Valencia CF: Opweg naar succes

Mooi om te horen dat je fan bent van Gómez. Toen hij bij Celta speelde vond ik het zo’n geweldige stier daar voorin. Zijn manier van timen en koppen is ongekend. Rodrigo had ook zijn shootingboots aan zo te zien…

1 like

Valt wel weer op hoe erg vaak de topteams foutloos blijven, ook in de CL. Een salonremise tegen Chelsea lijkt vanuit jouw perspectief in de maak, de computer zal dat wel niet doorhebben haha

1 like

Bedankt voor jullie reacties!

@db1512 De computer wilde inderdaad niet hard meewerken aan de salonremise nee en ik kan alvast verklappen dat het niet gelijk is geëindigd, maar daarover later meer.

Eerst blikken we lichtelijk vooruit op de aankomende transferperiode met een contractverlening, vertrekkende spelers en enkele mogelijke versterkingen.

Contractverlening

Momenteel zit ik in mijn carrière in begin januari en loop dus een kleine maand voor op de stukjes. Mocht iemand tips hebben voor leuke spelers of geruchten die actueel zijn, hoor ik deze natuurlijk graag.

Daarnaast zijn er drie wedstrijden gespeeld, waaronder het Champions League duel tegen Chelsea:

Uitslagen

Valencia-Granada 3-2 LaLiga - Speelronde 13
20min Gómez (Parejo) 1-0
35min Fernandez (Azeez) 1-1
38min Diaz (Eigen goal) 2-1
80min Parejo (Wass) 3-1
82min Fernandez (strafschop) 3-2
Twee zeer onhandige tegentreffers. De 1-1 valt totaal onverwacht op een moment dat we staan te slapen en de 3-2 is een strafschop. Deze was volkomen terecht en in mijn ogen had Garay, die als laatste man de strafschop weggaf, rood moeten krijgen. Echter, op onbegrijpelijke wijze besloot de scheids niet eens een kaart te geven. Hoewel dit een mijn voordeel uitpakte vond ik dit toch een zeer grote fout die wel irritaties veroorzaakte. Maar goed, de drie punten zijn binnen.

Real Betis-Valencia 2-2 LaLiga - Speelronde 14
27min Iglesias (Pedraza) 1-0
34min Soler (Florenzi) 1-1
59min Iglesias (Fekir) 2-1
73min Rodrigo (Parejo) 2-2
Na een goede reeks van zes gewonnen wedstrijden op rij (vier in LaLiga, twee in CL) hebben we tegen Real Betis niet de volle buit weten te pakken. De uitslag is eigenlijk ook wel een goede weerspiegeling van de wedstrijd. Beide veel kansen en erg gelijk opgaand, terechte uitslag dus.

Valencia-Chelsea 3-0 Champions League - Speelronde 5
40min Lee (Gameiro) 1-0
59min Lee (Cheryshev) 2-0
66min Gameiro (Torres) 3-0
Zelfs met het tweede elftal walste we over Chelsea heen. We kregen nauwelijks tegenstand en pakte zo definitief de eerste plaats in de groep. Ajax won met 3-0 van Lille, waardoor zowel Ajax als Chelsea nog door kunnen in de Champions League

In de volgende update wachten twee belangrijke wedstrijden. Villarreal, dat momenteel acht punten meer heeft en de vierde plaats bezet en de derby tegen Levante staan op het programma. Ik kan alvast verklappen dat één speler de hoofdrol krijgt in beide wedstrijden. Of dit in positieve of negatieve zin is, blijft nog even geheim :wink:

Fijn dat je een belangrijke speler langer bij de club kan houden. Benieuwd of Fischer of Sinisterra gaat komen. Vindt Sinisterra wel bij een Spaanse club passen. Verder weer prima uitslagen.
1 like

In de meeste Spaanse Manager Stories komt men niet voorbij Real Betis, opvallend! Wel benieuwd naar de aankomende transfers die te gebeuren staan.

1 like

Real Betis blijkt inderdaad een hele taaie ploeg, wie weet als eerste een overwinning tegen ze te boeken? Moreno, Guti of Alonso? :wink:

Sinisterra lijkt me een leuke aankoop, zou hem boven Fischer op mijn lijstje zetten. Op rechts is Falaye Sacko misschien een optie, aanvallend ingestelde rechtsback die me opviel in mijn carrière. Speelt bij Eibar in mijn Real Sociedad carrière en bestreek de hele rechterflank. Speelt bij Vitoria Guimaraes in Portugal en komt uit Mali, dus het zou je wel een Non-EU plek kosten maar daar heb je meende ik nog ruimte. Heeft trouwens geen gameface maar wel een blonde hanenkam haha

1 like

Bedankt voor jullie reacties en tips!

Real Betis blijkt inderdaad voor ons allemaal maar een vervelende tegenstander te zijn, wordt tijd dat daar eens verandering in komt zou je zeggen.

Door het gelijkspel tegen Betis was de daaropvolgende wedstrijd tegen Villarreal zeer belangrijk. Daarnaast werd ook de derby tegen Levante afgewerkt.

Uitslagen

Valencia-Villarreal 2-1 LaLiga - Speelronde 15
3min Cillessen (stopt strafschop) 0-0
56min Gómez (Guedes) 1-0
73min Guedes (Florenzi) 2-0
77min Moreno (Anguissa) 2-1
Belangrijke overwinning aangezien Villarreal momenteel de vierde plaats bezet. Nadat er een onbegrijpelijke strafschop wordt gegeven, die gelukkig gestopt wordt, is Villarreal in de eerste helft de bovenliggende partij. Na rust slaan wij echter genadeloos toe. Een mooie combinatie tussen Parejo, Gayà en Guedes levert Gómez balbezit op die de bal perfect in de onderhoek plaatst. Later ramt aangever Guedes de 2-0 binnen waardoor de buit binnen lijkt. Een geweldig geplaatste bal in de kruising van Moreno brengt de spanning terug, maar de overwinning wordt over de streep getrokken.

Levante-Valencia 0-2 LaLiga - Speelronde 16
50min Gómez (Parejo) 0-1
88min Gómez (Cillessen) 0-2
De derby wordt op een redelijk eenvoudige manier gewonnen met een hoofdrol voor Gómez en Cillessen. Door een nieuwe nederlaag van Villarreal zijn wij ze tot op twee punten genaderd en daarmee volledig terug in de strijd voor een Champions League ticket. Van de laatste zeven competitiewedstrijden werden er zes gewonnen + drie CL duels, dus Valencia is in vorm!

In aanloop met het treffen tegen Ajax wordt de situatie van Cillessen, die een hoofdrol vervulde, besproken.

Cillessen

In de volgende update wacht Real Madrid en is de loting voor de Champions League bekend. De teams die wij kunnen loten zijn de volgende:
Paris Saint Germain
Tottenham
Atalanta
Napoli
Dortmund
Benfica
Iemand die een gokje durft te wagen? :wink:

Cillissen die een penalty stopt, net als je dacht dat het qua realisme in FIFA niet erger kon worden…:wink:

Leuk artikel over Cillissen, voor een subtopper een prima keuze en misschien kan hij nog wel een keer een stapje maken. IRL lootten ze Atalanta, denk niet dat dit op FIFA hetzelfde gaat worden, ik zeg Benfica!

1 like

Spurs - Valencia zou wel ‘n interessante affiche zijn
:grin: In elk geval: succes! :clap:t3:

1 like

Ik gok Benfica, verder weer twee prima resulaten.

1 like

Los Che hebben de smaak goed te pakken! Ik zie graag Haaland & Sancho naar Mestalla komen, Dortmund dus.

1 like

Bedankt voor jullie reacties!

Wij hebben met @Matthi9s een goede gokker in ons midden :wink:

Loting

Ook stond de topper tegen Real Madrid op het programma. Kunnen wij onze goede vorm doortrekken tegen De Koninklijke? Je leest het hieronder.

Real Madrid

Daarnaast is er ook tegen Ajax en Real Valladolid gespeeld

Uitslagen

Ajax-Valencia 2-3 Champions League - Speelronde 6
14min Kondogbia (Torres) 0-1
48min Promes (Neres) 1-1
52min Lee 1-2
67min Neres (Ziyech) 2-2
84min Soler (Kondogbia) 2-3
Zoals aangekondigd met het tweede elftal gespeeld. Ietwat gelukkige overwinning doordat de eerste twee goals met alle geluk van de wereld tot stand komen en de laatste van Soler werkelijk een schitterende uithaal is. De tegentreffers waren goed uitgespeelde kansen van Ajax kant. Omdat Chelsea ook won zijn zij degene die tweede zijn geworden in de groep.

