Real Madrid | A new chapter

Welkom bij mijn nieuwe Novelle! Ik ga het dan toch maar wagen, een novelle met de ploeg die de afgelopen drie seizoenen de Champions League won. Ik denk dat met het vertrek van Ronaldo en Zidane er een nieuwe leuke uitdaging ligt bij de Madrilenen. De Novelle gaat overigens meer over de trainer dan over de club, ik denk dat ik met Xabi Alonso het juiste personage daar voor heb gevonden. Enjoy !

Een van mijn favoriete spelers en naar mijn verwachting ook een toekomstige toptrainer. Ben benieuwd of je nog transfers door gaat voeren of dat je met de huidige selectie eerst het seizoen in gaat. In elk geval veel succes met je story!

1 like

Leuke trainer! Ben benieuwd wat je van je story gaat maken, lijkt me een lastige club om een interessante story van te maken aangezien de club al aan de absolute top staat. Ik ga het zeker blijven volgen, benieuwd wat je ons gaat brengen!

1 like

Mooie club keuze en ook een leuke keus om Alonso aan te stellen. Ik kijk uit naar het vervolg van je story!

1 like

@Ryanajax @tomcleanmountain @db1512 Dank voor jullie reacties!

Direct een flinke klapper op de transfermarkt, daarnaast misschien ook wel een klap in het gezicht voor Alonso?

klik voor een beter beeld

Wat een bedrag zeg! Nou doet Benzema het de laatste paar jaar wat minder bij Real, maar het blijft toch een wereldspits. Het is dan ook opvallend dat hij op z’n dertigste al voor China kiest. De weg lijkt nu wel open te staan voor Lewandowski, die naar mijn mening beter is dan Benzema. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

@Jochem, hoe zit dat met jouw story (en de story’s van anderen) De game is nog niet uit, hoe kan Benzema dan transfereren? Bedenk je het stukje zelf of is hij echt naar China gegaan in jouw carrière (Kun jij de game al spelen? ;p)? Lijkt me dat het wel echt in jouw carrière moet gebeuren namelijk. :slight_smile:

Denk dat dit wel eens goed voor de Koninklijke kan zijn, Benzema is de laatste jaren toch minder geworden en een absolute topspits is denk ik een must nu Ronaldo ook weg is. Denk overigens dat Lewandowski een gepasseerd station is voor Real, ik zou eerder voor een jonger alternatief als Icardi of Kane.

Net als hierboven ben ik wel benieuwd of je Fifa 19 al hebt of dat je een nog een oudere Fifa speelt.

@db1512 @Scrum @Daniel Bedankt voor jullie reacties! Zoals ik ook al in een vorig topic toevallig ook al aangaf probeer ik de verhaallijn zoveel mogelijk zelf te verzinnen. Ik zal daarbij natuurlijk wel een fifa carriere beginnen en gebruiken. Daarnaast probeer ik met alle mogelijkheden die er zijn (ik speel bijv op de PC waarbij je veel meer mogelijkheden hebt) zoveel mogelijk eigen invloed te hebben op de game en daarmee dus ook op de Story van mijn carrière.

Om de vraag direct te beantwoorden: Ik transfereer Benzema zelf naar de Chinese competitie voordat ik de carrière opstart. Dit zal ik overigens maar bij een transfer doen. Daarnaast heb ik eigenlijk in al mijn novelles het voorseizoen uit mij eigen fantasie gedaan, dit maakt het wat mij betreft ook altijd een stukje realistischer.

Om de novelle op gang te houden: Overigens niet zelf gemaakt ;).

05

@Jochem, oh kijk, snap ik 'm weer, haha! Thanks! Verder leuke story tot nu toe! (PS4 vs PC, wat raad je aan?)

Neymar dan toch naar Madrid? Zou wel een top vervanger voor Ronaldo zijn natuurlijk.

