Manager Story | Ronaldo: Building on a Dream

Het is inderdaad zeker niet slecht de eerste seizoenshelft, al merk ik wel dat het verschil tussen wedstrijden gewoon erg groot is. Het is vaak of erg makkelijk en dik winnen of ongenadig hard eraf gaan.

@Spoon0612 ik loop er in een 4-2-3-1 heel erg tegenaan dat mijn middenveld helemaal open ligt zodra ik met de LM/RM druk zet op de back van de tegenstander. Nu met twee spitsen in een 4-4-2 kan ik met die spitsen daar druk op zetten en blijft mijn middenveld compacter staan. Het is wat behoudender en afwachtender, maar ik vind dat de AI echt vreselijkt dekt/gepositioneerd staat. Niet te geloven hoe simpel de tegenstander langs mijn middenvelders tikt bij tijd en wijlen, als ik de RCM bestuur en ik word voorbij gespeeld dan stapt de LCM uitzichzelf al aan de kant
 :sweat_smile:

Maar goed, verder met het verhaal. De eerste ‘aankoop’ is binnen.

Kleine toelichting: Ik scout in Spanje en Brazilië voor mijn jeugdteam. De Brazilianen zijn als het ware de aangetrokken talenten die uit de pool van Ronaldo en Roberto Carlos komen. Ze zullen dus als non-EU spelers worden opgenomen in de selectie, waardoor er ook niet te veel van kunnen doorstromen naar de selectie.

Diogo Moreira is trouwens een CM die ik heb omgetraind naar spits omdat ik dacht dat die positie beter bij hem zou passen. Hij ging qua rating ook direct van 50>62, verder beschikt hij over snelheid, 4WF en 5SM met een potentie van 85+.

Tiende stek is een prima stand op de ranglijst van Valladolid. Met Moreira lijk je een leuk talentje onder contract te hebben staan. Hopelijk kan hij erg belangrijk voor je zijn!

Mooie overwinning op Cadiz. Ben benieuwd naar Moreira. Ziet er uit als een groot talent. Hopelijk krijgt hij vaker speelminuten van Roberto Carlos. Heeft zich toch mooi in de kijker gespeeld.

Als 16-jarige debuteren in LaLiga Ă©n meteen scoren, dat betekent dat er toch wel talent aanwezig is! :exploding_head:

Onze drie Los Galácticos hebben het alvast goed bekeken 
 Hopelijk kunnen ze met hun rijke carriùre & connecties nog vele talenten aantrekken! :wink:

Leuk om er direct een Braziliaans talent bij te halen. Opvallend dat hij ook van Corinthians komt, de club waar Ronaldo zelf ook gespeeld heeft. Hopelijk kunnen ze nog een aantal potentiële of gewezen toppers aan de club binden. Ook mooi dat hij direct zijn kunnen laat zien.

Op deadline day spelen we tegen Real Madrid

Real Madrid - Real Valladolid

31 januari is nog niet afgelopen, er staat nog wat te wachten op de transfermarkt


Van een spetterende pot gesproken
 Goed dat je tegen zo een team al direct kan tonen dat je niet te onderschatten bent. Veel succes in de volgende wedstrijd. Ik ben al benieuwd naar de komende wedstrijd. Wat ga je nog op de transfermarkt doen? We shall see.

Leuke transfer. Zo pik je toch weer een overbodige speler weg bij een van de topclubs die je zeker zult kunnen gebruiken dit seizoen. Benieuwd hoe hij het gaat doen bij Valladolid.

Zal toch een bruikbare verstening moeten zijn. Hopelijk kan hij de verwachtingen waarmaken.

Begrijpelijk dat Real zowel Vinicius als Rodrygo niet lieten gaan. :smirk: Hopelijk kan Diaz z’n frustraties omwille van te weinig speeltijd omzetten in doelpunten voor Valladolid!

@Matthi9s het gekke is dus dat Rodrygo en Vinicius beide nog geen minuut gemaakt hebben in La Liga, had gehoopt dat Real Ă©Ă©n van de twee daarom wel wilde verhuren. Voor MilitĂŁo hetzelfde verhaal, kwam nog niet in actie dit seizoen, zijn speeltijd zal er met de komst van Bonucci ook wel niet beter op worden.