Valencia-Real Madrid 1-4 LaLiga - Speelronde 17
17min Hazard (Bale) 0-1
45min Hazard (strafschop) 0-2
55min Modric (Benzema) 0-3
68min Rodrigo (Parejo) 1-3
75min Hazard (Bale) 1-4

Real Valladolid-Valencia 1-1 LaLiga - Speelronde 18
68min Parejo (strafschop) 0-1
93min Ünal 1-1
Eigenlijk een hele goede wedstrijd waarna we zeer verdiend op voorsprong komen. Daarna krijgen we het echter steeds lastiger tegen het stugge Valladolid en in de slotfase weten ze naar lang aanzetten toch nog de gelijkmaker te forceren. De bal valt via de kluts precies voor Ünal die hard uithaalt en ons teleurgesteld achter laat.

In de volgende update volgt de stand waarmee we het nieuwe jaar ingaan en een kleine terugblik.

1 like

Een kleine pas op de plaats in de competitie met slechts één punt, ben benieuwd hoe stand er nu uitziet. Opvallend dat Hazard ook in jouw carrière goed in vorm is, bij mij hetzelfde maar IRL was het aardig behelpen met de Belg. Spurs is zeker niet de makkelijkste ploeg die je had kunnen treffen, denk dat je als underdog aan het tweeluik zal beginnen.

1 like

Zonde van de nederlaag tegen Real Madrid en het late doelpunt tegen Real Valladolid. Maar wel weer een knappe overwinning in Amsterdam!

1 like

In mijn carrière is Hazard ook ongelooflijk goed op dreef: 18 wedstrijden gespeeld (LaLiga & UCL) en 15 doelpunten, 3 assists! Eden on fire! :fire:

Leuk dat mijn voorspelling uitkwam, ik schat jouw kansen 50-50! Als je in Londen een goed resultaat kunt neerzetten! Succes! :clap:t3::clap:t3::clap:t3:

1 like

Zonde van de nederlaag tegen Real Madrid en het gelijkspel tegen Valladolid, maar dat kan gebeuren. Ik denk dat je Tottenham wel kunt verrassen. Als er een moment is om de Spurs te verschalken, dan is het wel dit seizoen!

1 like

Bedankt voor de reacties!

Zelf was ik best tevreden met Tottenham als loting. Het lijkt mij in iedergeval een mooi affiche waarin wij zeker niet kansloos zijn.

Ondertussen zit qua wedstrijden het jaar 2019 erop. Er zijn momenteel achttien speelrondes afgewerkt en de stand ziet er als volgt uit.

Stand

Nu er twee weken lang geen voetbal op het programma staat in Spanje is het tijd om even terug te blikken en te kijken naar het seizoen tot nu toe en dus worden de toppers van ons elftal in het zonnetje gezet.

De toppers van..

In de volgende update is de transfermarkt geopend en is er wellicht al direct nieuws. Daarnaast wil ik na het sluiten van de transferperiode een interview houden met een speler. Mocht iemand suggesties hebben voor een speler die je graag aan het woord zou zien, hoor ik het graag!

Een interview met je aanvoerder Parejo lijkt me wel interessant.

1 like

Hopelijk weet je na de transferperiode de weg naar boven verder in te slaan. Ik hou me aanbevolen voor een interview met Maxi Gómez.

1 like

Bedankt voor jullie reacties en suggesties, zal ze beide meenemen als optie!

De eerste aankoop is binnen, al keert deze speler pas volgend seizoen terug op het oude nest.

Eerste aankoop

Uitleg

Ik las een gerucht dat Sliva mogelijk terug zou willen keren bij Valencia en vond deze kans te mooi om te laten liggen. Op dit moment spelen wij nog zonder echte tien, maar wellicht komt daar verandering in. Overigens hoort ‘‘binnenkort meer’’ bij het stukje en komt er niet op korte termijn een uitgebreider stuk.

Daarnaast is ook de eerste wedstrijd van 2020 gespeeld.

Uitslag

Valencia-Eibar 1-0 LaLiga - Speelronde 19
36min Gómez (Florenzi) 1-0
Zeer moeizame pot die we eigenlijk vergeten af te maken. Zeker in de tweede helft kregen we legio kansen om de wedstrijd in het slot te gooien. Gelukkig staat de verdediging sterk en wordt de overwinning over de streep getrokken.
Na negentien wedstrijden, dus exact halverwege, staan we op de vijfde plaats (35 punten). Getafe staat vierde met één punt meer. Real Sociedad en Villarreal volgen met 34 punten en Sevilla lijkt met 31 punten op de achtste plaats de laatste concurrent voor Champions League voetbal.

In de volgende update reizen we af naar Saudi-Arabië voor de strijd om de Supercopa.