Manager Story | Real Sociedad | Xabi Alonso aan het roer

Dan nu het belangrijkste transfernieuws in La Liga

@Goliath hieronder de stats van Navarro hoe ik hem in het spel heb toegevoegd. Valt me op dat eigen spelers erg snel groeien in carrière, Navarro is nu al 73 algemeen terwijl ik hem bij de start 65 algemeen had gegeven.

Robert Navarro

Met het aantrekken van de volgende speler zijn we erin geslaagd om aan de doelstelling van het bestuur te voldoen om 3 talentvolle spelers van max. 20 jaar aan te trekken.

Sergio Gómez Sofifa

https://sofifa.com/player/241811/sergio-gomez-martin/

Wow, het werd een drukke, maar vooral verrassende transferzomer in Madrid! :face_with_hand_over_mouth: Bij Real twee mooie, vrij realistische naar mijn bescheiden mening, maar wat een transferactiviteit bij Los Rojiblancos … Ik kan de meeste begrijpen, maar hoe verrassend is het aantrekken van die Franse middenvelder!? :smiley:

Knappe stats van de jonge Navarro, als ie zo blijft verder evolueren wordt hij gegarandeerd het nieuwe goudhaantje van Sociedad! :clap:t3:

Hopelijk kan je Navarro lang binden want dat is me een pareltje zeg! Met Gómez haal je ook een toekomstige topper binnen. Het valt me op dat Begiristain verstandige aankopen doet en niet roekeloos met geld smijt, zoals dat wel in de Madrileense contreien gebeurd.

Verrassend realistische aankopen van Real Madrid, die van Atlético zijn wat meer op FIFA niveau :wink: .
Navarro ziet er erg goed uit en hoopt dat de nieuwe aankoop in de toekomst ook van waarde kan zijn.

Ziet er goed uit man die Navarro, bedankt dat je de tijd en moeite hebt genomen om zijn stats te delen. :+1:t3:

@UNIQ22 ik moet zeggen dat ik ook wel aardig tevreden ben over de doelstellingen van het bestuur. “Trek 3 spelers van max. 20 jaar aan met een potentie die het huidige gemiddelde overstijgt” maakt het een stuk leuker dan dat je jeugdspelers 10 punten beter moet maken en dan 10 wedstrijden met ze moet spelen. Met Taoui, Goméz en Martínez hoop ik 3 talenten in huis te hebben gehaald die op termijn in het eerste kunnen spelen.

Dan nu een erg uitgebreide update met een vooruitblik op de Euskal Derbi tegen Athletic Club Bilbao, een overzichtje van onze eigen transfers, hoe de selectie er nu uitziet en onze Europa League groep.

Allereerst is het thuisduel met CD Leganés gespeeld.

Real Sociedad - CD Leganés

:soccer: 8’ 1-0 Navarro (Isak)
:soccer: 50’ 2-0 Isak (Monreal)
:soccer: 83’ 3-0 Oyarzabal

Transfers Real Sociedad

In:

• Ivan Martínez - GK - 18 jaar - €2.300.000
  • César Azpilicueta - CV/RA - 31 jaar €25.000.000
  • Martín Aguirregabaria - RA - 24 jaar - €8.000.000
  • Sergio Goméz - RM/CAM - 20 jaar - €6.000.000
  • Adil Taoui - SP - 19 jaar - €3.000.000

Totaal inkomende transfers: €44.300.000

Uit:

• Geronimo Rulli - GK - 28 jaar - €25.500.000 naar Atlanta Bergamo
  • Aritz Elustondo - CV - 26 jaar - €13.200.000 naar FC Porto
  • Kevin Rodrigues - LA -26 jaar - €7.500.000 naar LOSC Lille
  • Martín Merquelanz - LB - 25 jaar - €3.300.000 naar Galatasaray
  • Jon Guridi - CM - 25 jaar - €1.450.000 naar Portland Timbers

Totaal uitgaande transfers: €50.950.000

De selectie ziet er nu als volgt uit:

In de Europa League zitten we in Groep H met de volgende tegenstanders:

Deze story heeft een behoorlijk lange aanloop gekend voordat er qua wedstrijden wat ging gebeuren. Misschien dat sommigen daardoor een beetje zijn afgehaakt omdat het nogal veel tekst was, voor mezelf maakt het verhaal eromheen het juist erg leuk om met deze club bezig te gaan. De randvoorwaarden zijn nu echter aanwezig om een leuke serie wedstrijden te gaan spelen, waardoor ik nu ga proberen om één à twee updates per gespeelde maand te geven.

Erg interessante story, ik moet zeggen dat ik de meeste nog wel lees zonder te reageren, mijn excuses aan alle story schrijvers bij deze!

Interessante carrière, hij speelt zich af in 20-21 he, het eerste seizoen had je gesimuleerd zeker en januzaj ben je ook vergeten te plaatsen op je uitgaande transfers denk ik.

Veel afkoopclausules moet ik zeggen!

Ik moet zeggen dat het verhaal eromheen voor mij minstens zo belangrijk is om een MS te volgen. Juist dat verhaal maakt het authentiek en geeft het verhaal inhoud.

Mijn aandacht ben je dus zeker nog niet verloren, integendeel. Ga vooral zo door!

Edit: Aan de views te zien, ben ik niet de enige die er zo over denkt. Met afstand de meest gevolgde MS.

In tegen deel juist geweldig om te volgen met al die randzaken.
Zou zelf ook graag met mijn carrière zo een story maken kan alleen totaal niet mooi schrijven en editen al helemaal niet.:joy::joy:

In de competitie goed bezig, met de koppositie in zicht. Ook in de Europa League een groep met kansen, met denk aan Everton de grootste concurrent.

Ga inderdaad zo door, man! Heel leuk om te lezen, te volgen! Het zou ook leuk zijn, mocht er regelmatig eens een rangschikking van de top 6 ofzo te zien zijn, toont aan hoe je het doet in vergelijking met de andere teams! In elk geval, knap hoe je het opbouwt! :star_struck::clap:t3:

Prima loting, alhoewel Everton natuurlijk een hele pittige tegenstander is. Ook Luik en Warschau moeten natuurlijk niet onderschat worden. Het uitgebreide verhaal is juist erg fijn om te lezen, en maakt het een stuk interessanter.

@Aron1997 ik heb het eerste seizoen gesimuleerd, het is nu inderdaad 2020-2021. Januzaj inderdaad vergeten te plaatsen, zijn afkoopsom werd vlak voor het einde van het eerste seizoen betaald dus hij stond niet meer in mijn overzicht, was hem ook al helemaal vergeten :sweat_smile:
Over de afkoopclausules, dit is in Spanje erg gebruikelijk dus die probeer ik als ik contracten verleng er zoveel mogelijk in te verwerken. Ik denk dat de aanwezigheid van zo’n clausule het ook leuker kan maken, als je een bod binnen krijgt moet je wel een beter contract aanbieden of ze laten gaan.

De derby is gespeeld!

Ook zijn er nog een aantal andere wedstrijden gespeeld:

Wedstrijden september

Athletic Club - Real Sociedad 1-2
:soccer: 45’ 1-0 Raúl García
:soccer: 45’ 1-1 Merino (rebound)
:soccer: 59’ 1-2 Portu (Navarro)

Legia Warszawa - Real Sociedad 0-4
:soccer: 21’ 0-1 Merino (vrije trap)
:soccer: 32’ 0-2 Oyarzabal (Merino)
:soccer: 38’ 0-3 Willian José (Navarro)
:soccer: 55’ 0-4 Willian José (rebound)

Real Sociedad - Levante UD 3-0
:soccer: 35’ 1-0 Isak (Oyarzabal)
:soccer: 48’ 2-0 Isak (rebound)
:soccer: 54’ 3-0 Merino (scrimmage)

Deportivo Alavés - Real Sociedad 0-3
:soccer: 33’ 0-1 Merino (Navarro)
:soccer: 41’ 0-2 Oyarzabal (Portu)
:soccer: 59’ 0-3 Isak (Oyarzabal)

Dan is er ook minder mooi nieuws:

Dit waren alle wedstrijden van de maand september, het programma voor oktober ziet er als volgt uit:

De stand in de top van La Liga is nu als volgt:

1 like

Dat zijn echt zeer sterke resultaten. Het is veelzeggend dat je op een gedeelde eerste plek staat, ondanks het zware programma. Opvallend dat Merino zo vaak trefzeker is als middenvelder.

Merino, Navarro die draaien precies wel een erg goed seizoen qua statistieken. Van Oyarzabal en Willian José is dat uiteraard te verwachten.

Van die clausules wist ik niet dat maakt het idd wel leuk en realistisch!

Ben benieuwd naar het einde van de maand oktober wanneer je tegen Betis en vooral Atlético Madrid moet.

Klasse prestaties.
Grappig dat Malaga gepromoveerd is staan bij mij 19e is de 2e klasse.

Duidelijk cijfers tegen Legia Warszawa, Levante en Alavés. Geen doelpunt tegen. En na 6 wedstrijden gelijk met FC Barcelona, hopelijk weet je het vast te houden de komende maand.

Sluit mij aan bij de eerdere reacties dat de lange opbouw je story juist mooier heeft gemaakt. De resultaten zien er erg sterk uit. Nauwelijks tegentreffers en louter overwinningen waardoor je gewoon op een gedeelde eerste plaats staat, erg knap! Ook leuk om Valencia eens zo hoog te zien staan, ben ik niet gewend :wink:

@Aron1997 het tekent wel weer het spel dat Oyarzabal twee keer tot speler van de maand wordt uitgeroepen terwijl Navarro en Merino eigenlijk veel beter presteren. Willian José is trouwens tweede keus achter Alexander Isak, de Braziliaan moet het vooral met de EL en invalbeurten doen.

Er zijn ook weer een aantal wedstrijden gespeeld.

Wedstrijden

Real Sociedad - Everton 0-0

Wat was dit een slechte wedstrijd, nog niet eerder meegemaakt dat ik na de wedstrijd direct dit scherm kreeg omdat er helemaal geen hoogtepunten waren :sweat_smile:

Real Sociedad - Málaga CF 2-1
:soccer: 21’ 0-1 Sylla
:soccer: 30’ 1-1 Isak (Oyarzabal)
:soccer: 68’ 2-1 Merino (Monreal)

Girona FC - Real Sociedad 0-2
:soccer: 8’ 0-1 Navarro (Portu)
:soccer: 87’ 0-2 Oyarzabal (Navarro)

De start van het seizoen is inderdaad veelbelovend. Gezien het feit dat de randzaken in het verhaal erg gewaardeerd worden ben ik even de geschiedenis van La Liga ingedoken om onze start in perspectief te plaatsen.

Mooi stukje! Ziet er knap uit! En oei seg die wedstrijd tegen Everton, ik zou de supporters hun geld terug geven :grin: