Swansea City | The Welsh Pride

Inleiding
Ik heb een tijdje zitten denken aan een leuke club voor een story. Omdat ik een leuke club wil met een echt stadion, waar een grote uitdaging ligt, ben ik gaan kijken in de Engelse tweede divisie. Het niveau hier is natuurlijk heel hoog en daarnaast hebben heel veel clubs een echt stadion.
Uiteindelijk stuitte ik op Swansea City, en mede doordat hier veel Nederlanders actief zijn heb ik besloten om hiermee aan de slag te gaan. Zo beschik ik over Leroy Fer, Mike van der Hoorn, Erwin Mulder en Luciano Narsingh.

Nadat Swansea de afgelopen seizoenen steeds wat verder naar beneden sukkelde in de Premier League, degradeerde de ploeg dit jaar naar de Championship. De grootste uitdaging hier is allereerst dus om de club weer naar het hoogste niveau te brengen, wat niet makkelijk zal zijn met tegenstanders als Stoke City, West Bromwich Albion, Middlesbrough en Leeds United.

Bij deze mijn eerste stukje!

Ziet er goed uit! Ben benieuwd of je Swansea weer terug naar de PL kan brengen. Zal een lastige klus worden. Grappig dat je Laudrup op je lijstje hebt staan. Zat er net aan te denken om hem te gebruiken in mijn story, haha.

Je eerste stukje ziet er prima uit! Swansea heb ik altijd een leuke club gevonden, dus hopelijk kan je de club weer naar promotie leiden. Ten Hag is in mijn ogen niet echt een realistische naam, dus ik zou dan voor Laudrup of Tate gaan.

Wat vindt je zelf niet realistisch aan Ten Hag als ik vragen mag? :slight_smile: Er van uitgaande dat dit stukje geplaatst is op het moment dat Ajax zich nog niet geplaatst had voor Champions League voetbal en Swansea wil voldoen aan de afkoopsom. De Engelse tweede divisie is imo een stapje hogerop dan de Eredivisie, en als er een prima salaris bij komt kijken lijkt het me niet heel onrealistisch.

Leuk dat je met Swansea begint. Zelf moet ik bekennen dat ik Ten Hag ook geen hele realistische trainer vind. Hij is als de grootte man binnengehaald om Ajax weer terug naar de top te helpen en daarvoor hebben Overmars en Van der Sar hen nek wel uitgestoken. Daarnaast vind ik Swansea niet echt een club die past bij Ten Hag, echter moet je natuurlijk zelf weten wat je doet en kun je er zelf een leuke draai aan geven.

Ben het met Ryan en Daniël eens betreft Ten Hag, zie het stapje hogerop waar je het over hebt ook niet helemaal. Tuurlijk zal het Championship meer geld hebben dan de Eredivisie, maar om nou te zeggen dat de teams daar beter zijn dan de Nederlandse top gaat mij wel wat ver.
Laudrup is destijds ontslagen omdat hij heel dicht bij de degradatiestreep stond, weet niet of hij wel terug wil keren bij de club waar hij ontslagen is maar je kan het proberen natuurlijk. Ik zou zelf trouwens voor Frank de Boer gaan, al helemaal als je een bekende trainer aan wil stellen. Was afgelopen zomer al even sprake van meende ik en het lijkt mij een prima plek voor Frank om zijn carrière weer wat uit het slop te trekken.

Aangezien Ajax en Ten Hag in jouw story vol in de race zijn voor een Champions League-ticket lijkt het me raar dat Ten Hag dan zomaar vertrekt. Daarnaast is Ajax toch echt wel een niveautje beter dan Swansea.

Ik ben er persoonlijk ook nog niet helemaal over uit wie ik ga kiezen, het kan ook zomaar een andere worden dan de trainers uit dit rijtje! De Boer is inderdaad een goede waar ik ook aan heb zitten denken @db1512, kwam die naam inderdaad ook tegen na wat Google-werk.

Op het niveau doelde ik niet per se de vergelijking Ajax - Swansea, maar meer het niveau van de Eredivisie t.o.v. de Championship, dan is het niveau daar wel iets hoger imo. Jullie zullen er gauw genoeg achter komen op wie mijn keus gevallen is!

Er is een nieuwe coach aangesteld!

Ben benieuwd wat Frank de Boer hiervan weet te maken, hij heeft in elk geval veel vertrouwen dat hij gaat promoveren. Of dat vertrouwen helemaal terecht is betwijfel ik overigens, de Championship is de afgelopen jaren een hele onvoorspelbare competitie gebleken waarin de degradanten vaak geen potten weten te breken. Volgens mij is Newcastle United een van de weinige clubs die direct weer terug wist te keren de laatste jaren, hopelijk kun je dat kunstje herhalen.

Ik ben benieuwd hoe Frank de Boer het gaat doen. Ben bang dat op balbezit spelen niet heel veel nut heeft in de Championship, maar wie weet. Hopelijk kan hij Swansea meteen weer laten promoveren, maar zoals db1512 al zegt de Championship is een stugge competitie.

Inderdaad is de Championship een lastige competitie, dat geeft De Boer zelf ook al aan in het stukje. Maar als je kijkt naar het spelersmateriaal en het transferbudget dan moet het zeker haalbaar zijn om volgend jaar weer in de Premier League uit te komen!

Leuk voor De Boer dat hij een nieuwe club heeft. Hopelijk wordt dit avontuur geen Crystal Palace 2.0 en past De Boer zijn speelwijze dit keer wel aan aan zijn spelers. Ik ben benieuwd of je dit seizoen al gaat promoveren!

Jammer dat Bony is vertrokken. Ik kan me nog herinneren dat hij een ontzettend goede eerste periode kende bij Swansea, waarna hij toen die transfer naar Manchester City verdiende. Ik ben benieuwd of je een vervanger gaat halen.

Er is een versterking gehaald, en daarnaast is de voorbereiding in aanloop naar het nieuwe seizoen afgerond!

Aardig stukje. Helaas is de tekst wel wat wazig en ben je verplicht de afbeelding dus aan te drukken (voor mij geen hinder). Of Swansea echt voldoende kwaliteit heeft zal toch moeten blijken denk ik. Voor toernooien worden vrijwel door alle clubs gebruikt om hen B keuze te gebruiken, jij hebt vooral met een A ploeg gespeeld, die geen walk over uitslag heeft kunnen neerzetten (niet erg). Ik ben nog niet overtuigd van zowel story als je nu al bestempelde terugkeer. Ik laat me graag verassen!

Inderdaad vreemd dat wazige, moet door het uploaden gebeurd zijn want inderdaad als je hem aanklikt is hij wel scherp en op mijn pc is hij ook gewoon scherp. Thanks voor je comment verder!

Prima stukjes! Zinchenko lijkt me zeker een goede aankoop die ook nog eens op meerdere posities uit de voeten kan. Verder is het mooi dat je een goede voorbereiding hebt neergezet, al wil dat natuurlijk nog niets zeggen over het aankomende seizoen. Succes verder!

Bedankt voor je reactie! Kleine correctie, Zinchenko is gehuurd, niet gekocht. Dit om het realistisch te houden. Wellicht dat ik hem na afloop van de twee seizoenen huur definitief over ga nemen (mits ik weer Premier League speel en de resultaten er naar zijn).