WK 2022 - Qatar

Gvd Argentinië is toch eerste geworden en zullen ons ongetwijfeld in de kwartfinales eruit knikkeren.

Ach joh, maak je niet druk! Dat halen we niet. Of er moet zoveel vooruitgang in het spelen komen, maar dat betwijfel ik ten zeerste…

Speelt USA dan top voetbal? Dat valt toch ook mee. USA Is ook niks. Daar wint Oranje wel van.

Dat is zeker waar, maar als ik uit mezelf spreek zit het knelpunt dat we onnederlands voetbal spelen… Ploegen die minder zijn als ons durven wel te voetballen. Een beetje laf voetbal…

Mertens, Witsel en Meunier hebben nog geen bal goed geraakt. Ik snap ook de opstelling niet, Carrasco staat vaker centraal dan De Bruyne.

Martinez buiten!

1 like

Dat was 'm voor België. Groepsfase er al uit. Deze wedstrijd viel mij op dat ze vaak de spelmakers van Kroatië vrij lieten en hen zo steeds onder de druk uit lieten voetballen. En Lukaku, man man man.

1 like

Lukaku kan je echt niets kwalijk nemen, man is pas terug uit blessure

Met de drie kansen die hij nu kreeg maakt het niet uit of je net terug bent of niet.

1 like

Buiten het feit dat we eruit liggen en het 0-0 was, vond ik dit 1 van de mooiste matchen van het wk. Zo zie je maar, voor een geweldige match moet er nie tperse gescoord worden

Uiteindelijk ging dé gouden generatie ooit eens eindigen. Bij deze is dat nu aan de orde. Laat ons nu vooruit kijken & bouwen aan een nieuwe lichting met meteen een nieuwe bondscoach.

Martinez buiten. Eindelijk.

1 like

Ben ik eerlijk gezegd lang niet zeker van dan Nederland de USA er zomaar uit knikkerd. Zijn volgens mij sterker dan de landen waar Nederland al tegen speelde.

Ik zeg ook niet dat het makkelijk word voor Nedeland. Maar de USA vind ik niet beter dan Nederland. Senegal Is steker dan USA.

Het ligt toch ook een heel deel aan hem dat er zoveel onrust is binnen de selectie? Ik merk dat bij Ajax namelijk ook met Schreuder. Al die kliekjes zijn niet echt bevordelijk. Als buitenstaanders ben ik ook altijd erg huiverig vanwege de twee talen die jullie hebben. Waals en Vlaams, lijkt mij ook een struikel blok.

En daar gaan de Duitsersss!

1 like

Waals is toch gewoon Frans? En volgens mij spreken de meeste Vlamingen dat prima? Ik zag gisteren een stukje van Hazard op de persconferentie en dat was zelfs voor mij prima te volgen.

Bovendien had je met Martinez en Henry sowieso al een taalbarriere. Al zag ik Martinez gisteren meezingen met het volkslied?

Wel zonde van België. De Belgen speelden gisteren zeker hun beste wedstrijd, maar Kroatië is heel sterk in het onder de druk uitspelen (Modric en Perisic vooral), waardoor ze nooit lang met de rug tegen de muur staan. En Gvardiol is écht goed he?

Ben wel beniewd wie zijn vervanger gaat worden. Bij Belgie. Want die krijgt toch wel een zware klus. Om te verjongen in het elftal.

Gvardiol is een monster. Verdedigend niet te kloppen, en dan dribbelt hij ook nog gevaarlijk in. En nog maar 20, damn.

Ik breng trouwens hét probleem bij België terug tot de positie van De Bruyne. Op rechtsbuiten moet hij te veel terrein bestrijken en komt hij te weinig aan de bal. Verder hadden Onana en Doku sneller gebracht moeten worden, en hadden Meunier en Witsel uit de ploeg gemoeten.

1 like

Ja, poeh. Ik dacht gister weer: beter haalt één van ‘mijn’ clubs hem. Maar waarschijnlijk is hij zo duur dat een Chelsea o.i.d. er mee vandoor gaat.

Echt een heerlijke speler die Gvardiol. Had hem in Fifa 19 bij Bayern gehaald en speelde toen als mijn enige Centrumverdediger en hield toen Süle op de bank.