Manager Story | Ronaldo: Building on a Dream

Hopla, Real buiten beschouwing gelaten, lijkt de trein vertrokken te zijn! :clap:t3::clap:t3::clap:t3:

Met 0-3 van Real verliezen is natuurlijk geen schande. 9 uit de overige vier wedstrijden is wel heel knap en vooral de 0-6 tegen Cadiz. Nu heeft Roberto Carlos echt wat om op verder te bouwen!

Gewoon prima bezig, een geflatteerde uitslag tegen Real is inderdaad geen schande.

Bedankt voor de reacties!
Dan nu een terugblik van de manager op zijn eerste maanden

Ook zijn er weer wat wedstrijden gespeeld

Wedstrijden

SD Eibar - Real Valladolid 2-2
:soccer: 9’ 1-0 Enrich
:soccer: 30’ 1-1 Guardiola (Orellana)
:soccer: 42’ 1-2 Guardiola (Masip)
:soccer: 86’ 2-2 Muto

Real Valladolid - Villarreal CF 0-0

Elche CF - Real Valladolid 2-1
:soccer: 4’ 1-0 Fidel
:soccer: 77’ 2-0 Koné
:soccer: 86’ 2-1 Weissman (Orellana)

Real Valladolid - CA Osasuna 4-0
:soccer: 26’ 1-0 Weissman (Jota)
:soccer: 45’ 2-0 Alcaraz (Weissman)
:soccer: 69’ 3-0 Villa (Weissman)
:soccer: 80’ 4-0 Zalazar (Janko)

Als je deze vorm weet vast te houden, of zelfs weet te verbeteren, kan er nog wat leuks inzitten voor je ploeg.

Ben wel benieuwd wat de stand is op dit moment.

Jammer dat je van Real verloren hebt, maar kop op want dat is natuurlijk dé ploeg waar je niet veel tegen kunt gaan beginnen. Overigens wel een klinkende zege tegen Osasuna. Er zit zeker potentie in voor een rooskleurige toekomst met Roberto Carlos aan het roer. Deze vorm blijven vasthouden dus. Ook die 0-6 tegen Cadiz mag er zeker zijn. Ga zo door!

Geen slechte resultaten en knap dat er meer zicht is op de Europese plaatsen dan dat je moet vrezen voor degradatie. Trouwens lijkt er wel wat mis zijn gegaan in je stukje, in de tweede alinea aangezien meteen na de ‘k’ de zin stopt.

Prima resultaten, man! Dat belooft voor de tweede helft van het seizoen … :clap:t3::clap:t3::clap:t3:

Mooie story, ga zo door!

Hoe bevalt Weissman? Ik zoek namelijk nog een spits voor HSV in seizoen 2.

@Bundesliga Weissman bevalt aardig, al doet Guardiola het ook erg goed. Wissel een beetje af tussen die twee, waarbij Guardiola toch net iets vaker de voorkeur krijgt. Voor HSV lijkt het me overigens een prima spits.

@Ryanajax zie inderdaad dat er wat mis gaat in het stuk, vergeten de vorige zin helemaal weg te halen gok ik haha

@Jochem de eerste seizoenshelft zit er bijna op, zal daarna de stand toevoegen!

We zijn weer een aantal wedstrijden verder, de topper tegen Barcelona is gespeeld

Wedstrijden

Sevilla FC - Real Valladolid 0-1
:soccer: 7’ 0-1 Villa (Waldo)

Real Valladolid - Levante 0-5
:soccer: 7’ 0-1 Morales
:soccer: 11’ 0-2 Dani Gómez
:soccer: 30’ 0-3 Clerc
:soccer: 76’ 0-4 Rochina
:soccer: 86’ 0-5 Hernâni

FC Barcelona - Real Valladolid 1-1
:soccer: 28’ 0-1 Guardiola (Jota)
:soccer: 74’ 1-1 Messi

In de volgende update de laatste wedstrijd van dit jaar tegen Getafe, daarna volgt een korte stop en begint ook de transferperiode!

