Yusuf Demir is terug naar Rapid Vienna. Had echt gehoopt dat hij het zou maken
Daâs snel. Over transfers; ben ik de enige die Lucas Digne naar Aston Villa een straffere transfer dan Coutinho vindt?
Opvallende transfer, bij aston villa hebben ze al Matt tartgett en Ashley yyoung voor linksback, had eerder verwacht dat Chelsea hem ging halen door al die blessures
Barca moest tien miljoen betalen als hij nog 1 wedstrijd zou spelen. Was verplichte koop na 10 duels. Ze hebben het geld elders nodig
Gerrard krijgt een mooie selectie tot zijn beschikking op deze manier. Ben benieuwd of hij Coutinho op tien gaat zetten of dat hij een tandem Digne-Coutinho op de linkerflank neer gaat zetten.
Interessant gerucht naar buiten gebracht. Ajax zou in onderhandeling zijn met Juventus voor Ihattaren. Gaat dan om een halfjaar huren met optie tot koop. Persoonlijk zou ik dat wel een goede deal vinden. Mocht het er niet uitkomen of hij kan zijn problemen niet verbeteren, laat je hem niet spelen en blijft het bij een huurdeal. Mocht het wel wat worden, kan je hem redelijk goedkoop overnemen en heb je het voormalig toptalent van PSV.
Heb je gezien hoe hij eruit ziet? Voor die helemaal fit is ben je juist één half jaar verder. Ik snap ook niet waarom Ajax dat gaat doen. Heeft een half jaar bijna niet gespeeld.
Zat ik er niet veel ver af in mijn FIFA 20 careerâŠ
(Mo naar Ajax)
In dat half jaar kan je natuurlijk wel een goed beeld krijgen of Ihattaren zijn leven gebeterd heeft. Komend half jaar heb je hem toch nog niet echt nodig (zolang iedereen fit blijft), maar mocht een Anthony na de zomer vertrekken dan heb je mogelijk de opvolger al in huis. Krijgt Ihattaren de boel op de rit dan kan je hem goedkoop definitief aantrekken, blijft het een drama dan ben je er na een half jaar gewoon weer vanaf.
Mocht dit door gaan voor Ihattaren wel echt een soort laatste kans (een deel van) zijn potentie waar te maken.
Mwah, fitter worden gaat sneller dan je denkt. Zeker met de begeleiding die Ajax kan bieden en zijn ervaring als topsporter.
Klopt @db1512 dit is echt de laatste kans zoân beetje. Of hij moet toevallig later nog ergens in een warm bad terecht komen en dat het alsnog ontluikt.
Vind Ihattaren alles behalve een vleugelspeler. Hij moet juist in de as van het veld. Schmidt heeft hem steeds als buitenspeler gebruikt in een 4-2-2-2 systeem. Terwijl hij onder van Bommel als echte tien juist floreerde
@Joostvans we hadden het een paar maanden terug over welke rol Adama Traoré bij Barcelona zou kunnen vervullen, maar de transfer lijkt nu echt door te gaan. Ik ben iig benieuwd of Xavi hem als Wide Target Man durft te spelen.
Fabrizio Romano meldt net dat Barça akkoord is voor een huurdeal met optie tot koop.
Overigens is er nu ook weer het gerucht dat Dembelé toch nog blijft. Wat de uitkomst ook wordt, vertrek of blijven zou beiden niet verrassend zijn.
@Imparator, dat is precies waar ik aan terugdacht! Adama TraorĂ© blijft een unieke speler die een heel specifiek probleem van Barcelona kan oplossen. En als je zoân speler voor zes maanden kan huren (en de speler tegelijkertijd een behoorlijk deel van zijn salaris inlevert)⊠Dan hebben we geen reden tot klagen. Als het officieel wordt gemaakt, dan haal ik hem waarschijnlijk ook in mijn carriĂšre naar de club. Hij is eigenlijk in alle opzichten een betere uitvoering van Ez Abde.
@Begiristain, dan klopt mijn onderbuikgevoel toch een beetje. Niet alleen over Adama Traoré, maar ook over het langer aanblijven van Ousmane Dembélé. Ergens denk ik dat hij teleurgesteld zal zijn in de aanbiedingen van andere clubs en tot inzicht komt dat hij in sportief opzicht eigenlijk het best op zijn plek is bij Barcelona. Maar goed, die vervelende zaakwaarnemers gooien roet in het eten.
TraorĂ© is toch iemand die ruimte nodig heeft? Dat staat toch haaks op waar Barça bekend voor staat? Rare transfer, vind ik. Ik lees ook dat Barcelona Haaland wil halen door een deel van hun âclub-tvâ te verkopen? Lijkt me ook shady. Waar is die mooie club zonder shirtsponsor gebleven?
@Raindog, op zich interessant om eens terug te kijken naar een oude discussie over de mogelijke rol van Adama Traoré bij Barcelona (en waarom dat bijvoorbeeld zou kunnen werken)
Heb zojuist een oefenwedstrijd gespeeld met Adama Traoré in het shirt van Barcelona. Duidelijk een speler met een gebruiksaanwijzing, maar ongetwijfeld een speler die je als wapen vanaf de bank kan gebruiken om een wedstrijd open te breken. En laten we eerlijk zijn, ondanks dat hij echt nul komma nul scorend vermogen heeft zal een tegenstander hun tactisch plan af moeten stemmen op zijn aanwezigheid. Dus hij dwingt de linkervleugelverdediger van de tegenstander om constant defensief te denken. Sterker nog, hij dwingt een double team af en trekt daarmee een middenvelder weg uit het centrum. Precies waar Xavi Hernåndez naar op zoek is! Natuurlijk was ik tijdens de oefenwedstrijd naar hem op zoek, maar toch zijn de statistieken veelzeggend:
- Totaal aantal dribbels: 33
- Totaal aantal succesvolle dribbels: 29
- Totaal aantal schoten: 5
- Aantal schoten op doel: 1
- Totaal aantal passes: 28
- Aantal assists: 4
- Aantal verwachte assists: 8.0
Kortom, gebruik hem vooral als een soort wide receiver in American Football. Vooral weinig betrekken in de opbouw, niet naar binnen laten trekken en vooral niet op doel laten schieten. Laat hem zijn directe tegenstander buitenom passeren, de achterlijn halen en dan zorgvuldig een ploeggenoot uitkiezen. Niets meer, niets minder. Ideaal voor een ploeg die normaliter veel balbezit heeft en hem in een-tegen-een duels kan brengen met de linksback.
Denk eerlijk gezegd niet dat ik het systeem voor hem aan ga passen, maar je omschrijft precies waarom hij van enorme waarde kan zijn voor de club. Er zijn namelijk weinig spelers die een wedstrijd kunnen kantelen zoals hij dat kan. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar dit overzicht van dribbelaars in Europa afgelopen seizoen. Er is volgens mij geen enkele speler ter wereld die akkoord gaat met een sporadic spelersrol en die tegelijkertijd zulke statistieken kan overleggen. Twintig miljoen voor zoân gevaarlijk wapen vanaf de bank voor de slotfase van lastige wedstrijden⊠Dat klinkt erg verleidelijk!
Klinkt allemaal inderdaad erg goed, maar het blijft een noodoplossing. In mijn ogen was de filosofie van Barcelona altijd dat ze net weigeren om zoân noodoplossing te gebruiken en dus toe te geven aan de druk, maar koppig met tiki-taka blijven proberen erdoor te komen.
Oh, daar sluit ik me volledig bij aan! Natuurlijk is dit een noodoplossing. Doordat Joan Laporta nagenoeg alle lopende schulden van zijn voorganger bij het moment van overdracht heeft afgeschreven lijkt hij een doelbewuste beslissing te maken door een enkel seizoen op de blaren te zetten (met betrekking tot salarislimieten). Adama TraorĂ© heeft een aanbieding van âŹ120,000 per week afgewezen van Tottenham en uiteindelijk een aanbieding van âŹ15,000 per week van Barcelona geaccepteerd. De speler zelf heeft enorm veel water bij de wijn gedaan.
Onder de streep huurt Barcelona dus een speler tegen enorm gunstige voorwaarden zonder enige financiële verplichtingen. Tsja, daar kan ik niet anders dan positief over zijn.
Oh echt, 15k? Las dat Barça de volledige salariskosten op zich nam.
Beetje mixed feelings over deze transfer. Puur huur is op zich prima. Andere kwaliteiten dan de rest, gebrek aan aanvallers, 11-jaar in de jeugd gezeten. Anderzijds type dat ruimte nodig heeft en niet per se heel goed is als aanvaller.
Helaas vist Arsenal achter het net met Vlahovic. Juventus heeft hem zojuist gepresenteerd. Hebben die toch nog ergens weer een zak geld vandaan getoverd.