Manager Story | Ogararu staat voor uitdagend tweede seizoen bij Viitorul Constanta

@D5981
Het is inderdaad een leuk gevecht zo, zeker omdat er ook maar 4 tickets voor Europees voetbal zijn te verdelen, waarvan 1 natuurlijk de beker.

De play-offs beginnen met een duel tegen de op papier zwakste tegenstander: Astra Giurgiu

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

We staan er zo goed voor in de strijd om de titel. Cluj heeft direct punten laten liggen, dus dit is hét moment om de koppositie te pakken. We spelen niet met de sterkste opstelling, vanwege het bekerduel tegen Craiova komende week.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

We speelden een slechte wedstrijd. Dat kan misschien tegen Chindia of Clinceni, maar niet tegen ploegen in de kampioensgroep. De kritiek op Cabuz kan ik begrijpen, maar het is niet zijn fout. Ik wil Cojocaru wel terug hebben volgend jaar, zodat ik ze kan doorwisselen als ze tegenvallend presteren.

Hierna volgde een wedstrijd thuis tegen Craiova in de beker

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

De vorige wedstrijden tegen Craiova waren doelpuntrijk, hopelijk is dat nu weer het geval.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

In tegenstelling tot de eerdere wedstrijden, hadden we het nu heel lastig. We hadden weinig controle en weinig kansen. Dit zorgt toch voor wat twijfel over de countertactiek. Hij werkte niet zoals het moest, maar werkte daardoor juist goed. Nu werkte het juist helemaal niet.

De competitie gaat verder met Viitorul – Dinamo Boekarest

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Vanwege het bekerduel spelen we niet met de sterkste opstelling. Dat kan ons nog wel eens op gaan breken, maar spelers als Artean, Marcelinho en Iancu moeten de ploeg kunnen dragen.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Wat een feest. Niet normaal. De wedstrijd was al fantastisch, maar dat Varias een assist geeft én scoort, maakt het helemaal af. Het ging nergens anders over in de media.

Wederom een duel tegen Craiova. Ditmaal uit voor de competitie.

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

We kunnen weer met de sterkste opstelling spelen, dus dat gaan we ook doen. De countertactiek gaat hopelijk weer voor een ruime overwinning zorgen.

Scoreverloop

Craiova 0-0 Viitorul

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Dat was een intens duel, met kansen voor beide partijen. Wij zijn denk ik iets meer tevreden met een gelijkspel dan Craiova, maar ook zij zullen vooral blij zijn dat ze niet hebben verloren. Toch is het zonde dat we niet winnen. Het help niet echt in de titelstrijd. Aan de andere kant loopt een ploeg onder ons niet in, dus houden we een grote kans op plaatsing voor de Europa League.

De maand maart werd afgesloten met een duel tegen FCSB

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Wat zou het lekker zijn om te winnen van FCSB, nadat het hiervoor niet is gelukt. Ondanks dat mindere resultaten met de countertactiek, gaan we het toch weer proberen.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Eindelijk! Het was intens en het leek er op dat er geen winnaar zou komen, maar dan is daar toch weer die topspits van ons! We doen hele goede zaken met deze overwinning

In de volgende update zien we de maand april, waarin onder andere een uitduel tegen Cluj op het programma staat.

Stand kampioensgroep

FCSB lijkt af te haken, want feitelijk staat Craiova 3e (neem ik aan)

Oh, dat is inderdaad een foutje… Craiova staat inderdaad 3e. Vooral hun linksbuiten, Mihaila, doet het geweldig. Scoort veel. Is ook vervelend om tegen te spelen, want hij is enorm snel. Maar voorlopig is het me gelukt hem af te stoppen.

Ik zit te kijken of ik bij Craiova of FCSB iets weg kan halen voor volgend seizoen, maar de echte versterkingen moet ik toch ergens anders vandaan halen. Alleen spelers die daar niet in actie komen, zouden naar Viitorul gaan. Verder moet ik het toch zoeken bij de clubs uit de degradatiegroep denk ik. En wellicht Poolse clubs die een tegenvallend seizoen hebben. Als ik me plaats voor de Champions League of Europa League, kan dat een reden zijn voor spelers om naar mij te komen natuurlijk.

Ziet er goed uit. Ben benieuwd of je meteen kampioen wordt. Zou in ieder geval een hele knappe prestatie zijn. Succes in de topper tegen Cluj.

