Manchester United | Forged in Industry, Striving for Glory

De keuze is gevallen op Manchester United, de recordkampioen van Engeland. Na het vertrek van Sir Alex Ferguson zijn David Moyes en Louis van Gaal er niet in geslaagd kampioen te worden en mochten vertrekken. José Mourinho, de huidige manager, is er tot op heden ook nog niet in geslaagd om The Red Devils weer tot de beste van de Premier League te kronen. Het verhaal start vlak voor de eerste competitiewedstrijd tegen Leicester City.

Ben heel benieuwd naar je story! Zat er zelf ook aan te denken om een carrière te starten met United, om daar grondig door te selecteren een een type team neer te zetten zoals vroeger, met toppers, teamplayers en talenten.

Leuk dat je een story met Manchester United begint! Na het vertrek van Ferguson is United inderdaad ver teruggezakt, dus hopelijk kan de club in jouw story weer een van de beste clubs in Europa worden. Ik vraag me wel af of Mourinho hier de juiste man voor is, maar wie weet doet hij het wel uitstekend in zijn derde seizoen. Succes!

Mooi dat je voor United gekozen hebt, denk dat je hier zeker van wat kan gaan maken! Verder ben ik ook zeer benieuwd hoe je het verhaal verder vorm gaat geven met de situatie rondom Mourinho.

Deze zal ik zeker volgen! Ben benieuwd hoe je jezelf gaat inleven in Mourinho zen wereld ^^ .

Leuke club, ik hoop eerlijk gezegd dat hij het niet gaat redden. Een nieuwe frisse wint in Manchester zou ook niet slecht zijn.

@Jochem helemaal mee eens. ben heel benieuwd naar deze carriere. Leuk dat er weer zoveel beginnen als fifa 19 uit komt. Altijd leuk om te lezen.

Mooie club waar je veel leuke kanten mee uit kunt gaan, ga hem volgen!

Bedankt voor de reacties, het idee achter het verhaal is dat ik zelf de wedstrijden ga spelen vanaf de wedstrijd tegen West Ham (29 september). Tot die tijd laat ik de wedstrijden hetzelfde verlopen als dat ze nu zijn gegaan.

Hierbij dus de wedstrijd en de reacties na de wedstrijd tegen Leicester City.

Effe een vraagje, hoe ga je dit in je carrière doen dan? Je kunt de wedstrijden natuurlijk niet simuleren zodat het ook echt 2-1 wordt.

stand op amateur en er 2 inschieten en 1 in eigen goal ? :stuck_out_tongue:

Ik vind realisme terug brengen in een story altijd wel mooi om te zien, maar het blijft een story dus fixie. Je maakt het krom om de realiteit te gaan vervolgen met een zelf verzonnen verhaal. Ik neem zelf dus aan dat je de eerste wedstrijden (tot 29 September) gaat beïnvloeden en geen transfers gaat invoeren, wat erg jammer is aangezien Manchester United reëel gezien tekort komt voor het kampioenschap (met dit team). Een einde met een Premier League titel, FA Cup titel en de eindzege in de CL zal in dit geval dus erg rauw overkomen. Iets wat met een compleet eigen begin uitstekend mogelijk zou zijn, zeker met het geld in Engeland.

Ik kan mij wel enigszins in de reactie van Jochem vinden. Zelf vind ik het ook veel leuker om van vooraf aan te beginnen en denk dat het ook realistischer is, mits je het goed in je story verwerkt. Echter geloof ik dit je hier met een reden voor gekozen hebt en weet ik zeker dat je er iets moois van weet te maken. Het stukje zelf ziet er goed uit trouwens!

Ik snap de reacties hierboven mij. Ik zelf vind het ook leuker om zelf aan een nieuw seizoen te beginnen, maar ik snap aan de andere kant ook jouw keuze wel. Je stukje zelf ziet er trouwens weer goed uit en is goed geschreven. Het ontbreekt United inderdaad aan een echte topverdediger. Dat zou zeker prioriteit moeten zijn in januari. Succes verder!

Leuk om te zien dat mijn keuze om de eerste paar wedstrijden van mijn carrière gelijk te laten lopen met de echte resultaten van Manchester United tot de nodige discussies leidt. Mijn idee erachter is dat United alles behalve goed uit de startblokken is gekomen en ik het leuker vind om vanuit deze onrustige situatie mijn verhaal verder te schrijven dan dat ik van vooraf aan begin met Mourinho en doe alsof er niks aan de hand is. De wedstrijden die al gespeeld zijn zal ik proberen zo echt mogelijk in mijn carrière na te bootsen (focus ligt hier vooral op het resultaat, doelpuntenmakers en exacte uitslag vind ik niet zo heel spannend). Ik hoop dat mijn keuze om het op deze manier in te vullen in de komende stukken duidelijk wordt.

Nu eerst een ander stuk, over onze beste speler.

Zonder De Gea zou United zich vorig seizoen niet voor CL hebben geplaatst. Ook dit seizoen hebben ze al een aantal keer geluk gehad.

Had hem graag in de selectie van Real Madrid gezien maar denk dat jij nog veel plezier gaat hebben van hem. Misschien wel een potentiële aanvoerder?

Goed stukje! Met De Gea heb je inderdaad een echte wereldtopper in huis. Hopelijk kun je hem nog lang behouden, want zonder De Gea is het team toch echt wel een stuk minder.

Goed stuk! De Gea is zeker wereldtop en word helaas soms nog steeds te kort gedaan. Wel vind ik jammer dat je Pogba vergeet. Hij steekt niet in beste vorm, maar vind hem persoonlijk toch nog steeds 1 vd beste middenvelders vd wereld. Hopelijk kan die in jou verhaal het weer eens laten zien. Goed begin in elk geval.

Mooi stuk over De Gea. Hij zal inderdaad één van de meest bepalende spelers worden en het elftal bij tijd en wijlen er doorheen moeten slepen.

Wellicht dat De Gea in de toekomst de band van Valencia over kan nemen, al ben ik zelf niet zo’n hele grote fan van een keeper als aanvoerder omdat ze vaak ver van het spel af staan. Ook even een praatje met trainer of scheidsrechter is dan lastig.
@JjochemJ ik vind Pogba bij United nog niet echt een wereldtopper, het komt er tot op heden vaak niet uit in het rode shirt. Al heeft hij het absoluut in zich om één van de besten ter wereld te worden, bij Frankrijk laat hij dit ook zien.

Tijd voor een nieuw stuk!