Swansea City | The Welsh Pride

Leuke spelers om in je elftal te hebben, alleen betwijfel ik of ze direct van grote waarde zullen zijn. Dus ben wel benieuwd wat ze gaan laten zien.

Leuke talenten om er bij te hebben. Vraag me alleen af of de stap voor hun naar Swansea goed is, maar we gaan het zien komend seizoen :slight_smile:.

Bedankt voor de reacties! Ik heb deze spelers ook nier per se gehaald als basisspelers, maar meer om Walker-Peters te laten roteren met Naughton (ben niet helemaal tevreden over hem) en Chong heb ik gehuurd als back up van Piazon. Het leuke is, ik ben ongeveer 10-15 wedstrijden onderweg nu en Walker-Peters heeft Naughton al uit de basis gespeeld, ontzettend fijne speler! Daarover later meer. Nu eerst de presentatie van een nieuwe aankoop, een aankoop waar ik zeer tevreden en blij mee ben! Het volgende stukje is er voor het eerst in seizoen twee weer gevoetbald, namelijk een vriendschappelijk toernooi.

Goed stukje! Ik heb nog nooit van Watkins gehoord, maar hopelijk weet hij te verrassen. Jammer dat de gebroeders Ayew vertrekken, maar blijkbaar komen ze kwaliteit te kort.

Watkins is een geweldig talent, 22 jaar oud (bij mij inmiddels 23), start 74 ALG met potentieel van 84 ALG. Pijlsnelle vleugelspeler, als je ooit een carrière in Engeland gaat doen zou ik hem zeker halen, is met iedere Premier League club wel realistisch! Het is niet per sé dat het een tekort aan kwaliteit is, het is meer dat ik op die posities een luxeprobleem heb met veel goede spelers die alleen speeltijd verdienen.

Dan hier het eerste ‘echte’ voetbalnieuws! Het volgende stukje zal de grote uitgaande transfer bevatten. Ik heb in het stukje trouwens een kopje ‘transfers’ toegevoegd waarin ik wat noemenswaardige transfers bij andere clubs opsom.

Swansea City 1-0 Feyenoord (Groepsfase)
Opstelling Swansea City: Mulder, Rodon (75’ Zinchenko), Kongolo, Luyindama, John (75’ van der Hoorn), Naughton, Markovic (46’ Dyer), Carroll (46’ Fulton), Watkins, Asoro (46’ Bastón), Piazon
Opstelling Feyenoord: Vermeer, Geertruida, Carriço, van der Heijden, Nieuwkoop, Toornstra, Badu, Haps, El Hankouri (75’ Berghuis), Vente, Sinisterra (87’ Larsson)

Wedstrijdoverzicht:
geel 34’ Luyindama
goal 72’ Bastón 1-0

Girona 2-2 Swansea City (Groepsfase)
Opstelling Girona: Suárez, Planas (85’ Juanpe), Alcalá, Espinosa, Montes, Porro (77’ Muniesa), Paik Seung Ho (61’ Granell), Blanco, Pons, Coris (64’ Portu), Stuani
Opstelling Swansea City: Mulder, Lewis, Kongolo, Luyindama (61’ Fulton), van der Hoorn, Nuahgton, Celina (46’ Dhanda), Fer, McKay (46’ Watkins), Janssen (77’ James), Piazon (66’ Bastón)

Wedstrijdoverzicht:
goal 4’ McKay 0-1
goal 27’ Pons 1-1
goal 39’ Coris 2-1
geel 45+1’ Luyindama
goal 89’ James 2-2

Swansea City 1-1 Leganés (Groepsfase)
Opstelling Swansea City: Mulder, John (83’ Zinchenko), Kongolo, Luyindama, Rodon, Naughton (87’ van der Hoorn), Markovic (62’ Fer), Celina (46’ Fulton), McKay (78’ Watkins), Piazon (46’ Dyer), Asoro (67’ Bastón)
Opstelling Leganés: Jiménez, Garcia, Siovas, Barroso, Bianchi, Francis (57’ Ramis), Ojeda (78’ Arnáiz), Recio, Gumbau (83’ Eraso), El Zhar (67’ Szymanowski), En-Nesyri

Wedstrijdoverzicht:
geel 32’ Celina 0-1
goal 62’ Recio 1-1
geel 83’ Kongolo 1-2
goal 87’ Dyer 2-2

Levante 1-3 Swansea City (Halve finale)
Opstelling Levante: Aitor, Luna, Saveljich, Helander, Caiçara (76’ Coke), Doukouré (68’ Campaña), Ivi, Prcic (64’ Bardhi), Dwamena (70’ Blandi), García (85’ Roger), Boateng
Opstelling Swansea City: Mulder, Lewis (46’ Zinchenko), Kongolo, Luyindama, van der Hoorn, Naughton (68’ John), Fer (46’ Celina), Carroll (77’ Markovic), Watkins, Janssen, Chong