Je hebt toch al een aardige serie neer weten te zetten. Zeer goede resultaten tegen Sevilla en Barcelona, offday tegen Levante? Ben benieuwd waar dit team staat halverwege het seizoen.

Dan speel je gelijk bij Barcelona en win je knap uit bij Sevilla, krijg je flink om de oren van Levante. Dat is toch erg wisselvallig te noemen. Hoeveelste sta je nu eigenlijk op de ranglijst. Ben wel benieuwd!

Mooie resultaten tot zo ver! Zit zelf net na de wedstrijd tegen Sevilla maar ik kreeg helaas kansloos 3-0 klop :sweat_smile:

Doorgaans is Real Valladolid zo’n ploeg waarvan je altijd vergeet dat ze op het hoogste niveau spelen, interessant om te zien hoe je zo’n club tot leven weet te brengen door het achtergrondverhaal. Denk dat je met Fabián Orellana en Roque Mesa twee pure gevoelsvoetballers in huis hebt; geweldig als ze goed in hun vel zitten, waardeloos als ze geen vertrouwen voelen. Heel verstandig om een sloper als Ruben Alcaraz naast hen neer te zetten.

Wat een resultaten tegen Sevilla en Barcelona. Roberto Carlos en Ronaldo lijken met Valladolid meer dan op de goede weg te zijn. Jammer dat je zo ruim verliest van Levante, maar zoiets kan elke ploeg overkomen. Ben wel benieuwd waar je nu precies staat in de competitie.

Knap gelijk spel tegen Koemen, jammer dat zo’n maand maar 1 punt oplevert.

De resultaten schommelen heen en weer, ook in de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen Getafe. Ik speel nu vaak 4-2-3-1 maar overweeg om in de winterstop een spits aan te trekken om ook 4-4-2 te kunnen spelen. Ik merk dat ik af en toe te weinig aanvallende stootkracht heb, hopelijk kan ik dit opvangen door met een extra aanvaller te gaan spelen.

De laatste wedstrijd van 2020 is gespeeld en er is nieuws omtrent transfers.

Real Valladolid - Getafe 0-4
:soccer: 7’ 0-1 Mata
:soccer: 42’ 0-2 Palaversa
:soccer: 67’ 0-3 Maksimovic
:soccer: 90’ 0-4 Angel

Dan ook nog even de stand na 18 wedstrijden. We hebben elke tegenstander behalve Granada nu één keer gehad.

Halverwege januari gaat La Liga weer verder. We spelen uit tegen Granada, krijgen dan Cadiz op bezoek en sluiten de maand op 31 januari af in het Santiago Bernabéu tegen Real Madrid. Ook spelen we in januari in de Copa del Rey tegen Sevilla.

Jammer van het ruime verlies tegen Getafe, maar tegen de nummer vier van de competitie kan dat gebeuren. Je staat er goed voor met de tiende plek. Degradatie lijkt al bijna uitgesloten en wie weet kan je met een beetje geluk Europees voetbal halen.

Hey man, het is toch zo slecht niet? Veilig in die middenmoot, geen degradatiezorgen én slechts 6 punten verwijderd van een Europese plaats?

Roberto Carlos kon het slechter treffen! Hopelijk kan je de tweede helft nog beter doen! :grin::clap:t3:

Tiende plaats halverwege het seizoen is meer dan behoorlijke prestatie. Pittige loting in de Copa del Rey.

Zelf onderving ik vaak meer moeite met ploegen die 4-4-2 spelen, zoals Getafe. Speel zelf altijd 4-2-3-1 of 433, waardoor je tegen 442 vaak 1 op 1 staat als hun aanvallen. Soms probeer ik dan tactisch te reageren en met drie verdedigers te gaan spelen. Benieuwd hoe het gaat draaien bij Valladolid als je naar 442 gaat.