Swansea City | The Welsh Pride

Elneny is een prima speler voor Swansea. Wel jammer dat Markovic vertrekt. Je hebt wel een goede winst op hem gemaakt.

Elneny is inderdaad totaal een ander type dan Markovic, dus dat je de opstelling daarvoor aanpast lijkt mij logisch. Ben wel benieuwd wat hij kan betekenen voor je team.

De eerste wedstrijd van het seizoen is gespeeld! Hier een stukje daarover, met onderaan uitslagen van de eerste drie competitiewedstrijden.

Chelsea 0-1 Swansea City
Opstelling Chelsea: Caballero, Marcos Alonso, David Luiz, Azpilicueta, Moses, van Ginkel (65’ Drinkwater), Jorginho, Kanté, Hazard, Immobile, Pedro (80’ Willian)
Opstelling Swansea City: Romero, Zinchenko (80’ John), Kongolo, Luyindama, van der Hoorn, Naughton, Fer, Elneny, Watkins, Janssen (80’ Bastón), Piazon

Wedstrijdoverzicht:
goal 32’ Watkins 0-1

Swansea City 1-2 Southampton
Opstelling Swansea City: Romero, Zinchenko, Kongolo, Luyindama, van der Hoorn, Naughton, Elneny, Fer (62’ Carroll), Watkins (78’ McKay), Janssen (78’ Bastón), Piazon
Opstelling Southampton: McCarthy, Bertrand, Hoedt, Vestergaard, Targett, Elyounoussi, Reed (46’ Lemina), Romeu (56’ Højbjerg), Ward-Prowse, De Jong (56’ Gabbiadini), Ings

Wedstrijdoverzicht:
goal 25’ Luyindama 1-0
goal 51’ Elyounoussi 1-1
goal 78’ Gabbiadini 1-2

Everton 0-0 Swansea City
Opstelling Everton: Pickford, Digne, Holgate, Jagielka, Sakai, Rodrigues, Sigurdsson (63’ Bešić), Schneiderlin, Richarlison, Walcott (82’ Sabitzer), Teixeira (82’ Tosun)
Opstelling Swansea City: Romero, Zinchenko, Kongolo, Luyindama, van der Hoorn, Naughton (50’ Walker-Peters), Elneny, Fer, Watkins (74’ Bastón), Janssen, Piazon (63’ Chong)

Wedstrijdoverzicht:
Geen gebeurtenissen

Knap dat je direct weet te winnen bij Chelsea. De thuisnederlaag tegen Southampton is dan weer wat minder, maar geen ramp natuurlijk. Hopelijk weet je zo snel mogelijk lijfsbehoud af te dwingen.

Dat zijn goede resultaten zeg. Een overwinning op Stamford Bridge is zeer knap. Ook een gelijkspel op Goodison Park is prima, alleen jammer van het verlies tegen Southampton.

Prima begin van het nieuwe seizoen, al helemaal tegen Chelsea. Wel jammer dat je meteen daarna verliest van Southampton. Succes verder!

Hele knappe overwinning bij Chelsea, met vier punten uit drie duels start je gewoon goed in de Premier League. Succes dit seizoen, zou mooi zijn als je je snel veilig speelt!

Zie dat je zowel uit wls thuis met 5 verdedigers speelt. Misschien een idee om thuis juist wat aanvallender te spelen. Alleen tegen de top 6 wat defensiever. Misschien vtv even kijken hoe ze spelen. Spelen ze met 2 spitsen dan kun je misschien 3-5-2 spelen en als ze 4231 of 433 spelen dan kun je met vijf achterin.

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik speel nu iedere wedstrijd 5-2-3 en dat speelt zeer fijn met mijn selectie dus eigenlijk het gehele seizoen nog niet gewisseld van tactiek. Misschien wel een idee om eens uit te proberen!

De transferperiode zit er op, en dit is de selectie waarmee we het nieuwe seizoen in gaan! Ook is mijn doorgaans vaste basis in deze post terug te vinden.

Wisselspelers:
Mulder (73)
Walker-Peters (72)
John (73)
Rodon (68)
Celina (73)
McKay (75)
Baston (76)

1 like

De basis ziet er goed uit en daarmee moet je denk ik wel in staat zijn een aantal ploegen onder je te houden, wat daar achter komt is wel echt een paar klassen minder. De spoeling achterin is erg dun dus het is te hopen dat je niet al te veel blessures krijgt.

Speel je ook zo in de wedstrijden tegen bijvoorbeeld een Manchester City, Chelsea en Tottenham of speel je dan met drie middenvelders? Denk dat een blok van twee namelijk deze ploegen té veel laat voetballen…

Ik speel zo ook tegen de topclubs. Zinchenko en Naughton schuiven veel mee door naar voren en staan onderhand net zo veel op de helft van de tegenstander als op onze eigen helft.

Dan nu het treffen van De Boer met zijn oud werkgever!

