Manager Story | Mönchengladbach | FIFA 20

Oef altijd een teleurstelling om een basisspeler een tijdje kwijt te zijn… Tijd voor Kudus om op te staan.

We spelen in de competitie thuis tegen Augsburg en Frankfurt, voor de DFP-Pokal Werder Bremen en EL Roma. Daarnaast gaan op bezoek bij Dortmund en Basaksehir. Opzich wel een paar moeilijke tegenstanders.

Mannen bedankt voor de leuke reacties!

Dit zijn de resultaten van oktober:

#6

Resultaten

Europa League
Basaksehir vs Borussia Mönchengladbach 0-1
’29 Thuram (Benes)

Borussia Mönchengladbach vs Augsburg 2-0
’27 Benes (Embolo)
’43 Embolo (Lainer)

Borussia Dortmund vs Borussia Mönchengladbach 3-2
'9 Sancho (Rodrigo)
’32 Thuram (Benes)
’36 Thuram (Embolo)
'66 Rodrigo (Witsel)
'90 Reus (Vrije Trap)

Europa League
Borussia Mönchengladbach vs AS Roma 2-0
’9 Plea (Herrmann)
’65 Herrmann (Plea)

Borussia Mönchengladbach vs Eintract Frankfurt 5-0
’21 Embolo (Lainer)
'33 Corona rode kaart
’54 Thuram (Benes)
’61 Lainer (Embolo)
’73 Embolo (Zakaria)
’90 Zakaria (Lainer)

DFP-Pokal
Borussia Mönchengladbach vs Werder Bremen 3-1
’12 Plea (Strobl)
’38 Plea (Herrmann)
'71 Eggestein (Goller)
’89 Kramer (Benes)

Toelichting

Ondanks het verlies tegen Dortmund al met al een fantastische maand voor ons. We zijn hierdoor gestegen naar de 6de plek in de competitie, al lijkt met 7 punten achterstand de 4de plek niet in echt in het zicht.

Ook is er al transfernieuws te melden. Er vertrekt een speler in de winterperiode:

Vertrek

Toelichting

Kwam erg weinig aan spelen toe in het team. Had op het middenveld Zakaria en Kramer voor zich te dulden. Ook als centrale verdediger maakte Strobl weinig kans op speeltijd door de aanwezigheid van Ginter, Elvedi en Jantschke. Jammer, maar zijn vertrek zal geen grote gevolgen voor ons hebben.

Zuur zeg tegen Dortmund in de allerlaatste minuut. Verder allemaal prima resultaten . En €6.700.000 een prima bedrag voor een speler met weinig minuten.

Welk lettertype gebruik je voor de onder tekst op de VI site? Ik kreeg de juiste niet te pakken. :stuck_out_tongue: .

Zuur van de Borussia-derby, wel een mooie Europese overwinning !

Zonde van de nederlaag tegen Dortmund, al is dat geen schande. Die 5-0 tegen Frankfurt is wel de moeite daarom! Ook een sterke overwinning op Roma.

Ondanks de nederlaag tegen Dortmund heb je toch zeer goede resultaten weten te boeken. Een vertrek van Strobl lijkt mij logisch als hij niet op veel speelminuten kon rekenen, zeker voor dat bedrag.

Ik zou het niet weten. Ik schrijf mijn stukjes altijd op de site zelf met element expecteren. Daarna knip en plak in alles in Paint zoals ik het wil hebben.

Bedankt voor de reacties allen!

Het volgende stuk komt wat eerder dan verwacht, maar dit kwam voor mij beter uit.

Oude Garde

Toelichting

Een onvermijdelijke beslissing. Ik had echte clubmensen zoals Wendt en Raffael graag willen houden, maar in combinatie met FIFA gaat dit jammer genoeg gewoon niet. Ben trouwens wel benieuwd of jullie misschien nog leuke opties hebben om deze spelers misschien in een andere rol bij deze story willen betrekken, aangezien ik daar zelf wel ideeën over heb maar er nog niet helemaal overtuigd ben. Zie graag jullie reacties tegemoet!

