Algemeen Voetbal Topic

Wat een debuutseizoen dat deze jongen had … :heart_eyes:

En volgend seizoen te bewonderen op Anfield :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hahahaha, ik denk het niet. :sweat_smile:

Farioli al na 1 seizoen weg, wegens een verschil in visie.
Wie moet de opvolger worden?

Ten Hag misschien maar terug?

Ik ben ergens wel blij: het maakt mijn verhaal nog een tandje realistischer…

Buiten mezelf? :stuck_out_tongue: Ik ben geen fan van een tweede termijn bij een club, dus geen Ten Hag voor mij. Simonis levert puik werk maar doet het met hetzelfde soort omschakelvoetbal, als Farioli bij Ajax en daar ligt nu juist één van de redenen voor de breuk.

We willen als Ajax toch terug naar de basis? Dat gaat verder dan alleen voetbalstijl. Het gaat erom alles uit eigen gelederen en eigen opleiding te krijgen, dus ook een trainer.

Eigenlijk zijn er voor mij maar twee kandidaten bespreekbaar: Michael Reiziger, of Wim Jonk (of beide). Het alternatief is Dave Vos aanhouden en Frank Peereboom en Danny Blind ernaast te schuiven.

En eventueel Heitinga?

Philippe Clement is vrij.

Ik dacht zelf ook aan reiziger

Persoonlijke voorkeur is Ten Hag omdat hij wel een project kan neerzetten (hoewel ik de twee termijn uitleg ook wel begrijp) en anders Reiziger. Is aan de kant geschoven, maar laat met Jong Oranje wel zien capabel te zijn.

Wat vinden jullie van de transfer van Cunha naar Man United? Gaat voor maar liefst 74 miljoen euro (jawel) de overstap maken :joy: Wat is dat toch bij die club.

Speler heeft het bij Wolverhampton prima gedaan, maar daarvoor geflopt bij onder meer Atletico en Leipzig. Wat ze missen is een target man. Vervolgens halen ze iemand die beter is net achter de spits, zoals ook Zirkzee dat is. En dan het bedrag… 15 goals voor Wolverhampton. Betaal je wederom de absolute hoofdprijs… Terwijl er nog kort hiervoor bezuinigd moest worden door allerlei ‘normale’ personeelsleden te ontslaan.

Wel fijn voor Arsenal. Denk niet dat United nog een topbedrag gaat neerleggen voor een Sesko, Gyokeres of Osimhen.

Het is de afgelopen zomer en die zomers ervoor wel gebleken dat “goede” spelers uit bijvoorbeeld de Serie A niet het niveau van de top-PL aan kunnen ( waar Man Utd naar streeft).
Ik noem een Zirkzee, Hojlund, Eriksen en ik vind de Ligt het ook niet waarmaken ( ondanks dat hij het de laatste tijd wel beter deed).

Amorim is gehaald en heeft het vertrouwen gekregen om zijn eigen systeem compleet te implementeren in de club. 3-4-3, met inderdaad 2 aanvallende middenvelders achter de spits.
Nu halen ze Cunha, voor inderdaad heel veel geld, maar dan krijg je wel iemand met Premier League ervaring. Daarnaast spreekt hij dezelfde taal als Amorim en voldoet hij aan de eisen voor zo’n CAM achter de spits, volgens de manager.
Já, het is veel geld, maar ik denk dat het een goede investering is.

Ik snap niet dat Manchester United nog steeds een thema is. Amorim zei laatst de conclusie hardop, die ik al maakte na het vertrek van Mourinho bij Man Utd - ‘we beginnen onze status als topclub / grootmacht (en het gevoel wat dat betekent) te verliezen’. Mijns inziens: mosterd na de maaltijd.

We praten in het Spaanse voetbal toch ook niet over Deportivo La Coruña, of in Frankrijk over Saint-Etiènne: tot voor kort was 1.FC Nürnberg de recordkampioen van Duitsland. Allemaal clubs die in de vergetelheid zijn geraakt en waar (terecht) weinig over wordt gesproken. Maar waarom over Manchester United dan nog wel? Crystal Palace heeft de FA Cup gewonnen, maar Manchester United krijgt hier de aandacht… Ik persoonlijk vind dat ontzettend krom.

Omdat Man U wereldwijd nog enorm populair is. Kijk de “fans” en het stadion. Heel iets anders dan Nurnberg, Saint Etienne of Depor. Het is een ontzettend grote club maar het is een chaos van jewelste sinds het vertrek van Ferguson. United is ook niet zo ver afgegleden als eerder genoemde clubs.

Nog niet… dus, als ze volgend seizoen degraderen, dan pas? #sarcasme

Dan nog niet denk ik. Ze verliezen wel echt in aanzien. Maar zo heb ik ook helemaal niks met Man City. alles bij elkaar gekocht, nog minder ziel dan United in mijn ogen.

Eerste speler van Leverkusen naar Liverpool (Frimpong), nu de tweede nog (Wirtz).

Benieuwd hoe Ten Hag het vertek van Tah, Frimpong en (mogelijk) Wirtz gaat opvangen: ik hoop niet dat hij opnieuw een half team voormalige Ajacieden weer gaat overhevelen. alhoewel hij Gaaei, Sutalo en Berghuis natuurlijk per direct mag hebben :crazy_face:

Het zou Man Utd ook niet slecht uitkomen als hij daar weer aantal spelers van overneemt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ben wel echt benieuwd naar wat de rol van Wirtz wordt bij Liverpool. Lijkt me geen nummer 9? Dan zullen ze daar toch ook nog wel andere speler dan Nunez willen hebben?

Antony wordt ook genoemd als eerste versterking voor Ten Hag. Zou echt typisch TH zijn. Bord op schoot scouting en altijd terug vallen in het verleden. Op Onana, De Ligt en de Jong na zijn de andere oud Ajacieden geflopt of minder succesvol geweest. Onana deed het bij Inter goed en nu wat minder.

Als Leverkusen kan je best in eigen land shoppen. Ze moeten ook niet verwachtte volgend jaar Bayern weer moeilijk te maken. Dortmund lukt het ook zelden. Er is wel genoeg geld alleen er gaan wel zeker 3 bepalende spelers weg. Zie dat maar eens op te vangen.

Telstar terug in de Eredivise, wie had dat gedacht aan het begin van het seizoen?!
Mijn felicitaties zijn natuurlijk voor @Jesse, FIFA Benelux veteraan maar bovenal fanatiek Telstar supporter.

Bizarre statistiek:

Handhaafde de nummer zestien zich?
2017: :x:
2018: :x:
2019: :x:
2020: coronajaar
2021: :x:
2022: :x:
2023: :x:
2024: :x:
2025: :x: