Algemeen Voetbal Topic

El Gran Derbi ontgoochelt nooit … :grin:

Idd, wat een beladen wedstrijd!

1 like

BraziIië dropt net de definitieve WK-selectie. Even een paar namen…
GK: Alisson, Ederson
VER: Dani Alves, Alex Sandro, Thiago Silva, Marquinhos, Militao, Bremer
MID: Casemiro, Fabinho, Guimaraes, Paqueta
AAN: Neymar, Vinicius, Gabriel Jesus, Antony, Raphinha, Richarlison, Rodrygo, Martinelli

Geen klagen daar, haha.

2 likes

Blijft toch wel gaaf om Dani Alves daar tussen te zien. Oude meester die alles gewonnen heeft en op z’n 39e nog een gooi naar de wereldtitel gaat doen.

Ondertussen (1-0 achter op moment van schrijven) lijkt Barcelona nog niet echt te profiteren van het puntverlies van Real Madrid. Lewandowski ook al vroeg van het veld gestuurd…

Uiteindelijk nog goed gekomen door een schitterende goal van Raphinha, beetje a la Van Persie kopbal.

1 like

In mijn zoektocht naar een talentvolle box-to-box middenvelder voor Barcelona ben ik uitgekomen bij spelers als Ilaix Moriba en Romeo Lavia. De eerstgenoemde heb ik natuurlijk zelf al aan het werk gezien, maar de Belgische middenvelder is voor mij nog relatief onbekend. Zou iemand me iets meer over hem kunnen vertellen? Met welke speler zou ik hem kunnen vergelijken? Wat is zijn beste positie? Waarom heeft Manchester City besloten om hem naar Southampton te laten vertrekken?

Eerlijk gezegd heb ik hem als belg ook nog te weinig aan het werk gezien. Ik dacht dat vele hem als een Yaya Toure zien. Een verdedigende middenvelder stevig in de duels, maar ook zeer fijne voeten. Mocht hij in september niet zijn geblesseerd geraakt had die wellicht ook in de WK selectie gezeten. Of die kans was er toch zeker.

City heeft hem volgens mij laten gaan omdat ze er 12 miljoen voor kregen zonder dat hij al minuten had gemaakt in de PL of CL, City heeft wel een terugkoopclausule in de deal gezet van 40 miljoen als ik mij niet vergis.

1 like

Als hij inderdaad in zijn spel lijkt op Yaya Touré, zou hij dan ook in een rol als box-to-box middenvelder excelleren? Heb begrepen dat hij zelf Fernandinho en Sergio Busquets als voornaamste voorbeelden ziet in zijn positie, komt hij dan niet alleen als enige verdedigende middenvelder tot zijn recht?

Ik denk dat een type Aursnes (Benfica) ook wel een mooie toevoeging is voor jouw middenveld. Een type de Jong, maar kan daarentegen wel als ‘8’ spelen. Zelf vind ik de Jong daar (meestal) niet goed spelen.

1 like

Hij kan zeker ook uit de voeten in een box to box rol al is zijn beste positie wel een rijtje lager. Maar voetballend meer dan goed genoeg voor Barcelona.

Alan Varela van Boca Juniors niet iets? Heeft nu een real face gekregen.

1 like

@DavinEland, goede suggestie! Als we het dan toch over middenvelders van Benfica hebben, wat zou je denken van Enzo Fernández? Dat lijkt me ook zo’n type die zowel ‘op zes’ als ‘op acht’ kan spelen. Alleen is de Argentijn duidelijk nog wel van een hoger niveau dan Fredrik Aursnes.

@Aron1997, goed om te weten. Dat zou betekenen dat hij als controleur samen met bijvoorbeeld Gavi en Pedri kan spelen, maar tegelijkertijd ook als extra ‘slot op de deur’ in een meer offensieve positie. Denk je dat hij goed tot uiting zou komen bij een club als Barcelona? In principe proberen Manchester City (zijn voormalig werkgever) en Barcelona soortgelijk voetbal te spelen namelijk.

Daar heb je zeker gelijk in! Ik denk dat dus het type Aursnes jouw middenveld compleet maakt. Dan heb je dus:

  • de Jong: Bal veroveren, gaten dicht lopen en snelheid in het spel brengen.

  • Pedri: Creativiteit, beslissende passes geven en zelf doelrijk zijn.

  • Type Aursnes: Die heeft alles wat de andere 2 hebben dus eigenlijk een allround middenvelder.

Ik denk dat je dan gauw uitkomt bij Fernandez ja.

1 like

Daar kan ik me volledig in vinden. Een allround middenvelder á la Aursnes zou perfect passen in het middenveld dat ik voor ogen heb. De vraag is dan alleen welke spelers passen bij dat profiel. Heb jij nog suggesties?

Wat je al zei Fernandez (Benfica), Soler (PSG), De La Cruz (River Plate) misschien een van deze?

1 like

Cristiano Ronaldo is clubloos! Manchester United heeft zojuist bekend gemaakt dat het contract verscheurd is.

Ik weet dat hij zich daar onmogelijk gemaakt heeft door zijn attitude & befaamde interview maar zo’n trieste uitgang voor ‘n speler die ooit zo bepalend was bij Man Utd …

Het klinkt vast heel gek, maar ik denk dat hij best goed zou kunnen werken bij Arsenal als back-up spits of op de linkervleugel met een spits als Gabriel Jesus.

Het probleem is natuurlijk zijn gedrag.

Volledig mee eens. Zonde dat zo’n grote speler zo afscheid moet nemen door zichzelf onmogelijk te maken bij de club die hem groot gemaakt heeft.

Hij moet gewoon naar Sporting Lissabon, daar speelt ie na de winter Europa League. Daar kan hij nog wel 1 á 2 jaar mee. Na het voetbal daar meteen een rol binnen de club pakken en zit je voor de rest van je leven gebakken.

1 like

Ik vind ook dat hij moet terugkeren naar Sporting, kan daar na het seizoen nog anderhalf seizoen mee.