[Story] make AJAX great again

PSV STELT TITELFEESTJE AJAX NOG EVEN UIT

PSV is erin geslaagd Ajax een eerste competitienederlaag van het seizoen toe te dienen. De Topper in de Johan Cruijff Arena was haast een spiegelversie van de eerdere versie in Eindhoven, met een beslissing laat in de wedstrijd, echter deze keer in het voordeel van PSV.

Ajax-coach Daniel Marzec was niet te spreken over de arbitrage. “Ja, waardeloos. Bij de 1-1 begaat Orri Óskarsson een overtreding, waardoor hij vrij kan inkoppen, terwijl Hans Hateboer erdoor geblesseerd uitvalt. En bij de 3-2 staat Bakayoko buitenspel.” Voor Hans Hateboer zit het seizoen erop: “Herstel gaat twee tot drie maanden duren. Dan is de competitie reeds voorbij.”

Lichtpuntje is de terugkeer van Jorthy Mokio na bijna vier maanden niet gespeeld te hebben door blessureleed: “Met hem erin liep dat middenveld erg goed in de tweede helft, dus ik ben blij dat we hem terug hebben. En Jan Faberski zat in de selectie, dus die is ook weer beschikbaar.”

Toch heerst het gevoel van teleurstelling: “Ja, deze pot wil je altijd winnen. En je begint toch naar die eindstand te kijken: het seizoen afsluiten zonder competitienederlaag zou mooi geweest zijn. Maar als PSV met de scheids een twaalfde man op het veld hebben staan wordt het moeilijk.”

Na vandaag zijn er nog zeven wedstrijden te spelen, terwijl Ajax de voorsprong op PSV met drie punten terug zag lopen naar vijftien. "Maar ik zag een aantal goede dingen, waardoor ik wel vertrouwen heb in de aankomende wedstrijden en het binnenhalen van de titel.

1 like