Algemeen Voetbal Topic

Was inderdaad een finale zoals het hoort te zijn!

Wauw. Wat was dit een geweldige finale! Messi die echt een kroon zet op zijn carrière als allerbeste allertijden. Wat hebben wij een geluk dat zijn wedstrijden tegenwoordig zo goed te zien zijn.

2 likes

Zeker de kroon op zijn loopbaan. Mbappé toch ook geweldig deze finale.

Als voetballer is er weinig tot niets aan te merken op Messi, maar als je ambassadeur wordt van Saudi-Arabië om nog maar meer geld binnen te harken, dan ben je best wel een slecht mens. Neem dan een voorbeeld aan Rashford… In Argentinië en zijn cultuur zal er wellicht anders naar zulke zaken gekeken worden.

2 likes

Vrienden en ik hebben het idee om in het carnavalsweekend naar Paderborn, VFL Osnabruck en HSV te gaan.
Mijn vraag is: Heeft iemand hier ervaring met het krijgen van wedstrijdtickets voor deze clubs?
Voor HSV verwacht ik ze gemakkelijk te kunnen krijgen, bij de andere clubs heb ik dus werkelijk geen idee.

Als je een account aanmaakt bij HSV dan kun je inderdaad zo tickets halen. Ik ben in september bij HSV - Fortuna Dusseldorf geweest en dat was echt mooi! Die sfeer was echt ongekend 90 minuten lang!

De traditionele top drie van Nederland speelt in de eerste speelronde na de winterstop allemaal gelijk, terwijl de tegenstanders op papier niet de allersterkste zouden zijn. Feyenoord de lastigste met Utrecht uit, maar van Ajax en PSV verwacht je zeker overwinningen op Sparta en NEC.
Dat er een verband is, is misschien wat ver gezocht. Maar ik vind het wel opvallend.

Ach Ajax wint niks onder deze trainer. Laatsts drie duels gelijk tegen ploegen die nauwelijks wat laten zien. Aan de andere kant had Ajax gewoon met 0-3 moeten gaan rusten en was er niks aan de hand. Psv was pover en Sparta speelde daar goed op in.

1 like

Gareth Bale stopt met onmiddellijke ingang met voetballen. Die heeft toch ook niet alles uit zijn carrière gehaald, al is dat raar om te zeggen van iemand die een CL-finale beslist heeft met een omhaal.

Eens. Blessures hebben er toch wel voor gezorgd dat er niet altijd het maximale uitgehaald werd. Ook bij Real Madrid volgens mij nooit echt onomstreden geweest. Maar vijf Champions League titels achter je naam, dat is een mooi palmares.

Het is misschien een onpopulaire mening, maar in mijn ogen krijgt Gareth Bale onevenredig veel kritiek ten opzichte van andere spelers die in de afgelopen jaren de overstap hebben gemaakt naar de Spaanse topclubs. Daarmee wil ik niet zeggen dat de kritiek onterecht is, maar er is wel een duidelijke trend van wanbeleid bij Real Madrid, Atlético Madrid en Barcelona. Eden Hazard, Thomas Lemar, Philippe Coutinho, Luka Jovic, Antoine Griezmann… Gareth Bale is ongekend beslissend geweest voor Real Madrid, maar heeft eigenlijk nooit een beschermde status gehad voor de club. Dat heeft gedeeltelijk aan hemzelf gelegen, maar denk dat Real Madrid ook een deel van de schuld dient te krijgen.

2 likes

Nou vind ik het juichen van Taylor bij de 0-2 in en tegen Den Bosch misschien een beetje misplaatst in deze periode, de club staat in brand, maar om hier nou geel voor te geven… De ‘supporters’ bij Den Bosch, tegen Telstar, Almere en De Graafschap zitten ze er niet…, mogen wel de hele wedstrijd elke speler uitschelden voor k*****jood, liters bier over de spelers gooien etc… Beetje apart.

Je mag als speler het publiek niet provoceren. Wijndal kreeg ook al een vermaning. Best apart als hun wel jou voor alles uit mogen maken.

Taylor juichte ook zo raar tegen Emmen en tegen Nec miste hij juist alle kansen. Weet nog niet zo goed wat ik van hem moet vinden.

Wat vinden we van de transfer van Weghorst naar Manchester United?

In mijn ogen gaat het niet eens om de persoon Wout Weghorst, het gaat me meer om de overduidelijke voorkeur van Erik ten Hag voor spelers met een verleden in de Eredivisie. Het is een gevaarlijke ontwikkeling dat Nederlandse oefenmeesters zoveel spelers van dat profiel naar hun club halen, uiteindelijk zal de voetbalwereld ook zien dat de Eredivisie behoorlijk wordt overgewaardeerd door het recente succes van Ajax. Wout Weghorst naar Manchester United is echt zo’n ‘wat leuk voor die jongen’ transfer. Niemand ziet de toegevoegde waarde, maar het zal ongetwijfeld een mooie ervaring zijn. Net zoals bij Luuk de Jong in Camp Nou.

Een optie B als Wout Weghorst is juist één van de beste dingen die je kan hebben als club. Je kan hem er wanneer je een doelpunt nodig hebt erin gooien en hij gaat niet klagen over speelminuten. Het helpt ook dat hij voetballend eigenlijk verrassend goed is en voor meer ruimte kan zorgen voor bijvoorbeeld een Marcus Rashford. De drie Eredivisionisten doen het voorloppig allemaal redelijk-tot-goed met het grootste probleem van Antony zijnde het prijskaartje.

Moet wel zeggen dat Weghorst koppend geen Luuk de Jong is. Die is echt van een niveau apart.

Gedeeltelijk met je eens, @Imparator. Gebruik je Wout Weghorst in een soortgelijke rol als dat Luuk de Jong vervulde in Camp Nou, dan kan ik me goed voorstellen dat hij succesvol is bij Manchester United. Geen schande en natuurlijk een prachtig avontuur voor Weghorst. Maar laten we eerlijk zijn, Manchester United heeft een spits van een ander niveau nodig om mee te strijden voor plaatsing voor de Champions League.

Dat is de grootste valkuil voor Nederlandse trainers. In Engeland ben je manager dus ook verantwoordelijk voor transfers, in Nederland zitten er meer mensen die hier over gaan. Vond het bij Koeman ook altijd opvallend. Pelle en Clasie, nuttige spelers maar nooit echte geweldenaars.

Zo ook met Ten Hag. Malacia is een voetballer die het moet hebben van zijn inzet, net als Weghorst. Prima voetballers maar niet voor het niveau Man Utd. Al kan Weghorst net als een L. De Jong in de slotfases prima invallen. Antony is een goede dribbelaar maar ik denk niet wat Man U zoekt en al helemaal niet voor 100 miljoen.

Als je het mij vraagt zijn juist alle vier de ‘Nederlandse’ transfers hartstikke logisch. Malacia is voor best een goede prijs opgehaald en was in de eerste wedstrijden een van de weinige uitblinkers. Hij heeft het ongeluk dat Shaw weer eens in absolute topvorm verkeert, maar hij is nog steeds nog maar 23-jarig en is momenteel meer dan een goede back-up, al waren zijn laatste wedstrijden ietwat wisselvallig.

Martìnez waren in het begin ook best wat twijfels over (vooral door zijn lengte), maar is nu een van de eerste spelers op het wedstrijdformulier.

Antony is absoluut teveel voor betaald, maar er zijn weinig spelers van kwaliteit met zijn profiel. Er wordt ook soms gedaan alsof het een absolute koekenbakker is omdat hij niet een-op-een loopt, maar spelers als Antony zijn juist ontzettend belangrijk door wat ze doen zonder de bal. Als hij aan de rechterflank niet zoveel ruimte zou creëren zouden er niet zoveel kansen voor Martial en Rashford gecreëerd kunnen worden.

Weghorst wordt enkel voor de komende zes maanden gehuurd en dat is ook grotendeels uit noodzaak. Als de Glazers de club niet in de etalage hadden gezet, was er waarschijnlijk weer een hoog bedrag uitgegeven aan een nieuwe jonge spits, maar de club kan geen geld uitgeven en dan is Weghorst gewoon een goede optie als pinchhitter en iemand die de verdedigers bezig houdt zodat een Rashford meer schietkansen krijgt.

Dit is niet per se gericht op jou, maar het stoort me al lange tijd dat veel Nederlandse voetbalfans, vaak onder het mom van ‘Nederlandse nuchterheid’, alles wat met Nederlands voetbal te maken heeft naar beneden te praten, terwijl er in de landen om ons heen eigenlijk nog best wel naar ons wordt opgekeken. Ook bij Nederlandse voetballers in de topcompetities wordt constant gesproken over alsof het koekenbakkers zijn. Ik kan me zelfs nog herinneren dat toen Virgil van Dijk bijna de Ballon D’or er mensen waren die zeiden dat hij niet eens bij de 5 beste verdedigers ter wereld hoort. Het heeft ook zijn voordelen om met spelers samen te werken die je goed kent. Ten Hag haalt net zoals bij Ajax het beste uit Martínez en Antony doet het ook redelijk goed. Helemaal als je overweegt dat hij de flank deelt met een Dalot die vaak naar binnen snijdt waardoor Antony alleen komt te staan tegen twee directe tegenstanders.

Het heeft zijn voordelen maar ook zeker zijn nadelen. Uiteindelijk vissen de meeste trainers in hun eigen vijver, ook vanwege hun makelaar. Ik vind dat er maar weinig NL spelers uit eindelijk de absolute top halen. Hoe goed v Dijk is zal nu duidelijk worden nu het wat minder gaat

Bizar hoeveel geld Chelsea er weer als vanouds tegen aan smijt. Halen Mudryk voor maar liefst 100 miljoen euro, wie krap een jaar goed speelt in Oekraïne. Dit seizoen verder nog Fofana (80,), Cucurella (65m), Sterling (56m), Koulibaly (38m) Badiashile (38m), Chukwuemeka (18m), Santos (12,5m), Fofana (12m), Aubameyang (12m) en Solina (9m) gekocht (en Joao Felix (11m huursom).