Manager Story | Real Sociedad | Xabi Alonso aan het roer

Een reeks goede wedstrijden in een op het zicht gemakkelijke maand. Spectaculaire pot ook in de Baskische derby tegen Eibar.

Galeano ziet er enorm goed uit, 90+ potentieel ook. Bij mijn MS staat er ook een Galeano klaar in de jeugdopleiding. Is eveneens een CV maar wel een Argentijn. Zal binnenkort zijn stats even delen, ook hij ziet er veelbelovend uit.

Lekkere talentjes! Valt mij bij mijn eigen carriĂšres op dat de posities CVM,CV en DM het gemakkelijkste is om wereldtoppers te scouten. Ben benieuwd wat beide heren dit seizoen nog voor je kunnen betekenen!

@Aron1997 in mijn jeugdopleiding heb ik vooral erg veel spitsen, vleugelspelers en aanvallende middenvelders. Hoop dat er ook wat vleugelverdedigers en centrale middenvelders aan gaan komen.

Het duel met Real Madrid is gespeeld

Ook zijn de duels met Everton en Espanyol gespeeld

wedstrijden

Real Madrid - Real Sociedad 2-2
:soccer: 25’ 0-1 Navarro (Isak)
:soccer: 40’ 1-1 Werner
:soccer: 70’ 1-2 Isak (Oyarzabal)
:soccer: 80’ 2-2 Werner

Everton - Real Sociedad 1-2
:soccer: 41’ 1-0 Iwobi
:soccer: 53’ 1-1 Taoui (Romero)
:soccer: 76’ 1-2 Bautista (Zubeldia)

Real Sociedad - RCD Espanyol 3-0
:soccer: 16’ 1-0 Isak (Martín Aguirregabiria)
:soccer: 25’ 2-0 Isak (Oyarzabal)
:soccer: 69’ 3-0 Taoui (Oyarzabal)

De groepsfase van de EL zit erop en de loting volgt binnenkort. Hieronder een indeling van de potten waaruit geloot gaat worden. Als groepswinnaar zitten wij in Pot 1 waardoor we o.a. Ajax, Arsenal en Chelsea ontlopen.

voorspellingen voor wie we in de volgende ronde treffen?
Daarnaast staan het topduel met koploper Barcelona voor de deur. Eerst reizen we nog naar Villarreal toe op woensdag, zaterdag komt Barcelona op bezoek. Het gat is op dit moment 5 punten, Barça verspeelde slechts één keer punten tot nu toe.

Weer drie uitstekende resultaten en genoeg mogelijke tegenstanders met kansen voor Real Sociedad in de volgende ronde.

Navarro blijft zichzelf manifesteren, wat een ongekend talent. Prima resultaten verder! Ik hoop op een Franse ontmoeting met AS Monaco of een bezoek aan EstĂĄdio Do DragĂŁo (Porto).

Navarro blijft het erg goed doen zo te zien. Een punt bij Real Madrid is ondanks je voorsprong in de competitie geen slecht resultaat. Voor de volgende ronde in de Europa League gok ik op Club Brugge.

Het gaat heerlijk zeg, top prestatie gewoon! Mag ik vragen welk niveau je speelt en welke sliders? Ik merk zodra ik betere teams ga managen ik vrij weinig kansen weg geef. Bij jou spel zie ik behoorlijke gelijke stats qua kansen/schoten.

Zoals @Spoon0612 aangeeft, ben ik ook uiterst benieuwd naar jouw sliders!

@Spoon0612 en @UNIQ22 Ik speel met de sliders van OS, verder geen hele gekke aanpassingen aan gedaan. Enige waarin ik het mezelf makkelijker maak is door passen niet op manual maar op semi te zetten, ik merk dat er anders in de opbouw echt te veel fout gaat en ik maar een passnauwkeurigheid van 60% weet te behalen en mijn tegenstander 80+. Steek- en lobpas wel op manual, krijg je echt veel meer vrijheid mee in je spel. Spelsnelheid heb ik trouwens op langzaam staan.

Dan nu de laatste wedstrijden van 2020:

Wedstrijden

Villarreal - Read Sociedad 1-2
:soccer: 6’ 0-1 Oyarzabal (Isak)
:soccer: 24’ 1-1 Morlanes
:soccer: 85’ 1-2 Oyarzabal (penalty)

Real Sociedad - FC Barcelona 0-1
:soccer: 88’ 0-1 Fati

De stand is dan nu als volgt:

Hierna gaan we januari in, een maand waarin de transfermarkt weer opent, de eerste Copa del Rey wedstrijden worden gespeeld en een paar competitieduels.

1 like
Barcelona heeft al een aardige voorsprong opgebouwd. Maar na 18 wedstrijden ben je bijna zeker van een plekje bij de eerste vijf en Europees voetbal.

Zeg wel, als Barça zo blijft verder door gaan wordt het duidelijk wie kampioen wordt. :astonished: Daarnet onder is het wel lekker krap, vier teams op één zakdoek! In elk geval een knappe prestatie van Alonso & z’n mannen! Op naar een even succesvol tweede deel van de competitie! :raised_hands:t3:

Ook altijd leuk om te zien dat er zo’n revelatie de top 6 haalt, in jouw geval Getafe! (En even leuk is dat mijn cluppie AtlĂ©tico het ook naar behoren doet!) :grin:

Een meer dan uitstekende 2de plaats in de competitie. Het kampioenschap voor Barcelona kan ze eigenlijk nu niet meer ontgaan. Hopelijk kan je deze positie vasthouden, om je zo direct te plaatsen voor de CL. Zou toch wel een enorme prestatie van Sociedad zijn.

Barcelona heeft er zin in zo te zien. Extra zuur dat ze dan uitgerekend pas in de slotfase van je weten te winnen. De huidige tweede plaats is wel erg mooi en je plaatsen voor de Champions League is goed mogelijk, al is het seizoen pas halverwege natuurlijk.

Een tweede plaats is bijzonder knap natuurlijk. Ben heel benieuwd wat de transferperiode gaat brengen voor Alonso.

Europees voetbal kan je al niet meer ontgaan eigenlijk, als gewoon gedaan wordt wat er gedaan moet worden. Hopelijk kan je dit doorzetten en je direct weten te plaatsen voor de Champions League. Ben ook benieuwd hoe dit elftal ingericht gaat worden indien je dat weet te behalen, alleen dat zijn uiteraard zaken voor later
 :slight_smile:

De eerste seizoenshelft zit er dus op en het is tijd voor contractnieuws

Toelichting

Aan de lengte verandert dus niks, Navarro lag al tot 2025 vast, alleen heb ik hem beloond voor zijn goede spel met een beter salaris en dan ook direct maar even zijn clausule vervijfvoudigd :grimacing:

Eerder al heb ik het contract van doelman Álex Remiro verlengd en verbeterd. Hij ligt nu tot 2024 vast en heeft een clausule van €72 miljoen

In de vorige update trouwens vergeten te vermelden, maar we loten (zoals @UNIQ22 al voorzag) FC Porto. In de voorbereiding hebben we al tegen hen gespeeld en toen gingen we er aardig kansloos af met 4-1, maar we zijn nu wel een andere ploeg. Met Porto treffen we in mijn ogen een van de zwaarste tegenstanders uit pot 2, maar ik schat de kansen 50/50.

In de transferperiode verwacht ik in januari weinig van onze kant, de selectie is prima op orde en het wordt vooral zaak de boel bij elkaar te houden. Met het oog op volgend seizoen wil ik me wel versterken, ervan uitgaande dat we de CL gaan halen. Omdat Nacho Monreal aan het eind van het seizoen stopt wil ik op zoek naar een nieuwe linksback. Mijn oog is gevallen op de volgende twee kandidaten, beide met een aflopend contract waardoor ze in de zomer transfervrij aan zouden kunnen sluiten:

• Juan Bernat - LA - 26 jaar - 82 algemeen - PSG
  • AdriĂĄn MarĂ­n - LA - 23 jaar - 75 algemeen - Deportivo AlavĂ©s

Indien Bernat komt zou hij eerste keus worden, Muñoz zal dan de strijd met hem aan moeten gaan. Marín zal juist als back-up van Muñoz komen. Met Bernat zou ik wel een aardige kwaliteitsimpuls kunnen geven aan het team, naast zijn voetbalkwaliteit heeft hij natuurlijk ervaring in de top. Ik twijfel wel over het realisme van het aantrekken van Bernat, al heeft hij natuurlijk wel drie seizoenen met Alonso bij Bayern gespeeld. Wat denken jullie? @Joostvans gezien jouw kennis van het Spaanse voetbal ben ik ook wel benieuwd wat jij hiervan vindt.

Mooi dat je een talent kan verlengen tot 2025! Benieuwd welke transfervrije speler je gaat aantrekken.

Hoe krijg je het voor elkaar om die afkoopclausulles zo hoog te krijgen bij mij weigeren ze dan.

Goed dat het contract van Navarro is opgewaardeerd, zeker die lage afkoopclausule is natuurlijk erg link. Als versterking op de linksback positie lijkt Bernat een goede keuze, zeker nu je hard op weg bent naar Champions League voetbal.

Denk dat je een hele goede stap zet door dit megatalent langer vast te leggen. Als Navarro zo doorgaat kan hij wat mij betreft één van de beste spelers van het team en de Liga worden.