Algemeen Voetbal Topic

Mag ik zeggen dat ik tot vandaag nog nooit van Mudryk gehoord had? Als dat soort transfers al voor 100 miljoen gaan…markt is echt verziekt.

Heb dezelfde mening, seizoen in de premier league zit erop voor chelsea, waarom dan weer deze onnodige paniekaankopen?

Ze zijn echt helemaal de weg kwijt op Stamford Bridge. Vind het vooral voor Graham Potter echt sneu. Is een hartstikke goede trainer, maar bevindt zich nu in een onmogelijke positie en zal niet snel nog een kans in de top krijgen.

1 like

Met hem hoef je geen medelijden te hebben hoor. Ze kiezen er zelf voor om halverwege in te stappen. Chelsea is nu eenmaal een aardig trainers kerkhof aan het worden, spitsen mislukken compleet en je ziet dat met geld niet alles te koop is. Natuurlijk zijn ze er door groot geworden maar tegen welke prijs?

Heb persoonlijk Chelsea ook nooit ook maar een beetje sympathiek gevonden, behalve in dat ene seizoen dat Lampard ze naar de 4e plaats bracht. Een Manchester City heeft ongetwijfeld nog ‘ergere’ eigenaren, maar de hele indentiteit van het moderne Chelsea is gebouwd om een soort antithesis te zijn tegen alle idealen in het voetbal: veel uitgeven, defensief voetbal, coaches die zeuren, loan army, etc. Ik weet nog toen Sarri werd aangesteld er Chelsea fans waren die zeurden dat hij de defensieve identiteit van de club zou kapotmaken en dit was in de tijd waar Sarri nog als een van de meest veelbelovende trainers werd gezien.

Eens. Snap de strategie achter de aankopen ook niet zo goed. Voorin heb je al spelers die veelal op de zijkanten beter zijn zoals Sterling, Havertz, Pulisic en Ziyech. Dan haal je Joao Felix en ook nog Mudryk voor honderd miljoen euro. Naar het schijnt is er ook nog geboden op Madueke van PSV. Het ooit zo grote talent Hudson-Odoi is verhuurd. In de spits is enkel (enige fitte) Aubameyang de enige echte spits op niveau, terwijl die ook nog niet presteert. Het is allemaal een beetje van hetzelfde en geen wijzigingen die de problemen van de ploeg echt gaan oplossen.

Overigens gister een mooie zondag gehad: Arsenal speelde Tottenham weg en heeft een mooie voorsprong in de Premier League bereikt en Barça tikte met name in de eerste helft Madrid dol, met winst van de Copa als resultaat.

1 like

Manchester United ook weer in beeld om overgenomen te worden door een miljardair. Zal het leiden tot nog een paar rondes met miljoenenaankopen?

Arsenal staat op het punt om Trossard te kopen om de selectie te verbreden. Hoe goed is hij?

Erg goed. Hij is een complexloze voetballer die op z’n best is als hij vanop de flank naar binnen kan komen. 1 op 1 gaat hij altijd z’n man voorbij en hij heeft een erg goed schot, maar verliest ook zelden het overzicht en kan zowel met een steekballetje als met een voorzet anderen in stelling brengen. Lijkt me ideaal voor Arsenal.

Ben benieuwd! Klinkt niet spannend qua naam, maar hopelijk een goede transfer.

Chelsea gaat ook weer lekker door. Madueke komt voor circa 40 miljoen euro over van PSV (dat nu gewoon 90 miljoen pakt en mogelijk nog Sangare verkoopt). Schijnen ook nog 62 miljoen op Caicedo geboden te hebben. Chelsea nu met Sterling, Havertz, Pulisic, Joao Felix, Mudryk en Madueke in ieder geval genoeg opties voor de flanken, haha.

Op zich is 9mio meer voor Madueke nog niet heel gek tov Trossard, qua potentie. Ben ook wel benieuwd waarom PSV al vrij vlot kiest voor verkoop. Als hij een stabiel jaar draait als Engelsman, zit er nog wel meer in.

Noni Madueke heeft wel geteld duels de 90 minuten vol gemaakt. Zijn fysieke gestel is echt een probleem. Psv heeft het maximale eruit weten te halen en Chelsea is de wanhoop nabij. Weer een dozijn aan nieuwe spelers en totaal geen team. Hulde! Zo zie ik het graag, lekker veel geld verbrassen en niks presteren. Ajax kan er ook wat van, als de verkeerde mensen aan het roer staan is het zo allemaal verdampt

Sangaré zal pas komende zomer vertrekken. Madueke is verkocht ivm de financiële situatie en ivm privé redenen.

Atleti B speelt in kader van the Youth League tegen de beloften van Genk. Een droge 4-0 aan de rust. Maar dit beeld gaf me inspiratie voor ‘n nieuwe carrière … :heart_eyes:

afbeelding

1 like

Hoe doet Bart Verbruggen het in België? Plots opgeroepen voor het Nederlands Elftal.

Zeer goed! Hij heeft wel vooral zijn kans gekregen omdat de eerste doelman, Van Crombrugge, met zijn salaris te veel weegt op de begroting en zo snel mogelijk moet vertrekken. Door hem in januari op de bank te zetten had Anderlecht gehoopt hem tot een vertrek te dwingen, maar da’s nog niet gelukt. Intussen doet Verbruggen het echter wel uitstekend, en hij pakte zelfs een penalty of drie in de shoot-out tegen Ludogorets in de Conference Leage. Daarbij moet ik wel vermelden dat die penalty’s slecht getrapt waren, maar hij straalde wel iets uit.

1 like

En met de voet ook wel oké of niet?

Stond laatst een artikel over hem in de VI. Schijnbaar voetballend een van de betere keepers. Hij is nog jong maar het kan snel gaan kijk maar naar Noppert. Hoop wel dat Cillessen eerste keeper word.

Update:

Ik ga toch nog eens een carrièrepoging ondernemen met Simeone als manager van de club van m’n hart.

Ik zag vorige week het eerbetoon voor zijn 613 wedstrijden als manager & besefte wat een legendarische coach hij is voor de club.

Ik heb wat inspiratie gehaald uit de huldiging Leyenda Simeone & Cholo’s visie naar de toekomst geluisterd. Er staat, mede door de financiële situatie, toch wel wat veranderingen op til.

Ik wil daar graag op inspelen & het weer uitschrijven in ‘n story. Meer volgt eerstdaags …

#AúpaAtleti

2 likes

Mooi man. Enigzins wel jammer, want ik volgde je Inter story met plezier!

1 like

Dank je! Ja, ik heb het elke keer opnieuw voor dat ik getriggerd word op een bepaald moment. Cholo zijn legendarisch record qua aantal wedstrijden, het feit dat de voetbalwereld het lachwekkend vindt dat ze de groepsfase van de UCL niet overleefd hebben, Atleti B die het prima doet …

Plus het feit dat ik hen ging treffen in de UCL, iets wat meteen aan deze meme deed denken …

afbeelding

@josolympia, ik probeer hetzelfde niveau te evenaren als in de vorige carrière! :wink:

1 like