Er zijn weer 5 wedstrijden gespeeld!

Wedstrijden

Real Valladolid - Granada CF 2-1
:soccer: 17’ 0-1 Suárez
:soccer: 27’ 1-1 Guardiola (Plano)
:soccer: 42’ 2-1 Guardiola (Plano)

Real Valladolid - Valencia CF 2-2
:soccer: 24’ 1-0 Mariano (Alcaraz)
:soccer: 70’ 1-1 Gomez
:soccer: 78’ 2-1 Weissman (Nacho)
:soccer: 83’ 2-2 Gomez

Real Betis - Real Valladolid 2-1
:soccer: 41’ 0-1 Mariano (PĂ©rez)
:soccer: 64’ 1-1 Fekir
:soccer: 90’ 2-1 Iglesias

Getafe - Real Valladolid 3-1
:soccer: 49’ 1-0 Diaby
:soccer: 70’ 2-0 Mata
:soccer: 73’ 2-1 Alcaraz (Moreira)
:soccer: 90’ 3-1 Mata

Real Valladolid - FC Barcelona 0-4
:soccer: 24’ 0-1 Trincão
:soccer: 45’ 0-2 Messi
:soccer: 65’ 0-3 Coutinho
:soccer: 90’ 0-4 Trincão

Oooh, dat is idd wel vreemd, ja?! :face_with_hand_over_mouth: Mss volgend seizoen eens opnieuw proberen?

Laatste 5 wedstrijden zijn idd wel niet zo denderend met een 4 op 12 
 Tijd om jullie te herpakken tegen Osasuna & Elche! Succes! :clap:t3:

Dat is wel zonde. Zeker omdat geen beiden gewoon gebruikt wordt bij Real
 Better luck next season. Jammer van de teleurstellende resultaten. Herpakken is de boodschap en zo snel mogelijk natuurlijk.

Bedankt voor de reacties weer! We gaan verder met de volgende wedstrijden, waarbij er Ă©Ă©n speler zijn kans krijgt en grijpt!

wedstrijden

Osasuna - Real Valladolid 0-1
:soccer: 33’ 0-1 Moreira (Alcaraz)

Real Valladolid - Elche CF 7-0
:soccer: 3’ 1-0 Moreira (Mariano)
:soccer: 29’ 2-0 Moreira (Mariano)
:soccer: 41’ 3-0 Alcaraz (vrije trap)
:soccer: 54’ 4-0 Moreira (Villa)
:soccer: 61’ 5-0 Alcaraz (Mariano)
:soccer: 69’ 6-0 Weissman (Moreira)
:soccer: 85’ 7-0 Moreira (individuele actie)

Real Sociedad - Real Valladolid 3-1
:soccer: 52’ 0-1 Plano (Moreira)
:soccer: 67’ 1-1 David Silva
:soccer: 85’ 2-1 Zubeldia
:soccer: 90’ 3-1 Willian JosĂ©

Deportivo Alaves - Real Valladolid 0-1
:soccer: 63’ 0-1 Moreira (Mariano)

Levante - Real Valladolid 1-2
:soccer: 4’ 0-1 Villa (Mariano)
:soccer: 7’ 0-2 Villa (Mariano)
:soccer: 60’ 1-2 Rochina

Real Valladolid - Celta da Vigo 2-1
:soccer: 4’ 1-0 Waldo (Nacho)
:soccer: 36’ 2-0 Moreira (Waldo)
:soccer: 57’ 2-1 Denis Suárez

Voor de geĂŻnteresseerden ook nog even de stand na 31 wedstrijden:

Leuk dat je aankopen zich bewijzen. Benieuwd of je Europese kwalificatie waar kan manken :slight_smile:

Dan nu een grote update want het is einde seizoen!