Na de publicatie van het AD, suggereert ook De Telegraaf dat het niet goed gaat

April begint met een kraker: Cluj - Viitorul

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Wat zou het mooi zijn als we hier kunnen winnen. Dan zijn we titelfavoriet en ik denk niet dat we het dan nog gaan weggeven. Ik heb het idee dat we dan allemaal 150% gaan geven en dat we onverslaanbaar zijn.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Hoe geven we dit weg… In de eerste helft waren we zó veel beter, we komen vroeg op 0-2 en Cluj lijkt verslagen. En dan geven zakken we he-le-maal in elkaar in de tweede helft… hopelijk blijven we meedoen in de strijd, want het laatste duel is thuis tegen Cluj.

Een lastig uitduel: FCSB - Viitorul

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Hopelijk kunnen we weer winnen. We hebben het nodig in de strijd om de titel.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Tja… je zou zeggen dat dit het was. We moeten volgende week flink aan de bak om de tweede plaats niet weg te geven.

Een directe strijd om plek 2: Viitorul - Craiova

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Als we winnen, geloof ik niet dat we de tweede plaats nog weggeven. We hebben dan 6 punten meer én een beter onderling resultaat.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Ondanks het goede resultaat, was het een nare wedstrijd. Iedereen bij Craiova wist wat er op het spel stond. We hebben erg goed gespeeld, maar in de tweede helft werden we laks. Als een van die ballen erin vliegt, krijg je een heel ander duel. Cabuz heeft ons wat dat betreft gered.

Dinamo - Viitorul

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Ik ga eigenlijk wel uit van de winst. Dan hebben we plek 2 100% zeker binnen.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Het kan nog! Dit mag nu niet misgaan tegen Astra…

De voorlaatste wedstrijd: Viitorul - Astra

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

We moeten winnen, dan gaan we volgende week een sensationele wedstrijd zien.

Scoreverloop

8’ Rivaldinho 1-0
19’ Cabuz pakt strafschop
33’ Ganea 2-0
58’ Rivaldinho 3-0

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Yes! Op naar volgende week.

In de volgende update: FC Viitorul – CFR Cluj

De stand met nog één speeldag te gaan.

Dé topper van het seizoen: Viitorul – Cluj op de laatste speeldag

Voorafgaand aan het duel wordt er olie op het vuur gegooid: Aurelian Chitu bevestigt dat hij per 1 juli de overstap maakt naar CFR Cluj. De toch al gespannen fans zijn woest, vooral over de timing van het nieuws. Er ontstaan enkele clashes tussen supportersgroepen.

In het stadion is de sfeer gespannen, maar goed. Er is veel vuurwerk.


Ik hoop dat jullie mij beperkte photoshop kwaliteiten van hierboven, maar vooral het onderstaande wedstrijdverslag kunnen waarderen. Ik wilde met het onderstaande verslag zo veel mogelijk de spanning van de wedstrijd in dit verhaal brengen. Bij een ‘gewoon’ nieuwsartikeltje zou het einde al te snel verklapt zijn.

Viitorul start fel en drukt Cluj met de rug tegen de muur.

Cluj verdedigt met man en macht en er lijkt geen ruimte om er doorheen te komen. Ganea moet de bal terugspelen op Ciobanu…

En op dat moment ziet de middenvelder de ruimte ontstaan. Gheorghe duikt het gat in. Ciobanu weet dat hij slechts één kans heeft om dit goed te doen en speelt de bal in één keer door…

De keeper van Cluj, Arlauskis, komt uit. Hij is echter niet berrekend op de snelheid van Gheorghe en twijfelt wat. Gheorghe is eerder en schiet de bal door de benen van de keeper…

GOAL! 1-0. De bal rolt vlak langs de paal de goal in. Het stadion ontploft en hier en daar wordt al vuurwerk afgestoken.

Na de snelle 1-0 probeert Cluj de bal even in de ploeg te houden en zelf een aanval op te zetten. Er wordt echter wat getreuzeld en Ciobanu pakt de bal af. Hij zet het op een rennen en rent vanaf de rechterflank de 16 in. Hij wil de bal terugleggen vanaf zo’n beetje de achterlijn…

De pass wordt geblokt, maar komt in de voeten van Ciobanu terug. Hij haalt uit…

Redding! De keeper tikt de bal naast. Corner.

