Algemeen Voetbal Topic

Thanks @Jordi ! Wat een ongelofelijk seizoen hebben we hier beleefd. Thuis ijzersterk, maar twee wedstrijden verloren de hele competitie, geen een in de playoffs, en ook uit begon het ineens te draaien!

Beetje zielig van die Willem II supporters dat onze spelers het niet meteen met ons konden vieren, zij hadden nota bene hun pitch invasion al gehad :wink: . Slechte verliezers heb je overal…

Misschien vind ik het niet verrassend dat willem 2 eruit vliegt, of telstar promotie afdwingt(op basis van vorm)
maar meer dat de graafschap ado den haag en cambuur ronde 1 niet overleefde

Zowel Telstar als Den Bosch hadden het geluk de eerste wedstrijd thuis te mogen spelen. Beide wonnen en kwamen naar de return, uit dus, om alles op slot te gooien. Telstar gewoon prima gespeeld uiteindelijk, Den Bosch had wel moeten verliezen van Cambuur qua statistieken, maar daar koop je niks voor…

De Graafschap wisselt het hele seizoen al goede prestaties met slechte wedstrijden af. Dordrecht was dit jaar iets stabieler (op de wedstrijd bij Telstar na dan, 5-0 :wink: ) , die wedstrijd kon echt alle kanten op.

Las dat ze in de competitie 7e zijn geworden en op Top Oss na het laagste budget hebben (met 2,6mio)? Prestatie dan hoor, maar ook veel werk in aan de winkel zeg. Met het stadion en dergelijke. Wel heel mooi voor de club!

@Jesse als je iets van invloed hebt, laat ze alsjeblieft weer Stormvogels in de clubnaam opnemen, zeker nu ze naar de Eredivisie gaan…, je club vernoemen naar een Amerikaanse communicatie satelliet, really…?

Hier ook een Telstar supporter uit het verre Brabant! Wat een seizoen is het gebleken zeg. In de winter zag ik het somber in na het vertrek van Eddahchouri, maar waar El Kachati in de schaduw stond van Eddahchouri voor de winterstop bloeide hij helemaal op na zijn vertrek.

Nu zal het meeste geld naar het nieuwe veld gaan. En zullen de uitblinkers (noodgedwongen) gaan vertrekken. Hopen dat Hofstede een mooie selectie kan vormen. Nu al zin in om een carrière te gaan starten! :heart_eyes:

Toch een beetje jammer dat Paul Simonis en Go Ahead Eagles nu lijken te buigen voor het Bundesliga-geld van Wolfsburg. Ik had toch graag gezien dat ze met die club mensen intact, de Europa League in zouden trekken, guess not…

Go Ahead Eagles zou Dave Vos (assistent-trainer Ajax) op de korrel hebben, of Ajax wil hem graag slijten omdat John Heitinga hem niet in zijn staf wil hebben: waarschijnlijk geruchten met meerdere waarheden.

En dan de WK-kwalificatie: we zeiken behoorlijk in Nederland, maar wat is dat toch met België? Niet langs Noord-Macedonië, nipt voorbij Wales. Hoewel niet van het niveau van zo’n 5 tot 8 jaar geleden, het zijn nog steeds geen koekenbakkers: ligt die Rudi Garcia niet goed, of zo?

In Groep G komt effectief vandaag al de beslissing: degene die het duel tussen Finland en Polen wint wordt groepstweede en dat wordt hoogstwaarschijnlijk Polen, hoewel ze hier (in Polen, waar ik woon) meer bezig zijn met de aanvoerdersband en het vroegtijdig pensioen van voetbalster Robert Lewandowski.

Denk dat Belgie altijd het probleem heeft gehad met Frans en Nederlands talige. Dat gaat nooit samen. Zelfs de “gouden” generatie is het niet gelukt. Nederlanders overschatten zich zelf altijd wel een beetje. Voor een klein land zijn wij een enorm voetbal land.

En dat is je verklaring dat het niet lukt tegen landen als Noord-Macedonië of Wales??.. :thinking:

Nee dat ligt aan de matige defensie. Maar de taalbarriere is gewoon een groot probleem in mijn ogen. Je kan mij niet vertellen dat Walloniers gediend zijn van de Vlaanders. Faes is gedegradeerd met Leicester, Debast vind ik echt enorm overschat talent. En dan Meunier als back tja vergaande glorie.

