Manager Story | Real Sociedad | Xabi Alonso aan het roer

Mooie club en story. Vind Baskenland geweldig, evenals haar voetbalclubs en fans! Ben nu zelf begonnen met een Athletic Bilbao carrière en houd me aan het ‘alleen Basken-beleid’. Wat zouden realistische aankopen voor mij zijn in de zomer van 2020 qua Sociedad spelers?:ok_hand:

Zonde van de nederlaag, maar de voorbereiding is er om te leren uiteraard. Elustondo staat in mijn story met Deportivo op het verlanglijstje voor de CV-positie. Dealtje maken? :smile:

Jammer van het verlies tegen Porto. Als rechtsback kun je misschien eens kijken naar Joan Sastre van Mallorca. Vond hem zelf altijd erg fijn spelen en is nog vrij jong.

Bedankt voor het meedenken jongens! In de komende updates hoop ik de nieuwe spelers te kunnen presenteren. Vooralsnog heerst er veel twijfel rondom Alonso door de slechte resultaten.

Het programma voor augustus is als volgt:
16 augustus: Real Sociedad - Sevilla FC
23 augustus: Valencia CF - Real Sociedad
30 augustus: Real Sociedad - CD Leganés

@LosLeones heb ook getwijfeld om met Bilbao te starten en hun beleid te gaan volgen, FIFA houdt zich hier in elk geval niet aan wat wel erg jammer is… Football Manager is wat dat betreft veel verder, gebruik de database van dat spel ook om de Basken in kaart te brengen. Weet niet of je dit artikel weleens gelezen hebt maar het gaat over de overstap van Iñigo Martinez van een paar jaar terug:

Strekking van het verhaal is dat Bilbao in alles groter is, maar niet persé meer Baskisch dan Real Sociedad. Beide voelen een sterke binding met de regio, Bilbao heeft alleen meer financiële middelen waarmee spelers behouden kunnen worden maar ook verleid kunnen worden. Het gebeurt echter weinig dat spelers rechtstreeks de overstap maakten, in de afgelopen 10 jaar alleen Iñigo Martinez en Gorka Elustondo van Sociedad naar Bilbao en afgelopen zomer maakte Álex Remiro transfervrij de overstap van Bilbao naar San Sebastian. Als ik naar de huidige selectie kijk dan denk ik niet dat de spelers die wat aan de selectie van Bilbao toe zouden voegen niet snel de overstap zouden maken.

1 like

Mooi stukje weer😉!

Ja, ik weet het. Vind allebei de clubs geweldig, maar vanwege het beleid gekozen voor Athletic. Helaas blijven er weinig (potentiële) topspelers over die ik dan eventueel realistisch gezien kan aantrekken, zodat ik op lange termijn de strijd aan kan gaan met FC Barcelona en de twee clubs uit Madrid. Dan maar op een minder realistische manier een mooie carrière, haha! Toch bedankt voor de uitleg!

Goed stuk. Denk dat Alonso het wel aan de praat krijgt als hij de tijd krijgt. Wel jammer dat je geen nieuw talent van Real hebt weten te strikken voor een huurperiode. Het begin van de competitie ziet er overigens ook niet erg makkelijk uit, met Sevilla en Valencia tref je toch twee directe concurrenten.

Een stroeve start/voorbereiding betekent helemaal niets. Voor hetzelfde geld begint de machine te draaien eens het voor “echt” is, de competitiestart! Zoals @Ryanajax aangeeft, wel geen makkelijk drieluik maar een 5 (of 6?) op 9 halen zou al prima zijn! In elk geval veel succes! :grin::clap:t3:

Ik denk dat je uiteindelijk wel het meeste plezier gaat halen uit een Athletic Bilbao carrière als je hun cantera volgt, als je je wilt meten met Barca, Atletico en Real zou ik me in de eerste 2 seizoenen richten op het proberen terug te halen van Baskische toppers in het buitenland. Vergis je niet hoe sterk de aantrekkingskracht van de club is op Basken, zeker de spelers die ooit voor grote bedragen verkocht zijn. Javi Martinez, Ander Herrera of misschien zelfs Kepa als hij bij Chelsea op de bank belandt. Ook Azpilicueta kan een optie zijn en natuurlijk veel jeugd proberen te scouten, in Spanje maar ook Frankrijk en Zuid-Amerika. Wat ik zelf doe is kijken of spelers een Baskische naam hebben en dan trek ik ze aan.

1 like

De eerste wedstrijd van het seizoen is gespeeld:

Real Sociedad - Sevilla FC

Real Sociedad - Sevilla FC 3-0
:soccer: 31’ 1-0 Merino (Navarro)
:soccer: 81’ 2-0 Isak (Merino)
:soccer: 89’ 3-0 Portu (Navarro)

Voor de volgende westrijd gaan we naar het Mestalla van Valencia

Sterke verdediging precies! Werkelijk 0 schoten van Valencia, sterk begin!

Xabi Alonso - criticasters: 1 - 0 … :smirk::clap:t3:

PS: @Aron1997, tegenstander was Sevilla! :blush:

1 like

Knappe match tegen een sterke tegenstander! Opvallend dat Navarro er gelijk staat op die leeftijd. Het kan niet anders dan dat hij een hele grote speler wordt.

Knappe prestatie tegen een op papier sterker Sevilla. Ook echt inderdaad mooi om te zien die dat Navarro er nu al staat. Wat is de huidige stand in de competitie?

Sevilla lezen en Valencia schrijven , zal wel met verschillende zaken zijn bezig geweest :grin:

1 like

Sterk begin! Erg mooi dat je Sevilla met duidelijke cijfers weet te verslaan en geen kans weg geeft. Hopelijk een voorbode op een mooi seizoen.

Uitstekend begin van het seizoen met een ruime overwinning tegen Sevilla en ze geen kans gegeven. Nu de lijn doortrekken tegen Valencia en met daarna Leganés op het programma misschien direct 9 punten.

Dan nu de wedstrijd in Mestalla tegen Valencia

Valencia CF - Real Sociedad

Valencia CF - Real Sociedad 2-4
:soccer: 22’ 0-1 Isak (Navarro)
:soccer: 26’ 0-2 Oyarzabal (Isak)
:soccer: 40’ 0-3 Oyarzabal (Navarro)
:soccer: 50’ 1-3 Iñaki Williams
:soccer: 81’ 1-4 Isak (Remiro)
:soccer: 87’ 2-4 Parejo

In de volgende update presenteren we de gewenste aanvallend ingestelde rechtsback die Alonso zo graag aan zijn selectie toe wil voegen.

Lekkere overwinning weer! 6 punten uit 2 belangrijke wedstrijden, ben benieuwd wat Alonso nog meer te bieden heeft.

Zou je de stats etc van Navarro willen delen? Zou hem graag ook toevoegen aan m’n carriere.

Over een vliegende competitiestart gesproken! Andermaal een knappe overwinning voor Alonso. Qua statistieken kon het alle kanten op in de wedstrijd, extra knap dat Sociedad dan in de slotfase nog weet door te drukken.

@Goliath ik zal in mijn volgende update de stats van Navarro delen!
@UNIQ22 de statistieken geven een beetje een vertekend beeld, we zijn eigenlijk geen moment echt in de problemen geweest. Grote verbeterpunt wat ik uit deze wedstrijd kan halen is dat de focus er de hele wedstrijd moet zijn.

Dan nu de nieuwe rechtsback:

Martín Aguirregabiria Sofifa

https://sofifa.com/player/241827/martin-aguirregabiria/200035/

Ook is er uitgaand transfernieuws