Ganea trapt de corner. Er is veel beweging in de 16. Centrale verdediger Iacob komt voor zijn man…

De bal komt bij Iacob, die de bal verlengt richting de verre hoek. De keeper staat in de baan van de kopbal…

Een verdediger verandert vrijwel direct na de kopbal de bal met zijn arm van richting…

GOAL! 2-0. De keeper kan niet op tijd reageren en de bal stuitert de goal in. Het stadion ontploft wederom

Na de 2-0 gaat Cluj de aanval in. Ze komen er echter niet uit en er ligt een mogelijkheid voor een counter

Viitorul speelt de counter niet goed uit, Cluj verovert de bal op de helft van Viitorul.

Cluj koos niet voor een snelle omschakeling, maar voor de kalmere opbouw. De spits weet de bal vast te houden en draait weg van de verdediger op het moment dat er spelers de 16 in komen rennen…

De vrije man wordt gevonden, die nu alleen doelman Cabuz nog voor zich heeft. De doelman maakt zich zelf zo groot mogelijk, terwijl Deac een schot lost…

Redding! De bal komt op het bovenbeen van de doelman, maar er volgt wel een rebound…

Geblokt! Iacob blokt de kopbal, maar de bal blijft in de 16. De keeper kan de bal alleen het veld verder inslaan in zijn poging de bal te pakken

Cluj schiet niet nog een keer, maar probeert een aanval uit te spelen. Vanaf de zijkant komt weer een speler 1-op-1 met de doelman van Viitorul…

Redding! De keeper blokt het schot wederom. De Nooijer werkt weg, maar krijgt de bal niet ver. Op de rand van de 16 krijgt Cluj de kans om uit te halen…

Redding! Cabuz ziet de bal laat, maar weet de bal naast te tikken met een katachtige redding. Er volgt een corner…

Weggekopt! De corner is ongevaarlijk en wordt eenvoudig weggewerkt.

Cluj begint opnieuw aan een aanval. Via een een-tweetje komt er een speler vrij rechts in de 16. Ghita gaat op Deac af…

Deac legt de bal terug op Nem, voordat Ghita er bij kan. De verdediger draait en gooit zich voor het schot dat Nem lost.

GOAL! 2-1. De bal gaat over de glijdende Ghita heen, Cabuz is kansloos op het harde schot in de korte hoek.

Viitorul probeert zich te herpakken na de tegengoal. Via links wordt de aanval gezocht, waar De Nooijer vrij komt. Hij geeft de bal voor…

Gepakt! De keeper kan de bal makkelijk vangen.

De uitworp van de doelman is niet goed en Viitorul kan weer aanvallen. Pitu dribbelt vanaf rechts de 16 in en geeft voor…

Weggewerkt! De voorzet wordt van richting veranderd en komt niet bij een teamgenoot. Het gevaar is geweken.

RUST Qua veldspel is Cluj de betere, maar voorlopig gaat Viitorul aan de leiding. De spanning is zelfs voelbaar voor de neutrale toeschouwer.

De aftrap is genomen door Cluj, dat een aanval opzet. Ze proberen de 16 in te komen…

Iacob zit er tussen en Viitorul begint aan een counter…

Ciobanu heeft de bal op de rand van de 16 en kapt terug. Gheorghe rent de 16 in, terwijl Pitu richting de 16 komt. Ciobanu legt af op Pitu, die uithaalt…

Geblokt! De verdediger zet zijn voet er tussen. Cluj heeft weer balbezit.

Het is weer de beurt aan Cluj om een aanval op te zetten. Ze verplaatsen het spel van rechts naar links, waar de ruimte is om een voorzet te geven…

Weggewerkt! Mladen kan ongehinderd weg koppen en vindt Gheorghe.

Viitorul heeft de bal weer, Pitu wil een voorzet geven…

Geblokt! Cluj blokt de voorzet en ziet ruimte voor een counter. De bal wordt naar links gespeeld…

Afgepakt! Iacob zit er tussen en smoort de aanval daarmee in de kiem.

Cluj wisselt: Aurélio verlaat het veld, Bordeianu vervangt hem.

Na een inworp van Cluj is er ruimte op rechts voor de voorzet…

Weggekopt! Ghita haalt weg voordat Tucudean een kans krijgt op doel te koppen.

Het wegwerken verloopt niet goed en Cluj krijgt een schotkans vanaf de rand van de 16…

Redding! Cabuz pakt de bal.

