Ben wel benieuwd op welke generatie je dan doelt. Jongens als Alena, Abel Ruiz, Oriol Busquets en Miranda vind ik minder dan de jongens die nu doorbreken. Ook een Richi Puig is voorbij gestreefd door Nico, Pedri en Gavi, viel ook erg ongelukkig in tegen Celta. Ook eerdere generaties (Deulofeu, Dennis Suarez, Rafinha en noem ze maar op) vond ik minder dan de jongens die er nu staan, met name Pedri en Fati lijken mij met kop en schouders boven eerdere talenten uitsteken.
La MasĆa heeft in de afgelopen jaren in drie achtereenvolgende generaties een linkervleugelverdediger geproduceerd die probleemloos door had kunnen breken in het eerste elftal. Alejandro Grimaldo, Marc Cucurella en Juan Miranda waren dusdanig getalenteerd dat ze op zān minst stand-in van Jordi Alba hadden kunnen zijn. Achteraf gezien lijkt hun niveau wellicht lager, maar zou bijvoorbeeld Sergio Gómez, Carles AleƱƔ, Abel Ruiz (al leek hij te stagneren in zijn ontwikkeling), Robert Navarro, Takefusa Kubo, Mateu Morey of zelfs Jean-Clair Todibo kunnen noemen. Allemaal spelers die door wanbeleid en/of slechte timing niet door zijn gebroken bij Barcelona.
Of gewoon niet goed genoeg want ze spelen amper bij hun huidige clubs
@Spoon0612, dat is in mijn ogen te simplistisch en kortzichtig. Zet een speler als Nico GonzÔlez neer bij een vechtmachine als Getafe en waarschijnlijk zal hij het lastig hebben. Deze spelers zijn jarenlang opgeleid voor het typische spel van Barcelona, natuurlijk hebben ze het dan even lastig als ze plotseling in een totaal andere speelstijl moeten spelen. Sergio Gómez doet het overigens ontzettend goed bij Anderlecht, terwijl Robert Navarro en Mateu Morey (voor zijn blessure) op het punt staan om door te breken bij Real Sociedad en Borussia Dortmund. Geef je die jongens hetzelfde vertrouwen en dezelfde speelminuten als dat de huidige generatie (noodgedwongen) krijgt, dan moet ik nog maar zien of ze het slechter zouden doen.
Ben er heilig van overtuigd dat het niet alleen aangeboren talent is waardoor iemand doorbreekt, er komt ook de nodige timing en geluk bij kijken. En een bestuur dat doelbewust jeugdspelers een kans geeft, want in de afgelopen jaren werden er te vaak spelers gekocht die jeugdspelers in de weg gaan lopen. Lucas Digne op de linksbackpositie bijvoorbeeld, maar ook AndrƩ Gomes of Paulinho op het middenveld. Dit waren gewoon bewuste keuzes die ten koste zijn gegaan van meerdere talentvolle generaties.
Ben ik het echt totaal niet mee eens. Als ze zo exceptioneel zijn zoals jij zegt duiken ze wel op. Een Cucurella heeft een leuke periode gehad maar bij zowel Getafe als nu bij Brighton valt hij niet op. Dat terwijl hun zelfs dit seizoen 3-5-2 spelen zodat de backs hoog kunnen en de Spanjaard in zijn kracht speelt.
Doorbreken als talent is niet zo heel moeilijk maar er dan blijven is veel moeilijker. Ze krijgen ook altijd een terugslag maar er dan weer boven op komen lijkt lastiger. Zoān Gavi en Nico moeten het ook maar weer laten over een langere periode. Kijk hoelang de Jong momenteel worstelt. Heeft het met vorm te maken of is het gewoon een erg gehypte speler.
Misschien begrijpen we elkaar verkeerd. Het was niet mijn bedoeling om spelers als Carles AleñÔ of Marc Cucurella te bestempelen als exceptioneel talent. Maar in die periode werden er door bestuurlijke beslissingen meestal spelers aangetrokken die op hun positie kwamen te spelen. Denk bijvoorbeeld aan Lucas Digne, Júnior Firpo, André Gomes en Paulinho. Daardoor kwam Carles AleñÔ bijvoorbeeld in een cruciale periode voor zijn ontwikkeling weinig aan spelen toe, terwijl hij qua aangeboren talent weinig onder hoeft te doen voor een speler als Nico GonzÔlez. Het verschil is alleen dat de ene speler door bestuurlijke beslissingen werd belemmerd en de andere speler noodgedwongen in het diepe wordt gegooid. Had Ronald Koeman bijvoorbeeld zijn zin gekregen, dan had Nico GonzÔlez moeten concurreren met Georginio Wijnaldum.
