Algemeen Voetbal Topic

Ik snap niet waar die hele fascinatie vandaan komt met zijn dialect. En ik vind hem uiterst brutaal: de manier waarop hij schoffie Noa Lang nota bene op het veld even op zijn plek zette in 2019 als een harde schoolmeester: ik had meteen Michels, Van Gaal en Adriaanse in mijn achterhoofd en dat vind ik typisch Ajax. Die branie zie je wél bij spelers, maar niet bij haar trainers, tenzij je Martin Jol bedoelt: Kop omhoog, borst vooruit, wij zijn Ajax

Het lijkt me duidelijk dat de eerste meningen over Ten Hag niet positief waren en dat met name omdat hij Twents is. De eerste geruchten om hem te wieberen waren er ook vrij vlug maar zo zit voetbal in elkaar. Uit eindelijk is hij als persoon enorm gegroeid, zeker na het onder onsje met de belangrijke spelers zoals Tadic en Blind. Daarna kwamen ook de resultaten, de prijzen en het mooie voetbal.

Nuno ontslagen.

Manchester United won de slag, maar Tottenham won de oorlog.

Zou Conte heen gaan naar de Spurs. Nou hopelijk word het een succes.

Benieuwd of hij dan ook 3-4-1-2 of een variant daarop gaat hanteren.

Ilaix Moriba feliciteert zijn vriend Ansu Fati via Instagram met een aantal interessante woorden: "So many years dreaming of winning things at the club of our lives together. Hopefully, we can play together again and lift more trophies. Happy birthday brother, I love you. Enjoy your day!

Zou hij dan toch spijt hebben van zijn vertrek? Ondertussen breken leeftijdsgenoten als Pablo Gavi, Nico González, Pedri en Ansu Fati door in het eerste elftal, terwijl hij op de bank plaats moet nemen in Duitsland. Toch treurig dat zo’n talentvolle jongen zich op deze manier heeft laten leiden door zijn zaakwaarnemers (die er overigens om bekend staan dat ze absurde bedragen vragen tijdens onderhandelingen).

Het zijn ook allebei Spanjaarden he, dus ze zullen nog vaak genoeg samen op het veld staan hopelijk. Blijf het zonde vinden dat Ilaix weg is, maar denk dat het te vroeg is om spijt te hebben.

Er gaan natuurlijk geruchten dat Ilaix Moriba voor het nationale elftal van Guinee uit gaat komen, dus het is nog maar de vraag of ze in de toekomst samen op het veld staan. Het blijft in mijn ogen pijnlijk dat hij besloot te vertrekken terwijl er juist mogelijkheden voor hem liggen in het eerste elftal van Barcelona. Wellicht dat hij met een andere zaakwaarnemer nog ooit eens terugkeert bij Barcelona… Want het is toch wel vrij pijnlijk dat hij op dit moment voorbij wordt gestreefd door een 17-jarige Pablo Gavi.

Ja, zonde dit. Zeker wat je al aanhaalt: Gavi en Nico krijgen voldoende tijd én hij had de fysieke kwaliteiten, die de rest niet echt heeft.

1 like

Brobbey koos ook voor de poen is ongelukkig bij Leipzig en speelt nog minder dan onder Ten Hag.

Eigenlijk zouden we niet mogen verwachten dat talentvolle spelers op die leeftijd dusdanig sterk in hun schoenen staan dat ze hun zaakwaarnemer overrulen. In mijn ogen is daar een belangrijke rol weggelegd voor hun directe omgeving (ouders, familie, vrienden, etc.). Zou er dan niemand tegen zo’n jongen hebben gezegd dat het onverstandig is om in deze carrièrefase weg te lopen uit deze situatie? Brian Brobbey had eigenlijk al spijt van zijn overstap voordat hij aangekomen was in Leipzig, dat zegt misschien ook weg genoeg. Hoop eigenlijk voor zo’n jongen dat ze tot inkeer komen en het sportieve aspect voorop stellen bij beslissingen in de toekomst. Denk bijvoorbeeld dat Ilaix Moriba een heerlijke speler zou zijn om erbij te hebben in Camp Nou.

Patrick Kluivert adviseerde zijn zoon Justin voorlopig bij Ajax te blijven, zijn moeder niet. Hij vertrok naar Roma, werd verhuurd aan Leipzig en zit nu hij Nice. Het kan raar lopen, hij zal zeggen nooit spijt te hebben gehad. Net als Bouy toentertijd. Ging naar Juve en had als excuus dat hij wel op het veld stond met Oa Pirlo, Chiellini. Vervolgens nooit voor het eerste uit gekomen.

Hetzelfde zie ik nu ook gebeuren met Xavi Simons, om maar een naam te noemen. Wordt vanaf kleins af aan opgehyped, zal me niks verbazen als hij uiteindelijk bij een club als Levante terecht komt.

Ze mogen zeggen wat ze willen, maar die Cristiano toch … De man van de momenten wanneer iedereen denkt van, nu mag er gescoord worden en … :boom:

Verwachtingen voor Borussia Dortmund - Ajax vanavond?

Ik verwacht een vrij gelijk duel deze keer: ik gok op een doelpuntrijk gelijkspel - 2:2

Elke keer wanneer ik denk dat Ajax het niet nogmaals kan herhalen, flikken ze het nog een keer. Ik ga voor een 0-3 vanavond

3-0 Dortmund denk ik.

Heb er vanavond wel vertrouwen in. 1-3 ga ik voor!

2-1 Dortmund denk ik