Algemeen Voetbal Topic

Ik denk dat de geleerd hebben van eerdere transferbans en dat Chelsea geen mogelijkheid meer krijgt om aan te kopen. Aangezien jij al bezig bent, zou ik dat gewoon afronden.

En we kunnen weer een wedstrijd toevoegen toevoegen aan het lijstje van memorabele Champions League wedstrijden van dit seizoen. Knappe prestatie van Juventus, met uiteraard een fantastische hattrick van Ronaldo. Maar die schwalbes van Chiellini waren wel sneu.

Fenomenale Ronaldo! Irriteerde mezelf ook aan Chiellini maar aan de andere kant zijn alle Atleti spelers ook alleen maar bloedzuigers. Continue vervelende overtredingen en continue commentaar op de scheids en vragen om geel. Waren erg zwak gister, een mogelijkheid gecreƫerd. Terecht dat ze eruit vliegen.

Ik denk wel dat Chiellini geraakt werd door Correa in die ene fase, niet? Beide ploegen zijn niet bepaald mijn favorieten, maar ik ben toch vooral blij dat AtlĆ©tico eruit ligt. Met zoā€™n geweldige selectie zoā€™n anti-voetbal spelen, dat kan er bij mij niet in.

Wat speelde Atleti gister een drama pot zeg, terecht dat Juve door is, en wat een fenomeen blijft die man zeg, ongekend!

Heb me vooral lopen verbazen over Moratta, wat speelde die slecht. Jammer dat Atleti eruit ligt, was mooi geweest om opnieuw de finale te halen en dan ook nog in het eigen stadion. Ben benieuwd of er na vanavond nog Spaanse clubs in het toernooi zitten, wellicht dat ook Lyon kan stunten.

Ik denk dat Barca en Liverpool vanavond doorgaan naar de laatste 8.

Ben zeer benieuwd naar de loting van aankomende vrijdag. Het zou toch magisch zijn als Ajax bijvoorbeeld een Tottenham loot en die gewoon zouden kunnen verslaan.

Kan Marin van Standaard Luik een beetje ballen? Schijnt dat Ajax 'm gaat halen.

Jups. Goede voetballer, veel inzet. Niet iemand die de absolute top kan halen, maar kan Ajax wel iets bieden.

Kan wel een aanwinst worden voor Ajax zou een mooie transfer zijn voor beide.

Een beetje het niveau en het potentieel van een Donny van de beek vind ik

Zag vandaag trouwens ook een berichtje voorbij komen dat het slecht gaat met de financiƫle status van het Belgische voetbal? Wat is er aan de hand?

Er is momenteel sinds begin oktober een onderzoek naar Matchfixing en witwassen van geld waarin KV Mechelen en Waasland Beveren worden verdacht van matchfixing momenteel.

Over echt financiƫle problemen heb ik nog niet zoveel gehoord behalve dan wat kleinigheden zoals dat het 2e niveau (1B) te weinig tv geld krijgt ten opzichte van de 1e klas ploegen en dat de zogenaamde grote 5 (Anderlecht,Brugge,Standard,Genk en Gent) meer geld zouden hebben gehad van het WK dan de 11 kleinere clubs wat de kloof tussen de kleinere clubs en de grotere groter maakt.

En dan las ik gisteren ook dat de bondscoach heeft gevraagd om een speciaal camerasysteem aan te leggen bij elke professionele club dus zowel 1A als 1B clubs en dit zouden ze zelf moeten betalen wat voor veel kleinere clubs toch een grote kost is blijkbaar.

Lucas Hernandez naar Bayern MĆ¼nchen voor 80miljoen! Jullie bedenkingen bij deze transfer?

Hartstikke veel geld voor een goede back, maar nog lang geen wereldtop. Ben heel benieuwd hoe hij het daar gaat doen.

Benieuwd of Alaba dan naar de Premier League trekt (ergens gelezen dat er vanuit daar interesse is) en wie de opvolger van hem gaat worden bij Atletico. Ik zie ze Tagliafico wel halen.

Marin gaf vandaag 2 assists in de 3-1 overwinning van Standard tegen Antwerp

Ben benieuwd hoe hij het gaat doen!

Ik heb enkel een samenvatting gezien, maar dat was precies niet slecht van Ajax gisteren. Speelt Tadic in de competitie ook altijd als valse 9? En hoe reageren Huntelaar en Dolberg daar op?

Speelt niet altijd als valse 9, de cl eigenlijk altijd en zo nu en dan ook in de competitie. Zoals tegen WillemII, Az en Psv. Dolberg is dolende dit seizoen. Krijgt weinig ballen ivm de individuele acties van een Neres, Ziyech en Tadic. Zelfde geld voor Huntelaar. Alleen staat die wat vaker op de juiste positie om ze wel te maken. Qua statistiek heeft Dolberg toch 6 uit 11 en Huntelaar 8 uit 15, 1 uit 2 is niet mis.

1 like

@Spoon0612 ik weet niet waar je de cijfers van Huntelaar en Dolberg vandaan hebt maar ze kloppen niet helemaal.
Huntelaar staat op 11 in de Eredivisie en Dolberg op 10.

1 like