Na een nieuwe aanval van Cluj is er ruimte voor Viitorul om aan te vallen. De bal is bij Rivaldinho, die de bal bijhoudt. Pitu sluit aan en ontvangt de bal. De jongeling draait weg van zijn directe tegenstander en ziet de ruimte bij Gheorghe, die de 16 in rent…

Rivaldinho sprint ook mee. Gheorghe geeft de bal mee en loopt zelf naar het midden, waar hij vrij komt. Rivaldinho legt af en Gheorghe schiet in de korte hoek…

Redding! De doelman redt met zijn linkerbeen.

Viitorul bouwt opnieuw aan een aanval, met nog iets meer dan 10 minuten te gaan. Pitu heeft de bal en rent de 16 in. De verdediger van een Cluj zet een tackle in…

Bal! De verdediger speelt de bal. Deze komt bij De Nooijer terecht, die terugspeelt op Ganea. Ganea ziet de diepgaande Gheorghe op links en geeft de bal mee. Vanaf een moeilijke hoek probeert Gheorghe het, hij schiet hard met zijn zwakke linkerbeen…

Afzwaaier! De bal gaat richting de zijlijn…

Maar daar is de meegekomen Pitu, die aan de verdediging is ontsnapt…

GOAL! 3-1. Het belabberde schot van Gheorghe is door Pitu gepromoveerd naar een fantastische lage voorzet! De wedstrijd lijkt beslist! Er is feest op de tribunes, waar niet iedereen de emoties nog de baas is. Er zijn tranen van vreugde en spanning, bij anderen volgt alleen een schreeuw van vreugde.

Het geloof bij Cluj is weg. De bal gaat eenvoudig verloren. Na een combinatie komt Rivaldinho vrij aan de rechterkant. De keeper komt uit…

Twijfel! De keeper gaat toch weer terug. Er komen spelers de 16 in en Rivaldinho geeft voor, de keeper is nog uit positie…

Geblokt! Een verdediger blokt de voorzet. Maar waar gaat de bal heen?

Over! Via het been van de verdediger krijgt de bal een rare curve. De bal landt op het dak van het doel.

De daaropvolgende corner wordt getrapt door Ganea. Hij trapt de bal richting Ghita, die hoger komt dan de rest…

Geblokt! Ghita kopt tegen Rivaldinho aan. Die weet de bal vast te houden en past terug naar Ganea, die opnieuw de bal de 16 in slingert…

Weggewerkt! Pitu verliest het kopduel.

Het feest is al in volle gang als Viitorul nog wisselt. Met nog 4 minuten officiële speeltijd te gaan, komen Iancu, Danilo en Artean het veld in voor Pitu, Rivaldinho en Ciobanu.

Eindsignaal! Viitorul is voor de tweede keer in de historie landskampioen van Roemenië!

Alleen de bekerfinale staat voor ons nu nog op het programma, over 2 weken tegen Astra Giurgiu.

1 like

Knappe overwinning om het kampioenschap binnen te halen! Originele manier om het wedstrijdverslag zo te delen. Ik doe lekker mee om zo spoilers te voorkomen!

1 like

Knappe preststie door toch die landstitel te veroveren! Zeker omdat het toch al bijna in handen van Cluj was… Nu nog de kans voor de dubbel! Succes!

Leuke update en een orgineel idee :slight_smile:

Benieuwd wie de cup wint.

Originele opzet waardoor je het lang spannend houdt. Gefeliciteerd met het kampioenschap!

Bedankt voor de reacties!

De bekerfinale liep helaas niet zoals gehoopt:

We kunnen terugkijken op een fantastisch debuutseizoen. Er zijn echter ook dingen niet goed gegaan. Een terugblik en conclusie over dit seizoen:

Selectie
Na het vinden van de juiste tactiek en een paar aanwinsten, bleken we een sterke basisopstelling te hebben. Wanneer spelers wegvielen, wat gelukkig niet vaak gebeurde, werd het echter al snel zwakker. Het experiment tegen Botosani, toch een van de zwakkere clubs, ging faliekant mis. Als we Europees spelen tot de winter, en dus een aantal doordeweekse speelronden krijgen, moeten de reserves sterker worden. Ik kwam binnen 2 weken voor de eerste wedstrijd, dus ik heb geen tijd gehad om de selectie naar mijn hand te zetten.

