Algemeen Voetbal Topic

Je bent wel erg positief over een speler die een rendement heeft van 0,0. Alleen het seizoen 19/20 was prima met vier doelpunten en negen assists

Oh, maar je hoeft mij niet te vertellen dat Adama Traoré een rendement van nul komma nul heeft. Denk alleen dat ik een realistisch beeld heb over wat we mogen verwachten in de komende zes maanden. In principe is Adama Traoré een zeer beperkte speler, maar er zijn specifieke kwaliteiten waarin hij van absolute wereldklasse is. Het maakt me niet uit hoe inefficiënt hij is, er is geen enkele tegenstander die hem vrij laat in een direct duel tegen de linksback. Nee, hij wordt geen basisspeler. Nee, hij is geen typische Barça-speler. Nee, hij is geen vleugelaanvaller die een basisplaats zal veroveren op de langere termijn. Nee, hij is geen doelpuntenmachine en zal misschien zelfs niet eens scoren voor Barcelona. Maar er is geen enkele tegenstander die hem vrij laat lopen op de rechterflank. En dat voor €15,000 per week zonder verplichtingen om hem definitief over te nemen. Tsja, daar kan ik moeilijk negatief over zijn.

Net wat beelden gezien van Eriksen op de training van Ajax. Staat toch wel weer goed :thinking:

Ajax moet hem gewoon strikken. Klaassen lijkt passe, Berguis kan ook op de flank zodat je weer meer smaken hebt. Ihattaren is ook nog ver weg van fitheid laat staan speelminuten. Ook was het nog niet helemaal duidelijk of de deal wel door kon gaan ivm drie clubs in een jaar. Psv, Juve, Samp

In de jacht op het kampioenschap en promotie naar de eredivisie is FC volendam hun talentvolle rechtsback Denso Kasius kwijtgeraakt aan Bologna, jammer dat die weg is, hoop toch dat volendam het gaat halen zonder hem. Verder hoop ik dat Kasius een basisplaats kan afdwingen bij bologna net als Jerdy schouten.

En oja, Donny van de beek naar everton, hopelijk komt hij eindelijk aan vele speelminuten toe in Liverpool

Op voorhand zou je zeggen dat Everton voor Van de Beek een prima keuze is, maar Everton draait wel echt een beroerd seizoen. Ben benieuwd of hij direct impact weet te maken, verwacht dat Lampard overstapt van de 4-4-2 naar een 4-2-3-1 dus dat is wel ideaal voor Van de Beek. Enige probleem daarbij is denk ik wel dat hij (ervan uitgaande dat Donny op tien komt te spelen) dan met Dominic Calvert-Lewin een spits voor zich heeft die in balbezit niks doet.

1 like

Is dat zo? Als Calvert-Lewin in vorm is vind ik hem ook echt goed. Hij staat toch ook net bekend als harde werker? Donny kan ook prima profiteren van alle luchtduels die hij gaat winnen.
Wel grappig dat Donny nu naar Everton trekt, ik had hem in mijn carrière met The Tofees ook gehaald.

Uitstekende doelpuntenmaker en erg sterk in de lucht, als aanspeelpunt/meevoetballende spits wel echt een stuk minder. Hij wordt niet voor niets qua type spel vergeleken met Filippo Inzaghi, heeft vaak ook maar één balcontact nodig om te scoren. Heb niks tegen zulke type spitsen, denk alleen dat je met zo’n spits een stuk minder aan Van de Beek hebt doordat die in mijn ogen een spits voor zich nodig heeft waar hij de combinatie mee aan kan gaan (zijn beste duels in de CL ook gespeeld met Tadic als valse spits voor hem).

Hmm, ben ik niet met je eens. Calvert-Lewin krijgt net vaak het verwijt zich te veel in het spel te betrekken om dan niet meer fris te zijn voor doel en makkelijke kansen te missen.

Los daarvan: interessante kerel, blijkt een innige vriendschap en een interesse voor (maffe) mode te delen met Tom Davies.

Het moet nu wel echt gebeuren voor Van de Beek, anders komt hij in het Davy Klaassen scenario.

Hij zal echt niet in een keer z’n zelfvertrouwen terug hebben en van de beek is een speler met vrij specifieke kwaliteiten. Ben benieuwd of het er nu uit gaat komen.

Van de Beek heeft vooral zelf de fout gemaakt door voor United te kiezen. Bruno Fernandes speelde al op die positie en is wel wat beter dan van de Beek. Bij Everton kan het wel eens gaan lopen, misschien wel juist in die 442 waarbij hij naast een bal afpakker speelt en dan achter Richarlison en Calvert Lewin

Enerverende dag voor Everton. Frank Lampard gepresenteerd als nieuwe manager. Daarnaast lijkt het vrij zeker dat Delle Alli gekocht gaat worden en dat Van de Beek wordt gehuurd. Benieuwd of het allebei uitkomt en hoe die twee in de basis worden gepast.

Ik zou voor een 4-3-3 met Allan achter Dele en Donny durven gaan, met Richarlison vanop links. Wel jammer van Dele, ik had hem liever naar Leeds zien gaan.

Heb het volgens mij al eerder aangegeven, maar Donny van de Beek is een typische systeemvoetballer die de vrijheid nodig heeft om loopacties te maken in de zestienmeter van de tegenstander. In het geval van Everton was het ideaal om hem als aanvallende middenvelder te laten spelen in een 4-2-3-1, maar met de komst van Dele Alli kan hij dat op zijn buik schrijven. Mijn voorspelling? Donny van de Beek verliest de concurrentiestrijd en keert aan het einde van het seizoen terug bij Ajax.

Wat ik mij dan afvraag, zou zo’n speler op deadline day aan zijn toekomstige trainer vragen wat de verdere plannen op de transfermarkt zijn? Als je dan hoort dat ze ook Dele Alli nog willen halen zou dit je keuze best weleens kunnen beïnvloeden lijkt mij.

Lijkt mij dat ‘perspectief’ een vast onderdeel van de gesprekken is, hoewel je daar soms je twijfels bij hebt :wink: Zeker als het gaat om huurdeals van een speler die 40-50 miljoen euro heeft gekost. Dan zak ook de verhurende club wel een vinger in de pap willen.

Mijn clubje heeft gisteren Rick Van Drongelen gehaald op huurbasis, toch wel benieuwd naar! :smile:

1 like

Even melden dat het na 45 minuten voetballen in het Wanda Metropolitano tussen Atleti & Getafe 3-3 staat … :exploding_head:

1 like

Dusan Vlahovic! 32 seconden nodig om z’n 1ste UCL-doelpunten te scoren … :exploding_head:

@Joostvans vind je Grimaldo nog steeds zo goed? Heeft echt helemaal niks te zeggen over Antony