Wendt lijkt me wel interessant als jeugdtrainer of scout. Raffael lijkt mij dan weer interessant als spitsentrainer. Ik heb in mijn carrière met KV Mechelen hetzelfde gedaan met Igor De Camargo dat trouwens nog enkele seizoenen bij Mönchengladbach gevoetbald heeft :wink:

Voor Wendt zou het mooi zijn om misschien wat Zweeds of Scandinavisch talent naar de club te halen. Raffael heeft vorig jaar in een interview (heb daarvoor al even wat research gedaan) aangegeven graag als ambassadeur aan de club verbonden te blijven, al vindt ik het lastig hoe ik dat in de story moet gaan verwerken. Heb je daar misschien ook mooie suggesties voor? Alvast bedankt!

Begrijpelijk dat er een moment komt dat er een generatie wisseling is. Wie weet kan de volgende generatie stunten en Gladbach de eerste prijs sinds 2005 bezorgen.

Het makkelijkste om zulke jongens een rol te geven is als scout en dan in hun land van herkomst een keer te gaan scouten. Anders een rol in de technische staf aanbieden, al is altijd de vraag hoeveel aandacht je ze dan kan geven.

Heb in eerdere stories ook weleens hele stukken aan de invulling van de technische staf gespendeerd en vervolgens doe je er nooit weer wat mee haha.

Altijd lastig natuurlijk om afscheid te moeten nemen van oudere spelers die veel voor de club hebben betekent. Een andere rol geven bij de club zou dan inderdaad de beste optie zijn.

Een afscheid is natuurlijk jammer, maar ook mooi. Het biedt kansen om nieuwe spelers in te passen en de veteranen een andere rol aan te bieden.

Iedereen bedankt voor de reacties!
Ik neem jullie suggesties zeker mee in vervolg van de story.

Dan nu naar een paar dagen van stilte de resultaten van November:

November

Resultaten

Bayer Leverkusen vs Borussia Mönchengladbach 1-3
’15 Thuram (Benes)
’45 Thuram (Benes)
'55 Illicic (Morales)
’67 Hofmann rode kaart
’89 Kramer (Benes)

Europa League
AS Roma vs Borussia Mönchengladbach 1-0
'11 Wendt (E.D)

Borussia Mönchengladbach vs Werder Bremen 3-1
’11 Thuram (Embolo)
'48 Füllkrug (Klaassen)
’67 Benes (Embolo)
’74 Kudus (Benes)

Union Berlin vs Borussia Mönchengladbach 0-1
’86 Ginter (Embolo)

Europa League
Wolfsberger AC vs Borussia Mönchengladbach 1-4
’27 Herrmann (Plea)
’41 Plea
'45 Schmidt
’57 Herrmann (Plea)
’79 Müsel (Benes)

Toelichting

Door de interlandperiode maar vijf wedstrijden deze maand, maar wel in de competitie ongeslagen gebleven. Hierdoor staan we nu op doelsaldo vierde, wat uiteindelijk ook de doelstelling is.

In de Europa League eindigen we sowieso eerste of tweede in de groep J. We gaan natuurlijk voor de poulewinst. We moeten alleen nog thuis tegen Basaksehir, dat nog met Roma moet uitmaken wie er een plek in de knock-outfase veroverd. Veel om nog voor te spelen dus.

Stand EL:
1 Mönchengladbach 12 PTN
2 AS Roma 10 PTN
3 Basaksehir 7 PTN
4 Wolfsberger 0 PTN

Om meteen maar even door te pakken laten we ons ook even op bestuurlijk gebied horen.

#7

Graag hoor ik wat jullie hier van vinden!

Naar de volgende ronde in Europa en alleen maar overwinningen in de Bundesliga. Uitstekende maand.

Knap dat je de bovenste plaats in de Europa League in handen hebt. Heel gaaf dat je Johnson naar New York hebt gestuurd, ben benieuwd of het Gladbach een aantal talenten gaat opleveren.

Mooi idee om Johnson naar Amerika te sturen, had zelf overigens niet voor NY gekozen maar een andere stad met andere clubs. In New York zitten 2 clubs die al een partnerclub in Europa hebben.