Algemeen Voetbal Topic

Heel knap van 010. Doorgaan tot het einde, vechten voor dat puntje en de groepswinst: op karakter. In Europees verband is het belangrijk dat alle clubs het collectief goed doen en dan kan ik als Ajax-aanhanger zeker goede prestaties van andere Nederlandse clubs ook wel waarderen.

Maar met de invoering van een derde Europees voetbaltoernooi is het sowieso interessanter geworden voor de subtop-landen, niet? Een overwinning in de Conference League is evenveel waard als in de Champions League qua coƫfficiƫnten en dat heeft uiteindelijk effect op het totaal aantal Europese tickets, inclusief de Champions League - geeft een ietwat vertekend beeld, maar is wel de uitdaging voor landen als Nederland, Belgiƫ, Schotland, Tsjechiƫ, Kroatiƫ, Denemarken en nog een aantal van dat soort landen.

Vanuit mijn oogpunt zou ik alleen graag willen dat Poolse clubs beter zouden kunnen meedoen met die categorie landen, maar de afstand tussen Polen en Nederland is nog groter dan die tussen Nederland en -zeg- de Engelse Premier League.

2 likes

Aan de ene kant misschien gek dat een overwinning in de Conference League evenveel waard is als een in de CL, aan de andere kant: hiermee is het (buitensporige) voordeel wat Engeland, Spanje, Duitsland en Italiƫ hebben als top 4 wel wat teruggedrongen. Het komt er nu dus echt op aan dat je goed presteert op het niveau waar je acteert. Op de lange termijn zal ieder land wel op de juiste plek staan, stel Nederland behaald echt 2 vaste CL plekken en ook nog een voorronde plek dan gaan PSV/Feyenoord/AZ niet ineens ook groepsfases winnen en zak je door wat minder punten wel weer naar de plek waar je hoort.

Blijkbaar heeft FerrƔn Torres (Manchester City) een verzoek ingediend om een overgang naar Barcelona te realiseren. Waarschijnlijk gaat het om een huurconstructie met (verplichte) optie tot koop. :eyes:

Ik ben benieuwd van het effect van de toekomstige Champions League. Dat hele systeem met 36 [?] teams, waarbij je vijf keer thuis en vijf keer uit tegen willekeurige tegenstanders gaat spelen (dat was de bedoeling, toch?) en waarbij je uiteindelijk bij de eerste 24 moet staan na tien wedstrijden. Gezien de plaatsingen van alle landen lijkt het me niet onmogelijk dat de nummer twee van Nederland daartoe gaat horen - dat staat gelijk aan thans niet als laatste eindigen in je groep, dat is toch niet te hoog gegrepen lijkt me.

Mocht Dembele niet willen verlengen een goede optie voor op rechts, kan ook centraal voorin uit de voeten maar is wel een beetje een zelfde type als Depay als je hem daar neerzet. Wel benieuwd wat de transfersom zou moeten zijn, toch wel minstens 50/60 miljoen lijkt mij.

Denk dat je zeker moet gaan denken aan een transfersom van veertig Ć” vijftig miljoen euro. Dat hoeft in principe geen probleem te zijn, de kortlopende schulden zijn namelijk doorgeschoven naar de lange termijn. Maar denk eerlijk gezegd dat het voor de Financial Fair Play en lokale restricties handiger zou zijn om die kostenpost in het volgende boekjaar te nemen. Maar goed, qua profiel denk ik dat hij een ideale versterking is voor het voetbal onder Xavi.

Wat is er met Lukaku? Kwam met veel bombarie bij Chelsea, maar las net dat de rechtsback topscorer is daar :astonished:

Al een tijd geblesseerd, voornamelijk.

1 like

Redelijk begonnen gelijk toen die binnenkwam. Maar door blessures inderdaad best een tijd eruit geweest. Tegen United afgelopen weekend weer z’n eerste minuten gemaakt.

Ik vind dat Arsenal had moeten laten tegen scoren. Voor wie de match niet volgt: De Gea blijft geblesseerd liggen na een corner, Arsenal scoort meteen. Valt hen niet kwalijk te nemen, Smith-Rowe had het duidelijk niet gezien. Maar ik vind het wel onsportief dat ze die voorsprong willen behouden.

Kom op zeg, het was nota bene Fred die op de voet van De Gea ging staan en die vervolgens ter aarde stort, omdat hij dacht dat het een Arsenal speler was.

Ben het met je eens. Geldige goal. De Gea wordt inderdaad licht geraakt aan de buitenkant van z’n voet (geen hoofd en eigen speler). Ligt vervolgens overdreven op de grond, voelt onder meer aan de binnenkant van de enkel, terwijl daar niet geraakt. Daarna ook geen last. Lijkt een gevalletje liggen voor een fluitsignaal. Scheids had überhaupt geen reden om te fluiten.

Ik vind het gewoon een terechte goal, zoals de commentator bij Ziggo ook zei: Arsenal heeft niks te maken met het neergaan van de Gea en het is geen blessure aan het hoofd.

Gewoon lompigheid van Fred.

Ben ik allemaal helemaal met jullie eens, behalve dan dat De Gea voor niets gaat liggen. Zo’n onverwachte trap op de voet kan een paar minuten erg veel pijn doen en daarna ok zijn. Ik blijf het onsportief vinden dat Arsenal de goal ā€˜aanvaarde’.
Als Smith-Rowe gezien had dat De Gea neerlag zou hij toch gestopt zijn met spelen? Nu heeft Arsenal geprofiteerd van een (al dan niet erge) blessure van De Gea. Want, laten we wel wezen, dat schot zou er nooit ingegaan zijn. Zelf zou ik zo geen wedstrijd willen winnen.

1 like

Het had een mooi gebaar geweest, daar ben ik het mee eens. Maar de strijd in de Premier League is momenteel zo bikkelhard dat elk doelpunt belangrijke gevolgen kan hebben, dan snap ik wel dat ze hem gewoon meepakten.

Het was lomp van Fred, maar de Gea ging ook meteen liggen om een vrije trap te versieren.

Lijkt me sterk dat hij in de eigen box een vrije trap wil forceren. Nogmaals: doet best pijn, zo’n trap op de voet. Ik blijf het onsportief vinden van Arsenal.

Mwah, was meer een schampschotje, toch? Meende dat buitenkant van Fred z’n schoen langs de buitenkant van de enkel gleed. Heb je nog schoen, zijkant enkelbescherming, enz. Niet echt vol de noppen op je voet gestampt. Wat betreft die vrije trap zie je dat juist veel gebeuren, bij met name keepers. Nu stond de druk vol op de goal van United en als een keeper gaat liggen krijgt hij geregeld vrije trap mee.

Overigens lees ik net dat FC Porto en Sporting voor januari schulden moeten aflossen, anders worden ze uitgesloten van Europees voetbal. Heb liever fair square concurrentie, maar het zou voor de Nederlandse clubs wel top zijn voor de coƫfficiƫntenlijst, zeg.

Als ze diep in de schulden zitten kun je dan nog spreken van fair squar concurrentie? Ajax en alle overige Nederlandse clubs moeten hun eigen boontjes doppen. De grote clubs hebben schulden op schulden, anders zouden ze er niet zo goed voor staan sportief gezien

1 like

Goed punt. Ik dacht even aan de sportieve kant, op het veld, maar ben het met je eens dat een gelijkwaardige financiƫle gezondheid inderdaad meer op zijn plaats is.