Valencia CF: Opweg naar succes

Bedankt voor de reacties!

Wanneer Guedes gewisseld wordt voor Torres, verhuist Soler naar de linkerflank en mag Torres zijn kunsten vertonen aan de rechterzijde van het veld.

In de Champions League mochten we Ajax ontvangen.

Ajax

Opvallend was dat Ajax de wedstrijd in eerste instantie begon met Traoré in de spits en Álvares als linksbuiten. Toen ik dit zag ben ik opnieuw gestart en heb handmatig de basiself aangepast. Echter vroeg ik mij af of meerdere dit recent nog hebben ervaren? Dacht namelijk dat de bug van de rare opstellingen redelijk was verholpen.

Daarnaast is ook de wedstrijd tegen Alavés gespeeld:

Wedstrijden

Valencia-Ajax 3-1 Champions League - Speelronde 2
19min Rodrigo (Soler) 1-0
44min Rodrigo (Soler) 2-0
59min Gómez (Gayà) 3-0
62min Tadic 3-1

Valencia-Alavés 2-1 LaLiga - Speelronde 8
6min Rodrigo (Gayà) 1-0
55min Joselu 1-1
82min Guedes (Gameiro) 2-1
Eindelijk is het Guedes die het doet. Als invaller beslist hij de wedstrijd, die eigenlijk al lang binnen had moeten zijn. Via een fout in de opbouw brachten we Alavés echter terug in het duel wat ons bijna duur kwam te staan.

In de volgende update reizen we af naar Madrid voor een duel in het Wanda Metropolitano.

In de UCL mooi richting kwalificatie aan het gaan! Succes in het Wanda, het is er niet evident om daar punten te rapen … :wink: Hoe vergaat Atlético het in jouw carrière?

1 like

Dat zijn mooie resultaten. Ben net als @Matthi9s erg benieuwd hoe Atletico er voor staat. Zal wel een pittige wedstrijd in Madrid worden denk ik zo. Succes!

2 likes

De vaart komt er in zo te zien. Hopelijk kan deze goede lijn worden doorgetrokken en kan Valencia stunten in Madrid!

1 like

Goed resultaat tegen Ajax en Alaves, zou mooi zijn als je nu ook in La Liga een serie neer kan zetten. Guedes laat toch zien van waarde te zijn, ben benieuwd of hij zich weer in de basis kan spelen.

1 like

Even vanaf het begin alles teruggekeken. Dat Florenzi naar Valencia is wist ik niet, dacht dat hij nog altijd in Rome speelde. In de Champions League presteert Valencia uitstekend, met overwinningen tegen Ajax en Chelsea. Hopen dat het in de La Liga ook kan, waar de uitslagen toch minder overtuigend zijn.

1 like

Bedankt voor jullie reacties!

Onze aankomende opponent, Atlético Madrid, doet het erg goed en stond voor aanvang van de speelronde op de derde plaats met een kleine achterstand op Barcelona en Real (durf niet te zeggen hoeveel punten het exact was). Hoe het ons in Madrid is vergaan is hieronder te lezen.

Atlético Madrid

Daarnaast is er ook tegen Lille gespeeld:

Uitslag

Valencia-Lille 5-0 Champions League - Speelronde 3
5min Gómez (Rodrigo) 1-0
18min Guedes (rebound) 2-0
56min Guedes (Parejo) 3-0
81min Torres (blunder doelman) 4-0
85min Soler (Gayà) 5-0
Wat een speeltuin. Met speels gemak werd afgerekend met een zeer zwak Lille, wat na een 5-0 thuis nederlaag tegen Chelsea, ook nu met 5-0 werd afgedroogd. De doelpunten vielen zeer gemakkelijk maar hadden er evengoed nog meer kunnen zijn. De leukste was de 4-0, Torres zette druk op de doelman van Lille en die schoot de bal gewoon tegen Torres aan, waarna scoren een koud kunstje was. (dit was mij nog niet eerder gebeurd deze FIFA)

Chelsea en Ajax deelden op Stamford Bridge de punten waardoor de stand er als volgt uitziet na drie wedstrijden:

  1. Valencia, 9 punten, doelsaldo 10/1
  2. Chelsea, 4 punten, doelsaldo 6/3
  3. Ajax, 2 punten, doelsaldo 3/5
  4. Lille, 1 punt, doelsaldo 1/11
    Als wij op bezoek bij Lille weten te winnen zijn we zeker van een plaats bij de laatste zestien. Mocht Chelsea daarnaast ook nog eens niet winnen, zijn we ook al verzekerd van de eerste plaats.
    Opvallend is dat wij in de competitie na negen wedstrijden maar drie keer hebben gewonnen (evenveel als in Champions League) en maar acht keer scoorde (twee minder als in de CL)

In de volgende update nemen we het op tegen een ploeg waarvan de resultaten in de competitie even teleurstellend zijn als bij ons.

1 like

Zonde van de nederlaag tegen Atléti, maar die was wel te verwachten natuurlijk. Champions League wordt steeds mooier. #MorenoCL

1 like

Jammer van de nederlaag tegen Atleti, was een mooi moment geweest om weer omhoog te kijken. In de CL gaat het uitstekend, wie had dat gedacht in zo’n poule.

1 like

Zonde van de uitslag tegen Atletico, maar tegen Lille toch bijna verzekerd van overwintering in een groep met Ajax en Chelsea.

1 like

Morata is even goed op dreef als in mijn carrière! Hij scoorde de laatste drie opéénvolgende speeldagen telkens, dat even tussen door. :face_with_hand_over_mouth:

Jullie herstelden alvast prima na de Madrileense opdoffer, groepsleider en met één been in de 1/16de finales! :star_struck: Europees loopt het wel héél lekker! Die flow meenemen naar de volgende speeldagen in LaLiga!

