Manager Story | Real Sociedad | Xabi Alonso aan het roer

@Joostvans Griezmann scoort aan de lopende band terwijl ook Coutinho uitblinkt, al is het inderdaad wel opvallend dat ze zo goed presteren.

De loting voor de kwartfinale EL heeft plaatsgevonden!

De andere duels zijn:
Bayer Leverkusen - Chelsea
Atalanta - LOSC Lille
Arsenal - AS Roma

Leipzig heeft in mijn carrière een aantal opvallende transfers gedaan. Karim Benzema heeft van plaats geruild met Timo Werner, de Duitser speelt voor Real terwijl Benzema dus de andere kant op ging. In de Bundesliga staat RB Leipzig 4e na 28 wedstrijden, met een riante voorsprong van 13 punten op nummer 5 Borussia Monchengladbach en 5 punten achter nummer 3 Dortmund. Leipzig kwam voor de winterstop uit in de CL, maar werd in een groep met Spurs en PSG derde en mocht dus de EL in omdat zij zusterclub RB Salzburg voor bleven. RB Leipzig trof met AS Monaco en Sevilla FC twee lastige tegenstanders en wist tegen beide tegenstanders over twee wedstrijden met één doelpunt verschil te winnen. Tegen Monaco werd het uiteindelijk 5-4, terwijl Sevilla over twee wedstrijden met 3-2 aan de kant werd gezet.

RB Leipzig is met Upamecano, Konate en Orban drie centrale verdedigers kwijt geraakt en heeft daar eigenlijk amper vervangers voor gehaald. Willem Janssen is overgekomen van FC Utrecht en aanvoerder van de ploeg geworden… Misschien wel nog opvallender om te benoemen dat Janssen samen met Benzema clubtopscorer is in de EL met beide 3 goals in 4 duels.

Er zijn ook weer een aantal competitieduels gespeeld

Wedstrijden

Real Sociedad - Girona FC 2-0
:soccer: 79’ 1-0 Portu (Isak)
:soccer: 90’ 2-0 Oyarzabal (Isak)

Malaga CF - Real Sociedad 1-2
:soccer: 41’ 0-1 Oyarzabal (Enrich)
:soccer: 62’ 0-2 Oyarzabal (Enrich)
:soccer: 78’ 1-2 Rámon

Real Valladolid - Real Sociedad 0-5
:soccer: 6’ 0-1 Oyarzabal (Merino)
:soccer: 35’ 0-2 Isak (Monreal)
:soccer: 38’ 0-3 Isak (fout verdediging)
:soccer: 45’ 0-4 Isak (Gomez)
:soccer: 90’ 0-5 Taoui (Gomez)

Dan ook nog even de stand in La Liga op dit moment:

Valencia zit een beetje in een dipje en dondert van plek 2 naar plek 5 door nederlagen tegen Real Madrid, Atlético Madrid en Sevilla, wat natuurlijk ook wel een erg lastig programma is. Als ik zo naar ons eigen speelschema kijk treffen we alleen Getafe en Atlético nog van de top acht, waardoor ik wel positief gestemd ben dat we onze voorsprong van 9 punten op Valencia niet meer weg gaan geven in de resterende acht duels. Wellicht kunnen we zelfs nog klimmen op de ranglijst.

1 like

Janssen naar Leipzig lachwekkend :joy::joy:

Al vaker tegen RB Leipzig gespeeld en iedere keer bestaat het team uit verassende spelers. Zo nu ook bij jou met Karim Benzema, maar Willem Janssen? Die heb ik nog niet eerder meegemaakt haha. Mooi krachtmeting, maar wel een van de lastigere tegenstanders. Weer drie prima overwinningen en dichtbij de tweede plaats, met maar drie punten verschil.

De wedstrijd tegen RB Leipzig is gespeeld en ik gok dat niemand dit verwacht had, ikzelf in elk geval niet :sweat_smile:

Ook zijn er weer wat wedstrijden gespeeld, dit keer helaas vergeten de statistieken te screenen.

Wedstrijden

kwartfinale EL 1st leg
Real Sociedad - RB Leipzig 6-0
:soccer: 7’ 1-0 Portu (rebound)
:soccer: 14’ 2-0 Oyarzabal (Isak)
:soccer: 26’ 3-0 Isak (Oyarzabal)
:soccer: 44’ 4-0 Isak (Portu)
:soccer: 52’ 5-0 Isak (Portu)
:soccer: 78’ 6-0 Sangalli (Portu)

Real Sociedad - Celta da Vigo 2-0
:soccer: 14’ 1-0 Navarro (rebound)
:soccer: 56’ 2-0 Oyarzabal (Navarro)

Straks dus de return in Duitsland, waar veel wisselspelers en talenten het mogen laten zien. In de competitie blijft Valencia punten verspelen waardoor we steeds zekerder lijken van CL voetbal volgend jaar. In de volgende update zit het tweeluik erop en worden de halve finales bekend gemaakt.

Ik durf toch wel een kleine voorspelling te doen dat jullie de volgende ronde bereiken. Of Willem Janssen moet het ineens op z’n heupen krijgen. Wat een resultaat en voor Isak en Portu een heerlijke wedstrijd.

Wat een klinkende zege tegen Leipzig. Je bent zo goed als geplaatst voor de volgende ronde dus. Portu en Isak hebben het wel goed gedaan bij Sociedad weer.

Eventjes voluit gegaan tegen Leipzig! :crazy_face: Muy bien, hombres! :clap:t3::clap:t3::clap:t3:

Intussen zijn er weer een aantal wedstrijden gespeeld, waaronder de return tegen Leipzig en de derby tegen Athletic. Ik ga er de komende updates ietsje sneller doorheen, met name omdat La Liga niet echt spannend meer is.

Het zal geen verrassing wezen dat we de halve finales hebben bereikt in de Europa League. De return in de RB Arena ging met 4-2 verloren, mede doordat praktisch de complete B-ploeg speelde. In de halve finale treffen we wederom een Duitse tegenstander met het Bayer Leverkusen van Peter Bosz. Leverkusen schakelde in de kwartfinale Chelsea uit en heeft een aantal sterke transfers gedaan. Zo hebben ze met Antonio Rudiger en Joel Matip twee geroutineerde centrale verdedigers gehaald, Sergi Gnabry speelt als RM in de 3-4-3 formatie en voorin heeft Bosz de keuze uit ervaren spitsen Edison Cavani, Gonzalo Higuain en Youssef Poulsen. Grote ster van de ploeg is natuurlijk Kai Havertz.

Wedstrijden

EL kwartfinale return
RB Leipzig - Real Sociedad 4-2
:soccer: 19’ 0-1 Merino (Enrich)
:soccer: 40’ 1-1 Zahavi
:soccer: 61’ 2-1 Hartmann
:soccer: 65’ 3-1 Laimer
:soccer: 69’ 4-1 Nkunku
:soccer: 89’ 4-2 Llorente (Romero)

Real Betis - Real Sociedad 2-3
:soccer: 3’ 0-1 Portu (Oyarzabal)
:soccer: 30’ 1-1 William Carvalho
:soccer: 45’ 1-2 Matthew Ryan (eigen doelpunt)
:soccer: 51’ 1-3 Portu (Oyarzabal)
:soccer: 83’ 2-3 Borje Iglesias

Real Sociedad - Athletic Bilbao 1-0
:soccer: 53’ 1-0 Isak (rebound)

12 doelpunten in twee wedstrijden tegen RB Leipzig. Dat moet voor de supporters genieten zijn geweest. Uiteindelijk het meeste voor de Spaanse fans. Ook in La Liga weer twee overwinning, uitstekende resultaten.

Goed om te zien dat Champions League kwalificatie zo goed al zeker is. Ook in de Europa League ziet het er goed uit, zeker als je Leipzig met 6-0 van de vloer kunt vegen. Alhoewel, Willem Janssen zal niet de lastigste verdediger zijn geweest :wink: . Ben benieuwd naar de wedstrijden tegen Peter Bosz!

Dat is wel knap. Petje af dat je tien keer over twee wedstrijden hebt weten te scoren tegen RB Leipzig. De kwalificatie voor de Champions League is nog maar even wachten hoe het er nu aan toe gaat.

Wat Leipzig vooral de das om heeft gedaan is de aanvallende tactiek. De twee centralen moesten praktisch de ruimte op de gehele eigen helft verdedigen, dat gaat met Willem Janssen als een van die twee natuurlijk niet goed.

In aanloop naar het treffen met Bayer Leverkusen is er ook transfernieuws

Allereerst een mooie transfer voor Kai Havertz. Dit kan ook voor Xabi Alonso een mooi overgang in zijn carrière zijn. Voor een verschil op de ranglijst hoeft hij het dit seizoen niet te doen, maar met Real Madrid is de kans op de titel en Europees succes wel groter.

Havertz naar Real is zeker een mooie transfer. Een terugkeer van Alonso naar Madrid zou wel een mooie zijn. Weer een nieuwe uitdaging extra, al heeft hij inderdaad meer oog op titelkansen en ook in Europa zijn de mogelijkheden groter natuurlijk.

@Lars22 en @MatthiCx bedankt voor jullie reactie! Ik twijfel heel erg of ik met Xabi Alonso bij Real Sociedad blijf of ga proberen bij Real Madrid een nieuwe uitdaging te zoeken. Real heeft ondertussen echt een heerlijke selectie gekregen, maar het komt er nog niet echt uit. Bij Sociedad heb ik echter een aantal grote talenten waardoor de rek er zeker nog niet uit is. Wat zouden jullie doen?

Het eerste duel in de halve finales is overigens gespeeld!

wedstrijden

Bayer Leverkusen - Real Sociedad 2-3
:soccer: 28’ 0-1 Oyarzabal
:soccer: 35’ 1-1 Poulsen
:soccer: 43’ 1-2 Isak (Illaramendi)
:soccer: 60’ 2-2 Havertz
:soccer: 72’ 2-3 Isak (Oyarzabal)

CD Leganes - Real Sociedad 1-0
:soccer: 18’ 1-0 Grassi

Dit is trouwens de formatie waarin we het duel met Leverkusen begonnen:

Ik heb een vraag. Hoe maak jij zo iets ?? Speel jij FIFA op de pc ?? Dit is wel echt heel mooi gemaakt.

Jaartje bij Sociedad blijven. Hij staat nog aan de begin van zijn carrière. Alles uit je selectie halen en dan de stap maken.

Ik zou inderdaad nog een jaartje afwachten hoe het er bij Sociedad nog aan toe gaat. Daarna kun je nog altijd zien of je de stap naar Real maakt. Het zou wel een mooie return zijn voor Alonso in Santiago Bernabéu.
Trouwens een mooie win tegen Leverkusen.

Goede uitgangspositie geboekt tegen Leverkussen. De kwestie met Real Madrid is natuurlijk een lastige. Ik zou als Real Madrid langs komt altijd gaan zeggen. Echter, voor je story is het misschien mooier als Alonso eerst successen haalt met Sociedad (voor zover dat nog niet gebeurt) en dan de stap maken. Aan de andere kant is het zo dat als Real volgend seizoen de treble wint en jij Champions League voetbal misloopt er van interesse geen sprake zal zijn.

Bedankt voor de input! Ik ga binnenkort een knoop doorhakken wat Alonso volgend jaar gaat doen.

In de Europa League hebben we de finale weten te bereiken. Op de counter wisten we Bayer Leverkusen in eigen huis uiteindelijk met 5-2 aan de kant te zetten. In de finale treffen we Arsenal.

In La Liga zijn de meeste beslissingen een paar duels voor het einde al gevallen.

wedstrijden

Real Sociedad - Bayer Leverkusen 5-2
:soccer: 35’ 1-0 Isak (Merino)
:soccer: 44’ 1-1 Cavani
:soccer: 45’ 2-1 Isak (Barrenetxea)
:soccer: 68’ 3-1 Isak (Navarro)
:soccer: 72’ 4-1 Portu (Navarro)
:soccer: 80’ 4-2 Poulsen
:soccer: 87’ 5-2 Portu (Zubeldia)

Real Sociedad - Getafe CF 2-2
:soccer: 45’ 1-0 Isak
:soccer: 47’ 1-1 Hamdallah
:soccer: 75’ 2-1 Enrich (Taoui)
:soccer: 81’ 2-2 Maksimovic

Atlético Madrid - Real Sociedad 0-2
:soccer: 81’ 0-1 Enrich (Oyarzabal)
:soccer: 83’ 0-2 Portu (Navarro)

Wat nog rest voor dit seizoen zijn de laatste twee competitiewedstrijden thuis tegen Alaves en uit bij Levante. We staan nu vierde en kunnen in theorie nog tweede worden. Belangrijkste duel zal echter de Europa League finale tegen Arsenal worden.