je je backs veel op laat komen. Ben benieuwd hoe dit voor BMG uit gaat pakken.

Sterk selectie voor de Bundesliga. Met Thuram en Embolo erg goede aanvallers, zelf Thuram in een carrière gehad en was na twee seizoenen al 87 algemeen. Benieuwd hoe ze het gaan doen in de Bundesliga. Succes!

Ziet er goed uit. Erg leuk ook dat je de spelopvatting op een mooie manier weet te omschrijven. Hopelijk weet je met die tactiek een plaats in de top vier af te dwingen.

Tijd voor de resultaten van de maand september:

#5

Uitslagen

Koln vs Borussia Mönchengladbach 0-1
’19 Thuram (Benes)

Borussia Mönchengladbach vs Hoffenheim 2-3
’11 Herrmann (Hofmann)
'20 Zahavi (Gaspar)
’53 Embolo (Herrmann)
'66 Dabbur (Rudy)
'80 Rudy (Staflydis)

Borussia Mönchengladbach vs Hoffenheim 2-3
’11 Herrmann (Hofmann)
'20 Zahavi (Gaspar)
’53 Embolo (Herrmann)
'66 Dabbur (Rudy)
'80 Rudy (Staflydis)

Europa League
Borussia Mönchengladbach vs Wolfsberger 7-0
’4 Neuhaus (Kramer)
’10 Benes
’24 Herrmann (Lainer)
’31 Embolo (Herrmann)
’47 Embolo (Johnson)
’56 Herrmann (Embolo)
’90 Embolo (Hofmann)

Borussia Mönchengladbach vs Fortuna Düsseldorf 2-0
’39 Hofmann (Thuram)
’76 Plea (Neuhaus)

Tegen de topteams hebben we nog moeite om de punten te pakken. Hopelijk gaat hier de komende tijd verandering in komen. Op dit moment staan we daardoor na 6 speelronden 7de in de competitie. Het zal uiteindelijk beter moeten om plaatsing voor de CL te kunnen realiseren.

Behoorlijke klapper tegen Wolfsberger zeg! Duidelijk verschil wel tussen de poulefase EL en de Bundesliga, hopelijk krijg je het daar ook snel op de rit.

Knappe zege tegen Red Bull Leipzig. En flinke overwinning in de Europa League!

Embolo en Hofmann zijn lekker op dreef zo te zien. Mooi ook dat je Benes de kans geeft, fijn talent is dat!

Benes heeft me echt positief verrast. Echt een hele fijne speler om te gebruiken.

We duiken even de geschiedenis in, met een stuk over het oude stadion van Mönchengladbach: de Bökelberg.

Bökelberg

In de volgende update krijgen we te maken met een blessuregeval…

1 like

Mooi stukje geschiedenis waarmee je ook diepgang creëert in je story. Hopelijk valt het blessuregeval mee, maar vrees dat het ernstig zal zijn.

Mooi verhaal! Je brengt mooi diversiteit in je story (:

Bedankt voor de reacties!

We gaan verder met de blessure van een basiskracht:

Blessure

Toelichting

Een bittere tegenvaller voor ons. Hofmann was misschien wel de beste man in vorm en heel belangrijk voor ons. Door de blessure heb ik ieder geval wel de mogelijkheid om Kudus zijn debuut te laten maken. Kijken of hij Hofmann de komende weken goed kan vervangen.

Dat is wel een aderlating! Gelukkig dat Hofmann maar ‘slechts’ ruim een maand buiten spel staat.

Gelukkig gaat het “maar” om 5 weken. Hoe ziet de maand november eruit is dat een drukke maand? Interlandperiode is jammer genoeg net gepasseerd zeker?

Heel erg goed stuk over de Bökelberg! Complimenten voor het werk wat je erin hebt gestopt, hele mooie toevoeging aan je story om dit erin te verwerken!

Hopenlijk kan Kudus een goede indruk maken gedurende de afwezigheid van Hofmann, ga zo door!