Algemeen Voetbal Topic

Ben ik mee bezig geweest. Direct vliegen naar La Coruna of Vigo is 400+ retour.
Alternatieven als Bilbao en Madrid zijn ook gewoon prijzig.

Wat is nog een alternatief ?

Via Belgie of Dusseldorf (Weeze)

1 like

Ik ben een rasajacied en ik ben helemaal extatisch vandaag!

In tegenstelling tot veel Ajacieden, heb ik veel minder een probleem met succes voor Feyenoord en veel meer met een hoogvliegend PSV. Dus 0:2 winnen in Eindhoven voelt gewoon extra lekker. Zeker gezien de comeback die we hebben gemaakt: anderhalf jaar geleden zelfs een speelronde onderaan en dan nu BAM!, de eerste plek zo goed als zekergesteld.

Kijk, Feyenoord is dé rivaal: zolang het niet ten koste is van Ajax, vind ik juist dat die club moet winnen en hoog eindigen. Omdat die rivaliteit op een zo hoog mogelijk niveau gespeeld moet worden, dus het liefst gaat De Klassieker om de landstitel. Bovendien beschouw ik die club na Ajax als de grootste club van het land en komen wij en zij uit de twee grootste steden van het land. Dus die twee moeten idealiter met elkaar de dienst uitmaken in Nederland en tegen elkaar strijden om eremetaal.

PSV daarentegen (sorry, niks tegen hun fans) vind ik een omhooggevallen regioclub. En iedere keer dat ze zich ertussen wringen, of dat ze zelfs een seizoen of wat de dienst uitmaken in Nederland en met name ons de Randstedelijke arrogantie in de neus wrijven, dan heb ik last van koorts, dan zit het me tot hier. Maar niet vandaag! Deze keer hebben we lekker gewonnen, liggen we op koers voor het eerste kampioenschap in drie jaar, Champions League is zo goed als zeker en WIJ ZIJN AJAX en WIJ ZIJN (alweer/opnieuw/vanouds) DE BESTE! :x: :x: :x:

Zo, dat moest er effe uit…

2 likes

Ik ben zelf Ajacied sinds mijn 10e. Ben nu 40. Kom wel uit een dorpje naast Eindhoven. Heb met beide clubs echt helemaal niks, Feyenoord niet en Psv net zo min. Heb wel veel meer zenuwen tegen Psv omdat bijna al mijn vrienden voor Psv zijn dus er is eigenlijk meer rivaliteit.

Komt in de buurt: mijn avatar zegt het al, ik ben van 5-9-81. Geboren in Den Haag, groot geworden in Amsterdam. Tussen Den Haag en Amsterdam ligt niet veel keuze, wat profvoetbal betreft :wink:

Uiteindelijk dichterbij huis, komende zaterdag met 3 maten naar Arminia Bielefeld - Hansa Rostock.
Mét een hotelovernachting.
Mensen nog tips voor pre-matchday cafe’s daar? :beers: :grin: