Milano Verso l'Alto ~ AC Milan

De aftrap van mijn nieuwe story met AC Milan. Een leuke uitdaging om me te onderscheiden van de story van Jesse!

Bij deze de aftrap! Wie denken jullie dat de nieuwe functie gaat invullen?

Paolo Maldini lijkt me de ideale man voor deze functie, mooi dat Gatusso blijft!

Interessant stukje ik deel de gedachte van @db1512 over Maldini.

Leuk dat je ook met Milan begint man. Leuk om inderdaad onze story’s te vergelijken. Maldini lijkt me ook de geschikte kandidaat. Succes.

Goed openingsstuk! Ik vond je Swansea story ook erg leuk om te lezen en je hebt een fijne schrijfstijl. Hopelijk behoudt je van deze story wel je notities :wink:.

Bedankt voor de reacties! Maldini krijgt inderdaad een rol binnen de club, alleen niet als directeur spelersbeleid. Welke functie hij wel krijgt, en wie wel de directeur spelersbeleid is geworden, lezen jullie in het nieuwe stukje:

Leuk interessant stukje!
Ik denk dat Seedorf een prima keus is als TD/spelerszaken.
Ik ben benieuwd wie je gaat halen als topper in de PL.
Maldini vind ik ook een goede naam voor de jeugdopleiding want hij word nog steeds als grootheid gezien.

Verrassend dat het Seedorf is geworden, verwacht eigenlijk niet dat hij nog terugkeert in San Siro als je ziet hoe hij er vier jaar geleden uit is gegooid. Maldini voor de jeugd vind ik een goede naam, zal toch het voorbeeld zijn voor bijna iedere jeugdspeler die bij Milan speelt. Qua aankoopbeleid is het bij Milan de laatste jaren denk ik vooral mis gegaan dat er veel (te) oude spelers gehaald zijn voor mega salarisen die het allemaal niet meer waar konden maken, als je nu dan ook weer leest dat Zlatan Ibrahimovic misschien gaat komen dan denk ik dat je beter Cutrone de kans kan gaan geven. Als je echt de beurs wil trekken voor een grote PL naam dan gok ik op Martial, is al eens vaker aan Milan gelinkt en in Manchester blijft het een puinhoop momenteel. Andere grote naam die de afgelopen tijd veel in verband is gebracht met Milan is Fabregas maar die past beter in het oude beleid in mijn ogen.

Ik vind het zelf altijd leuk om een Nederlands tintje aan mijn story te geven, en ik wou Gattuso sowieso als coach aanhouden dus vandaar de keuze voor Seedorf. Het is destijds inderdaad nogal wat gedoe geweest met Seedorf (tot een rechtszaak voor de afkoopsom aan toe zelfs), maar nu er een nieuwe eigenaar en nieuwe voorzitter zijn is er misschien nog wel een kans dat hij een functie als deze aan zou gaan. Los van dat akkefietje zal hij de club en supporters denk ik echt nog wel in zijn hart meedragen. Ik ben het ook met je eens dat het aantrekken van oude spelers een groot struikelblok is in Milaan, bijvoorbeeld Biglia met zijn 32 jaar, is geen speler van wereldklasse dus dat geld kun je imo beter opsparen en gebruiken voor echt goede aankopen van talenten die nog jaren op niveau meekunnen. Dat is ook de reden dat ik niet mee ga met de actualiteiten en ook niet van plan ben om Ibra te halen. Ik wil hier een lange story met veel seizoenen van maken en Cutrone moet echt een nieuwe vedette voor mij worden dus die krijgt sowieso veel speeltijd krijgen, en als Higuaín volgend seizoen terug gaat naar Juve zal er ook een gerichte aankoop voor de toekomst gedaan worden en niet een Ibra gehaald worden die nog een jaartje mee kan.

Over de transfer uit de Premier League horen jullie snel meer!

Met de transfer in de Eredivisie zat ik eerst te denken aan Vilhena omdat die in verband werd gebracht onlangs met Milan, maar ik denk toch dat Ziyech het gaat worden die nog heel wat jaren mee kan en zeker niet onder doet voor het niveau van AC Milan nu. :thinking:

Oeps, foutje! Ik bedoelde natuurlijk transfer uit de Premier League.

@db1512 Zoveel spelers en toch heb je het goed geraden! Hier de presentatie van de nieuwe aankoop:

Goede aankoop heb je gedaan met Martial!
Ik vind dat je de presentatie van je post echt leuk doet.
Ben benieuwd hoe de oefenwedstrijden gaan.

Hele mooie aanwinst met Martial. Ook een zeer fijne voetballer met veel snelheid en technische vaardigheden. Ook naar de toekomst kijkend is hij denk ik de meest geschikte aankoop die er in aanvallend opzicht was! Uiteindelijk zou je wellicht ook nog veel winst op Martial kunnen maken… Maar eerst zijn de doelpunten en het goede spel het belangrijkste :slight_smile:

Top aankoop, ga je veel plezier van beleven. Mooi stuk ook weer, leuk gedaan door Seedorf erbij in te photoshoppen.

Goede aankoop! Hopelijk kan hij de verwachtingen in Milaan waarmaken, want dan zal hij van grote meerwaarde zijn voor je elftal.

Bedankt voor de reacties! De voorbereiding zit er op, het stukje is alleen wel veel langer geworden dan eigenlijk de bedoeling was dus als jullie het te lang vinden begrijp ik dat haha!