Kortom, het gaat me niet eens om het niveau van het talent. Het gaat me om het feit dat het laten doorbreken van jeugdspelers voor een flink deel gebaseerd is op doelbewuste beslissingen van het bestuur. Laat ik een voorbeeld nemen waar wellicht minder verdeeldheid over bestaat. Had een 19-jarige Alejandro Grimaldo (SL Benfica) in de huidige situatie nog voor Barcelona B gespeeld, dan had hij een veel grotere kans gehad om door te breken in het eerste elftal. En dat terwijl zijn aangeboren talent exact hetzelfde is.
@Joostvans ben het deels wel met je eens dat er altijd een beetje geluk (en beleid) bij komt kijken wil een talent doorbreken, denk ook dat je met een Grimaldo gelijk hebt. Aan de andere kant denk ik dat dit alleen op gaat voor de niet exceptionele talenten. Want een Pedri en Ansu Fati hielden ook gewoon spelers als Pjanic en Coutinho op de bank. Voor spelers als Araujo en Mingueza gaat het inderdaad wel op, had je het budget gehad om een centrale verdediger aan te trekken dan hadden die een stuk minder minuten gemaakt.
Oh, absoluut @db1512! Daarom laat ik ook even de exceptionele talenten buiten beschouwing. Maar Ćscar Mingueza of Nico GonzĆ”lez hadden nog bij Barcelona B gespeeld (of zouden zelfs zijn vertrokken) als er geen bestuur had gezeten die duidelijke beslissingen maakt. Carles AleƱƔ behoort tot dezelfde categorie, hij had zonder twijfel van waarde kunnen zijn voor de breedte van de selectie als het bestuur betere beslissingen had genomen. Want laten we eerlijk zijn⦠Ćscar Mingueza had waarschijnlijk niet eens op het hoogste niveau gespeeld als hij geen minuten had gekregen van Ronald Koeman.
Ik denk dat als ze een regel gaan maken dat er minimaal 5 jeugdspelers in de selectie moeten zitten. Zo dat er dus geen overbodige top aankopen worden gedaan, de jeugd een betere kans gaat krijgen zich te ontwikkelen.
Agüero moet noodgedwongen een punt achter zijn loopbaan zetten. 
EDIT: het is nog niet zo ver gelukkig
Het is natuurlijk heel sneu voor de spits die nog een mooi avontuur aan wou gaan bij Barcelona.
Het mooist wat ik van hem vond was die winnende goal tegen QPR wat het kampioenschap opleverde.
Met de enige assist van Balotelli dat seizoen voor Manchester City
Manchester United heeft Rangnick als interim manager binnengehaald en de twee seizoenen daarop zal hij als adviseur bij de club blijven.
Ben benieuwd hoe hij het daar zal doen. Is toch wel ƩƩn van de meest invloedrijke managers binnen het voetbal de afgelopen 20 jaar.
De grondlegger van de Gegenpressing, de man achter de opmars van RB Leipzig richting het grote succes en de laatste die iets groots kon neerzetten met Schalke.
Maar in alle scenarioās iemand van de lange termijn. Dus de vraag is of hij dit team snel genoeg naar zijn hand kan zetten. Ik vind het origineel en gedurfd, maar wel een gok.
wat een ontknopingā¦
In de laatste minuut Vitesse naast Rennes en Mura dat de winnende maakt tegen NB Tottenham Hotspurā¦
#wauw
Is dit officieel? Meende dat het werd genoemd in de Engelse tabbloids.
Zou dan een keer een wijze van beleid zijn, haha.
Knap Van Vitesse,. Maar wat dacht je van Feyenoord. Met 10 man. Wat een avond,
Het werd in the Athletic door Onstein genoemd. Een betrouwbaardere bron kan je niet vinden in het Engelse voetbal.
De Belgische clubs bakte er niet veel van, de Belgische spitsen daarentegen deden het voor de Nederlandse clubs dan wel weer erg goed