Algemeen Voetbal Topic

Om ietwat nuance toe te brengen aan Forrest’s koopgekte, het team wat vorig jaar promoveerde bestond voor een groot deel uit gehuurde spelers en bovendien vertrokken meerdere spelers ook nog eens waardoor er nauwelijks nog iemand overbleef. Het team was eigenlijk ook überhaupt te zwak voor de PL, aangezien het al als een wonder werd gezien dat ze promoveerden.

1 like

Inderdaad, een andere optie dan een compleet nieuwe selectie samenstellen hadden ze niet. Maar je weet van te voren al haast dat dit niet kan werken.

Je ziet al problemen bij clubs waar 4 of 5 nieuwe (basis)spelers in het team komen, laat staan als er een compleet nieuw elftal gesmeed moet worden. Voor dat het een ‘team’ is zijn ze waarschijnlijk al gedegradeerd.

@Begiristain Ik ben het zeker met je eens dat achter de meeste aankopen niet echt een idee zat, maar dat ze gewoon pakten wat ze konden krijgen.

1 like

Zo denkt Schalke zonder aankopen te kunnen overleven in de Bundesliga. Ze lieten Kabak gaan en ook Harit is nog altijd verhuurd. Ze staan laatste en echt heel zonnig ziet de nabije toekomst er ook niet uit want ze pakken amper punten.

Heb je een goed punt @Imparator. Er was inderdaad een flinke versterking nodig. Wel zonde om te zien dat bij redelijk wat aankopen behoorlijk betaald is voor niet heel goede spelers en dat het niet echt op elkaar aansluit.

Over dezelfde wedstrijd: Reiss Nelson, die aan Feyenoord verhuurd was, kwam er na een halfuurtje in en leverde een assist plus twee goaltjes.

Huh? Schalke heeft meer dan tien nieuwe spelers gehaald, alleen moest dat gedaan worden met een zeer beperkt budget, dus kwalitatief matig.

Na de degradatie hebben ze er alles aan gedaan om gelijk terug te keren uit financiële noodzaak. Maar daardoor hebben ze veel te veel spelers die goed zijn voor de 2.Bundesliga, maar een niveau hoger niet meer meekomen.

Als ze nu weer degraderen zit er niets anders op dan helemaal over nieuw beginnen en te gaan bouwen aan een nieuw elftal.

Voor mij maakte hij een goeie indruk, wou zich echt wel eens tonen.
Zit wel toekomstmuziek in mits goeie begeleiding.

Meeste spelers waren al gehuurd, sommige transfervrij en wat middelmaat. Snap niet dat Kabak, Harit en Matondo voor 2 jaar zijn verhuurd. Hebben ze nu hard nodig en met een beetje pech kunnen ze definitief weg want dan degraderen ze straks weer

Die huurlingen heb ik niet eens meegerekend bij die tien nieuwe spelers hoor. Dat ze van Kabak, Harit en Matondo afmoesten is niet uit luxe, die hebben flinke salarissen, wat Schalke niet meer kan en wil betalen.

Echt een puinhoop daar, zonde…

Wie is de beste speler van de 2000’s?

  • Henry
  • Ronaldinho
  • Zidane
  • Xavi
  • Buffon
  • Maldini
  • Cafu, Nesta, Pirlo of iemand anders

0 stemmers

En over deze kan iedereen oordelen:
Wie is de beste speler van de 2010’s?

  • Iniesta
  • Neuer
  • Messi
  • Ronaldo
  • Neymar
  • Ramos
  • Modric, Busquets, Suarez of iemand anders

0 stemmers

Hebben we hier een beetje mensen met ervaring van het boeken van buitenlandse wedstrijden? (En dan doel ik niet op de reisorganisaties die pakketten aanbieden)

Zo ja, op welke wijze kopen jullie de tickets vaak (voor bijv. Bundesliga/Premier League/La Liga)?

Rechtstreeks bij de club, via hun website. Of lid/socio zijn van een club, via een supportersclub.

Duitsland vaak via de club, soms moet je member worden bij bijvoorbeeld Dortmund. Ook kun je voa groundhopper (twitter) relatief goedkoop aan kaarten komen

Via VIP&Fan, pagina te vinden via facebook met de te bezoeken wedstrijden erbij.
Goed geregeld en je gaat ernaartoe met een kleine groep, soms ook met overnachting met mogelijkheid tot twee wedstrijden op 2 dagen.
Denk Liverpool en Everton op 1 weekend.
Let wel dat je een irternationaal paspoort nodig hebt om het VK binnen te komen.
Duits en Frans voetbal doe ik gewoon via de clubs.

Lees net dat Piqué komend weekend zijn laatste wedstrijd speelt en daarna per direct stopt.

Betis-Sevilla
Juventus-Inter
Marseille-Lyon

Nog enkele mooie affiches deze zondagavond!
Welke zou ik kiezen?

El Gran Derbi ontgoochelt nooit … :top::es:

Zou ik ook voor gaan!

*en na een helft zijn er al weer twee rode kaarten, haha.

En bijna tien minuten blessuretijd en een ongelukkig eigen doelpunt van de ingevallen Jesús Navas in zijn 24ste (record) derby …

Toch bizar, na 3 minuten in de tweede helft wederom rood, hahaha.