Transfers
Marcelinho – Fantastische aanwinst. Was bij veel goals betrokken. Zijn leeftijd begint natuurlijk wel te tellen, dus volgend seizoen zal hij geen basisplaats hebben.
Arajuuri – Vooral in het begin was dit de speler die ik nodig had. We waren toen erg instabiel, Arajuuri bracht in verdedigend aspect stabiliteit, nadat hij gesetteld was. Kopduels won hij altijd en hij greep vaak op het juiste moment heen. Vanwege zijn gebrek aan snelheid is hij wel kwetsbaar bij snelle tegenaanvallen. Ghita, zijn partner achterin, en Boboc, de rechtsback, konden dit vaak oplossen door rugdekking te geven. Arajuuri beoordeel ik als een geslaagde aanwinst, zeker omdat hij transfervrij overkwam. Hij mag wel weer vertrekken, om ruimte te maken voor de jeugd. Als hij wel blijft, zal hij minuten maken in de B-ploeg.
Nedelev – Nedelev kon nooit een reeks goede wedstrijden achter elkaar spelen. Hij heeft zijn toegevoegde waarde gehad, maar minder dan gehoopt. Omdat hij transfervrij overkwam, zie ik het wel als een geslaagde transfer. Ook voor Nedelev geldt dat hij mag vertrekken. Voor hem is geen plek meer.
Gheorghe – Hoewel hij lang moest wachten tot hij wekelijks mocht spelen, is Gheorghe een fantastische aankoop gebleken. Hij is inzetbaar op de flank en op 10 en is met zijn snelheid een wapen, zeker bij counters. Hij moet Marcelinho vervangen op 10. Ik verwacht de geïnvesteerde 1,2 miljoen euro terug te verdienen.
Mitrovic – Mitrovic is een miskoop gebleken. Hij is nauwelijks in actie gekomen. Iacob streefde hem al snel voorbij en is alleen maar beter gaan spelen. Hij mag vertrekken en zal hoe dan ook geen deel meer uitmaken van mijn plannen in het komende seizoen.
Itu – Pas in de winter kwam Itu over van Cluj. Het is lastig om hem nu te beoordelen. Hij heeft nog niet veel gespeeld, maar maakt wel een aardige indruk. In seizoen 2 moet hij meer minuten gaan maken.
Nitu - Kwam te weinig in actie om te kunnen beoordelen. Wat hij liet zien, was eerlijk gezegd tegenvallend. In seizoen 2 moet hij het gaan laten zien.

Samenwerking met Ajax
De samenwerking met Ajax zal volgend seizoen intensiever worden. Daar kan ik nu nog niet te veel over zeggen. De huur van Danilo heeft ons enorm geholpen. Zeker in het begin van zijn huurperiode was hij vaak bij doelpunten betrokken. Ik denk niet dat er volgend seizoen weer plek is voor hem, want met Pitu en Matan (keert terug van huurperiode bij Voluntari) heb ik al twee goede vleugelspelers. Voor de spits hebben we met Rivaldinho, Iancu, Ganea, Varias en Munteanu al te veel spelers, dus ook daar is geen plek voor hem. Andere spelers huren zal lastiger worden, omdat het Nederlanders zijn. Die zullen toch liever naar andere landen gaan dan naar Roemenië. Als we de groepsfase van de Champions League of Europa League halen, is dat misschien anders.

Ontwikkeling jeugd
Spelers uit de eigen opleiding hebben over het algemeen goed ontwikkeld. Boboc, Ghita, Ciobanu en Cabuz zijn dragende krachten, Pitu is hier bij gekomen naarmate het seizoen vorderde. Met Varias hebben we er een pareltje bij, de andere jeugdspelers zijn duidelijk van een lager niveau, maar kunnen volgend seizoen ook al een aandeel hebben.

De spelers die dit jaar uit de jeugdopleiding kwamen, hebben wel potentie, maar hadden een te laag niveau om minuten te kunnen maken. Varias is hierop de uitzondering.

