Ik wil eens met een absolute topclub starten, maar ik weet niet goed welke. Bij Liverpool houdt de onduidelijkheid over welke spits(-en) ze nog gaan aantrekken me tegen, bij Barça dat hele gedoe met dure spelers aankopen en ze dan niet kunnen inschrijven, bij Real het idiote idee om Mbappé aan te trekken als je Vinicius al hebt, en wat blijft er dan nog over?
De transfer van Ekitike naar Liverpool is eigenlijk wel in kannen en kruiken op dit moment. Heeft de medische keuring reeds doorstaan.
Als we kijken naar absolute top vallen denk ik op dit moment in tijd de Italiaanse clubs en de andere Spaanse clubs al af. PSG en Bayern kunnen, maar zijn wel echt alleenheersers in hun competitie. Blijft denk ik over: Engeland.
Dan zou ik persoonlijk kijken naar Arsenal en City, waarbij Arsenal in principe de mooiste club is. City gaat deels een renovatie door met nieuwe jongens als Cherki, Reijnders en Ait-Nouri en het vertrek van De Bruyne. Gericht kan je daar nog wat doorselecteren en versterken. Is natuurlijk wel de club van het oliegeld.
Arsenal daarentegen is meer de club van Londen en staat beter in de maatschappij. Grijpen al tijden naast een prijs en moeten gericht doorselecteren om de stap te maken. Er zijn nu een aantal aankopen gebeurd, maar in de breedte lijken City, Liverpool en Chelsea verder. Voor nu zijn Zubimendi (soort nieuwe Arteta), Madueke, Norgaard en Kepa binnen. Deels voor breedte, deels gericht versterkt. Ook de transfer van Gyokeres (en Mosquera waarschijnlijk) is in kannen en kruiken, vandaag zouden Arsenal en Sporting er ook uit zijn gekomen. Nwaneri heeft daarbij zijn contract verlengd t/m 2030/31. Jorginho, Partey, Sterling, Neto, Tomiyasu en Tierney zijn vertrokken. Overigens is het stadion ook strak nagemaakt en is het officieuze clublied (North London) schitterend.
Je hebt helemaal gelijk, enige nadeel is dat ik Spurs-supporter ben. Maar ik heb niets tegen Arsenal, misschien moet ik het maar proberen.
Denk dat het je wel bevalt. Paar snelle spelers, goede techniek, power van Rice.