Wedstrijdoverzicht:
goal 9’ Janssen 0-1
goal 29’ Fer 0-2
goal 45+1’ Janssen 0-3
goal 90’ Roger 1-3

Ajax 1-1 Swansea City (5-4 na pen.) (Finale)
Opstelling Ajax: Onana, Pavard, Insúa (71’ Wöber), Blind, Mazraoui (66’ Nissen-Kristensen), van de Beek, de Jong (55’ Eiting), Tadic, Labyad (66’ Bandé), Marega (55’ Dolberg), Neres
Opstelling Swansea City: Mulder, Lewis (46’ John), van der Hoorn (84’ Piazon), Luyindama, Rodon, Walker-Peters, Kongolo (84’ Chong), Dhanda (66’ Fulton), Dyer (46’ Fer), Janssen (66’ Watkins), McKay (55’ Bastón)

Wedstrijdoverzicht:
goal 45+1’ Marega 1-0
goal 89’ Fer 1-1

Mooi voor Ajax dat zij de finale winnen, maar jammer voor jou natuurlijk. Toch heb je een prima voorbereiding kunnen draaien. Jammer dat je in je stukje niks hebt geschreven over wat De Boer vond van het weerzien met zijn oude ploeg. Toch wel een verspilde kans. Opvallend trouwens dat Ajax Pavard heeft weten te strikken. Ik ben benieuwd naar de eerste wedstrijd in de Premier League!

Snap wat je bedoelt, maar het stukje was al erg lang en heel veel toegevoegde waarde had dat niet gehad dus ik heb besloten om dat er maar niet meer bij te doen :slight_smile: En echt een rare transfer inderdaad, beetje jammer steeds als je zoiets tegenkomt. Ik ben in mijn carrière Frenkie de Jong al tegen gekomen bij Brighton & Hove Albion, ook al zoiets bijzonders. Bedankt voor je reactie!

1 like

Toch wel heel erg zuur als je op deze manier de penaltyreeks verliest, al kan je denk ik wel op een goed toernooi terugkijken. Succes in de competitie!

Prima resultaten in de voorbereiding. Je hebt toch wel laten zien dat je mee kan op een hoog niveau, want Ajax is natuurlijk gewoon een Europese subtopper. Hopelijk weet je dit door te trekken in de competitie.

Redelijke voorbereiding natuurlijk! Jammer dat je het toernooi niet wint, maar dat is in principe niet heel erg.

Hier dan de grote uitgaande transfer! Atalanta heeft voldaan aan de afkoopprijs van 8,5 miljoen euro, wat betekent dat ik ruim 2,5 miljoen euro winst heb gemaakt (heb hem vorig seizoen voor 5,9 miljoen gekocht). De reden dat ik niet heb ingehaakt toen ik bericht kreeg dat Atalanta de afkoopsom had betaald, is dat hij conditioneel erg zwak is. Vorig jaar in de Championship heb ik hem ongeveer iedere wedstrijd wel gewisseld, laat staan hoe het in de Premier League zou gaan met zijn conditie. Waar ik wel meteen op ingehaakt heb is zijn vertrek. Om vast een tipje van de sluier te geven, ik heb een speler gekocht van één van ‘de grote zes’ uit Engeland, en het gaat hierbij om een speler die zeker de kwaliteiten in huis heeft om direct in de basis te staan en ook een goede speler is voor veel ploegen, maar die bij zijn club sinds zijn komst nog niet uit heeft weten te blinken en de wedstrijden grotendeels vanaf de bank heeft moeten toekijken. Hij is afgelopen zomer ook actief geweest op het WK voetbal. Wie denken jullie dat het is?

Iwobi lijkt me een kanshebber te zijn.

Zat ook aan Iwobi te denken, al krijgt hij best veel speeltijd bij Arsenal toch? Denk niet dat hij dan naar Swansea overstapt, al zou het voor jou wel een hele goede transfer zijn. Andere mannen waar ik aan moest denken zijn Danny Welbeck en Ruben Loftus-Cheek, waarbij vooral Loftus-Cheek een goede versterking zou zijn.

Allemaal niet goed! Wel leuke namen die jullie voorbij laten komen, wellicht iets voor in de toekomst. Raad nog even verder, dan ga ik aan m’n stukje over de nieuwkomer beginnen :smiley:

Ik gok voor Victor Moses

Ook niet! Bij deze de bekendmaking van mijn laatste aanwinst deze transferperiode:

Goede aankoop, maar toch wel een ander soort speler dan Markovic in mijn ogen. Ik ben benieuwd hoe hij het voor je gaat doen.

Elneny is opzicht een prima aankoop al vind ik hem niet echt een geschikte vervanger voor Markovic, zijn toch wel twee hele verschillende spelers op verschillende posities.

Bedankt voor de reacties! Ik heb mijn formatie ook aangepast, ik speel iets verdedigender nu ik Premier League speel :slight_smile: