Manager Story | Mönchengladbach | FIFA 20

Knap dat je al zeker bent van doorgang in de Europa League, het is natuurlijk niet de aller makkelijkste poule. Ook in de Bundesliga lijkt het voortvarend te lopen. Het idee met Johnson is erg interessant, ben benieuwd wat het oplevert.

Tot nu een schitterende story. Ik geniet ervan

Ben het opzich wel met je eens dat New York misschien niet de meest ideale en logische keuze was. Had ik misschien wat meer rekening mee moeten houden.

Iedereen bedankt voor de reacties!
Tijd voor de maand december!

#8

Uitslagen

Borussia Mönchengladbach vs Freibrug 4-0
’12 Thuram (Embolo)
’25 Hofmann (Benes)
’60 Thuram (Embolo)
’70 Hofmann (Johnson)

DFP Pokal
Bayern München vs Borussia Mönchengladbach 1-2
'5 Gnabry (Kimmich)
’30 Herrmann (Neuhaus)
’50 Herrmann (Lainer)

Borussia Mönchengladbach vs Bayern München 2-1
'44 Coutinho (Lewandowski)
’45 Plea (Benes)
’50 Elvedi (Benes)

Europa League
Borussia Mönchengladbach vs Basaksehir 3-1
’13 Kudus (Herrmann)
’43 Plea (Herrmann)
’67 Crivelli
’78 Herrmann (Plea)

Wolfsburg vs Borussia Mönchengladbach 0-4
’32 Embolo (Benes)
’55 Embolo (Thuram)
’61 Benes
’90 Thuram (Hofmann)

Borussia Mönchengladbach vs Paderborn 0-0

Hertha BSC vs Borussia Mönchengladbach 0-3
’27 Embolo (Hofmann)
’34 Embolo (Benes)
’47 Embolo (Herrmann)

Toelichting

Toch wel een mooie afsluiting van de eerste seizoenshelft door de laatste negen wedstrijden ongeslagen te blijven. Wel jammer dat we na 2 overwinningen op Bayern dan thuis gelijkspelen tegen Paderborn, die daarmee pas hun eerste punt(!) dit seizoen pakken. We lijken het nu redelijk goed op de rit te hebben. Op dit moment verkeren we een beetje in niemandsland op de vierde positie. De stand:

Bayern München 49 PTN
Borussia Dortmund 46 PTN
Bayer Levekusen 46 PTN
Borussia Mönchengladbach 40 PTN
Hertha BSC 36 PTN
Wolfsburg 31 PTN

In de Europa League zijn we als groepshoofd door. Ondertussen is de loting geweest en daarin zijn we gekoppeld aan…

Loting

Toelichting

Op papier zijn we sterker dan CSKA. De club is niet meer het CSKA van een paar jaar dat elk jaar CL speelde en zijn het elftal nu grondig aan het renoveren. Genoeg kansen in ieder geval om door te gaan naar de volgende ronde.

In de volgende update blikken we met samen met Marco Rose terug op de eerste seizoenshelft. Daarnaast presenteren we de eerste winteraankoop, die we een divisie lager hebben opgepikt.

Hele goede overwinningen op bayern München. Ben benieuwd na je winter aankoop!

Knappe resultaten tegen Bayer München! Verder heel de maand december ongeslagen, dus een goede afsluiting van het jaar. In Europa een tegenstander geloot waar je zeker kans maakt om een ronde verder te komen.

Goede resultaten! Zeker de overwinningen tegen Bayern München zijn erg knap. Ook in de Europa League heb je het goed gedaan en met CSKA heb je redelijk gunstig geloot lijkt mij.

We gaan verder met het interview van Marco Rose:

Interview Marco Rose

Ook presenteren we de eerste winteraankoop:

Aankoop

Toelichting

Speelde in zijn eerste halfjaar bij Nürnberg schijnbaar echt fantastisch. Zijn rating is in deze periode van 72 naar 74 gegaan waardoor hij nu €9.000.000 waard was. Doordat zijn afkoopclausule in het contract ook deze waarde had was dit voor mijn gevoel een buitenkansje die ik niet kon laten liggen. Hack is Duits (wat ik zelf een groot pluspunt vind), snel en kan goed afmaken. Hij gaat concurreren met Benes voor de CAM positie.

Prima afsluiting van het jaar en een dito interview met Rose. Originele aankoop die Hack! Heb even zijn Sofifa gecheckt en dat ziet er veelbelovend uit!

Prima interview met Marco Rose en mag zeker tevreden zijn over de positie en het bereiken van de volgende rondes in de beker en Europa. Hack is een voor mij onbekende speler, maar zoals je het omschrijft kan het een belangrijke aankoop voor Mönchengladbach worden.

Goed interview en Hack lijkt mij een prima aankoop. Ben benieuwd of hij zijn stempel kan gaan drukken.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
We gaan verder bij de start 2de seizoenshelft met de resultaten van januari.

#9

Uitslagen

Schalke 04 vs Borussia Mönchengladbach 4-1
'30 Malen (Gregoritsch)
'60 Malen (Raman)
’67 Embolo (Thuram)
'72 Raman (Malen)
'88 Gregoritsch (vrije trap)

Borussia Mönchengladbach vs 1. Mainz 05 6-1
’3 Thuram (Benes)
'14 Gray
’33 Neuhaus (Embolo)
’38 Embolo (Benes)
’49 Benes (Embolo)
’76 Embolo (Benes)
’84 Embolo (Benes)

RedBull Leipzig vs Borussia Mönchengladbach 1-4
'30 Poulsen
’52 Plea (Benes)
’62 Plea (Hofmann)
’77 Hofmann (Lainer)
’80 Zakaria

Daarnaast kunnen we de tweede en laatste aankoop presenteren:

Aankoop

Toelichting

Borussia Mönchengladbach neemt in het echte leven in de wintertransferperiode van 20/21 de Amerikaanse rechtsback Joseph Scally van New York City over. Het nadeel is alleen dat hij op dit moment een rating van 49 heeft op FIFA waardoor hij voor mij onbruikbaar is. Om toch nog een beetje het zelfde idee te krijgen heb ik Julian Araujo aangetrokken, die 64 algemeen is.

De volgende wedstrijd spelen we tegen Bayer Leverkusen in de kwartfinale van de DFB-Pokal. Om jullie al vast een beetje warm te krijgen voor het treffen gaan we even terug in de tijd, 1992 om precies te zijn.

DFB-Pokal 1992

Dit was het voor nu. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Donyell Malen bij Schalke 04? Zonde om zo de tweede seizoenshelft te openen. Maar daarna de draad weer opgepakt met ruime overwinningen.

Zonde van de uitslag tegen Schalke. Voor de rest lekker bezig

Forse nederlaag tegen Schalke, maar de overwinning bij Leipzig is dan wel weer erg knap. Je nieuwe aanwinst ken ik eigenlijk niet, al wordt door de toelichting zijn komst wel begrijpelijk. Interessant stuk uit de historie, succes tegen Leverkussen!

De manier van verslaan van de carrière spreekt mij wel aan eigenlijk. Je gaat er lekker vlot doorheen en toch blijft het overzichtelijk.

Verassende overwinning op Leipzig, hopelijk smaakt dat naar meer :slight_smile:

Bedankt voor de reacties allen!
De resultaten van Februari:

#9

Uitslagen

DFB-Pokal
Borussia Mönchengladbach vs Bayer Leverkusen 2-2 (4-2 na s.s.)
’37 Thuram (Neuhaus)
’68 Kramer rode kaart
'87 Bellarabi (Bailey)
’98 Hack (Kudus)
'105 Bailey (Palacios)

Borussia Mönchengladbach vs Köln 2-0
’45 Embolo (Hofmann)
’60 Thuram (Lainer)

Fortuna Düsseldorf vs Borussia Mönchengladbach 3-5
'4 Dennis (Hennings)
'9 Dennis (Stöger)
’45 Neuhaus (Hofmann)
’59 Thuram (Plea)
'63 Serdar (Suttner)
’70 Embolo (Benes)
’73 Thuram (Embolo)
’80 Thuram (Benes)

Europa League
CSKA Moskou vs Borussia Mönchengladbach 0-3
’8 Herrmann
’74 Neuhaus (Embolo)
’89 Embolo (Herrmann)

Borussia Mönchengladbach vs Hoffenheim 1-1
’8 Thuram (Lainer)
'34 Bebou (Zahavi)

Europa League
Borussia Mönchengladbach vs CSKA Moskou 2-2
’39 Hack (Herrmann)
'57 Shkurin (Ndiaye)
’66 Herrmann (Kudus)
'89 Sigurdsson (Shkurin)

Daarmee zijn we dus door in de Europa League en onze volgende tegenstander wordt:

Tegenstander

Daarnaast hebben we vervelend blessure nieuws gekregen:

Blessure

Blessure Nico Elvedi

Toelichting

Een harde tegenslag voor ons. Elvedi is juist in de aankomende periode hard nodig, maar helaas zullen wij het tot het einde van het seizoen zonder hem moeten doen. Jantschke en Bensebaini zullen hem vervangen de komende tijd.

In de volgende update gaan we aandacht besteden aan de onder 17 van Gladbach, die op dit moment in goede vorm steekt.

Wisselende resultaten, enerzijds goed die drie zeges na elkaar, doet altijd deugd. Enkel jammer van het gelijkspel met Hoffenheim, daar had meer in gezeten. Tegen CSKA was je toch al door, dus geen zorgen daar.
Jammer van die blessure. Hopelijk kun je dit goed opvangen.

Mooi in de volgende ronde van europa league tegen Leverkusen. Mooie wedstrijd gespeeld, maar 3-5 ook flinke uitslag

Die wedstrijd tegen Düsseldorf was inderdaad een spectaculaire pot. Gelukkig hebben we deze uiteindelijk kunnen winnen dankzij een hattrick van Thuram.