Algemeen Voetbal Topic

Wat PSV presteert tegen de club buiten de traditionele top-3 is ongelofelijk. Dáár pakken zij het kampioenschap door.
Ajax heeft al bewezen dat het verslaan van PSV mogelijk is, zelfs met aardig voetbal.
Daarnaast blijf ik er van overtuigd dat Feyenoord 22 december zeker kans maakt om te winnen.
Stengs en Gimenez zijn dan fitter. Timber wellicht ook. Dat scheelt gewoon.

Kortom: dit PSV is naar mijn mening niet beter dan Feyenoord en misschien Ajax, maar overtuigen gewoon tegen de rest. Ook zeker een verdienste.

Als Psv wisselt komen er Lozano, Peresic en Veerman in. Dat is we een heel stuk beter dan Feyenoord en Ajax kunnen brengen.

Psv wint wel hun duels makkelijk waar Ajax en Feyenoord moeite hebben met Nec, Fortuna en Rkc. Dat maakt het grote verschil

Komend weekend een Duits voetbaltripje.
Vrijdag naar Dynamo Dresden - Mannheim.
Zaterdag FC Magdeburg - Paderborn.
Zondag afsluiten bij VFL Osnabruck - RW Essen.

Mensen hier al eens naar één van deze thuisclubs geweest?

Ik ben bij alle drie wel eens geweest, qua sfeer bij alle drie prima in orde.

Bij Dresden en Magdeburg is het wel een beetje uitkijken, zeker als uitsupporter…

1 like

Vet hoor! Geniet er van

1 like

Wat een weekend was dit, ongelooflijk.

Dynamo Dresden, bar koud maar prima vol voor een 3e Liga club met circa 32k stoelen.
Geweldige staantribune die bomvol zat. Heerlijke sfeer. Ging de hele wedstrijd door, zoals bij zoveel clubs in Duitsland. 2-1 voor DD.

FC Magdeburg verraste mij het meest. Het was de nummer 8 tegen de nummer 1 Paderborn, in de competitie waarin de verschillen zeer klein zijn. Ook weer een heerlijke sfeer met een bomvolle korte zijde. Wij zaten hier aan de lange zijde, maar dan in het vak die het dichtst bij de korte, fanatieke zijde zat. In ons vak stonden óók de meeste mensen waardoor wij ook gingen staan en mee werden gezogen in het fanatieke, sfeervolle. Geweldige ervaring. In een spannende, koude wedstrijd werd het 1-1.

Merkte aan deze twee Oost-Duitse clubs dat het wat meer volks is dan het Westen. Voetbal is eigenlijk alles voor hen. Overigens, aan de straten, wijken en landschap merk je wel dat de Muur “pas” 35 jaar geleden is gevallen. Het is nog vrij oud e.d.

We sloten gisteren af bij VFL Osnabruck. De degradatiekraker tegen RW Essen. Klein compact stadion, maar wel helemaal vol. Je kan het vergelijken met de Vijverberg. Prima sfeer, maar verschrikkelijk slecht voetbal. VFL won dus pakten 1 van de laatste strohalmen tegen hun concurrent.

6 likes

Klinkt goed! Zag vandaag nog een artikel dat de verschillen in de tussenstand in de 2. Bundesliga enorm klein zijn. Mega spannende competitie wat dat betreft.

2 likes

De echte Super League!

Vandaag een voetbalshowtje tegen Feyenooit. Nog maar even de bevestiging dat PSV een maatje te groot is.

Door het gebruik van “Feyenooit” lees ik de rest van je zin al niet meer. Kom op, gedraag je en schrijf gewoon normale namen.

3 likes

Klopt inderdaad dat veel teams close staan, maar wel opvallend dat herta bsc en shalke dan weer net niet in de top 10 staan, of zijn daar te veel prolemen

Schalke heeft nu van Wonderen als trainer. Ze lijken langzaam de onderste regionen te verlaten. Problemen zijn daar groot en al enige tijd.

Ja, beiden hebben eigenlijk wel redelijk problemen op organisatorisch vlak. Daardoor is de kwaliteit en de waarde van de selectie per seizoen lager geworden.

Maar er is met zoveel kapers op de kust geen garantie dat hsv dit jaar wel promotie weet te pakken

Klopt, al hoewel ik PSV nog niet eens op hun best vond spelen.
Vorig seizoen in die 1-2 wedstrijd, in de Kuip, waren beide teams uitstekend en was het een waar schaakspel.
Toen waren ze uiterst aan elkaar gewaagd, op een hoog niveau.

