Milano Verso l'Alto ~ AC Milan

Vind je opstelling wel erg aanvallend, Kessie moet nu in zijn eentje het hele middenveld voor zijn rekening nemen gezien het feit dat Calhanoglu niet bekend staat om zijn verdedigende taken. Ik zou er dan toch maar voor kiezen om je aanvallende middenvelder in te ruilen voor een centrale middenvelder of een spits slachtofferen. Je flankspelers zijn ook echte aanvallers dus die zullen ook niet heel veel mee terug komen.

Het is ook behoorlijk aanvallend maar deze tactiek pakt so far eigenlijk erg goed uit! Met name Rodriguez is ook met grote regelmaat op het middenveld te vinden en trekt vaak ver mee naar voren. Martial is ook echt een beest, als ik hem op de CAM positie zet (waar Calhanoglu in dit voorbeeld staat) kan 'ie zomaar ineens op het middenveld opduiken, een bal onderscheppen en binnen no time weer rond het zestienmeter gebied hangen. Dus zolang het goed blijft lopen blijf ik deze tactiek zeker gebruiken, wel ga ik nog wat experimenteren met iets verdedigendere opstellingen.

Verder is de loting voor de Europa League geweest. In real life zit Dudelange in deze groep, alleen omdat zij niet in FIFA zitten heb ik ervoor gekozen om Legia Warschau in plaats van hen in de groep te doen. Dudelange is namelijk de voorrondes doorgekomen ten koste van hen.

05%20-%20Loting%20Europa%20League

Qua tactiek is het miss erg aanvallend maar als het voor jou werkt dan is het goed toch.
Dat je Legia erbij doet lijkt me vrij logisch als ze door Dudelange uit zijn geschakeld.

Denk dat je er goed aan zal doen om tegen sterke tegenstanders wellicht iets meer zekerheid in te bouwen en één van de aanvallers toch te wisselen. Als de tactiek goed loopt kan je het de andere wedstrijden natuurlijk wel altijd gebruiken. De loting voor de Europa League lijkt mij vrij logisch.

Ik ga wel wat uitproberen nog met andere formaties gedurende het seizoen ja!

Hier een nieuw stukje, waarin de finale van de Supercoppa gespeeld is.

Juventus 2-4 AC Milan (Finale Supercoppa)
Opstelling Juventus: Szczęsny, Chiellini, Cancelo, Bonucci, Alex Sandro, Pjanić (77’ Khedira), Dybala, Matuidi, Mandžukić, Ronaldo, Costa (56’ Bernardeschi)
Opstelling AC Milan: Donnarumma, Rodríguez, Romagnoli, Musacchio, Calabria, Kessié (69’ Bakayoko), Martial, Çalhanoğlu, Suso (73’ Castillejo), Higuaín, Cutrone

Wedstrijdverloop:
goal 6’ Higuaín 0-1
goal 48’ Kessié 0-2
goal 68’ Pjanić 1-2
goal 73’ Ronaldo 2-2
goal 79’ Çalhanoğlu 2-3
goal 87’ Castillejo 2-4
geel 90+1’ Castillejo

Heerlijke overwinning op Juve echt goed gedaan!
Ik denk dat van Basten wel eens gelijk kan gaan hebben want je hebt nu een best wel sterk team staan, als je dat kan vast houden dan kunnen er nog verrassende dingen gebeuren :wink: .
Hopelijk kan je in de competitie ook goed van start gaan.
Wat me wel verraste tijdens het lezen is dat de wedstrijd in een heel ander land was terwijl er in Italië genoeg optie’s zijn qua finale’s.

In FIFA was de finale gewoon in het stadion van Juventus, maar ‘in real life’ wordt de finale gespeeld in Saudie-Arabië. De Supercoppa wordt wel vaker ver van huis gespeeld, bijvoorbeeld in China of zo. Snap ook niet helemaal waar dat goed voor is want zo hebben je eigen supporters eigenlijk geen kans om de wedstrijd bij te wonen. Zal wel om geld gaan, Saudie-Arabië heeft namelijk 7 miljoen betaald om daar de finale plaats te laten vinden. Leuk weetje, de Supercoppa 2018 zou oorspronkelijk op 12 augustus gespeeld worden maar is verzet naar half januari, omdat het in Saudie-Arabë in augustus veel te heet was om te voetballen.

Het seizoen is begonnen! Artikel aanklikken om te lezen.

Samenvatting

AC Milan 1-1 Genoa
Opstelling AC Milan: Donnarumma, Rodríguez, Romagnoli, Musacchio, Calabria, Kessié (65’ Bakayoko), Martial, Çalhanoğlu (78’ Bonaventura), Suso (54’ Castillejo), Higuaín, Cutrone
Opstelling Genoa: Marchetti, Zukanović, Criscito, López, Rômulo , Veloso, Hiljemark, Rolón, Pandev, Piątek, Lapadula

Wedstrijdverloop:
goal 22’ Piątek 0-1
geel 87’ Bonaventura
goal 90’ Martial 1-1

Lekker dat je direct de Supercoppa pakt, wel een tegenvallende start van de Serie A. Lucky kopballetje van Martial ook wel, al had je op basis van de tweede helft wel recht op in elk geval een punt. Die kans van Castillejo die twee keer op de paal gaat en van de lijn gehaald wordt :scream:

Jammer dat je de goede start tegen Juventus geen vervolg kunt geven in de eerste competite wedstrijd. Wel leuk dat je een video van de wedstrijd erbij plaats, zo krijgen wij natuurlijk een nog beter beeld.

Goede overwinning op Juve!
Jammer dat je dan de 1e wedstrijd van de competitie gelijk speelt.
Leuk dat je een filmpje van de wedstrijd erbij zet, is altijd een interessant extra’tje.

Bedankt voor de reacties! Ik ga vaker samenvattingen plaatsen, niet van iedere wedstrijd maar wel van grotere wedstrijden en Europa League/bekerwedstrijden etc. bijvoorbeeld. Bij dit stukje ook weer een samenvatting!

Samenvatting

Napoli 1-3 AC Milan
Opstelling Napoli: Ospina, Hysaj, Albiol, Koulibaly, Mário Rui, Callejón, Fabián (60’ Diawara), Hamšík, Insigne, Mertens, Milik (60’ Verdi)
Opstelling AC Milan: Donnarumma, Calabria, Musacchio (69’ Caldara), Romagnoli, Strinić, Kessié (82’ Bonaventura), Castillejo, Çalhanoğlu, Martial, Cutrone, Higuaín

Wedstrijdverloop:
goal 3’ Fabián 1-0
goal 22’ Cutrone 1-1
goal 39’ Çalhanoğlu 1-2
goal 88’ Cutrone 1-3

Knappe overwinning op Napoli! Moet zeggen dat ik na het zien van de samenvatting de titel van het stukje wel wat voorbarig vind, want Napoli krijgt toch nog een paar aardige mogelijkheden op de gelijkmaker. Misschien omdat je eigen spel gemakkelijk aanvoelde dat het eenvoudig leek te gaan, maar dat weet ik natuurlijk niet. Verder ziet de eerste alinea er iets wat slordig uit door ‘ehelft’ en ‘paarminuten’, al is de boodschap natuurlijk duidelijk :wink: .

Ja ik begrijp wel wat je bedoelt! Het liep bij mij zelf gewoon heel soepel inderdaad, en geen enkel moment eigenlijk de controle kwijt geweest zelfs niet na die vroege achterstand, vandaar de woordkeus. Die foutjes klopt inderdaad, had dit gisteravond heel laat nog effe geschreven dus had geen zin meer om het nog na te lezen, volgende keer wel even doen haha!

Goede overwinning, al had Napoli inderdaad ook wel kansen op de gelijkmaker. Mooi dat Cutrone het zo goed doet, topspits in spe.

Samenvatting

AC Milan 4-2 AS Roma
Opstelling AC Milan: Donnarumma, Calabria, Musacchio (75’ Caldara), Romagnoli, Rodríguez, Kessié, Suso, Martial (68’ Çalhanoğlu), Bonaventura, Cutrone, Higuaín
Opstelling AS Roma: Olsen, Florenzi, Manolas, Fazio, Kolarov, De Rossi (79’ Schick), Pastore (73’ Kluivert), El Shaarawy, Ćorić (59’ Pellegrini), Perroti, Džeko

Wedstrijdoverzicht:
goal 17’ Džeko 0-1
goal 20’ Bonaventura 1-1
goal 34’ Higuaín 2-1
goal 40’ Cutrone 3-1
goal 67’ Džeko 3-2
geel 81’ Bonaventura
goal 82’ Suso 4-2

Cagliari 2-3 AC Milan
Opstelling Cagliari: Cragno, Srna, Klavan (60’ Romagna), Ceppitelli, Likogiannis, Barella, Bradaric (80’ Cigarini), Dessena, Ioniță, Pavoletti, João Pedro (63’ Sau)
Opstelling AC Milan: Donnarumma, Rodríguez, Romagnoli, Musacchio, Calabria, Kessié (51’ Biglia), Martial, Çalhanoğlu, Suso (70’ Castillejo), Higuaín, Cutrone (70’ Borini)

Wedstrijdverloop:
goal ‘3 Higuaín 0-1
goal 25’ Pavoletti 1-1
goal 42’ Higuaín 1-2
goal ‘75 Castillejo 1-3
goal 89’ Sau 2-3

Knappe overwinning op AS Roma! Erg zonde dat je twee tegen doelpunten krijgt (zowel tegen Roma als Cagliari) maar het resultaat is natuurlijk het belangrijkste. Volgens mij merk ik ook nog enige frustratie te lezen in het stukje waarin je de actie van Romagnoli omschrijft. :wink:

Cagliari was een waardige tegenstander en heeft me goed moeilijk gemaakt, maar de tegendoelpunten tegen Roma waren echt niet nodig geweest zoals je in de samenvatting kunt zien. Toch is het wel logisch dat ik redelijk wat tegendoelpunten te incasseren krijg gezien mijn zeer aanvallende spel. En inderdaad, toen ik dat tegendoelpunt weer zag kwamen de frustraties weer omhoog haha!

Leuk interview en eerder ook al een mooi resultaat tegen AS Roma, ben benieuwd of je op korte termijn een goede jeugdopleiding neer weet te zetten. Bij Milan komen er altijd wel weer mooie talenten door, hopelijk zitten er straks ook weer een paar pareltjes tussen.