AC Milan 2-2 Schalke 04
Opstelling AC Milan: Reina, Strinić, Zapata (53’ Caldara), Simić, Abate (79’ Calabria), Bakayoko (64‘ Kessié), Martial (72’ Suso), Bonaventura (53’ Çalhanoğlu), Castillejo, Borini (19’ Higuaín), Cutrone
Opstelling FC Schalke 04: Nübel, Oczipka (64’ Baba), Sané, Stambouli, Nastasić (79’ Naldo), Caligiuri, Serdar, McKennie (59‘ Rudy), Bentaleb, Burgstaller (90+1’ Uth), Teuchert (53’ Embolo)

Wedstrijdoverzicht:
goal 13’ Borini 1-0
injury 18’ Borini
goal 31’ Teuchert 1-1
goal 53’ Higuaín 2-1
goal 66’ Burgstaller 2-2

Sporting CP 2-1 AC Milan
Opstelling Sporting CP: Salin, Jefferson, Coates, Mathieu (86‘ Marcelo), Bruno Gaspar (80’ Ristovski), Battaglia, Sturaro (62‘ Gudelj), Acuña, Bruno Fernandes, Raphinha (80’ Nani), Diaby (72’ Dost)
Opstelling AC Milan: Donnarumma, Rodríguez (86‘ Abate), Romagnoli, Musacchio, Calabria, Laxalt (52’ Martial), Bonaventura, Biglia (72‘ Montolivo), Halilović (56’ Mauri), Çalhanoğlu (72’ Higuaín), Cutrone

Wedstrijdoverzicht:
goal 19’ Diaby 0-1
goal 22’ Bruno Fernandes 0-2
goal 56’ Cutrone 1-2

AC Milan 1-3 Real Betis
Opstelling AC Milan: Reina, Rodríguez, Simić, Musacchio (78’ Montolivo), Calabria, Conti (66’ Kessié), Martial, Bakayoko (66’ Castillejo), Suso, Çalhanoğlu (78’ Cutrone), Higuaín
Opstelling Real Betis: Tienza, Sidnei, Mandi, Madisha (83’ Firpo), Inui, Guardado, Kaptoum (46’ Carvalho), Francis, Tello, Léon (71’ Loren), Robert (66’ Sanabria)

Wedstrijdoverzicht:
goal 20’ Sidnei 0-1
goal 23’ Conti 1-1
goal 25’ León 1-2
geel 66’ Tello
injury 67’ León
goal 78’ Sanabria 1-3
goal 87’ Higuaín 2-3

Jammer dat je niet verder bent gekomen in het voorseizoen, maar het voornaamste is dat iedereen weer op elkaar ingespeeld raakt etc.
Ik vind persoonlijk het stukje niet veel te lang alleen je moet wel even de tijd nemen om het te lezen als volger.
Het kan aan mij liggen maar snap deze zin niet zo goed: In een 4-4-2 opstelling werd met maar liefst negen andere spelers gestart dan in de gewonnen wedstrijd tegen die Königsblauen.
Je zegt de gewonnen wedstrijd terwijl er gelijk is gespeeld, nogmaals ik kan het verkeerd begrijpen maar het viel me op.
Verder ziet het er gewoon goed uit en ben benieuwd naar de wedstrijd tegen Juve!

Mooi stuk! Vind het niet te lang alleen door de opmaak met het grote witte vlak aan de rechterkant kan ik het op m’n telefoon erg lastig lezen doordat hij dan te veel inzoomt. Op m’n laptop kan ik het prima lezen maar als je je afbeelding iets anders uit snijdt wordt je stuk iets mobielvriendelijker :wink:
De resultaten vallen nog een beetje tegen maar zoals Gattusso al zegt draait het niet om de voorbereiding. Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben is hoe je Martial en Calhanoglu gaat inpassen in een 4-1-3-2 of 4-4-2 lijkt me niet dat je in een twee spitsensysteem makkelijk een tien en linksbuiten op kan stellen.
Klein foutje op het eind nog, Milan won afgelopen seizoen (helaas) de beker niet maar verloor de Coppa finale met 4-0 van Juve. Doordat Juve ook al landskampioen werd mag Milan als verliezend bekerfinalist de Supercoppa wedstrijd spelen, in 2016 was precies hetzelfde aan de hand en wist Milan als verliezend bekerfinalist Juve na strafschoppen te verslaan.

Bedankt voor de reacties!

@Rivaldo dat is inderdaad een foutje, moest gelijkspel zijn inderdaad.

@db1512 dat van de finale wist ik niet! Ging er van uit dat Milan die gewonnen had, niet meegekregen vorig seizoen, weer iets wijzer :slight_smile:

Verder heb ik in een oorspronkelijke 4-1-2-1-2 opstelling handmatig wat zitten schuiven waardoor het nu meer 4-1-3-2 is geworden, ik speel zoals op onderstaande afbeelding. Martial en Calhanoglu zullen elkaar in de wedstrijden ook af en toe afwisselen, beide spelen namelijk heel fijn op allebei de posities. Verder zal het ook weleens voor komen dat één van de twee spitsen op de bank begint en Martial dan in de spits start, met Calhanoglu op links en Castillejo op positie waar Calhanoglu in de afbeelding staat.