Ik hoop stiekem op ajax, maar zou het mooi vinden als die terugkeert naar Denemarken bij Odense waar die als een verdette de jonge spelers veel kan leren.
Ajax zal Eriksen in ieder geval niet halen
Vandaag was echt de slechtste (Nederlandse) klassieker die ik ooit gezien heb. Het resultaat was daarnaast ook niet zoals gewenst.
Zeg dat wel wat één slechte wedstrijd was dat. En dat waren de nummer 2 en 3 van Nederland. Maar dat Feyenoord staat toch ook weer met beide benen op de grond.
Barça uiteindelijk Ferran Torres definitief gemaakt. Wat vinden jullie van deze transfer?
Aan de ene kant vind ik het veel geld en is het echte geen spits. Anderzijds is hij pas 21 jaar, Spaans, kan op alle aanvallende posities spelen, behendig in de kleine ruimte, vlot en kan eventueel wel uit de voeten in de spits.
Qua jonge ploegen ben ik als Barça en Arsenal-liefhebber nu wel voorzien, haha.
Ik vind het vooral frapant hoe een club op de rand van het faillissement zoân speler kan halen.
Dan kom je weer op het stukje korte schulden, langlopende schulden, boekjaren, financieringen en dergelijke. Daar is recent wat in gewijzigd met herstructurering. Begreep wel dat er nog wat in het salarishuis moet gebeuren om de transfer helemaal rond te krijgen. Dit is deels gebeurd doordat het contract van AgĂŒero niet meer actief is. Daarnaast hoopt de club nog steeds spelers als Umtiti te slijten. Ook zijn er geluiden dat Torres in de eerste periode akkoord is gegaan met een lager salaris en zijn er geluiden dat een eventueel nieuw contract met DembĂ©lĂ© ruimte kan opleveren met uitsmeren over meerdere jaren en/of een lager salaris.
Wat vind je van de aankoop an sich?
Inderdaad, hoe gaat dit in zân werk! 55 miljoen ⏠is niet weinig, hĂ© âŠ
Vind het best opmerkelijk dat Manchester City hem alweer laat gaan. Begon toch ijzersterk en raakte daarna geblesseerd. Het is een optie erbij in de aanval wat het super maakt is dat hij op alle posities vooruit kan. Dat met de blessure gevoeligheid van Fati en Dembélé is het wel te begrijpen.
An sich vind ik het voor Barça een geweldige aankoop, voor de speler zelf een stap achteruit en voor City een verlies. Voelde hij zich niet goed in Engeland? Ik kan geen andere reden bedenken om van een titelkandidaat in de Premier League en topfavoriet voor de CL naar, afhankelijk van hoe optimistisch je bent, een club in diepe crisis dan wel in de eerste fase van een lange wederopbouw te gaan. Kwestie van nog eens een ingewikkelde zin af te leveren.
't Is wel een alleskunner, en dat lijkt me net ideaal voor Barcelona om in de spits te zetten. Daar wordt immers verwacht dat de 9 niet alleen goaltjes steelt, maar ook mooi meevoetbalt en kansen creëert. Als hij ze vlotjes binnen trapt kan hij zomaar de spits voor de komende jaren worden.
Alvast een mooi en gezond Nieuwjaar voor iedereen, op naar een jaar vol fifa en andere mooie games
Iedereen een mooi en gezond 2022.
Vond Aston Villa altijd al een CM-waardige club (heb zelf nog eentje lopen (op papier, al maanden geen FIFA gedaan), maar nu hebben ze ook Philippe Coutinho gepresenteerd!
Echt? Ik weet eigenlijk niet of dat wel verstandig is. Het valt nog af te wachten of hij zijn oude niveau nog kan halen, en qua loonkost zal hij wel zwaar wegen. Ondertussen houdt hij misschien de ontwikkeling van Ramsey en Chukwuemeka tegen. Als Villa versterking nodig heeft dan is het toch in de vorm van een goede 6?
Coutinho naar Aston Villa en Trippier naar Newcastle. Ben benieuwd welke transfers er nog meer gaan gebeuren deze winter.
Overigens nog een mooi team voor CM en wat dit jaar vrij actief is op de markt: Fiorentina. Hebben paar dagen terug IkonĂ© van Lille gekocht en staan op het punt Piatek te huren van Hertha. VI meldt net dat Isco ook in beeld is. De huidige selectie bevat al Milenkovic, MartĂnez Quarta, Odriozola (huur), Bonaventura, Torreira (huur), Callejon, Vlahovic, Nico Gonzalez (23,5m voor betaald), Kokorin, Nastasic en Amrabat (19,5m voor betaald), bijvoorbeeld. Vanaf de zomer is bijv. Belotti transfervrij, wat een prima opvolger voor Vlahovic kan zijn. Officieel is Chiesa nog verhuurd aan Juve (evt. verkopen voor budget).
En natuurlijk de prachtige paarse shirts
Ik volg je meteen, maar de Serie A is carriĂšregewijs allesbehalve interessant: de niet-gelicenseerde (top)teams, geen Serie B (dalers en/of stijgers), Coppa Italia, âŠ
Zoân zaken die mij tegenhouden, wat ongelooflijk spijtig is, daar de Serie A zoân topcompetitie is.
Opvallend: Samuel Umtiti heeft zijn contract bij Barça verlengd tot 2026 en is akkoord gegaan met een lager salaris (naar het schijnt 3 jaar voor 1,5 jaar salaris van nu). Vind het wel bewonderenswaardig; werd al tijden naar de uitgang gedrukt, fans waren pissed off, maar hij is positief en wilt er blijkbaar echt voor gaan. Hoop voor hem dat wij fit blijft en zijn prestaties weer op kan pikken. Laatste tijd was het niet erg goed, maar daarvoor vond ik 'm echt sterk.
Deze had ik ook niet verwacht. Hij wilde niet weg, hij wilde eigenlijk niks. En dan nu ineens contractverlaging. Opmerkelijk. Nu is Garcia weer eens geblesseerd dus wie weet kan hij wat minuten gaan pakken. Lenglet is ook niet echt wat het moet zijn.