Swansea City 0-1 Crystal Palace
Opstelling Swansea City: Romero, Zinchenko, Kongolo, Luyindama, van der Hoorn, Naughton, Elneny (68’ Carroll), Fer, Watkins (68’ McKay), Janssen (89’ Bastón), Piazon
Opstelling Crystal Palace: Guaita, Schlupp, Sakho, Tomkins, Peña, Kouyaté, Meyer, Almirón, Davies (68’ Córdoba), Sørloth (59’ Dennis), Gómez (53’ Iwobi)

Wedstrijdoverizcht:
goal 12’ Davies 0-1

Brighton & Hove Albion 1-1 Swansea City
Opstelling Brighton & Hove Albion: Ryan, Moreno, Mangala, Pedro Henrique, Schelotto, Tello, De Jong, Stephens (58’ Cyprien), Jahanbakhsh (79’ March), Gross, Andone
Opstelling Swansea City: Romero, Zinchenko, Kongolo, Luyindama, van der Hoorn (58’ Rodon), Walker-Peters, Elneny, Fer, Watkins (71’ McKay), Janssen (79’ Bastón), Piazon

Wedstrijdoverzicht:
goal 11’ Andone 1-0
goal 44’ Janssen (P.) 1-1

Zonde van het verlies tegen de voormalige werkgever van De Boer. Met een punt tegen Brighton in een uitwedstrijd hoef je natuurlijk niet te klagen! Al zijn 3 punten in dit soort 6-puntenwedstrijden natuurlijk wel broodnodig

Jammer dat je hebt verloren van Crystal Palace, was toch mooi geweest voor De Boer als hij die had kunnen winnen. Verder lijken je uitslagen een stuk stabieler dan het voorgaande seizoen, wat mij toch positief nieuws lijkt.

Ik wou zojuist beginnen aan een nieuw stukje maar ik zie in mijn telefoon dat ik een groot deel van mijn notities kwijt ben… Ik heb daarom besloten om niet meer verder te gaan met deze story. Was al heel ver in het tweede seizoen en ik heb geen idee meer wat er allemaal in de notities stond. Baal hier wel van, vond het namelijk een hele leuke story om te doen. Ik ben wel van plan om een nieuwe story te beginnen en nu twijfel ik tussen de volgende clubs:

SC Heerenveen
De Friezen speelde van 2005 tot 2010 ieder jaar Europa League voetbal en kon tot enkele jaren terug gezien worden als een Nederlandse subtopper. De laatste jaren gaat het wat minder en is de ploeg een beetje afgezwakt tot een middenmoter. In 2014 werd de ploeg nog 5e, maar sindsdien is de 7e positie de hoogste eindklassering. Een mooie uitdaging hier dus om de ploeg weer een vaste plek in de Europa League te bezorgen. Qua transfers is dit ook een leuke club, er kunnen de nodige talenten uit Scandinavië weggehaald worden.

1860 München
Na financiële problemen werd de club in het seizoen 2017/2018 uit de Allianz Arena gezet en in de Duitse 4e Bundesliga geplaatst. Momenteel komt de club uit in de 3. Bundesliga. 1860 heeft 20 jaar in de Bundesliga gespeeld en zelfs meerdere keren meegedaan aan de UEFA Cup/Europacup II en in 2000/2001 nog voorrondes Champions League gespeeld. Qua transfers lijkt deze club me wel minder leuk, er is namelijk een budget van slechts 880k. Er zou dus vooral gebruik gemaakt moeten worden van eigen jeugd, en wellicht na promoties dat er wat gekocht kan worden met vrijgekomen transferbudget.

AC Milan
Dit was eigenlijk mijn grote favoriet voor een nieuwe story, maar daar is onlangs al iemand mee begonnen. Heeft nog steeds mijn grote voorkeur, maar de vraag is of jullie het interessant vinden om twee story’s over dezelfde club te zien. Doel hier is om van Milan weer een Europese grootmacht te maken en uiteindelijk na een aantal jaar de Champions League te winnen. Qua transfers zal ik Italiaanse talenten oppikken, eigen jeugd gaan gebruiken en een enkele gerichte topaankoop doen.

Arsenal
Het laatste kampioenschap van de Londenaren dateert alweer uit het jaar 2003/2004. Los van dat feit is Arsenal natuurlijk wel al die jaren gewoon tot ‘de grote zes’ blijven behoren. Doel hier is om weer kampioen te worden met de club en er, net als wat een doel bij Milan zou zijn, een Europese grootmacht van te maken.

Tottenham Hotspur
De Spurs hunkeren naar hun allereerste kampioenschap ooit. Mooie uitdaging om dit voor elkaar te krijgen.

Olympique Marseille
Hier zou ik vooral voor kiezen door het prachtige stadion.

Valencia
Geen zin meer om er uitleg bij te typen nu.

Monaco

Fiorentina

Welke lijkt jullie het interessantst?

  • SC Heerenveen
  • 1860 München
  • AC Milan
  • Arsenal
  • Tottenham Hotspur
  • Olympique Marseille
  • Valencia
  • Monaco
  • Fiorentina

0 stemmers

Ten eerste jammer dat je gaat stoppen met deze story, was leuk en interessant om te volgen.
Hoe je het uitlegt spreken Milan,Arsenal en Spurs mij het meest aan.
Met Marseille lijkt me ook wel interessant om te volgen en je hebt er genoeg uitdaging mee.

Ik zou voor Milan of Arsenal kiezen, voormalige grootmachten waar het de laatste jaren niet altijd helemaal je van het loopt. Met een nieuw transferbeleid kan je die clubs er wel weer bovenop brengen.
Voor je volgende story had ik trouwens nog een tip, ik lees dat je steeds best wel veel vooruit speelt maar ik denk dat je beter kan proberen een beetje gelijk te blijven lopen met je verhaal. Op die manier kan je dus geen waardevolle informatie kwijt raken en kun je je lezers wat actiever bij je verhaal betrekken doordat zij dan ook mee kunnen denken met transfers.

Goede tip dat was ik inderdaad ook van plan!

Vinden jullie het wel interessant om er nog een Milan story bij te zien, aangezien er al eentje is? Lijkt mij wel echt de leukste keuze alleen dat weerhoud me er een beetje van… Arsenal lijkt me ook gaaf, maar met Swansea had ik natuurlijk ook al een story in Engeland.

Persoonlijk vind ik het niet minder interessant om 2 story’s met dezelfde club te volgen als het maar met je eigen visie gedaan word dan kan het prima.