Zondag was PSV goed. Feyenoord was ook héél slecht.
Het grote verschil is dat PSV zodanige kwaliteit/volwassenheid heeft dat zij wedstrijden op 80% kunnen winnen tegen clubs als Almere e.d.
Feyenoord moet dat steeds op 100%.
En dat zie je ook in deze topper. Feyenoord móét 100% (goed) spelen om gewaagd te zijn aan dit PSV.
Zelfs Hancko speelde slecht, terwijl hij normaal altijd wel minimaal een voldoende haalt.

Maar goed, dit PSV is inderdaad gewoon de beste. Worden (terecht) kampioen.
Het punt in mijn vorige bericht was dat dit PSV niet onverslaanbaar is of iets in die trend.
En dat zijn ze ook zeker niet, zie Heerenveen en Brest uit. Dus achter die uitspraak blijf ik gewoon staan.

Psv heeft lange tijd zonder Lang, Schouten en Veerman gespeeld. Dat merk je dan wel in de resultaten. Verder komt Dest nog terug. Als Psv op volle oorlogssterkte is staat er echt geen maat op ze. Een enkele uitglijder zit er altijd tussen. Vorig jaar NEC uit bijvoorbeeld.

Feyenoord miste Hwang en het valt als een kaarthuis in elkaar. De basis elf van Ajax en Feyenoord zijn top 3 waardig maar daarna gaat het hard achteruit. Dat zei ik laatst ook al. 3-0 is tekenend voor de topper. Ajax zal in Eindhoven ook een sterker Psv tegen komen dan in Amsterdam zonder enkele sterkhouders.

Inmiddels nog geen 2 maanden verder en mn cluppie is in een “ramp” seizoen beland.
Uit de beker, plek 2 uit zicht en week in, week uit een waslijst aan blessures.

De afgelopen jaren zijn we verwend. Arnesen had de fundering gezet en Slot was natuurlijk buitencategorie. Dat we ons niet meer aan Slot moesten spiegelen, dat is logisch. Dat eeuwige nostalgische gejank vanaf speelronde 1 erger ik mij kapot aan.
Neemt niet weg dat het hele beleid ineens ook weg is.
De Priske-soap en transferbeleid maken dat duidelijk.
De RVC en Te Kloesse (DTK) maken er een zooitje van.
Er is vanaf de zomer niet een vervanger voor Wieffer gehaald, geen volwaardige vervanger voor Minteh en als klap op de vuurpijl voor dit matige beleid haal je Hwang als paniek aankoop.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind Hwang voor Feyenoord een hele goede speler.
Maar hij werd pas uit het niets aan het einde van de transferwindow gehaald. Je hebt dan al minimaal 3 speelrondes erop zitten. Daar komt bij dat Priske in speelronde 1 moest spelen met jongens als Kasanwirjo, Lopez en Nieuwkoop…

Een fitte basiself bij dit Feyenoord is een titelkandidaat: Bijlow, Read, Trauner, Hancko Hartman, Hwang, Timber, Moder, Hadj Moussa, Ueda, Paixao.
Maar erom heen is gewoon heel matig.

Over Priske… ik denk oprecht dat hij een goede coach is. Heeft gepresteerd in Praag, en ook enigzins in Antwerpen. Het hele probleem is bij hem: hij is veel te lief, hartelijk voor een club als Feyenoord.
Feyenoord is een harde club, de spelersgroep zijn tegenwoordig mondige jongens. Helemaal hier in West Europa.
Hij staat níét boven deze spelersgroep
Neemt niet weg dat ik het zeer, maar dan ook zeer opmerkelijk vindt dat er zóveel blessures zijn. Daarnaast erger ik me kapot aan die Scandinavische vrienden van hem op de bank. Die gasten hebben nog nooit op niveau gespeeld maar stralen uit / functioneren alsof ze de wijsheid in pact hebben.

Kortom: oprechte felicitaties aan de Ajacieden hier. Hebben me verrast. Spelen niet aantrekkelijk, totaal niet des-Ajax maar behalen wel resultaat.
Psv wordt overigens wel gewoon kampioen.

1 like

Volledig met je eens over het Feyenoord stuk. Aankopen zijn vaak te laat en vaak niet het goede niveau. Daarnaast zijn het gigantische aantal blessures toe te schrijven aan belasting van spelers, hier wordt dus ook niet goed mee omgegaan. Nu al een verloren seizoen.

Als Feyenoord supporter zit je dit seizoen in een gigantische achtbaan. Na een bedroevend gelijkspel tegen NAC is paar dagen later een gelijkspel tegen AC Milaan reden voor gigantische euforie!

Die Hernandez is toch ook oliedom met zijn speler gooi en nep-duik.