1 like

Nemen je spelers voor de Europese duels een extra middeltje :wink:? Erg knap dat je nu al bijna zeker bent van overwintering in de Champions League. Jammer dat het nog niet zo goed draait in Spanje.

1 like

Bedankt voor jullie reacties!

@Damian We zijn op een normale manier door de dopingcontrole heen gekomen, dus ik vertrouw mijn spelers volledig :wink:

Naast de successen in de Champions League kunnen we wel een overwinning gebruiken in de competitie en een net zo zwalkend Sevilla zou de perfecte tegenstander kunnen zijn.

Sevilla

Uitslagen

Osasuna-Valencia 1-2 LaLiga - Speelronde 10
25min Jaume (eigen goal) 1-0
39min Gameiro (Torres) 1-1
52min Gameiro (Lee) 1-2
Wedstrijd waarin het tweede elftal zich mocht laten zien en dat verliep iets moeizamer dan gehoopt. Hoewel wij veel beter waren hielp een ongelukkige eigen treffer van tweede doelman Jaume Osasuna in de wedstrijd. Gelukkig wist Gameiro op aangeven van onze grootste talenten tweemaal het net te vinden en namen we de drie punten mee.

Valencia-Sevilla 4-1 LaLiga - Speelronde 11
15min Guedes (Rodrigo) 1-0
54min Vázquez (Fernando) 1-1
58min Parejo (Rodrigo) 2-1
84min Gómez (Rodrigo) 3-1
93min Gómez (Florenzi) 4-1

Overigens vroeg ik mij af hoe jullie de vereisten voor de niet-EU spelers controleren? Ik heb namelijk via Transfermarkt gekeken en had voor mijn gevoel daar een een goed beeld van de (tweede) nationaliteiten van spelers, maar weet niet of er andere sites zijn om dit te checken.

Volgens mij is Transfermarkt wel redelijk accuraat. Zelf Google ik gewoon de betreffende speler. Soms hebben andere spelers ook wel overzichten gemaakt van bepaalde landen/regio’s, zoals Parijs, Baskenland etc.

1 like

Ik gebruik de database van FM hiervoor, maar Transfermarkt is ook erg accuraat. In Spanje kun je na twee jaar een Spaans paspoort aanvragen als je uit Zuid-Amerika komt, hierdoor hebben veel Brazilianen, Argentijnen, Uruguayanen, etc. ook een Spaans paspoort om daarmee hun club te helpen. Daarnaast is er nog de zogeheten Kolpak regel. Deze regel brengt met zich mee dat spelers uit landen die overeenkomsten hebben gesloten met de EU dezelfde rechten hebben als EU-spelers. Voor je carrière heeft dit vooral betrekking op Afrikaanse landen.

Voor jouw carrière zou dit dus betekenen dat Maxi Gomez een Spaans paspoort aan zou mogen vragen (omdat hij meer dan 2 jaar in Spanje woont en werkt), wat hem een gewone EU speler zou maken.

1 like
Twee overwinningen en een overtuigende overwinning tegen Sevilla. Nu de lijn van de laatste wedstrijd doorzetten.
1 like

Dat zijn de betere resultaten. Rodrigo blijkt er belangrijk voor het team te zijn met 3 assists tegen Sevilla. Nu hopen dat je dit een goed vervolg kan geven.

1 like

Goed om te zien dat het spreekwoordelijke lek boven lijkt. Hoe bevalt Maxi Gómez vooralsnog?

1 like

Bedankt voor de reacties en de uitleg/tips!

@UNIQ22 Gómez bevalt uitstekend tot op heden. Hij is erg sterk aan de bal, maar heeft ook nog aardig wat snelheid wat hem tot op heden met Rodrigo een dodelijk duo maakt.

Ondertussen zijn er in de Champions League vier speelronde gespeeld, waardoor er al een aantal teams door zijn.

Doorgang Champions League?

Hierbij ook de resultaten van de wedstrijden tegen Lille en Espanyol:

Uitslagen

Espanyol-Valencia 0-4 LaLiga - Speelronde 12
13min Soler (Rodrigo) 0-1
26min Rodrigo (Gómez) 0-2
45min Parejo (Kondogbia) 0-3
60min Rodrigo (Torres) 0-4
Eenvoudige maar volkomen terechte overwinning. De score had zelf hoger kunnen (zelfs moeten) uitvallen. Vooral de tweede treffer liet zien dat we op de goede weg zijn aangezien Rodrigo na een zeer sterke aanval wist af te ronden.

Lille-Valencia 1-4 Champions League - Speelronde 4
15min Rodrigo 0-1
55min Rodrigo (Gómez) 0-2
67min Osimhen (Sanches) 1-2
77min Rodrigo (Lee) 1-3
83min Guedes (Gameiro) 1-4
Wat was Lille ontzettend slecht. Wij speelden een zeer slordige wedstrijd en waren tegen een tegenstander met een normale vorm waarschijnlijk onderuit gegaan. Maar als ik zeg dat dit Lille een van de allerzwakste teams is die ik ooit in FIFA getroffen heb, lieg ik zeker niet. Er werden fouten gemaakt die ik de computer nooit heb zien maken en als we scherp waren geweest hadden we de dubbele cijfers wel kunnen halen.

In de volgende update blikken we vooruit naar de komende transferperiode.

1 like
Opnieuw een overtuigende overwinning in de Champions League en overwintering. Ook uit tegen Valencia simpele overwinning.
1 like