Het zou wel een enorme stunt wezen als je Neymar aan weet te trekken, denk dat je daarmee de leegte die Ronaldo laat vallen grotendeels wel op kan vangen. Wel benieuwd of je dan ook nog een vervanger voor Benzema gaat halen, een echte negen van niveau heeft je selectie nu niet meer.

Je manier van schrijven valt niks op aan te merken, het leest lekker weg. Helaas vind ik het wel uiterst onrealistisch. Benzema is een nr9 met uiterst veel klasse, vaak in de schaduw van Ronaldo, en daarom veel te weinig waardering voor zijn inbreng gehad… Benzema naar China op deze leeftijd ziet niemand gebeuren. Vind het ook wel jammer dat je je story echt beïnvloed door hem zelf te transfereren, je neemt hiermee toeval uit het spel weg. Ook Neymar naar Real Madrid is op dit moment gewoon uitgesloten. Zoals ik zeg, je kunt een goed stukje tekst neerzetten, maar de realiteit erin is helaas uiterst ver te zoeken, jammer.

@JjochemJ Ach wat is realistisch en wat is uitgesloten. Als iemand vorig jaar rond deze tijd had gezegd dat Carrasco naar China ging, Paulinho weer terug naar China zou gaan en Ronaldo naar Juventus zou vertrekken had iedereen diegene voor gek verklaard en gezegd dat het onrealistisch is en dat dergelijke transfers uitgesloten zouden zijn. Feit is denk ik wel dat Benzema, hoe ondergewaardeerd hij wellicht ook is, de afgelopen jaren qua scorend vermogen alles behalve top is geweest. Er is de laatste jaren voldoende speculatie geweest dat hij Madrid zou verlaten en dan is een club uit China niet eens zo’n hele rare gedachte. Zie maar eens een topclub te vinden die Benzema een gigantisch salaris willen betalen, denk dat de overige topclubs überhaupt niet echt op Benzema zitten te wachten.

1 like

Neymar zou zeker een uitstekende vervanger zijn voor Ronaldo, maar hij zal wel een vermogen kosten. Overigens ben ik het met db1512 eens dat het vertrek van Benzema en de mogelijke komst van Neymar helemaal niet zo onrealistisch zijn. Daarnaast houden dergelijke transfers een story erg interessant en leuk.

@Scrum Bedankt voor je reactie! PC Voor mij, speel overigens wel met een PS4 controller. Speel trouwens met een gamelaptop.

@Ryanajax In de werkelijkheid twijfel ik daar eerlijk gezegd nog over… Meer duidelijkheid in het onderstaande bericht.

@db1512 Zeker waar, er moet dus nog wat spektakel gaan plaatsvinden op de transfermarkt !

@JjochemJ ik snap je punten, hoop dat je mijn reactie in het bovenstaande stukje ook door gelezen hebt. Moet trouwens zeggen dat @db1512 een reactief gegeven heeft waarbij ik me volledig aansluit.

@Daniel Bedankt voor je reactie, ze zijn motiverend!

**Ik werk overigens voor de duidelijkheid met een kleine voorraad. Deze zal groter worden wanneer FIFA 19 uitkomt. **

Het volgende stukje gaat ook over Neymar. In deze story zal niet Real Madrid de transfer staken, maar de Braziliaanse buitenspeler zelf…

Neymar komt dus toch niet, al zou dat ook zomaar weer kunnen veranderen. Ik ben benieuwd of je alsnog op zoek gaat naar een vervanger voor Ronaldo of spelers als Isco en Asensio vertrouwen geeft op de linksbuitenpositie.

Leuk 2e stuk, leest wederom weer lekker weg. Jammer voor Madrid dat het Braziliaanse wonderkind (nog) niet naar de hoofdstad komt. Ditmaal geen negatief punt te vinden. Wie weet kan Real Madrid de grootste transfer ooit in de winter realiseren, ik wacht volverwachting af!

Jammer, maar ook wel begrijpelijk dat Neymar (nog) niet komt. Ben benieuwd of je nog een andere top vervanger gaat weten te strikken!

Ik zou nu vol inzetten op Icardi, topspits die Real wel kan gebruiken.