Volgens mij zijn er genoeg volgers van Belgische voetbal die me misschien iets meer kunnen vertellen over de ontwikkeling die Sergio Gómez (RSC Anderlecht) doormaakt onder Vincent Kompany. Vijf doelpunten en zeven assists in zeventien competitiewedstrijden als linkervleugelverdediger heeft de aandacht getrokken van clubs als Ajax en Olympique Marseille. In de Spaanse jeugdelftallen heb ik hem zien spelen als vleugelaanvaller, maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe er in België over hem gedacht wordt.
Messi, Cristiano Ronaldo, Lewandowski en nu ook Haller zijn de enige voetballers in de geschiedenis van het miljoenenbal die 10 doelpunten hebben gescoord in de groepsfase.
Doet het erg goed in het systeem van Kompany, maar verdedigend komt hij wel echt tekort. Zeker tegen de betere ploegen is dit merkbaar. Als hij daar nog aan kan werken kan hij een geweldige aanvallende back worden.
Interessant! Had inderdaad al verwacht dat Sergio Gómez moeite zou hebben met het verdedigende aspect, in de jeugdelftallen van Barcelona was hij namelijk doorgaans de creatieve vleugelaanvaller die veel vrijheid kreeg om het spel te maken. Goed om te horen dat er potentie in die jongen wordt gezien, dat verdedigende aspect is soms vaker het aanleren van timing, discipline en positionering dan aangeboren talent om te kunnen verdedigen.
Gómez volgende week zelf op de cover van het Belgische Sport/Voetbalmagazine!
En tussendoor: hoeveel van de 3 Spaanse teams (Barça, Sevilla & Villarreal) plaatsen zich deze avond samen met Real & Atleti?
Denk mooie loting voor Ajax. Internazionale is een prima ploeg, maar te overwinnen. Mooi affiche.
Paris Saint-Germain - Manchester United FC ook mooie affice!
*Door de fout van UEFA met het balletje van United moet de hele loting overnieuw!
Benieuwd of Ajax een betere loting krijgt dit keer. Inter was toch wel echt in het midden qua moeilijkheid, 3 sterkere teams en 3 zwakkere.
Zul je zien dat Ajax nou PSG gaat loten.
Benfica, beetje hetzelfde vind ik.
Ik ben hartstikke blij met Benfica hoor. Ook mooi voor de coëfficiënten natuurlijk
Kan je inderdaad mooie dubbelslag maken. Portugezen zijn stugge tegenstanders, maar denk dat Ajax dit ook wel moet kunnen winnen.
Leuk ook voor Vertongen.
Mooie pool voor Oranje in de Nations League. Wedstrijden tegen Polen, België en Wales.
Idem voor België! Denk dat de Duivels wel weer denken: alweer Wales?!
Zie nu trouwens de andere groep: Italië, Duitsland, Engeland en Hongarije!
Wij alweer Polen, vorige Nations League ook al
Eriksen zijn contract bij Inter is ontbonden. Waar zien jullie hem heen gaan?
Ajax lijkt me logisch, Denemarken is een andere optie. Of misschien uitbollen in the USA?
Ajax zou wel fantastisch zijn. ‘Pas’ 29 jaar oud. Mocht hij langzamer worden kan hij denk ik altijd nog de ‘Pirlo-rol’ op zich nemen en het spel verdelen.
Ben benieuwd wat voor andere clubs interesse in hem zouden hebben. In principe is het qua kwaliteiten nog altijd een topspeler.
Kan/mag hij in feite nog spelen? Denk nu ook aan Agüero met zijn hartproblemen …