laatste wedstrijden

SD Huesca - Real Valladolid 1-3
:soccer: 27’ 0-1 Moreira
:soccer: 45’ 1-1 Okazaki
:soccer: 74’ 1-2 Moreira (Alcaraz)
:soccer: 83’ 1-3 Plano (Waldo)

Real Valladolid - Athletic Bilbao 2-1
:soccer: 14’ 1-0 Moreira (Nacho)
:soccer: 65’ 2-0 Moreira (Plano)
:soccer: 75’ 2-1 Iñaki Williams

Atlético Madrid - Real Valladolid 3-2
:soccer: 15’ 1-0 Felix
:soccer: 25’ 2-0 Felix
:soccer: 65’ 2-1 Moreira (PĂ©rez)
:soccer: 72’ 3-1 Suárez
:soccer: 90’ 3-2 Mariano (Masip)

Real Valladolid - Sevilla FC 0-0

Villarreal - Real Valladolid 1-3
:soccer: 4’ 0-1 Plano
:soccer: 42’ 0-2 Moreira (Villa)
:soccer: 58’ 1-2 Parejo
:soccer: 63’ 1-3 Moreira (Nacho)

Real Valladolid - SD Eibar 3-2
:soccer: 4’ 1-0 Waldo (Moreira)
:soccer: 15’ 1-1 Pedro Leon
:soccer: 21’ 2-1 Waldo (Villa)
:soccer: 58’ 2-2 Pedro Leon
:soccer: 63’ 3-2 Villa (Plano)

Nu alle wedstrijden gespeeld zijn is dit de eindstand in La Liga:

Onderstaand nog even al onze wedstrijden van het seizoen:

Wedstrijden Real Valladolid '20/'21

Voor de fans van de lijstjes nog even de topscorers, assistkoningen en keepers met de meeste cleansheets:

statistieken

topscorers

  1. Jaime Mata - Getafe - 27 goals
  2. Mikel Oyarzabal - Real Sociedad 26 goals
  3. Eden Hazard - Real Madrid - 22 goals
    Antoinne Griezmann - FC Barcelona - 22 goals
  4. Luis Suaréz - Atlético Madrid - 20 goals

assists

  1. Eden Hazard - Real Madrid - 13 assists
  2. Jaime Mata - Getafe - 11 assists
  3. Abdoulay Diaby - Getafe - 10 assists
  4. Luis Suårez - Atlético Madrid - 9 assists
  5. Frenkie de Jong - FC Barcelona - 8 assists

meeste cleansheets

  1. Jan Oblak - Atlético Madrid - 22 clean sheets
  2. Marc-André ter Stegen - FC Barcelona - 16 clean sheets
    Thibaut Courtois - Real Madrid - 16 clean sheets
  3. Álex Remiro - Real Sociedad - 11 clean sheets
    Jordi Masip - Real Valladolid - 11 clean sheets

Dan nog even hoe de huidige opstelling eruit ziet:

In de volgende update de eerste transfers voor seizoen 2!
Suggesties voor transfers zijn natuurlijk altijd welkom, laat vooral een reactie achter!

1 like

Ai net geen Europees maar wel een klasse eindklassering. Opvallend dat Mata de topscorer word en Oyarzabal daar nog kort op staat. Hoe vind je zelf je centrale duo achterin? Je linksback is volgens mij een van de oudste uit de basis elf wat ik mij kan herinneren van Valladolid, wellicht is daar ruimte voor versterking.

@Spoon0612 wil centraal achterin wel een versterking gaan halen, het is niet dat ze zwaar door de mand vallen maar zeker ruimte voor verbetering. Linksback Nacho is 32 maar nog steeds een belangrijke speler, hij gaat echter wel al stoppen aan het einde van het tweede seizoen. Ga daarom opzoek naar een speler die ik in een jaar kan kneden om het stokje over te nemen, met Roberto Carlos als manager laat het zich raden wat voor type back ik zoek.

De eerste transferactiviteit komt op gang!

2 likes

Mooi, mooi! Benieuwd wat Carlos & z’n manschappen kunnen realiseren in seizoen 2! :face_with_monocle:

Zag ik daar nu José María Gutiérrez op de voorpagina van AS? :smiley: