Algemeen Voetbal Topic

Herkenbaar. Eigenlijk maakt het weinig uit in welke andere carrière ik Barcelona tegen kom, uiteindelijk speel ik daarna minimaal een handvol wedstrijden met mijn ‘oude en vertrouwde’ carrière met de Catalaanse club. Ben erg benieuwd op welke manier je de selectie gaat versterken!

Heb trouwens inmiddels ervaring met João Félix in mijn eigen carrière. Merk dat hij het best tot zijn recht komt met typische vleugelaanvallers die diepgang zoeken. Of als hangende linksbuiten met een vleugelverdediger die er overheen dendert. Ben benieuwd of je hem nog een tweede kans gaat geven!

1 like

Zeer overtuigende overwinning van Feyenoord in de Europa League op Shaktar. De gevreesde uitputtingsslag is daarmee ook voorkomen, waardoor Feyenoord zondag ook fit tegen Ajax kan starten.

Schitterend ook het applaus van dat fans nadat Shaktar de tegentreffer maakte plus de reacties na afloop. Veel respect getoond aan de Oekraïners.

Ben vooral benieuwd hoe Feyenoord naar de Arena komt. Met drie punten voorsprong en een “makkelijker” programma hoeven ze niet perse te winnen. Aan de andere kant kunnen ze bij een overwinning wel heel goede zaken doen.

Ben ik ook benieuwd naar. De wedstrijd wordt nu enorm gehypet, maar met elke uitslag is nog niks beslist. Desondanks hoop ik natuurlijk dat Feyenoord eindelijk weer eens weet te winnen :stuck_out_tongue_winking_eye:
Op papier lijkt het programma makkelijker, maar kijkend naar de competitiewedstrijden dit kalenderjaar is dat geen enkele garantie op een makkelijke overwinning. Feyenoord moet zich niet gek laten maken en elke wedstrijd 100% blijven knokken. Dan kan het heel mooi worden.

Feyenoord is meer een team als is Ajax dit onder Heitinga ook veel beter. “Makkelijkere” tegenstanders hebben de punten zelf ook hard nodig. Het kampioenschap kan helemaal open liggen na zondag avond half vijf. Ajax zal beter voor de dag moeten komen dan in Rotterdam.

Anderlecht - AZ in de Conference Cup, ook een boeiende match. Ik was echt verbaasd dat Anderlecht Villarreal eruit heeft geknikkerd, en ook Union en Gent waren sterk!

Realiseer me net dat ik nog niet geantwoord had! Ik wil vooral wat verjongen met jongens die uitgeleend worden & inzetten op transfervrije spelers, daar Atleti irl ook niet meer met de €’s kan gooien.

Félix naar Barça gebracht? Hoe loopt het eigenlijk in jouw carrière? Denk idd dat hij in deze systemen het best rendeert, beetje zoals Barça dus speelt, niet?

De toekomst zal wel uitwijzen of hij nog ‘n kans krijgt onder El Cholo:wink:

1 like

Feyenoord wint ein-de-lijk weer eens in de Arena. Verdiende overwinning ook als je het mij vraagt. Nu een hele mooie koppositie in handen, maar ik durf nog niet te spreken van een titel. 8 wedstrijden nog te gaan, daarin kan nog alles gebeuren. Maar voor nu is het genieten.

2 likes

Mooi gedaan van Feyenoord en ook verdiend gewonnen. Als Feyenoord nou dit seizoen geen kampioen word dan worden ze het de komende jaren niet meer,. Ze staan nou 6 punten lost. Dit mag niet meer fout gaan voor ze, Knap van Slot wat hij laat zien bij Feyenoord,.

Ze doen gewoon op drie fronten mee. Halve finale beker en dan ook nog eens Europa League. Fantastische prestatie. Ajax was desastreus in de tweede helft, ze konden het tempo niet meer aan. Erg schrijnend. Tadic lijkt nooit gewisseld te mogen worden, al de snelheid was eruit toen Bergwijn eraf moest.

@Matthi9s, João Félix moet eigenlijk niet worden beperkt tot een enkele positie. In mijn carrière krijgt hij een vrije rol op de linkerflank (waarbij Theo Hernández er overheen kan denderen) of als valse spits (met twee diepgaande vleugelaanvallers). Heb trouwens net een overzicht geplaatst in het Realistische Coach topic, dan krijg je misschien een beter beeld van de selectie.

1 like

Koeman ook een prima rentree gemaakt met Oranje. 4-0 kansloos eraf tegen Frankrijk

Pijnlijk. Dan deed Tedesco het beter met België: 0-3 in Zweden, met verrassing Lukebakio als uitblinker. Bakayoko viel sterk in, speelt die vaak bij PSV?

Steeds meer nu Gakpo weg is. Nu 16 wedstrijden gespeeld, vijf goals en drie assists.

België inderdaad beter gedaan, maar bij Nederland wel absurd veel afwezigen. Frenkie en Bergwijn geblesseerd, Dumfries geschorst en door een voedselvergiftiging in het hotel waar Oranje zat vielen ook De Ligt, Gakpo en drie andere die denk ik niet zouden spelen (Botman, die keeper van Anderlecht en Veerman) nog weg.

Moet wel zeggen dat ik de basis van Oranje echt bizar slecht vond.

Cillessen, echt het lievelingetje van Koeman. Hoop dat die er stond door de afwezigheid van Bijlow en anders die van Anderlecht, want dat kan echt niet meer.

Timber rechtsback, wat hij bij Ajax niet speelt. Had daar liever Frimpong gezien met de snelheid van Mbappe…
Geertruida, die bij Feyenoord juist weer vaak rechtsback speelt, ook heb je De Vrij gewoon op de bank, had liever hem gezien.
Virgil - logisch
Aké linksback in een 4 verdediging systeem, terwijl die daar niet bekend mee is. Vooral bij City speelt ie meer als verkapte linkshalf op de helft van de tegenstander.

Middenveld
De Roon, Taylor en Wijnaldum… De Roon moet denk ik wel voor de balans, maar vind hier wel heel weinig creativiteit in zitten, zeker met twee buitenspelers die daar geen bal van kregen. Dan mis je toch echt Frenkie en zelfs Koopmeiners heel erg.

Voorin Berghuis, die al tijden geen rechtsbuiten meer heeft gespeeld,
Depay valt dan nog wat voor te zeggen in de spits, maar dan liever Weghorst daar voor de power en Memphis vanaf links als je dan toch dit systeem per se wil spelen…

Cillessen; Frimpong, Timber, De Vrij, Van Dijk, Aké; De Roon, Wijnaldum, Simons; Weghorst, Memphis
Zo zou ik het denk ik hebben neergezet. Misschien had die Louis toch gelijk…

België wint knap in en tegen Duitsland met 2-3. Is Roberto Martinez dan te lang doorgegaan met de oude generatie? Of was dit een gelukje?

Denk van wel en ook zeer zeker te krampachtig vast blijven houden aan dat 3-4-3 systeem. Nu vind ik de Duitsers defensief ook erg tegenvallen de laatste jaren. Spelers met alle respect van Werder, Freiburg. Geen een Bayern of bijvoorbeeld Rudiger (misschien wel geblesseerd)

Eerste half uur van de belgen is zowat het beste voetbal dat ik dit jaar zag.

Ja, erg knap, zeker met zo’n jonge ploeg!
@Jordi: Martinez is zeker te lang door gegaan. Zijn grootste fouten waren een totaal gebrek aan flexibiliteit op tactisch vlak (altijd maar die 3-mansdefensie) en zijn vasthouden aan oudere spelers op hun retour. Zou was Hazard nog steeds aanvoerder, terwijl die al twee jaar (2!) amper gespeeld had.

Tedesco durft jonge gasten voor de leeuwen te gooien, heeft nu al twee keer bewezen dat hij wél tijdens een wedstrijd van systeem durft veranderen en heeft blijkbaar een gretigheid in deze ploeg kunnen brengen, iets wat Martinez al die jaren niet gelukt is.
Theate op linksback zetten is een goede zet gebleken (wat een persoonlijkheid) en ik vond het goed dat hij Saelemaekers ook uitprobeerde op die positie, al werd die wel opgegeten door Gnabry. Lukebakio had ik zelf niet eens opgeroepen, maar hij heeft bewezen dat hij een meerwaarde kan zijn. Knap gezien van Tedesco.
Verder ben ik erg blij dat Eden Hazard, Witsel en Mignolet er niet meer bij zijn. Zeker de laatste jaren vond ik Casteels in een grotere competitie beter presteren dan Mignolet.

1 like

Pff AZ die als eerste Nederlandse club de Youth League wint, en hoe. 16 goals voor, twee tegen in de knock out fase. Heel knap. Geweldige lichting zit daar zeg.

Las het net! Benieuwd wie van die jongens het ver gaat schoppen. Onder meer gewonnen van Barça en Real.

1 like