Manager Story | Real Sociedad | Xabi Alonso aan het roer

Bij deze start ook ik een nieuwe manager story, de clubkeuze blijft nog even een geheim maar wel alvast even een korte uitleg over de opzet van de story.

In mijn eerste berichten wil ik de situatie in het verhaal schetsen. Ik start mijn verhaal halverwege april 2020, zo’n drie weken verder dan wij nu zijn. Wereldwijd hebben de maatregelen tegen het coronavirus effect en er gaat vanaf mei weer gevoetbald worden. Na het eerste seizoen zal ik als manager bij mijn club beginnen, het eerste seizoen heb ik compleet gesimuleerd en gebruikt om een jeugdopleiding op te zetten. Kleine tip: de club die ik gekozen heb heeft een uitstekende jeugdopleiding en een aantal zelfopgeleide spelers in de selectie.

Ik ben benieuwd wat je ons gaat brengen.

Belletjes die bij mij direct gaan rinkelen zijn: Olympique Lyon, RSC Anderlecht, Red Bull Salzburg, Stade Rennes en SL Benfica.

Ben benieuwd! Klinkt als een mooi idee.

@UNIQ22 de club waar de keuze op gevallen is zit nog niet tussen het rijtje dat je noemt.

@Begiristain de huidige situatie is inderdaad een goede aanleiding om pas in seizoen 2 te beginnen. De clubkeuze blijft nog even onbekend al kan ik wel alvast verklappen dat jij een rol gaat krijgen in het verhaal.

1 like

Originele keuze om een story te beginnen met zo’n actueel onderwerp. Ben nu wel heel erg benieuwd naar het vervolg, aangezien Begiristain een rol heeft in je story. Persoonlijk vermoed ik dat je met AZ gaat starten. Ben benieuwd. Veel succes!

Sterk begin van de story.
Ik denk als @Begiristain een rol krijgt en bezig is met Chelsea, zal dit de club worden

Ben ook gewoon een heel interessant persoon! Haha

Ben benieuwd @db1512!

1 like

Erg interessante opzet voor een story en leuk dat je de club nog even geheim houdt. Ikzelf dacht in eerste instantie dat het over Lyon ging, maar aangezien dat het niet blijkt te zijn en de kleine verwijzing naar de Nederlandse bekerfinale, vermoed ik dat @Damian wel een gelijk kan krijgen. Ik kijk er naar uit om je story te volgen in elk geval!

Dan nu de resultaten uit de grootste competities van Europa. De club maakt ook deel uit van één van deze competities waardoor AZ en andere Nederlandse clubs het niet zijn.

1 like

Genoeg mogelijke aanwijzingen te vinden :smirk:

Verder goed stukje! Leest lekker weg en je hebt relatief veel kunnen behandelen in een bondige hoeveelheid tekst. Op naar je volgende stuk.

De spanning wordt goed opgebouwd zeg. Vind de zaterdagavond wel bij uitstek geschikt om in première te gaan voor het grote publiek. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Zonder dollen, ik denk dat je iedere lezer geboeid hebt met deze start. Ik ben fan.

@UNIQ22 vanavond is nog wat te vroeg voor de bekendmaking van de club, wellicht morgenavond :wink:

Naast de Europese topcompetities zijn ook de Champions League en Europa League geëindigd


De Europa League werd overigens door Inter gewonnen, in de finale waren zij te sterk voor Wolves.

1 like

Ahaaa. Ik vermoed dat de tandem Guardiola - Begiristain is gaan rijden. Maar waar zullen ze eindigen? Catalonië, Londen, Parijs of elders…?

We naderen de onthulling…

1 like

Erg mooie opbouw! Guardiola als trainer lijkt mij een mooie keuze. Denk dat er maar een aantal teams zijn waar hij naar toe zal gaan. Een terugkeer bij Barcelona, alles winnen in Parijs of een avontuur in Italië lijken mij de meest reële opties, al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook niet raar op kijk van een verassing. Ben zeer benieuwd!

Ik begin binnenkort met een Guardiola AC Milan en gezien de combi met mijn naam, ga ik voor deze optie! Guardiola heeft vaker aangegeven nog een keer in Italië te willen werken, nadat hij daar kort actief is geweest als speler.

Moet zeggen dat je stukken er weer strak uit zien, netjes.

Zoals al gezegd is, denk ik ook aan een Italiaanse ploeg. Misschien wel een terugkeer in Rome bij AS Roma? Ben benieuwd.

Het volgende nieuws zal wel niet als een verrassing komen

Wat verder wel erg opvallend is zijn de transfers die er al bij Manchester City hebben plaats gevonden. Sergio Ramos komt, terwijl Sergio Agüero (Bayern München) en Kyle Walker (Juventus) de club al verlaten hebben.

@Begiristain net als jij in je carrière doet laat ook ik Guardiola naar AC Milan trekken in het FIFA universum.

De tandem Guardiola-Begiristain wordt echter uitelkaar gehaald, de vraag die resteerd is waar Begiristain dan heen zal gaan. Dit zal ook de club worden waar ik ga starten.

2 likes

Dachten we eindelijk te weten met welke club je aan de slag zou gaan, weet je het toch weer uit te stellen :joy:. Hopelijk krijgt Guardiola de Italianen weer aan de praat. Ben benieuwd wat Begiristain gaat doen. Een terugkeer bij Barcelona of Real Sociedad?