Manager Story | Real Sociedad | Xabi Alonso aan het roer

Dan nu eindelijk de bekendmaking van de club waar deze story over zal gaan, Damian wist het uiteindelijk te raden :wink:

1 like

Daar zit een potentieel goede ploeg in! Champions League ticket is mogelijk.

1 like

Vind ik ook, mooie club en een 4e plaats is mogelijk maar zal niet makkelijk worden!

Begiristain kan direct aan de slag

Leuke club voor een story en een erg mooie insteek. Ben benieuwd wie Begiristain voor de groep zal gaan zetten. Ik kijk uit naar het vervolg!

Cliffhanger na cliffhanger na cliffhanger… Ik ben (wederom) benieuwd, haha!

Ik had me geld moeten inzetten :wink:. Ben benieuwd wie de trainer wordt. Sociedad heeft een erg leuke selectie met Isak en Ödegaard. Een vierde plek zou zo maar mogelijk kunnen zijn, maar Europa League voetbal halen is ook geen verkeerde prestatie.

@Damian Odegaard keert in mijn carrière terug naar Real Madrid waardoor we een onbetwiste basisspeler kwijt raken. Januzaj zal de plek van de Noor ook niet overnemen, hij vertrekt naar Inter.

Dan nu de nieuwe hoofdtrainer!

Meer info volgt snel.

Xabi Alonso is een goede keuze. Kent de club en lijkt me technisch erg sterk. Jammer dat Januzaj meteen vertrekt, en het vertrek van Ödegaard is ook een aardige aderlating.

Leuke keuze! Heb een paar maand geleden een documentaire stukje over Xabi Alonso gezien, hoe hij nu bezig is als jeugdtrainer bij Real Sociedad. Komt inderdaad verstandig en bewust over. Eigenlijk zoals we hem kennen op het veld.

Aah top man! Heeft alles in zich om een fantastische trainer te worden. Ik kijk uit naar het verloop van de story.

Denk dat je met Begiristain-Xabi Alonso een nieuw koningskoppel in huis hebt gehaald. Hoop van harte dat je in staat bent om verder te bouwen aan een elftal, ondanks dat je met Odegaard en Januzaj twee belangrijke spelers bent verloren. Het zou interessant zijn als je hen kan vervangen door talentvolle Spaanse jeugdspelers.

Ik hoop inderdaad met Alonso - Begiristain een koningskoppel in huis te hebben. De jeugdopleiding zal uiteraard een grote rol spelen bij deze club.

Een van de volgende updates zal een interview met de nieuwe manager zijn. Heb jij vragen over mogelijke aankopen, de speelstijl of wat dan ook? Stel ze hieronder en Xabi geeft antwoord!

Ben wel benieuwd hoe je het vertek van Januzaj gaat opvangen en of er nog andere posities versterkt gaan worden.

Xabi Alonso lijkt mij een uitstekende keuze en is natuurlijk een mooie naam. Ik ben wel benieuwd hoe het vertrek van de twee sterspelers opgevangen zal gaan worden.

Ik ben vooral benieuwd hoe het duo de goede en talentvolle spelers aan de club gaat binden.

Dan nu de persconferentie van Xabi Alonso

In de tekst valt te lezen dat Robert Navarro komend seizoen de kans gaat krijgen, hem heb ik zelf gemaakt en aan de selectie toegevoegd. Volgens transfermarkt is Navarro de meest waardevolle speler van Real Sociedad B en bovendien is hij een aanvallende middenvelder, net de plek waar ik iemand kon gebruiken. Verder is er het eerste seizoen volop geïnvesteerd in de jeugdopleiding, maar daarover later meer.

De doelstellingen voor komend jaar zijn als volgt:

Competitie: plaatsing voor de CL
Copa del Rey: laatste 16
Europa League: winst

Jeugdopleiding:
contracteer drie spelers met een potentie boven het huidige gemiddelde op die positie
contracteer twee spelers in de jeugdopleiding en maak ze tien punten beter

Naamsbekendheid:
Verkoop voor €120.000.000 aan merchandise

Financieel:
Verlaag de salarissen met €50.000 per week

Weet niet of je Robert Navarro hebt gevolgd de laatste jaren, maar denk dat je een geweldige keuze hebt gemaakt om hem een centrale rol te geven in je carrière. Hij gold in de jeugdopleiding van Barcelona als groot talent en zorgde voor behoorlijke commotie toen hij vroegtijdig de club inruilde voor AS Monaco. Zij beloofden hem een plaats in de selectie van het eerste elftal, maar maakten dat niet waar. Daarop vertrok Robert Navarro naar Real Sociedad, waar hij waarschijnlijk in de komende seizoen door zal breken. Als je hem zelf maakt in je carrière, zorg dan wel dat je hem 5* skill moves geeft aangezien hij dat met zijn speelstijl zonder twijfel verdient.

Ben trouwens wel erg benieuwd op welke manier je dit elftal gaat versterken. Geloof dat je nog wat creatieve impulsen nodig hebt, vooral ‘op tien’ en aan de rechterkant. Denk dat er genoeg creatievelingen staan te trappelen om onder Xabi Alonso te trainen!

Heb hem niet heel erg gevolgd de laatste jaren, had op transfermarkt even naar Real Sociedad B gekeken en heb hem daar ontdekt. Vervolgens even research gedaan en kwam er inderdaad achter dat hij bij Barcelona en Monaco had gespeeld. Heb hem 4 * wf en 4 * sm gegeven, wist niet dat hij qua skills nog beter is haha. Wat ik me trouwens nog afvroeg. Ik speel ook weleens football manager en de database van dat spel gebruik ik ook om te kijken of speler van Baskische afkomst zijn. Nou geeft FM aan dat Navarro een Bask is, zijn naam doet dat ook vermoeden alleen hij is in Barcelona geboren en heeft in de jeugd ook voor Barça gespeeld. Weet jij toevallig of FM het correct heeft dat hij Baskisch is? Zou het nog net even mooier maken.