Reactie op artikelen AD en Telegraaf
In navolging op het AD kwam ook in de Telegraaf een artikel waaruit bleek dat het niet goed ging met Viitorul. Ik zal ingaan op de speculaties:

Financiën
Het klopt dat we er na de transferperiode in januari financieel niet goed voor stonden. Ik gaf iets te makkelijk geld uit het transferbudget uit, waardoor er weinig over bleef. De salarislasten werden echter zo hoog, dat we maandelijks wat geld verloren. In 2020/21 zal ik hier beter op letten. Ik ga in de gaten houden wat onze inkomsten uit merchandising zijn en ik wil proberen de salariskosten daar onder te houden. De kosten voor (jeugd)scouting moeten worden betaald uit inkomsten op de wedstrijddag. Van prijzengeld moeten we het niet hebben, hooguit als we ver komen in de Champions League of Europa League.

Verkopen Matei en Edjouma
De verkopen van Matei en Edjouma had ik liever eerder gedaan. Beide spelers hebben nauwelijks toegevoegde waarde gehad. Het is dus niet zo dat zij de beoogde opvolgers waren van basisspelers die zullen vertrekken.

Ontevreden spelers
Hoewel sommige spelers ongetwijfeld op meer speeltijd hadden gehoopt, viel het aantal ontevreden spelers mee. Zowel Mladen als Iancu hebben geklaagd, en kregen daarna kansen. Mladen was uiteindelijk nog een belangrijke speler in de kampioensgroep, Iancu scoorde veel. Beide spelers mogen wel vertrekken, omdat ik jongere spelers in de selectie wil. Ook kan ik ze geen basisplaats geven.

Scoutingsnetwerk
Ik heb inderdaad gekozen voor een groot netwerk. Dit was niet nodig. Scouten buiten Roemenië is nauwelijks gedaan. Een kleiner scoutingsnetwerk had volstaan. Dit geldt ook voor de jeugdscouting

Transfers boven jeugd
Ik heb inderdaad veel bij andere clubs gekeken voor nieuwe spelers. Ik zal dit ook blijven doen. Op het moment dat er geen spelers uit de jeugd voldoen voor een plek die opgevuld moet worden, zal er een speler van buitenaf worden gehaald. Als er wel een speler in de jeugdopleiding voldoet, zal hij de kans krijgen. Ik zal wel proberen talenten aan te trekken, zodat ze ontwikkelen en later met winst kunnen worden verkocht. Alle transfers worden in samenspraak met Hagi gedaan.

Statistieken:
De resultaten van dit seizoen:


De ranglijst die hier uit ontstaat, natuurlijk vertekend vanwege het ongelijke aantal wedstrijden.

Teruggerekend naar het aantal punten dat we per wedstrijd pakken:

De algemene gegevens van mijn A- en B-opstelling.

De opbouw van wedstrijden, goals en assists.

Awards:

Topscorer: Rivaldinho, 25 goals in 34 wedstrijden
Assistkoning: Rivaldinho, 16 assists in 34 wedstrijden
Beste speler: Marcelinho, beoordeling van 8,26 na 24 wedstrijden
Beste speler onder 21: Ciobanu, beoordeling van 7,75 na 31 wedstrijden
Beste speler onder 19: Pitu, beoordeling van 7,47 na 27 wedstrijden

Doelstellingen voor 2020/21

  • Een sterkere B-opstelling creëren
  • Verjongen A-opstelling
  • Financieel altijd een buffer van €500.000 houden.
  • Spelers uit de jeugd laten doorstromen die direct minuten kunnen maken
  • Positief resultaat uit transfers halen
  • Groter aandeel jeugdspelers in wedstrijden, goals en assists.

Zonde van de beker! Maar wat lijkt die Rivaldinho goed zeg. Hopelijk kan je hem behouden voor het komende seizoen.

Rivaldinho is een hele fijne spits! Hij is nergens echt super goed in, maar is heel erg allround. Hij kan zowel meevoetballen als afmaken, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Iancu, die niet echt mee kan in mijn spel, maar wel scoort als hij de kans krijgt. Na zo’n seizoen verwacht ik niet dat ik Rivaldinho kan houden, maar wie weet. Zeker gezien ik de voorrondes van de Champions League in ga, kan ik hem wel gebruiken…

1 like

De doelstellingen vanuit het bestuur

Buiten mijn eigen doelstellingen, heeft het bestuur uiteraard dezelfde doelstellingen gesteld. Deze zijn voor het grootste gedeelte hetzelfde als vorig seizoen:

  • Kampioensgroep halen
  • Kwartfinale beker bereiken
  • Maximaal 20% aan salarisverhogingen
  • Minimaal 1 speler uit de jeugdopleiding moet 50% van de wedstrijden van dit seizoen spelen
  • Groepsfase Champions League halen

Ondanks de vele verkopen, die al in het seizoen 2019/20 zijn afgerond, is er weinig budget. Het seizoen wordt gestart met 1,47 miljoen euro aan transferbudget. Door de financiële problemen is het geld van de verkochte spelers al snel verdampt. Van wat er over bleef, is eerst geïnvesteerd in de jeugd. Er zijn dus niet veel mogelijkheden, tenzij er nu veel verkocht wordt.

De spelers die verkocht zijn:

  • Matei voor € 650.000 naar Frosinone
  • Edjouma voor € 760.000 naar Philadelphia Union
  • Chitu voor € 770.000 naar CFR Cluj
  • Dulca voor € 420.000 naar St. Polten

De loting in de voorronde van de Champions Leauge is gedaan


In juli komt de transfermarkt al vlot op gang

De verkoop van Iancu en Nedelev zijn gunstig voor de club. Zowel op financieel gebied, met bij elkaar 2,3 miljoen euro aan inkomsten, als op sportief gebied. Naast Iancu hadden we namelijk nog Rivaldinho, Ganea, Munteanu en toptalent Varias voor de spitspositie. Hij zou dus talent in de weg staan. Nedelev viel tegen en was niet bereid om te vechten voor een plek in de basisopstelling, zelfs niet toen ik vertelde dat de komst van Danilo onwaarschijnlijk was. Met de terugkeer van Matan zijn we voorzien in twee goede vleugelspelers voor komend seizoen. Alleen we hebben nog geen back-up.

Helaas gaan we de rechtsback niet halen. Het bod wat is gedaan, is te hoog voor ons. Dat zijn we niet bereid voor hem te betalen. Het is jammer, want ik wil nog wel een rechtsback voor achter Boboc. We moeten verder zoeken.

Op vrijdag 17 juli begint het seizoen: Dinamo Boekarest – Viitorul Constanta

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Ik ga ervan uit dat we winnen. We spelen nog met min of meer dezelfde 11 als vorig jaar, dus we zouden weer in die vorm verder moeten gaan.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Het duel verliep niet zoals gehoopt, maar gelukkig counteren we dan nog naar een overwinning. Ik hoop wel dat het snel beter gaat, want dit wordt niks in de Champions League op deze manier. Laten we het er op houden dat de ploeg nog in vorm moet komen.

Na een huurtransfer van Viitorul, komt VI met een theorie over de transfer


Naast de verhuur van Pavelescu, worden 2 spelers gepromoveerd naar het eerste:
Mihail Agafitei, die op alle posities in de verdediging uit de voeten kan, en Konrád Medved, een centrale middenvelder.
In de volgende update zien we het verloop van de rest van juli en augustus

De verwachtingen van het bestuur moeten wel haalbaar zijn. Aardige update overigens! Ben benieuwd of er nog meer gevolgen zijn in deze samenwerkings-opzet.

Het blijft helaas bij een update van het restant van juli, waarin iets meer gebeurde dan ik had verwacht/gehoopt

Een dag na het gerucht over de Ajax Football Group, strikt Viitorul twee nieuwe spelers


Twee dagen later volgen opnieuw twee transfers

De goede resultaten van vorig seizoen zijn opgevallen in het buitenland, de eerste sterkhouder verlaat Roemenië

Juli wordt afgesloten met een uitduel bij Gaz Metan

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Vorig jaar wisten we niet te winnen van Gaz Metan. Nu moet het wel lukken. We kunnen nu nog met de sterkste opstelling spelen, hierna zal dat van Europese verplichtingen moeilijker worden. We moeten hier dus gebruik van maken, want ik denk dat we met de B-opstelling tegen puntverlies aan gaan lopen…

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Het loopt moeizaam tot nu toe. Ik snap niet waarom het zo lastig gaat. We zijn er qua basisopstelling op vooruit gegaan tot nu toe, maar het loopt niet goed. Cojocaru gaat weg. Hij wil deze kans niet aan zich voorbij laten gaan, wat ik begrijp. Maar nu zitten we met een probleem. Moldovan is verhuurd aan Charleroi en Croditier aan Craiova. We houden alleen Zagorac over zo… we moeten iemand halen als eerste of tweede doelman.

De volgende update zal over heel augustus gaan, met daarin onder andere de voorrondes van de Champions League!

De aftrap van een drukke maand: Viitorul – Politehnica Iasi

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

We gaan spelen met de B-ploeg, om zo met de sterkste elf tegen Dinamo Zagreb te kunnen spelen. Vorig jaar ging het mis toen ik met de B-ploeg ging spelen, ik ben benieuwd hoe het nu gaat.

Scoreverloop

16’ Varias (Ganea) 1-0
55’ De Irondio (Iasi) krijgt rood
Debutanten:
Stefan, Vukovic (jeugd), Kilyén, Balaure, Tesar (jeugd), Medved (jeugd) en Baiaram

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Dat was ontzettend moeizaam. Pas na de rode kaart werd ik beter. Ganea speelde echt heel erg slechts op zijn assist na. Hij miste veel kansen… ook de invallers zijn niet van het gewenste niveau.

De aftrap van een drukke maand: Viitorul – Politehnica Iasi
Enkele dagen na het duel worden twee spelers vastgelegd

Het eerste duel in de voorrondes van de Champions League: Viitorul – Dinamo Zagreb

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Ik ben gespannen voor dit duel. Thuis moeten we een goed resultaat halen, niets anders telt.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Dit was heel erg lastig. Dat uitdoelpunt kan nog wel eens duur worden. Uit moeten we het anders doen, anders houden we geen stand.

In de competitie: Academica Clinceni – Viitorul

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Dit zijn de wedstrijden die we, ook met de wisselspelers, moeten winnen. Het verschil in kwaliteit is gewoon te groot.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Prima resultaat. Mooi ook dat Tesar z’n eerste maakt. Op naar de return tegen Zagreb

Transfernieuws!


De return in de Champions League: Dinamo Zagreb - Viitorul

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Oh wat hoop ik dat we doorgaan. Dan hebben we sowieso Europees voetbal tot de winter veilig gesteld. Ik ben er niet gerust op…

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Yes! Fantastisch resultaat! Dit is een financiële meevaller voor ons en dit biedt wellicht nog mogelijkheden op de transfermarkt…

De loting


Moeilijker dan gehoopt…

Er volgt slecht nieuws na de wedstrijd

De competitie gaat verder met een thuiswedstrijd tegen Hermannstadt

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Weer drie punten pakken en we zijn echt goed bezig. Mijn gedachten zijn eigenlijk al bij de volgende wedstrijd…

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Mooi. De B-ploeg is sterk genoeg om resultaat te behalen. Dat biedt veel hoop voor het nieuwe seizoen

De eerste wedstrijd in de play-off

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Celtic is wel echt een maatje te groot voor ons zou je zeggen. Hopelijk kunnen we verrassen.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Tja… het resultaat is niet hoopgevend en het spel nog minder. Celtic was duidelijk beter. Dit maken ze volgende week af.

Terug naar Roemenië: een uitduel met Sepsi staat op het programma

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Hetzelfde geldt als tegen Clinceni. Dit soort wedstrijden moeten we gewoon winnen.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

We missen zo veel kansen… misschien dat we het toch niet gaan redden met Ganea en Varias alleen. Het zijn nog geen echte afmakers, zoals Iancu dat was, en zijn ook bij lange na niet zo efficient als Rivaldinho…

Transfernieuws!


De tweede wedstrijd in de play-off

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Ik ga ervan uit dat we de Europa League in gaan, wat geen schande is. Maar hopelijk stunten we. We gaan het iets anders aanpakken in de hoop Celtic te verrassen. De counter tactiek valt nog tegen dit seizoen, hopelijk heb ik hiermee weer een succesvolle tactiek gevonden.

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Helaas…

De laatste wedstrijd van de maand: Viitorul – FC Botosani

De gedachten van George Ogararu voor de wedstrijd

Hopelijk sluiten we de maand goed af. Wat een seizoensstart zouden we hebben als we dit duel weer winnen…

Wedstrijdverslag

De gedachten van George Ogararu na de wedstrijd

Mooi. Dit was dan weer het tegenovergestelde van vorige week: weinig kansen, veel goals. We nemen de gok: er komt geen spits.

De maand is ten einde!

De stand na de maand augustus

Flinke updates! Er is veel gebeurd op de transfermarkt en dat lijkt vooralsnog zijn vruchten af te werpen als je de competitiestand ziet. Jammer dat je de CL niet hebt kunnen halen, maar Europa League is ook geen schande.