Ik ben juist via Live Points met Man U begonnen. Gewoon 4-3-3 of 4-2-3-1. Je kan er altijd voor kiezen on Fernandes te verkopen, al vind ik het een hele fijne speler in het spel.
Interessant! Wat is je plan met de selectie?
Europa league winnen en zo de Champions League in ?
Of met een nieuwe lei beginnen en zo de selectie eens goed onder handen nemen?
Grote schoonmaak. Maguire, Shaw, Zierkzee, Evans, Malacia, Mount en zelfs Onana mogen gaan. Heb inmiddels het seizoen beëindigd. Onana was een prima lijn keeper maar verwerkte zo vaak de bal verkeerd dat er een tegendoelpunt uit viel. Heb de EL gewonnen en zodoende CL voetbal. Martinez verkocht aan Barca, niet te weigeren bod
Sancho zie ik graag terug komen en wil ik belangrijk maken. Achterin wil ik gaan voor Kerkez als nieuwe back. Traffor als doelman en Braithwaite als kompaan van de Ligt. Als spits wil ik Gyokeres met een mooie route proberen te lokken voor The Theater of Dreams. Op de flank heb ik Nuamah erbij gehaald, geweldige dribbelaar.
Kers op de taart was Joshua Kimmich, aflopend contract. Nieuwe uitdaging en binnen gehaald als nieuwe leider.
Is dat even anders uitgedraaid na nieuwjaar
Als je met live start points speelt verandert er dan iets aan potentie of huidig algemeen? En zijn spelers dan meestal wel einde contract op te halen ipv zoals ze nu bij altijd al verlangt hebben tegen januari?
Ik heb het in game eind november overgenomen. Davies en Kimmich stonden nog op 6 maanden. Denk dat als je na januari in springt het al anders is. Heb zelf altijd de regel dat je maar 1 speler gratis overneemt. Probeer ook sommige spelers te behouden want vaak komen City en Arsenal.
Mijn Felicitaties aan Hsv voor hun promotie naar de Bundesliga
Ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat! Hopelijk proberen ze met wat stabiel beleid te handhaven i.p.v. (paniek)aankopen op korte termijn.
Droomscenario Ajax aan de gang: aartsrivalen Rotterdam 2-0 voor na 10 minuten
Droom werd nachtmerrie… gvd
Ongelofelijk, dit zou wel echt een enorm voetbaldrama zijn als Ajax dit weggeeft. 0-3 ook tegen NEC, benieuwd of ze hier nog van bovenop komen.
Ik heb daar best twijfel over, al hun drang om te promoveren, heeft ook niet gewerkt, dus of het beleid met 1 zomer 180 draait moet ik nog zien
t.o.v. bijvoorbeeld Engeland valt het verschil tussen het eerste en tweede niveau in Duitsland relatief mee: het verschil in uitzendrechten niet zo groot als in Engeland, winst uit recettes is ook niet veel minder.
Dus promoveren is daarom moeilijk: het niveauverschil tussen de onderste zes van de Bundesliga, vrijwel de gehele 2. Bundesliga en zelfs de top van 3. Liga is niet mega-groot, althans niet wanneer je het vergelijkt met andere landen.
Maar eenmaal gepromoveerd heb je een relatief grote kans om het eerste seizoen erin te blijven. Het grote vraagteken in Duitsland is vaak dat tweede seizoen: groeit het verder door (naar boven), of valt het stil of zelfs terug (naar beneden).
Ikzelf volg Kaiserslautern graag; dat was tot de eeuwwisseling een grootmacht in Duitsland. Ik wacht met smacht op hun promotie. Maar al met al vind ik het voetbal op de lagere niveaus van Duitsland het leukst om te volgen (afgezien van mijn thuislanden Nederland en Polen, natuurlijk)
Eens. Apart dat zulke grote clubs zo slecht gemanaged worden. Zo’n Schalke doet gewoon onder in de 2. Bundesliga mee…
Overigens een enerverend dagje op de velden vandaag. Ajax kon natuurlijk kampioen worden, waar het lang op leek. Toch de rollen omgedraaid door PSV en dan zelfs tot 1 punt naderen omdat Ajax 0-3 in eigen huis verliest. Ga na als Feyenoord wel gewonnen had, hoe zuur je dan in het stadion zat…
El Clasico was een spektakel met 7 goals. Real stond 0-2 voor en het begon erop te lijken alsof Barça ook de competitie nog ging weggeven. Nu is het echter zo dat ze 7 punten los staan met nog maar 3 wedstrijden te spelen. Heb me enorm verbaasd over de scheidsrechters. De handsbal van Tchouameni in de zestien meter werd bijvoorbeeld geen penalty. Valt iets voor te zeggen als dat het van dichtbij een schot was en hij er niet veel meer aan kon doen. Anderzijds, zonder contact met de arm ging de bal tussen de palen… M.i. wel een penalty. En dan op het einde wordt de 5-3 van Fermin teruggedraaid, omdat de bal in een fysiek duel iets omhoog komt, waardoor hij in een draai zijn arm raakt. Dit is veel meer een ‘logisch’ contactmoment. Toch wordt de goal helemaal teruggedraaid, terwijl aan de andere kant geen penal wordt gegeven. Kan toch niet? Haha. Dat is echt meten met 2 maten.
In Engeland hebben Spurs en United zich weer eens belachelijk gemaakt. Staan nu laatste en een-na-laatste als je vanaf de degradatiestreep kijkt. Vind het persoonlijk erg zuur dat één van de twee alsnog Champions League gaat halen, doordat beiden de Europa League finale tegen elkaar spelen. Heb je een finale met de nummer 15 en 16. Vrij armoedig.
Bij Liverpool-Arsenal leek het er lang op dat Arsenal zelfs nog - in theorie - 7e zou kunnen eindigen, terwijl de tweede plaats een soort van in kannen en kruiken leek te zijn. Door het gelijke spel is er wel wat meer perspectief op behoud van de tweede plaats.
Wat ik hierboven schreef: dan kun je ook niet meer zoals Man U, Tottenham via een achterdeur Europa in. Maar op dit moment is het klassejustitie aan het worden, omdat er allemaal jonge voetbalfans aan het geilen zijn op dat gefabriceerde Engelse clubvoetbal en de commercie kan blijven heersen.
Kijk, Bayern, Real Madrid of Barcelona hebben hun status opgebouwd op basis van historie. Paris Saint-Germain heeft het gekocht en dat geldt tevens voor iedere Engelse club. Die waren door een tragedie (gevolg door schorsing) en door mismanagement nergens vanaf de jaren '80 tot de eeuwwisseling. Nu gaat plotseling iedere Europese zo’n beetje naar Engeland: gewoon gekocht.
Ajax gaat dit nog helemaal weg geven dankzij een hele laffe coach. Berghuis ineens linksbuiten, Hendo op 6 ipv Klaassen en dan moet je iets forceren en dan hou je Brobbey op de bank.