Manchester United | Forged in Industry, Striving for Glory

Weer een heel goed stukje, leest fijn weg! Je hebt daarnaast echt een ijzersterke selectie staan zeg. Zitten een aantal onrealistische, maar ook een aantal hele mooie transfers bij bij de andere clubs trouwens :slight_smile:

Erg goed stukje! De resultaten zijn natuurlijk uitstekend en je selectie ziet er goed uit. En ja, die transfers… laat ik er maar niet teveel worden aan vuil maken.

Er zijn weer een aantal wedstrijden gespeeld en we blikken nu vooruit naar de topper in de competitie tegen de verrassende nummer twee.

Manchester United - Sevilla FC 1-2
:soccer: 16’ 1-0 Smalling (Martial)
:soccer: 27’ 1-1 Banega
:soccer: 34’ 1-2 Banega

Middlesbrough - Manchester United 0-2
:soccer: 45’ 0-1 Rashford (Martial)
:soccer: 77’ 0-2 Arnautovic (Rashford)

Manchester United - Fulham FC 2-3
:soccer: 13’ 0-1 Toze
:soccer: 23’ 1-1 Shaw (Pogba)
:soccer: 28’ 2-1 Depay (De Ligt)
:soccer: 37’ 2-2 Toze (zwaar onterechte penalty)
:soccer: 78’ 2-3 SchΓΌrrle

Shakthar Donetsk - Manchester United 0-2
:soccer: 3’ 0-1 Martial (Tierney)
:soccer: 67’ 0-2 Fosu-Mensah (Depay)

Mooie inleiding naar deze wedstrijd toe! In Europa loopt het nog niet heel soepel zo te zien? Nederlaag tegen Sevilla en eerder al met (zo te zien) moeite voorbij Rosenborg.

Verrassend dat West Ham het zo goed doet. Mochten zij de grootste concurrent blijven denk ik dat je grote kans maakt op het kampioenschap. Aan de hand van de voorbeschouwing verwacht ik een nipte 0-1 overwinning met Depay als doelpuntenmaker.

@tomcleanmountain de wedstrijden van mijn vorige update ging het inderdaad heel moeizaam. Mijn spel was niet goed en het leek haast wel of alles mislukte, heel gek maar had echt even een soort van vormdipje. Heb daarna de tactiek iets aangepast waarbij we meer op balbezit spelen ipv proberen er snel uit te komen, hierdoor blijven mijn middenvelders en backs wat langer achter waardoor het centrale duo de bal kwijt kan, dit was in de vorige update vaak niet het geval waardoor ik erg veel lange passes moest geven.

Dan nu de topper tegen WHU!

Ook nog even de andere wedstrijden die gespeeld zijn.
West Ham United - Manchester United 1-3
:soccer: 13’ 1-0 Wilshere (Calabria)
:soccer: 45’ 1-1 Sergej (Depay)
:soccer: 52’ 1-2 Sergej (Depay)
:soccer: 90’ 1-3 Arnautovic (Rashford)

Manchester United - Swansea City 5-2 Carabao Cup 4e ronde
:soccer: 12’ 1-0 McTominay (Tierney)
:soccer: 17’ 2-0 McTominay (Lingard)
:soccer: 44’ 3-0 Rabiot (Lingard)
:soccer: 53’ 3-1 A. Ayew (prachtig stiftje over de uitgekomen Heaton)
:soccer: 60’ 3-2 Grimes
:soccer: 66’ 4-2 Arnautovic (Fellaini)
:soccer: 90’ 5-2 Arnautovic (Lingard)

Manchester United - Watford 4-2
:soccer: 9’ 1-0 Depay (Rashford)
:soccer: 17’ 2-0 Depay (Sergej)
:soccer: 37’ 2-1 Poulsen
:soccer: 74’ 3-1 Depay (Martial)
:soccer: 78’ 3-2 Deulofeu (penalty)
:soccer: 88’ 4-2 Martial (Valencia)

Doelpuntrijke wedstrijden dus in zowel de competitie als de Carabao Cup, ook enkele spelers die doorgaans niet in de basis staan maken indruk. Lingard, Tierney en Arnautovic laten zich goed zien in de minuten die ze krijgen maar de jongens die op hun plek staan doen het natuurlijk ook erg goed. Depay ontpopt zich echt tot een uitstekende spits voor mijn ploeg, creΓ«ert kansen, scoort en geeft assists. Hij staat nu op tien goals en de helft daarvan maakte ik van buiten het strafschopgebied, heerlijk wapen dat afstandschot. We hebben nu de duels met nummer 2 West Ham United en nummer 3 Watford gehad, straks het duel tegen Shakthar in de CL en dan de derby van Manchester. Manchester City presteert zwaar ondermaats en staat 14e met twaalf punten, in elf wedstrijden wisten ze slechts zes keer te scoren al is het enige wat enigszins positief is dat ze er ook maar negen tegen kregen. We lijken de favoriet voor de Manchester Derby waarover in de volgende update geschreven zal worden!

Mooi om te zien dat je je weer hebt weten te herstellen na die wat mindere periode. Verslag van de wedstrijd leest ook makkelijk weg. Als Nederlander natuurlijk ook goed om te zien dat Depay zo belangrijk is met goals en assists. Wel opmerkelijk dat je relatief veel goals tegen krijgt, ligt dit aan de tactiek of zijn de spelers achterin nog niet uit de dip gekomen?

Goed dat je weer weet te presteren na een wat mindere periode.
Apart dat City zo tegenvalt, misschien wel gelukkig voor jou :wink: .
Het stukje leest ook erg fijn weg moet ik zeggen!
Succes met de volgende wedstrijden.

Mooie overwinning op West Ham. Dat de concurrentie het zo laat afweten is wel redelijk verrassend en misschien ergens ook wel jammer omdat je toch graag teams hebt die meestrijden voor de titel en dat je die op beslissende momenten kan verslaan. Verder vind ik het vooral opvallend dat Matic zo goed presteert, had eigenlijk wel verwacht dat hij met de komst van de nieuwe spelers nauwelijks meer in de basis zou verschijnen, maar klaarblijkelijk is hij er dus één die juist in de topwedstrijden van waarde is.

Hoe bevalt Rabiot eigenlijk? Ik zal aankomend seizoen in mijn story namelijk ook de beschikking over hem hebben.

Goede en belangrijke overwinning! Opvallend dat Milinkovic-Savic al zijn treffers met het hoofd heeft gemaakt tot nu toe. Je lijkt wel een beetje hetzelfde verbeterpunt te hebben als ik met Milan. Makkelijk scoren, maar ook veel tegendoelpunten incasseren.

Bedankt voor de reacties weer! Qua verdedigen merk ik vaak dat mijn verdedigers te ver van de aanvallers staan waardoor ze gevaarlijk kunnen worden of gekke dingen doen. Ballen te ver voor zich uitspelen voordat ik ze weg kan schieten en als ik denk dat ik de bal met vierkantje weg kan schieten schoffellen ze soms totaal onnodig een aanvaller omver met een penalty tot gevolg. Merk ook dat ik dus de ene keer dat ik de Playstation aanzet heel makkelijk scoor en ze makkelijk tegen krijg en een volgende keer precies het omgekeerde.

@Ryanajax ik vind Rabiot heerlijk spelen op CVM tegen mindere tegenstanders, kan ik heerlijk snel mee tikken en sluit goed bij terwijl Matic juist veel trager en minder wendbaar is.

Dan nu de topper tegen City!

Manchester United - Shakthar Donetsk 2-1
:soccer: 8’ 0-1 Kayode
:soccer: 13’ 1-1 McTominay (Fred)
:soccer: 15’ 2-1 Rashford (Fred)

Na vier speelrondes hebben we ons samen met Sevilla al geplaatst voor de volgende ronde.

Manchester City - Manchester United 3-3
:soccer: 9’ 0-1 Rashford (Depay)
:soccer: 14’ 0-2 Rashford
:soccer: 19’ 1-2 Bernardo Silva (Frenkie de Jong)
:soccer: 25’ 1-3 Martial (Pogba)
:soccer: 45’ 2-3 De Bruyne (Sterling)
:soccer: 80’ 3-3 David Silva

Manchester United - Bournemouth AFC 0-0
Bizar hoe lastig we het tegen Bournemouth hadden, kwamen er gewoon niet door heen en kwamen ook geen moment echt in de wedstrijd.

Manchester United - Rosenborg BK 2-0
:soccer: 11’ Lingard (Arnautovic)
:soccer: 90’ Arnautovic (Tierney)

Manchester United - Leeds United 2-0
:soccer: 28’ 1-0 Martial (Shaw)
:soccer: 56’ 2-0 Pogba (rebound)

Heb ook nog even de beelden van de goal van Rashford erbij gezet, oordeel zelf of de bal wel of niet uit was…

Spectaculair gelijkspel tegen Manchester City! Jammer dat je een voorsprong nog weggeeft natuurlijk. Als ik de beelden zo zie lijkt mij die bal gewoon binnen gebleven, maar dat is voor jou niet echt nadelig natuurlijk. Ook mooi dat je nu al door bent in de Champions League natuurlijk.

Erg vreemd dat het een ingooi word. Ik heb eigenlijk altijd dat de CPU de bal binnen weet te houden. Speel je op ultiem? Ik namelijk wel en merkte in dit moment dat City erg slordig speelt. Als ik tegen hen speel op ultiem maken ze maar amper een foute pass.

Ik speel op wereldklasse met aangepaste sliders en passing en schieten op manual. Merk dat als ik het niveau omhoog schakel ik compleet scheel getikt wordt en dan zelf heel makkelijk de bal kwijt raak met op het oog simpele passes.

De loting voor de achtste finales is geweest.

De andere achtste finales:
Liverpool - Real Madrid
Juventus - Sevilla
Chelsea - Bayer Leverkusen
Tottenham Hotspur - FC Barcelona
AtlΓ©tico Madrid - Napoli
Borussia Dortmund - Internazionale Milan
AS Roma - Schalke 04

Onze overige gespeelde wedstrijden
Crystal Palace - Manchester United 2-2 Carabao Cup Manchester United wint na strafschoppen met 1-3
:soccer: 6’ 1-0 Fraser
:soccer: 9’ 1-1 Sergej (Depay)
:soccer: 14’ 1-2 De Ligt (Depay)
:soccer: 23’ 2-2 Milivojevic
Na een knotsgekke openingsfase waarin Heaton bij de 1-0 vol onder een bal doorduikt, we via twee corners op voorsprong komen en Dalot vervolgens bij de 2-2 zwaar in de fout gaat. Daarna was het vooral erg spannend en werd er verder niet meer gescoord. In de strafschoppenserie vertolkte Heaton een heldenrol door drie strafschoppen te stoppen waardoor we de halve finales van de Carabao Cup hebben gehaald.

Huddersfield Town - Manchester United 0-4
:soccer: 34’ 0-1 Pogba (Shaw)
:soccer: 44’ 0-2 Martial (Shaw)
:soccer: 53’ 0-3 Depay
:soccer: 90’ 0-4 Lingard (Rashford)

Sevilla - Manchester United 3-1
:soccer: 13’ 1-0 Payet
:soccer: 40’ 1-1 De Ligt (Depay)
:soccer: 48’ 2-1 Murriel
:soccer: 58’ 3-1 Sarabia

Er zijn wederom een aantal wedstrijden gespeeld!

Wedstrijden
Manchester United - Arsenal 3-1
:soccer: 5’ 1-0 Rashford (Martial)
:soccer: 69’ 2-0 Pogba (Rashford)
:soccer: 73’ 3-0 Pogba (Rashford)
:soccer: 90’ 3-1 Torreira

Everton - Manchester United 2-2
:soccer: 35’ 0-1 Rashford (Lingard)
:soccer: 38’ 1-1 Gueye
:soccer: 58’ 1-2 Sigurdsson
:soccer: 60’ 2-2 Depay (Dalot)

Manchester United - Stoke City 4-1
:soccer: 9’ 1-0 Martial (Shaw)
:soccer: 20’ 2-0 Depay (Valencia)
:soccer: 33’ 2-1 Allen
:soccer: 35’ 3-1 Depay (Valencia)
:soccer: 70’ 4-1 Martial (Valencia)

Burnley - Manchester United 2-3
:soccer: 6’ 0-1 Sergej (Depay)
:soccer: 17’ 0-2 Martial (Rashford)
:soccer: 43’ 0-3 Martial (Depay)
:soccer: 49’ 1-3 Hendrick
:soccer: 73’ 2-3 Wood

Ook zijn er een aantal contracten verlengd.
Timothy Fosu-Mensah > 2024
Axel Tuanzebe > 2022
Eric Bailly > 2023
Nemanja Matic > 2021

In mijn carrière ben ik nu in januari 2020 aanbeland. Fosu-Mensah en Tuanzebe mogen verhuurd worden deze maand of verkocht als er echt een goed bod komt. Matic doet het in zijn huidige rol erg goed dus zijn contract is met een jaar verlengd, Fellaini en Grant mogen in de zomer transfervrij de deur uit. Bailly is momenteel derde centrale verdediger achter De Ligt en Boateng, heb zijn aflopende contract toch maar verlengd om in elk geval te voorkomen dat hij transfervrij vertrekt.

Voor de komende transferperiode zit ik met een aantal issues:

  • Wat te doen met Fred? Speelt niet heel veel en is ontevreden, Rabiot, Pogba, Sergej en Matic maken de meeste minuten en zie Fred ook niet doorbreken op de CVM positie.
  • Er moet een opvolger voor Matic komen als die het niveau niet meer aan kan. Rabiot doet het prima tegen alles buiten de top zes ploegen maar de power van Matic is toch wel heel fijn tegen Chelsea, Liverpool, City, Spurs en Arsenal. Wie zouden jullie een goede opvolger voor Matic vinden? Hoeft niet per se een zelfde type te zijn maar wel een goede CVM.

Goed stukje! Mooi voor Valencia dat hij belangrijk kan zijn voor het elftal. Ik denk dat je er het meest verstandig aan zou doen om Fred te laten gaan als hij ontevreden is, want de namen die hij voor zich heeft gaat hij er echt niet uitspelen. Als opvolger van Matic zou misschien Kondogbia een optie kunnen zijn. Weet niet of het voor United een hele logische aankoop zou zijn, maar power heeft hij meer dan genoeg.

@Ryanajax Kondogbia vind ik niet echt geschikt om op de zes positie te spelen door zijn hoge aanvallende workrates, al doet Rabiot dat overigens ook maar dan vooral tegen de wat mindere tegenstanders. Ik zat zelf aan Ruben Neves te denken al heeft die niet de power die Matic brengt, al denk ik dat een middenveld Pogba-Neves-Sergej prima mee kan tegen de toppers.

Dan is er nu ook minder leuk nieuws…

Wedstrijden
Manchester United - Norwich City 3-1 3e ronde FA Cup
:soccer: 37’ 1-0 Lingard (Shaw)
:soccer: 57’ 2-0 Arnautovic (Shaw)
:soccer: 62’ 3-0 Angel Gomes
:soccer: 73’ 3-1 Pukki

Brighton & Hove Albion - Manchester United 2-2 1st leg halve finale Carabao Cup
:soccer: 22’ 1-0 Burn
:soccer: 44’ 1-1 Depay (Rashford)
:soccer: 67’ 1-2 Martial (Depay)
:soccer: 90’ 2-2 Bissouma

Leeds United - Manchester United 1-5
:soccer: 10’ 0-1 Martial (Rabiot)
:soccer: 14’ 0-2 Arnautovic (Shaw)
:soccer: 18’ 1-2 Alioski
:soccer: 42’ 1-3 Pogba (Vrije trap)
:soccer: 60’ 1-4 McTominay (Dalot)
:soccer: 74’ 1-5 Arnautovic (McTominay)

Bournemouth AFC - Manchester United 2-0
:soccer: 39’ 1-0 Wilson
:soccer: 52’ 2-0 King

Ik mis Depay nu dus tot en met half maart, de vraag is of ik nu de transfermarkt op ga of niet. Martial-Depay-Rashford was mijn vaste voorhoede, waarbij Arnautovic en Lingard er veel in kwamen als invaller of als er gerouleerd werd. De meest logische oplossing is nu of om Rashford naar het centrum te halen en Lingard op rechts te zetten of Arnautovic in de spits met Rashford en Martial er naast. Angel Gomes zou dan naar de bank doorschuiven, al heeft hij nog niet het uithoudingsvermogen om hele wedstrijden te spelen. Zouden jullie iemand halen?

Pijnlijke nederlaag zo ineens. Ik zou niemand halen omdat je dan Arnautovic en Lingard verder van speelminuten drijft. Je kan het nu prima opvangen met hen en daar achter het talent Gomes. Die kan dan toch de nodige invalbeurten maken. Je kan dan nog genoeg rouleren met vier spelers op drie plaatsen. Arnautovic zou ook nog als valse spits om Rashford heen kunnen spelen.

Ik zou denk ik ook geen versterkingen halen als je Lingard en Arnautovic als opties hebt. Verder is het jammer dat je ineens van Bournemouth verliest, al zijn de andere resultaten prima.