2 likes

Vreemde match gisteren, tegen Macedonië maar half gevolgd maar was blijkbaar echt dramatisch. Tegen Wales was het 35 minuten enorm goed en stond het 3-0 na 27 minuten. Net na de rust heb je de kans om er 4-1 van te maken. De misser van Lukebakio (11goals in la Liga dit seizoen voor Sevilla) is onbegrijpelijk. Nadien komt Wales voor het eerst in de match en blijkt nog maar eens dat de verdediging al 3 jaar een pijnpunt is. België was dan weer dramatisch tot een kwartier voor einde.

Garcia is pas 4 matchen coach. Opzich niet zo gek dat hij een ploeg met heel wat nieuwe namen nog niet op de rails heeft anderzijds zijn zijn wissels tot nu steeds verkeerd.

Hij haalt onze hele linkerflank er af met de rust. Stonden wel beide op geel maar het werkte wel De Cuyper - Trossard.

En ik vind Wales eigenlijk sterker dan in de tijd dat Bale en Ramsey er nog speelde. Ondanks die beide beter waren dan wat er nu rondloopt is de ploeg nu allround veel sterker, maar goed dat is mijn mening.

1 like

Nou, die discussie loopt ook bij ons (in Polen), nu Robert Lewandowski zich verongelijkt heeft afgemeld bij de nationale ploeg. Velen hebben sterk de indruk dat Polen als team meer kan brengen zonder Lewandowski, dan met de goaltjesdief: maar dat gaan we vanavond zien, Finland vs Polen is de match om de tweede plek in de groep, want ik ga er gemakshalve van uit dat Nederland groepswinnaar zal worden. De enige uitdaging ligt allicht in de wedstrijd uit bij Polen, maar dat is de laatste speelronde in November: de rest behoort Oranje met gemak te winnen.

1 like

Sorry, maar dat slaat nergens op. Alsof die gasten niet allemaal dagelijks met verschillende nationaliteiten in aanraking komen bij hun clubs. Kan jij trouwens van iedereen uit het hoofd zeggen of ze Frans of Nederlands spreken? En een groot deel spreekt beide talen perfect!

Ik ga er ook wel vanuit dat België uiteindelijk gewoon gemakkelijk de groepswinst pakt. Moet ook natuurlijk ook wel in de poule waarin ze zitten.

Maar als een favoriet naar een wk of ek, nee dat is niet voor direct.

Wat is het probleem dan? Het is al jaren geen team, altijd wel een die ligt te klote in de groep. Verder is het allemaal heel matig momenteel.

De verdediging is inderdaad een pijnpunt. Faes - Debast werkt gewoon niet. Debast speelde dit seizoen degelijk seizoen bij Sporting maar dat was wel vooral als hij op het middenveld stond.

En Faes is gewoon niet van het gewenste niveau om basis speler te zijn. Ik zou altijd met Theate spelen als LCV met daarnaast voorlopig nog Brandon Mechele. Op rechtsback hebben we ook niemand rondlopen die nog aan het gewenste niveau komt.

Alsof er bij andere landen geen onenigheid in de selectie is. En wie is er nu aan ‘het klote’ dan?

Het probleem is dat er telkens slechte trainers aangesteld worden, waar dan veel te lang mee doorgegaan wordt. Garcia had ik zelf niet gekozen, maar ik wil hem wel het voordeel van de twijfel en wat tijd geven.

Faes is volledig uit vorm, die had niet mogen starten en zeker niet twee keer. Mechele had een kans verdiend naast Debast of Smets. De Winter op rechts is geen goed plan, maar Castagne is geblesseerd.

1 like

Er zal overal wel wat zijn. Bij Oranje ook vaak genoeg en nu bij Polen ook. Defensie is echt te matig om mee te doen om de prijzen. Tevens zijn er ook aardig wat spelers over de top zoals de Bruyne en Lukaku.

Lukaku is in principe over zijn top heen maar maakt Napoli wel kampioen hoor. Gaat zich trouwens bij het lijstje vervoegen die 100x scoorden voor hun nationale ploeg er zijn er maar 3 waaronder Messi en Ronaldo die het hem voordeden.

Hopelijk kunnen die beide nog 1 top seizoen spelen.

De 40 jarige Cazorla schiet gisteren zijn jeugdliefde Real Oviedo naar de finale van de playoffs om promotie naar de La Liga. Fantastisch !

3 likes